Olen niin väsynyt että pelkään että saatan sanoa pahasti anopille....
Tällä hetkellä vähän vaikea tilanne perheessä.
Mies osallistuu ja auttaa kyllä paljon, mutta kun olen kotona on vain pelkkää äitiäitiäiti-meininki.
Jos saankin nukkua pidempään jos sattuu olemaan vapaa viikonloppu niin lapset ei oo suostunut mitään syömäänkään vaan odottavat että minä herään.
Vanhimmalla kamala uhma, ollaan saamassa apua, menossa perheneuvolaan.
Keskimmäinen alkaa olla haastava.
Muualla käyttäytyvät hyvin, kotona ovat kuin eri lapset.
Nuorin on toistaiseksi leppoisa kaveri, vaikka kiipeileekin kaikkialle heti kun silmä välttää.
Osasyy esikoisen ja toisen käytökseen saattaa olla että en ole pitkään aikaan oikein jaksanut mitään.
Työt ja pakolliset kotityöt, iltaisin lapsille satu
ja halit.
Pyrin kyl halimaan paljon päivälläkin, kerron kyllä päivittäin että ovat rakkaita.
On vain jo niin pitkään sattunut enemmän tai
vähemmän koko ajan. Töissä jaksan jotenkuten, enhän minä voi olla jatkuvastu saikulla kun lepokaan ei auta.
Epäillään endometrioosia ja reumaa, endoa aletaan nyt hoitamaan. Jos sitten piristyisin enkä olisi niin väsynyt ja pääsisin edes joistain kivuista eroon.
Miten anoppi tähän liittyy?
Se on jo naurettavaa, tiedän sen, mutta näin väsyneenä on vaikeaa olla olematta lapsellinen ja kiukutteleva.
Ottivat taas kaksi vanhempaa lasta hoitoon. Kyllähän se vägän helpottaa, mutta rehellisesti.. Jos on yksi kotona niin kaikki voisivat olla. Täytyy kuitenkin laittaa ruokaa ja herätä aikaisin kun lapsi herää jne.
Kun tuovat lapset takaisin niin ovat vielä uhmakkaampia, koska mieheni vanhemmat antavat kaikessa periksi.
Onneksi olen töissä tänään kun tuovat lapset kotiin, koska vaikka pidän mieheni vanhemmista eikä ole.ennen ollut.mitään ongelmia niin tuntuu että saatan sanoa jotaon typerää kuten todeta että ei tartte niitä isompiakaan ottaa hoitoon jos nuorin ei mahdu mukaan. Saavat tulla tänne tapaamaan lapsia silloin kun meille sopii.
Saatais ehkä lapset paremmin kuriin jos isovanhemmat ei hae tasaisin välein hemmottelulomalle. Iovanhemmat siis aina välillä ilmoittavat että nyt voisivat hakea.kahta vanhempaa, nuorin saa jäädä kotiin.
Olenko ihan paska jos sanon että ei tartte enää hakea hoitoon, tänne voivat tulla tapaamaan lapsia niin nuorinkin saa tutustua isovanhempiinsa paremmin?
Kommentit (143)
Kivut ja monta pientä lasta on sellainen kombo, että se tappaa ilon elämästä. On todella vaikea sinnitellä, kun päivittäin olet kipeä. Varsinkin aika ennen kunnon diagnoosia (ap:n tapauksessa mahdollisesti reuma), oli itselläni todella vaikeaa, kun ei oikein voinut sanoa tarvitsevansa nyt lepoa, että jaksaisi kestää kivut. Tai tottakai joskus, mutta itse olisin tarvinnut joka päivä paljon lepoa. Oli jatkuva huono omatunto, ettei jaksa hoitaa ja olla lasten kanssa niin paljon kuin pitäisi. Mikään ei myöskään tuntunut kivalta, koska päällimmäisenä oli mielessä kivusta selviäminen.
Vierailija kirjoitti:
Mua hämmästyttää loppupeleissä ehkä eniten se, että ap joka on ihan lopussa jaksaa silti vängätä tuntemattomien kanssa palstalla. Nyt on prioriteetit kohdillaan...
En tiedä sinusta mutta minusta kännykällä kirjoittaminen ei ole fyysisesti raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua hämmästyttää loppupeleissä ehkä eniten se, että ap joka on ihan lopussa jaksaa silti vängätä tuntemattomien kanssa palstalla. Nyt on prioriteetit kohdillaan...
En tiedä sinusta mutta minusta kännykällä kirjoittaminen ei ole fyysisesti raskasta.
