Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan jaksaa hoitaa vieraan ihmisen lapsia päivästä toiseen?

Vierailija
04.03.2006 |

Ihmettelen todella. Varsinkin ryhmäperhepäivähoitsuja.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä.Ei ole edes viikonloppuisin äidillään.Jaksettavahan se on.

Ja olen muuten tällä hetkellä hoitovapaalla päiväkodista,eli sielläkin olen jaksellut hoitaa toisten lapsia vuosikaudet.

Vierailija
22/32 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että pph:t eivät ole järjen jättiläisiä muutenkaan

tai tää..

Siitä saa helpolla rahaa,siksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihan sen takia, että saan hoitaa omat lapset samalla kotona eikä tarvitsisi viedä vieraalle hoitoon. Kyllä siihen muutama hoitolapsi samalla hyvin mahtuu. Niin ja varmasti tuon muutaman vuoden jälkeen on taas ihan kiva lähteä kodin ulkopuolelle töihin.

Olen ammatiltani lähihoitaja ja mielestäni erittäin hyvä sellainen niin ja ihan fiksu ja normaali ihminen olen, joten eipäs taas yleistetä.

Nämä on taas näitä tosi typeriä pohdintoja. Yhtä hyvin voisi miettiä, että miten joku jaksaa olla kaupassa kassalla töissä? Miten joku jaksaa istua päivät pitkät toimissa koneen ääressä? Miten joku jaksaa opettaa vieraita lapsia päivästä toiseen koulussa?Jne. jne..

Vierailija
24/32 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin aikaisemmin OHJAAJANA sekä vaikeasti kehitysvaisten yksikössä, että koululaisten (lasten) parissa. Vai en ole järjen jättiläinen? Hoi hoijaa... eiköhän mulla ole paljon parempi koulutus kuin sulla, hyvä kommentin kirjoittaja.

Ja mitä " helppoon palkkaan " tulee, niin herääpä itse joka aamu kello 6 ottamaan lapset vastaan ja sen jälkeen meneekin mukavasti 11-13 tuntia heidän kanssa.

Vierailija
25/32 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattua nostan, ei olisi minusta siihen.

Vierailija:

Siitä saa helpolla rahaa,siksi!

Vierailija
26/32 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan tällä vaan sitä, että moni ammatti tuntuu niin hölmöltä ja jokapäiväinen työ tylsältä, että tokko se muiden lasten hoitaminen epämielekkäimmästä päästä ammatteja on.

Itse työskentelen ihan muulla alalla, mutta voisin ihan hyvin kuvitella toisenlaisessa tilanteessa hoitavani lapsia, vaikka vieraampiakin. Ja eiköhän niistä nopeasti aika tuttuja tule, kun niiden kanssa viettää päivässä enemmän aikaa kuin omien lastensa kanssa...

Vierailija
27/32 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan kohdistan paljon vaatimuksia ja hänen kanssaan olen tiukempi. Vieraan lapsen kanssa leikin paljon luonnollisemmin ja se on hauskempaa. Eikö olekin hassua? Osaan olla paljon relampi, jos ei tarvitse ottaa sitä perimmäistä kasvatusvastuuta.

Vierailija
28/32 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskenteli jatko-opinnot rahoittaakseen perhepäivähoitajana aamupäivisin. Iltapäivät hän opiskeli yliopistolla ja teki tutkimustyötä. Tekikö lasten kanssa työskenteleminen hänestä imbesillin?

Mun mielestä nykyään ajatellaan niin suppeasti. Ihmiset tekevät vain yhtä alaa ja muuttuvat kapeakatseisemmiksi.

Vierailija
29/32 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joka tapauksessa tykkään työstäni. Lapset ovat aivan ihania ja hoidan heitä mielestäni hyvin. Teen heidän kanssaan monenlaisia asioita ja kohtelen yksilöinä. Hipsutan poskesta kunnes uni tulee ja kuuntelen murheet jos sellaisia on. Nostan 1,5-vuotiaan viidettäkymmenettä kertaa liukumäen päälle että pääsee laskemaan enkä valita vaikka selkään vähän sattuisikin. Ja laitan joka päivä ruuan itse alusta loppuun ja mietin, että lapset saavat terveellistä ja monipuolista ruokaa, ja paljon vihanneksia.

Ilo jonka tästä työstä saan on onneksi niin suuri ettei paljon hetkauta vaikkei kukaan pidä minua oikein minään, ja palkkakin on pieni. Aivan hyvin voisin lukea vaikka lääkäriksi, päätä kyllä riittäisi, mutta tykkään pienistä ympyröistä.

Joskus vain tulee sellainen olo, että lasten vanhemmat pitävät kotiani lasten säilytyspaikkana, eikä heitä kiinnosta mitä kaikkea päivän aikana oikeasti tapahtuu.

Pph

Vierailija
30/32 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vain tulee sellainen olo, että lasten vanhemmat pitävät kotiani lasten säilytyspaikkana, eikä heitä kiinnosta mitä kaikkea päivän aikana oikeasti tapahtuu.

ja jos joku pitää 3,75e käteen jäävänä osuutena jättipalkkana niin huh huh.Ei sillä häränliha pihvei pal ostella,kuha leivän saa.Kutsumustyö.

T:pph

Vierailija
31/32 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos joku pitää 3,75e käteen jäävänä osuutena jättipalkkana niin huh huh.Ei sillä häränliha pihvei pal ostella,kuha leivän saa.Kutsumustyö.

T:pph

Vierailija
32/32 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini on pph, ja ei voi kuin hattua nostaa että joku viitsii ottaa omaan kotiinsa toisten lapsia ja paapoa ja hoivata sen 12h. Monet lapset ovat vielä täysin opettamattomia rasavillikkoja, tuhoavat ja hajottavat paikkoja, nimitelevät ja huutelevat ja ties mitä. Osa vanhemmista saattaa töiden jälkeen mennä vielä kauppaan, autopesuun, kiskalle lottoa tekemään ja muuta yhtä fiksua, kun eihän se nyt haittaa jos lapset hakee tunnin myöhemmin, kotonaanhan se pph jo on!

Yks kersa oli semmonen, että repi kukat purkeista, tiputti taulut seiniltä, heitteli ruokaa lattioille jne. Kun sitä kiellettiin ettei saa, alko rääkyä että hän kertoo äitille kun hänelle ilkeillään. Ja näin teki: juoksi rääkyen äitinsä luo että täti on ollu ilkeä! Arvatkaas ketä äiti uskoo, omaa sydäntä särkevästi itkevää lasta vai selitystä antavaa pph:aa... Sääliks kävi! Mut kersasta muuten tuli nuorisorikollinen sit 15v myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi