Ostaisitko 10-vuotiaalle haalaria, jos lapsi itse haluaisi, mutta kuitenkin miettii sitä, että kellään muulla ei ole?
Eli tämmöinen tilanne, että tyttö on aina tykännyt käyttää toppahaalaria ja haluaisi vielä uuden, mutta kuitenkin itse epäröi sitä, kun kenelläkään muulla ei ole. Mitä tekisit?
Kommentit (10)
Riippuu kyllä lapsesta, omilleni olisin ostanut, kumpikaan ei koskaan ole miettinyt mitä muut ajattelevat heidän pukeutumisestaan.
Parasta jutella tytön kanssa, että mitä sitten jos haalarista tulee sanomista, osaako kantaa sen ylpeydellä vai alistuuko huutelijoiden painostukseen ja uusi haalari jää käyttämättä.
Ostaisin. Ei meillä rahat niin tiukilla ole, ettei lapselle voi talvivaatetta ostaa, vaikka sitten jäisikin pelkkään kotikäyttöön. Ostetaan sitä nyt paljon turhempiakin asioita kuin lämpimiä vaatteita lapsille.
Riippuu onko lapsi sellainen joka antaa muiden sanomisten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos vai vaikuttaako muiden mielipiteet lapsen mielipiteeseen. Kuitenkin jos nyt jo miettii mitä muut sanovat niin ehdottaisin että mennään katselemaan, haalareita ja takkeja ja jos haluaakin takin ja housut niin hyvä näin. En painostaisi mutta juttelisin molempien hyvistä puolista.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin. Ei meillä rahat niin tiukilla ole, ettei lapselle voi talvivaatetta ostaa, vaikka sitten jäisikin pelkkään kotikäyttöön. Ostetaan sitä nyt paljon turhempiakin asioita kuin lämpimiä vaatteita lapsille.
Hyvä pointti. Talvi on pitkä ja käyttää sitten haalaria vaikka viikonloppuisin. On paljon kätevämpi muutenkin kuin takki ja housut.
Kyllä ja olen ostanutkin. Poikani käytti vielä viitosellakin haalaria koulussa mieluiten. Ei välitä muodista, haluaa pukeutua lämpimästi ja mukavasti (on kuulemma myös nopeampi pukea). Olen kyllä myös hankkinut erilliset housut ja takin joita kylläkin lähinnä käytti sitten jos haalari oli märkä tai pesussa.
Pikkusisko näyttää seuraavan perässä eli tykkää haalareista....
Viime talvena ekaluokkalaiseni halusi, että ostetaan toppatakki ja -housut, kun ei kuulemma kukaan koululainen enää käytä haalaria. Käytti takkia ja housuja tasan yhden kerran ja sitten lopputalven siskon vanhaa toppahaalaria. Lapsen mielestä se on mukavampi ja pääsee nopeasti välitunnille, kun haalari on helppo pukea. Toki 10-vuotias on vanhempi kuin ekaluokkalainen.
Me taidettiin olla kaverin kanssa neljännellä luokalla kun olimme ainoat joilla oli haalarit. Saatiin pari päivää kuulla lällättelyä, mutta emme välittäneet ja jatkoimme lumileikkejämme. Yhtäkkiä kaikilla oli haalarit, tajusivat vissiin, että on paljon hauskempaa rymytä välkällä haalareissa kun ei ole selkä täynnä lunta :)
En ostaisi. Ensimmäsenä käyttöpäivänä joku pienipää lällättäisi siitä. Sen jälkeen haalari jäisi naulaan ja joutuisin kuitenkin ostamaan takin ja housut.