Mutta eikö ole henkisesti raskasta kun kaikki kritisoi sua? Ainakaan tukea on tältä palstalta turha odottaa. Itse hakeutuisin tuossa tilanteessa ihan muuhun seuraan, josta oikeasti saan tukea, esim ystävien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö ole henkisesti raskasta kun kaikki kritisoi sua? Ainakaan tukea on tältä palstalta turha odottaa. Itse hakeutuisin tuossa tilanteessa ihan muuhun seuraan, josta oikeasti saan tukea, esim ystävien.
Tässäkin ketjussa muutama kullanarvoinen vastaus. Tuntuu melkein hyvältä vängätä tuntemattomien kanssa, jos sanon pahasti niin en loukkaa tuttuja ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hiton empatiakyvytön valittaja täällä on vastailemassa?
Ap, ymmärrän että sulla on nyt rankkaa. Oletteko kysyneet miksi isovanhemmat ei ota kolmatta? Esimerkiksi jos hoitaisivat vain päivän ja toisivat illalla takaisin ennen nukkumaanmenoa? Kuinka paljon miehesi auttaa ja touhuaa lasten kanssa? Eikö hän voisi esimerkiksi tehdä ruokaa useammin?
Tai kun isovanhemmat ottavat kaksi, voisiko isä ottaa sen kolmannen niin että sinä saisit oikeasti levätä?
Se äitiäiti vaihe jatkuu ja jatkuu jos ei siitä kasvateta pois...
Vierailija kirjoitti:
Siis hyvää hyvyyttään ottavat kaksi lasta hoitoon, vanhat ihmiset ja silti olet naama norsunketulla?
HÄPEÄ. Sulle tässä jonkun pitäisi pahasti sanoa. Ei ole kultaisen anoppisi vika että olet kolme lasta tehnyt vaikka ei selkeästi resurssit riitä. Hyi mikä äiti.
Ja mieskin reppana koittaa auttaa? Voi jumank....
- kolmen yh, yksin hoidan lapseni enkä ulise
Tuliko susta yh ihan oman toiminnan kautta? Mies ei jaksanut sua enää? Hylkäsi lapsiparatkin sinun takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hyvää hyvyyttään ottavat kaksi lasta hoitoon, vanhat ihmiset ja silti olet naama norsunketulla?
HÄPEÄ. Sulle tässä jonkun pitäisi pahasti sanoa. Ei ole kultaisen anoppisi vika että olet kolme lasta tehnyt vaikka ei selkeästi resurssit riitä. Hyi mikä äiti.
Tuliko susta yh ihan oman toiminnan kautta? Mies ei jaksanut sua enää? Hylkäsi lapsiparatkin sinun takia?
En ikinä uskaltaisi sania yh:lle (inhottavallekaan...) näin, ei voi ikinä tietää onko mies kuollut vai mitä on käynyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä uskaltaisi sania yh:lle (inhottavallekaan...) näin, ei voi ikinä tietää onko mies kuollut vai mitä on käynyt...
No kyllä tuo yh:ksi esittäytyvä niin vastenmielisen kuvan itsestään onnistuu lyhyessä viestissään antamaan, että sama tuli väistämättä mullekin mieleen. Usein suuret vastoinkäymiset ja surut asettavat elämän mittasuhteet oikeisiin raameihin ja kovat kokemukset lisäävät myös ihmisen myötätuntoa toisia kohtaan. Ko. yh vaikuttaa luonnevikaiselta pirttihirmulta, jota tuskin pitempää aikaa kestäisi yksikään mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, en minäkään normaalisti suolla tuollaista pahaa tarkoittavaa tekstiä. Nyt vaan keitti yli ja myönnän, että oli ihan tietoinen valinta. Kirjoittihan tämä yh:kin aivopierunsa esille. Fakta on ettemme lopulta koskaan tiedä toisten ihmisten tilanteesta tarpeeksi, kuten tässä aloituksessa ap on väsynytja kivuissaan, että milloin se kamelin selkä katkeaa tai tulee seinä vastaan. Ap on selkeästi ymmärtänyt olevansa äärirajoilla ja yrittää pitää vahingot mahdollisimman pieninä. Ap ei halua perseillä ja ymmärtää oman tilanteensä johtuvan väsymyksestä, kivuista, jotka eivät normaalisti olisi rasittamassa häntä tai hänen läheisiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, en minäkään normaalisti suolla tuollaista pahaa tarkoittavaa tekstiä. Nyt vaan keitti yli ja myönnän, että oli ihan tietoinen valinta. Kirjoittihan tämä yh:kin aivopierunsa esille. Fakta on ettemme lopulta koskaan tiedä toisten ihmisten tilanteesta tarpeeksi, kuten tässä aloituksessa ap on väsynytja kivuissaan, että milloin se kamelin selkä katkeaa tai tulee seinä vastaan. Ap on selkeästi ymmärtänyt olevansa äärirajoilla ja yrittää pitää vahingot mahdollisimman pieninä. Ap ei halua perseillä ja ymmärtää oman tilanteensä johtuvan väsymyksestä, kivuista, jotka eivät normaalisti olisi rasittamassa häntä tai hänen läheisiään.
