Miten selvitä raskaasta työstä ilman lomaa?
Aloitin muutama viikko sitten uudessa työssä ja olen jo nyt aivan lopussa. Takana on rentouttava ja kiireetön viikonloppu, mutta tuntuu siltä, etten pysty menemään huomenna takaisin töihin, tarvitsisin vielä päiviä lepoa jaksaakseni tehdä viikon töitä. Työssäni ei ole mahdollista ottaa palkatonta vapaata ja ainoa loma on 4vk kesäloma. Vajaa vuosi pitäisi sinnitellä ennen seuraavaa breikkiä.
Miten tästä oravanpyörästä selviää ilman loppuunpalamista?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko pitää vuosiloma kerralla?
Työn luonteen vuoksi on ikävä kyllä. Työnantajalle helpompaa, kun tarvitsee löytää sijainen/järjestellä työt toisin vain yhden pätkän ajaksi.
No ei hyvältä vaikuta. Mikä ihmeen työ on noin raskas, että jo muutama viikko aloituksesta uupuu?
En usko että tulet jaksamaan tuolla vuosilomaasi asti.
Asenne ratkaisee. Olen päättänyt että minulla alkaa joka perjantai klo xx kesäloma/mikälieloma kun lähden töistä.Käytän kotimatkan henkiseen irrottautumiseen työasioista. Viikonloppuisin teen asioita jotka tuottavat minulle mielihyvää.
Huolehdi fyysisestä kunnostasi niin kestät ensi kesään asti. Jos paikat alkavat jumittaa, mene heti hierojalle. Satsaa itseesi (kehonhuolto).
Onko työ henkisesti vai fyysisesti raskasta?
Kaikille ei vaan sovi kaikki työ. Jos et ala hiljalleen tottua ja sujua paremmin niin sinuna myöntäisin virhearvioni ja irtisanoutuisin.
Onko pakko pitää vuosiloma kerralla?