Vaihtaisitko kumppanisi johonkin toiseen, jos se vain olisi mahdollista? Tekisikö kumppanisi näin?
Minua kalvaa tämä ajatus, että mieheni haluaisi oikeasti olla erään toisen naisen kanssa. Esteenä on se, että tällä toisella naisella on oma rakkaansa, eikä mitään romanttista mielenkiintoa mieheeni. Ovat vain tuttavia yhteisistä harrastuspiireistä. Mutta jos tämä nainen jonain päivänä vain ilmestyisi ovellemme ja sanoisi, että haluaakin olla mieheni kanssa yhdessä, niin mieheni lähtisi siltä istumalta hänen mukaansa.
Itse en haluaisi olla kenenkään muun kuin mieheni kanssa. Minulla ei ole mitään julkkisihastuksia tai myöskään mitään maallisempia toiveita paremmasta kumppanista. En keksi yhtäkään ihmistä, jonka kanssa olisin mieluummin. Mieheni ei ole täydellinen, mutta ei ole kukaan muukaan, ja koen hänen olevan minulle paras kumppani. Ainut asia, mikä tätä tunnetta nyt laimentaa, on juurikin tämä yllä kuvailemani tilanne. Eli se, että mieheni tunteet minua kohtaan eivät olekaan samanlaiset, vaan hän vain tyytyy minuun, koska se parempi vaihtoehto on saavuttamattomissa.
Onko muilla tällaisia tuntemuksia, ihan kumman osapuolen roolissa tahansa? Vaihtaisitko kumppanisi johonkin toiseen, jos se olisi käytännössä mahdollista? Tai tiedätkö, että kumppanisi tekisi näin? Häiritseekö asia, vai hyväksytkö sen mukisematta? Pitäisikö minun hyväksyä tämä asetelma ja tyytyä siihen, että kumppanini vain tyytyy minuun?
Kommentit (47)
En vaihtais, enkä usko miehenkään sellaisesta haaveilevan. On tosi sitoutunut minuun, haluaa lapsia kanssani jne joten uskon kyllä hänen pitävän minua parhaana kumppanina itselleen. Ja minäkin häneen rakastunut, parhaat ollaan toisillemme!
Mun mielestä sulla on ap asiat aika hyvin, tai todella upeasti, koska sulla on mies joka rakastaa sinua ja vieläpä sanoo sen sinulle usein. Teette kivoja asioita yhdessä ja elämänne on hyvää. Älä pilaa kaikkea tuota ihanaa turhien murehtimisella. Vähän sellaista lapsellista prinsessaharhailua tuo murehtiminen.
Maailmassa tulee aina olemaan sinua kauniimpia, nuorempia ja ihmeellisempiä naisia. Aivan kuten maailmassa tulee aina olemaan miestäsi upeampia miehiä. Saahan heitä ihailla, katsella ja unelmoidakin, mutta ei heillä ole oikeasti merkitystä. Mies on sinun kanssasi tässä ja nyt, tartu hetkeen ja nauti!
Minä olen joskus miettinyt sitä, että haluaisinko vaihtaa, jos olisi mahdollista. Ja olen tullut vilpittömästi siihen johtopäätökseen, että en haluaisi. Nykyisin en enää edes pohdi asiaa.
En usko, että miehenikään haluaisi vaihtaa minua. Koskaan ei ainakaan ole ollut mitään sen suuntaisia merkkejä ja kaikki hänen puheensa todistavat myös siitä, että olen hänen elämänsä rakkaus.
Olen tietysti tilanteestamme hyvin onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sulla on ap asiat aika hyvin, tai todella upeasti, koska sulla on mies joka rakastaa sinua ja vieläpä sanoo sen sinulle usein. Teette kivoja asioita yhdessä ja elämänne on hyvää. Älä pilaa kaikkea tuota ihanaa turhien murehtimisella. Vähän sellaista lapsellista prinsessaharhailua tuo murehtiminen.
Maailmassa tulee aina olemaan sinua kauniimpia, nuorempia ja ihmeellisempiä naisia. Aivan kuten maailmassa tulee aina olemaan miestäsi upeampia miehiä. Saahan heitä ihailla, katsella ja unelmoidakin, mutta ei heillä ole oikeasti merkitystä. Mies on sinun kanssasi tässä ja nyt, tartu hetkeen ja nauti!
Totta puhut, prinsessaharhaapa hyvinkin. Olen selkeästi liian romantikko, kun toivoisin olevani miehelleni se ykkösvalinta kaikista maailman naisista. Johtunee siitä, että itse valitsisin kaikista maailman ihmisistä juuri mieheni... Mutta en kai voi vaatia samaa häneltä. Kuten joku jo aiemmin sanoi, en voi ryhtyä ajatuspoliisiksi. Pitää vain hyväksyä se, että mieheni on tyytynyt minuun, kun ykkösvaihtoehto on sula mahdottomuus.
Ap
jos miehesi ei haluaisi olla kanssasi tuskin olisi
ja tähän luotan omassa parisuhteessanikin, muita en halua enkä jaksa märehtiä haluaako miehenikään, koska on naimisissa kanssani eikä ole eroa edes maininnut koskaan
Oma entinen poikaystäväni oli tällainen, johon minä ikään kuin "tyydyin". Hän ei ollut erityisen fiksu (arvostan akateemisuutta / älykkyyttä) mutta muuten kelpo mies. Hauska ja lempeä, hyvännäköinen.
En kuitenkaan koskaan ollut täysin tyytyväinen suhteessa, koska nimenomaan koin vain tyytyväni johonkin, vaikka halusin enemmän. Erosimmekin sitten aloitteestani ja nyt olen todella fiksun miehen kanssa. Nykyisessä on omat puutteensa kuten kaikissa ihmisissä, mutta tärkeimmät ominaisuudet hänestä löytyy. Nyt en vaihtaisi.
Tosi surullista ja oksettavaa luettavaa nämä. Taidankin pysyä loppuelämäni sinkkuna. Ihmiset ovat saastaa.