Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä keinoilla keittiöstä saa laadukkaan oloisen?

04.03.2006 |

Hei!

Ostimme mieheni kanssa asunnon, jonka L-malliseen keittiöön täytyy tehdä remontti. Kalusteiden rungot ovat ovien lisäksi käyttökelvottomat, joten joudumme vaihtamaan keittiökalusteet runkoineen päivineen. Remonttiin on käytettävissä vain n. 3 500 e, joten kaikki täyspuuovelliset vaihtoehdot ja " laadukkaat" merkit täytyy unohtaa. Puramme ja asennamme uudet kalusteet kuitenkin itse, joten siihen ei mene ylimääräistä rahaa. Nyt kysyisinkin edullisia vinkkejä siihen, millä tavoin keittiöstä saisi jollain tavalla hieman ylellisemmän oloisen. Mitä keinoja olette itse käyttäneet viihtyisän keittiön luomiseksi? Myöskin hieman erikoisemmatkin kikat ovat tervetulleita! Vaikka rahaa ei ole käytössä paljoa niin haluaisimme välttää selkeää " halvalla lähti" -leimaa keittiössämme :D

Kehukaa omia tai kaverinne hyviä oivalluksia!

- Delice rv 39 (jep, esikoinen tulossa ja keittiöremppa painaa päälle..)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kai keittiöön nykyään edes kokopuisia runkoja tai ovia laittaa. Mdf-ovet ovat ihan laadukkaita. Itse olen mieltynyt ihan sileisiin valkoisiin oviin ja valkoisiin runkoihin, joita muuten näkee sisustuslehdissäkin pilvin pimein (ja ovat edullisimpia hinnaltaan). Nythän on kovasti muotia, että oviin ei tule lainkaan vetimiä. Tai sitten jotkut yksinkertaiset alumiini- tai teräsvetimet. Työtason valinta sekä välitilan laatoitus vaikuttavat ilmeeseen ratkaisevasti ja niihin kannattaa panostaa, ei välttämättä rahallisesti niinkään paljon, mutta suunnitella ainakin tarkasti. Kivitasoa tai massiivipuutasoa tuskin tuolla budjetilla saat, mutta kauniita laminaattejakin löytyy.

Pitääkö koneetkin saada tuohon hintaan? Jos, niin rosterikoneet voitte lienee unohtaa. Silloin ainakin kannattaa valita valkoiset kaapit, joiden kanssa valkoiset kodinkoneet näyttävät ihan hyvältä (meillä näin).

Oletko testannut jo Ikean keittiösuunnitteluohjelmaa?

Vierailija
2/8 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ladannut Ikean ohjelman koneelleni ja suunnitellutkin jotain :o)

Summaan ei sisälly muita kodinkoneita kuin liesituuletin ja ehkä jää-viileäkaappi. Vaikka keittiö muuten onkin romuna niin hella, pakastin ja astianpesukone ovat jopa toimivia (ja kohtuu uusia) yksilöitä -niin kummalliselta kuin se tuntuukin.. Kaikki muut kalusteet, nippelit, allas, hanat, laatat yms. pitääkin sitten laittaa.

- D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakas väri jollain seinällä taas tuo raikkautta keittiöön. Jos ei ole varaa kokopuisiin/kivisiin tasoihiin, niin ei kannata laittaa jäljitelmiä, vaan esim. laatoittaa joku taso tai laittaa yksiväristä tasoa. Puisilla pienemmillä yksityiskohdilla, kuten leikkuulaudoilla saa lämpimmän oloista tunnelmaa. Tai sitten voi laittaa kalliimmasta materiaalistsa vaikka vain yläkaappien ovet.

Vierailija
4/8 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkoinen runko ja valkoiset sileäpintaiset (kiiltävät?) ovet on eleetön vaihtoehto eivätkä hyppää mitenkään " halpana" silmille. ja kun saa ovet halvalla niin sitten voi panostaa hieman enemmän muuhun: laittaa massiivipuutason laminaatin sijasta, ostaa näyttävät vetimet, laadukkaan hanan ja kaakelit.

keittiön suunnittelussa kannattaa pitäytyä peruskaapeissa erikoiskaappien ja isojen laatikostojen sijasta, hinnanero on usein huomattava. kodinkoneet kannattaa ottaa valkoisina ja perusmallia.

kun kaapisto on valkoinen niin siihen on helppo yhdistää muita värejä keittiön sisustuksessa ja saada sitä kautta lisää näyttävyyttä. nykyisin on kaikkia erikoisia maaleja joilla voi tehdä tosi makeita juttuja ja sitä kautta vetää huomiota pois peruskaapistosta. tekstiileillä ja muilla koriste-esineillä, tauluilla/julisteilla ym. saat myös lisää persoonallista ilmettä.

Vierailija
5/8 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ainakin Innossa tai Tilassa on joskus esitelty miten tehdään edullisesti näyttävännäköinen keittiö. Näillä on vissiin molemmilla netti-sivutkin, joten sieltä vaan metsästämään ideoita. Kaikki hyvännäköinen ei ole kallista vaan se on idea, joka ratkaisee.

Jotain itse poimimiani kikkoja:

- jos keittiö on vaatimattoman näköinen, niin kannattaa panostaa ruokailutilaan esim. laittamalla voimakkaan väristä tapettia/maalia, laittamalla iso ja komea valaisin tms.

- kaapistot voi löytää halvalla esim. rautakaupasta tai jostain alan kierrätysliikkeestä (ainakin Treella on sellainen liike, jonne kaupat tuo esim. jotain varastonloppuja ja jostain purkutyömailta tuodaan ehjiä hanoja ja pyttyjä yms.)

- jos keittiö on yhteydessä olohuoneeseen, niin niissä kannattaa jatkaa samaa väriä. Maalata vaikka jollain tehostevärillä se seinä, joka alkaa olkkarista ja jatkuu keittön puolelle. Tulee isomman ja rauhallisemman näköinen tila.

- sileät valkoiset ovet ovat usein halvempia kuin kuvioidut ja värilliset ovet, joten saat kalliimman hintaluokan ovet samalla rahalla, jos valitset valkoista. Valkoisiin oviin saat räväkkyyttä kun valitset erikoisennäköiset vetimet.

Vierailija
6/8 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Noita väri- ja yksityiskohtajuttuja olen itsekin pohdiskellut tuomaan ripausta " sitä jotain" . Ainakin Starkilla näytti olevan mahdollisuus varata ilmainen aika sisustusneuvojalle ja ajattelin hyödyntää palvelua sen jälkeen, kun olemme päässeet jonkinlaiseen näkemykseen keittiön kaapeista. Itse on aika vaikea hahmottaa käytännössä sitä, miten kokonaisuudesta saa hallitun paketin.

- D

Vierailija
7/8 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne saa edullisesti kun ostaa liimapuulevyt (tammi) jotka itse petsaa rautakaupassa myytävällä puumaalilla sellaisella läpikuultavalla johon laitetaan päälle vielä vaha, tulee hyvän näköinen! Samasta voi laittaa ne valolistat kaapiston alareunaankin!

Itse laittaisin myös sileät valkoiset ovet ja vetimet sitten katsoisin jotku yksinkertaiset, tyylikkäiltä näyttävät ne aika pitkät litteät vetimet jotka voi laittaa joko oven alareunaan tai pystyyn oven sivuun.. Halvalla saa tyylikästäkin ja joskus paljonkin maksanut keittiö näyttää aika mitättömältä!

Vierailija
8/8 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppaajan/rakentajan kannattaa poiketa BAUHAUSissa. yllätyin laadusta, designista ja edullisista hinnoista.