Vauvanvaatteet eivät menneet kaupaksi :(
Varasin kirpparilta pöydän kahdeksi viikoksi. Myytävänä oli pelkkiä vauvanvaatteita, kokoja 56-86 cm. Bodeilla hintaa 0,50-1 euro. Housuilla sama. Lisäksi fleecehaalaria ym. vaatetta. Jäin koko hommasta 8 euroa voitolle!! Kyllä ärsyttää. Merkkeinä perus tutta, h&m, ciraf ym. Eikö nämä merkit enää mene kaupaksi kirpparilla? Pääkaupunkiseudulla asun.
Kommentit (43)
Tuli taas huomattua, miten paljon joidenkin käsitykset eroavat siitä, mikä on hyväkuntoinen vaate. Kävin vanhan kaverin avopuolison luona penkomassa vauvanvaatteita, oli kuulemma tosi paljon ihania ja hyväkuntoisia, jotka jostain syystä ei vain ollut mennyt kirpparilla kaupaksi. Kännykällä lähetetty kuva näytti hyvältä, oli oranssia froteemekkoa ja punaista sydänpaitaa, oikein söpön näköisiä äkkiseltään kuvassa. Paikanpäällä olin suorastaan tyrmistynyt: kaikki vaatteet kulahtaneita ja kuluneita. Oli haalennut värit, muoto venähtänyt säkkimäiseksi, pinta kova ja karkea ja nyppyinen. Niin ihania kuin nämä vaatteet alunperin ovatkin olleet, niin ei kyllä olleet enää. Ja tämä daami aidosti oli ihmeissään miksi niitä ei ollut kukaan ostanut. Hinnat oli mallia 6-12 e, itse olin lähinnä sitä mieltä että maksimihinta muutamasta vielä käyttökelpoisesta (kotona voisi pitää, mutta en laittaisi esim kerhoon) olisi 0,5-1,5 e ja suurin osa roskiskamaa.
Säälistä ostin yhden mekon ja paidan ja vieläkin mietin että kusetettiinko mua vaan huolella ja painostettiin tietoisesti ostamaan skeidaa, vai oikeastiko tää nainen oli niin pihalla (eka kertaa tapasin tämän naisen, vaikka miehensä on mun kaveri vuosikymmenen takaa). Mutta jos se oli tosissaan, niin ei tarvitse ihmetellä mistä tulee näitä aloituksia "miksi vaatteet ei mene kaupaksi". Ei jestas oon vieläkin vähän hämmentynyt.
Itse olen päätynyt samaan johtopäätökseen kuin moni muu... Ostan kirppikseltä hyväkuntoisia vaatteita. Kunnon lisäksi tarvitaan "se jokin" miksi ostaisin... Esim auton tai traktorin kuva. Merkillä ei väliä. Harvemmin myyn kirppiksellä koska kos jään alle 50 eur plussalle, en tosiaan aio käydä päivittäin siistimässä pöytää. Vien mieluummin sprkeräykseen ilmaiseksi
Mieluummin ostan merkkiä, ekologista puuvillaa (Nosh, Hilla) koska nuo vaatteet kestävät hyvin eivätkä nukkaannu heti ekassa pesussa. Myös vauvan iholle mukavampia. Niillä on myös jälleenmyyntiarvoa toisin kuin halpakauppojen huonolaatuisilla vaatteilla (H&M jne)
Hillaa ostamalla tuen suomalaista työtä.