Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 18v poika ei muista ollenkaan sitä 11.9.2001 tapahtunutta terrori-iskua?

Ihme juttu
11.09.2016 |

Hän sentään täytti sinä päivänä 3v ja muistaa tapahtumia, mitä tapahtui hänen ollessaan alle 1v.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella. Kuka kuoli ja teki susta av-palstan paskimman provoilijan?

Vierailija
2/41 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinäkään muista Kennedyn murhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään muista Tsernobyliä ja olin tuolloin jo sentään pikkukoululainen.

Vierailija
4/41 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika muistaa, oli vain vuoden....

Vierailija
5/41 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja oikea paikka sitten keskustella WTC - salaliittoteorioista on edelleenkin Tiede -lehti. http://www.tiede.fi/keskustelu/57549/ketju/9_11_keskustelu_osa_kaksi

Vierailija
6/41 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kånken

Vierailija
7/41 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska te vanhemmat olette olleet hänelle aikuisia ja suojelleet häntä uutisilta?

Vierailija
8/41 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika oli 4 v. Enkä kyllä antanut hänen katsoa tapahtumia tv:stä. Kaikkea ei tarvitse lasten nähdä. Samoin nuoremmille sisaruksille ei näytetty Norjsn Breivikin iskuista juttuja.

Vierailija
9/41 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista, olin 6 v. En kyllä seurannut uutisia. Harmittaa jos näin voi sanoa. Olisi vain kiva olla paremmin selvillä tuollaisesta mistä puhutaan edelleen paljon.

Vierailija
10/41 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään muista ja olin 30. Flunssan vuoksi sain tietää vasta 3 pv:n kuluttua. Ja ei ollut telkkaria eikä nettiä ja en käynyt missään

Vierailija
11/41 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä muistettavaa siinä lapsen kannalta oli? Minun 11v lasta ei voisi uutiset vähempää kiinnostaa, ainoa uutinen jonka nuo muistaisi 15 vuoden päähän olisi se että internet kuolisi

Vierailija
12/41 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha hyvä provo. Ihmisen elämänkertamuisti alkaa kehittyä vasta kolmevuotiaana. Toki jotkut pystyvät muistamaan harhaisesti joitain muistikuvia vähän ennen tuotakin, mutta sen täytyy olla jotain todella lapsen henkilökohtaista elämää konkreettisesti järisyttävää, kuten sisaruksen syntyminen. Joten sun lapses ei mitenkään voi muistaa asioita alle yksivuotiaasta elämästään. Ei vain biologisesti ja psykologisesti mahdollista. Hän on luultavasti muodostanut vain mielikuvia kerrotun perusteella tai valokuvasta.

Vierailija
13/41 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan, kun kesken tunnin ope avas telkkarin ja kateltiin uutisissa mitä tapahtu, olin tuolloin 7v. En kyllä ymmärtänyt mitä oikein tapahtuu ja eniten ihmetytti miks siitä hössötetään täällä Suomessa :D

Vierailija
14/41 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan, kun kesken tunnin ope avas telkkarin ja kateltiin uutisissa mitä tapahtu, olin tuolloin 7v. En kyllä ymmärtänyt mitä oikein tapahtuu ja eniten ihmetytti miks siitä hössötetään täällä Suomessa :D

Olitko iltakoulussa? Tuohan tapahtui myöhään iltapäivällä/alkuillasta.

15/41 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaakohan sinun muistikuvasi olla ihan oikeita nyt kuitenkaan? Aikaero Suomen ja New Yorkin välillä on 7 tuntia, ja ensimmäinen torneista sai osuman varttia vaille neljä iltapäivällä Suomen aikaa ja toinen torni hiukan yli neljä iltapäivällä. Vasta tuossa vaiheessa ylipäätään pystyttiin sanomaan, että kyse ei ole onnettomuudesta.

Käsittääkseni Suomessa ei ole oppitunteja ekaluokkalaisille enää noin myöhään iltapäivällä, ja pidän outona muutenkin, että opettaja päättäisi näyttää noin pienille lapsille suoraa uutislähetystä terrori-iskusta. Luulisi opettajan tajuavan, että kaikki vanhemmat eivät taatusti pidä tällaista lapsille sopivana kuvamateriaalina.

Vierailija
16/41 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan 18- vuotias sitä muista.

Avasimme silloin aamulla telkun ja siellä se lentokone lensi suoraan torniin. Ei mun mielestä iltauutisissa silloin ollut mainintaa asiasta vaan vasta seuraavan päivän  aamu-uutisissa vasta esitettiin. Muistan itse kuinka typertynyt olin kun näin mitä tapahtui. Lamaannuin jotenkin. Lapset eivät tuosta muista mitään. 

Kyllä silloin opettajat laittoivat myös telkun päälle ja luokat katsoivat koulupäivän aikana näitä tapahtumia, samoin mun miehen työpaikalla lopettivat silloin työnteon ja jäivät seuraamaan uutisia.  

Vierailija
17/41 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 19v poika muistaa hämärästi asian, kun häneltä eilen kysyin. Eikä ole traumatisoitunut, vaikka uutisia katsottiin. Ja 16:lle tiedoksi, kyllä täällä jo uutisoitiin asiasta iltapäivällä, kun eka kone oli ajanut tornia päin. Muistan, kun mies oli tullut iltspäivällä töistä ja oli päiväunilla, niin kävin herättämässä. Ja siihen herättämiseen piti olla todella hyvä syy, suunnilleen sänky palaa alta.Täällä klo oli iltapäivä jo, kun eka kone meni 8.46 tornia päin.

Vierailija
18/41 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:O apua, nyt hämmentää! Muistan kyllä erittäinerittäin hyvin, että tv oli auki ja wtc-tornit sielä näkyi. TV:n avaaminen oli niin speciaalia.

Vierailija
19/41 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:O apua, nyt hämmentää! Muistan kyllä erittäinerittäin hyvin, että tv oli auki ja wtc-tornit sielä näkyi. TV:n avaaminen oli niin speciaalia.

No ehkä te katsoitte seuraavana päivänä jotain lähetystä asiasta, olihan se uutisissa pitkään tapahtuneen jälkeen. Mutta suorana tapahtumaa et kyllä ole alakoulussa katsonut, se on ihan varma. 

Vierailija
20/41 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

siiris kirjoitti:

Ei minunkaan 18- vuotias sitä muista.

Avasimme silloin aamulla telkun ja siellä se lentokone lensi suoraan torniin. Ei mun mielestä iltauutisissa silloin ollut mainintaa asiasta vaan vasta seuraavan päivän  aamu-uutisissa vasta esitettiin. Muistan itse kuinka typertynyt olin kun näin mitä tapahtui. Lamaannuin jotenkin. Lapset eivät tuosta muista mitään. 

Kyllä silloin opettajat laittoivat myös telkun päälle ja luokat katsoivat koulupäivän aikana näitä tapahtumia, samoin mun miehen työpaikalla lopettivat silloin työnteon ja jäivät seuraamaan uutisia.  

Missä te oikein asuitte? Koneet lensi torneihin iltapäivällä suomen aikaa ja jos katsoitte sitä aamulla olitte jenkkien aikavyöhykkeellä ja siellä asia oli kyllä varmasti iltauutisissakin. Kyllä se varmasti oli iltauutisissa ihan kaikkialla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi