Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun opettamaan lastani itse kotona

Vierailija
11.09.2016 |

Tyttö käy kuudetta luokkaa. Luokalla on 26 oppilasta ja yksi opettaja. Jakotunteja ei ole. Tyttö on tarvinnut tukea etenkin matematiikassa. Olen pyytänyt monesti tukiopetusta, tuloksetta. Kun aloin opettaa häntä kotona päivittäin, tytön matematiikan oppiminen slkoi edistyä. Opettaja nappasi tosin tästä kunnian itselleen. Nyt tytön luokka tekee käsitöissä anorakkia. Tyttö tuli tuohtuneena kotiin kertoen, ettei opettaja ehdi hänen luokseen koskaan, eikä tyttö pääse eteenpäin. Otin ja aloin opettaa tytölle perusasioita kaavojen piirtämisestä, kankaaseen asettamisesta, leikkaamisesta ja ompeluvaiheista. Kävimme kokta kohdalta läpi, kuinka vaate syntyy.
Peruskoulu ei pysty tarjoamaan edes opetusta. Olen itse opettaja, joten tytölläni on erittäin hyvin asiat. Kaikkien vanhemmat eivät kuitenkaan ole opettajia ja hirvittää ajatellakkin kuinka moni tuen tai opetuksen- tarpeessa oleva on aivan heitteillä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono.

Vierailija
2/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

T. Toinen opeäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono.

Koulu, opettaja, oppilas vai äiti?

Vierailija
4/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin outoa. Minä annan mielelläni tukiopetusta 50€/h koulupäivän jälkeen tai viikonloppuna ja näin tekee moni kolleganikin

T. matikan ope

Vierailija
5/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsin outoa. Minä annan mielelläni tukiopetusta 50€/h koulupäivän jälkeen tai viikonloppuna ja näin tekee moni kolleganikin

T. matikan ope

Eikö teillä koulussa ole resursseja tukiopetukseen? Eikö tuo ole aika eriarvoistavaa, kyse on varmaankin peruskoulusta kuitenkin?

Vierailija
6/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. matikan ope

Eikö teillä koulussa ole resursseja tukiopetukseen? Eikö tuo ole aika eriarvoistavaa, kyse on varmaankin peruskoulusta kuitenkin?

Ei sitä saa kuin ns toivottomat tapaukset.

Vierailija
7/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on oppinut opiskelemaan itse

Vierailija
8/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. matikan ope

Ei lähellekään, huonompaan suuntaan vain menee. Onhan se eriarvoistavaa, mutta ainakin opetusta on tarjolla. Homma menee muutenkin siihen suuntaan, että yksityisopetusta halutaan enemmän

Vierailija
9/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. matikan ope

Ei sitä saa kuin ns toivottomat tapaukset.

Miksi antaa tukiopetusta toivottomille tapauksille? :) Onhan suomalaisessa koulusysteemissä paljon huolestuttavia asioita. Lahjakkaimmat pärjäävät itsekseenkin, mutta eivät koskaan pääse aivan huipputasolle, koska eivät saa tarvittavaa ohjausta. Heikkolahjaisimmat hyysätään resursseja säästämättä jotenkuten läpi peruskoulusta, saadaan heistä sitten uusia asiakkaita sosiaalitoimiston ja työvoimatoimiston luukuille. Keskitaso saa sitten pärjätä omillaan, ja vanhemmista vissiin sitten riippuu, liittyvätkö nämä lahjakkaiden vai heikkolahjaisimpien joukkoon tulevaisuudessa. Hurraa.

Vierailija
10/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tukiopetusta voi tilata

Vierailija
11/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma jo ala asteella.Aikaa siitä on jo 15 vuotta.

Käsitöissä en apua saanu en ala enkä yläasteella.

Matikka takkus,siihen tuli apua sit yläasteella.

Opetukseen en oo ollu kovin tyytyinen kaikkineen.

N23

Vierailija
12/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi.

Vierailija
13/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa

Vierailija
14/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kritiikkisi oikein kohdistuu? Koko järjestelmään vai tähän opettajaan? Jos oikeasti olisit itse opettaja, ymmärtäisit kyllä esim. resurssipulan. Hoidatko itse opetustyösi paremmin?

Vierailija
15/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut lapselleni tukiopetusta vuoden verran yläkoulussa. Ja ei, en ymmärrä resurssipulaa syyksi siihen, että omaa työtä ei edes yritetä hoitaa kunnolla. Koska itse hoidan oman työni, resurssipulasta huolimatta. Epäilen, että enemmän kuin resursseista, kyse on ammattitaidon puutteesta.

Vierailija
16/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi.

Mutta perusopetus on oltava ilmaista. Perusopetukseen kuuluu myös tukiopetus, mikäli oppilas sitä tarvitsee. Tai kuten ap:n tapauksessa, kyse lie ihan opetuksesta. Ymmärsin, ettei opettaja ole edes opettanut. Puhumattakaan tukiopettanut.

Vierailija
17/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöt!!!!!

Meiltä vietiin jakotunnit käsitöissä eli opetan 25 oppilaan ryhmää ilman avustajaa. Joo...todella hienoa! Itse olen ikäni tehnyt ja opettanut käsitöitä, mutta ei tuossa oppilasmäärässä ehdi kaikkia auttamaan.

Kun en kaikesta pyynnöistäni huolimatta saanut avustajaa, pistin ryhmän puoliksi ja toiset tekevät kässää ja toisilla on itsenäistä äikkää (diplomikirjojen lukua, tarinoiden kirjoittamista jne).

Tätä ne opetustoimen säästöt ovat käytännössä ja tämä on vain yksi esimerkki!

Vierailija
18/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kritiikkisi oikein kohdistuu? Koko järjestelmään vai tähän opettajaan? Jos oikeasti olisit itse opettaja, ymmärtäisit kyllä esim. resurssipulan. Hoidatko itse opetustyösi paremmin?

Oppilaan kannalta on aivan sama, mikä syy on taustalla, miksi koulu/opettaja ei hoida hommiaan.

Vierailija
19/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu, opetamme lasta kotona, mutta emme ole opettajia. Kuka tahansa pystyy siihen, mutta se täytyy tehdä oman työpäivänsä jälkeen. Tämä on nykyhetkeä ja tulevaisuutta.

Vierailija
20/40 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa ostaa tukiopetusta opettajalta, joka ei pysty opettamaan tunnilla? Asiakkaat tuskin ovat oppilaita.