Kiitos. Tämän (ja muiden vastaavien) viestin takia tämä ketju kannatti, haukuista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää, että sun pärjääminen on lastesi kurittamisesta kiinni. Et ole hyvä vanhempi, sääliksi käy lapsiasi.
Ai että lasten pitää jotonakin saada tehdä mitä tahansa, jätskiä ottaa pakastimesta ennen ruokaa ja tikkaria ottaa kaapista ruuan jälkeen ja saada päättää milloin mennään ulos jne jne jne?
Kyllä minä kotona asetan rajat.Onko miehesi tuollainen? Hänethän appivanhemmat ovat kasvattaneet. Että jospa ne lapset ei kuitenkaan ole kurittomia siksi, että ovat appivanhemmilla?
Appivanhemmill nuo säännöt.
Lapset kovin yrittävät että kotona saisi toimia samoin kun sieltä tulevat kotiin.
Miksi ihmeessä tommonen älytön käytös pitäisi olla missään sallittua? Edes mummolassa. Todella typerä mummo jos antaa hakea jätskiä ennen ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä appivanhemmat ajattelevat, että 1-vuotias on liian nuori hoitoon. Pitäs kyl miettii ennenku niitä lapsia alkaa vääntää...
Ajatella mitä?
Kun isovanhemmat ottaa seuraavan kerran2 hoitoon niin saisitko nuorimmaisen myös hoitoon jonnekin muualle - omaa vapaata aikaa?
Onko sinulla naamassa sellainen läpi jota sanotaan suuksi?
Jos on, koita saada se auki ja puhua asianomaisille aikuisille! Kerro väsymyksesi ja kipusi asiallisesti, syyttelemättä ja valittamatta.
Kerro minkälaista apua toivot, ja sopikaa minkälaista apua toiset voivat antaa.
Se on uskomattoman hieno ja tehokas keksintö se läpi jota suuksi sanotaan! Sitä pitää vaan käyttää! Kukaan kun ei melkoisella varmuudella ajatustenlukija ole, ja marttyyrimaiset huokaukset ja vihjailut vain ärsyttää muitakin lisää.
Kerro että pinna alkaa olla niin tiukalla että saatat sanoa pahasti. Kerro ettet tarkoita sillä pahaa, joskus vain ratkeaa totaalisesti.
Tärkein asia on PUHUA.
Mikä pakko niitä kakaroita on hankkia?
En tajua.
Ei se isovanhempien vika ole jos ap on väsynyt. Ei ap:n ole pakko niitä lapsia sinne hoitoon antaa jos kerran itse jaksaa hoitaa ne mieluummin. Kuvittelisin kyllä, että se on ollut lapsille kuitenkin hauskaa vaihtelua....
leipäläpi käyttöön! kirjoitti:
Onko sinulla naamassa sellainen läpi jota sanotaan suuksi?
Jos on, koita saada se auki ja puhua asianomaisille aikuisille! Kerro väsymyksesi ja kipusi asiallisesti, syyttelemättä ja valittamatta.
Kerro minkälaista apua toivot, ja sopikaa minkälaista apua toiset voivat antaa.
Se on uskomattoman hieno ja tehokas keksintö se läpi jota suuksi sanotaan! Sitä pitää vaan käyttää! Kukaan kun ei melkoisella varmuudella ajatustenlukija ole, ja marttyyrimaiset huokaukset ja vihjailut vain ärsyttää muitakin lisää.
Kerro että pinna alkaa olla niin tiukalla että saatat sanoa pahasti. Kerro ettet tarkoita sillä pahaa, joskus vain ratkeaa totaalisesti.
Tärkein asia on PUHUA.
Tietävät että olen ihan poikki. Pyysin viimeeksi jos ottaisivat kaikki kolme kun sanoi että voisi viikonloppuna hakea lapset, ilmoitti perjantaina että ottavat vain kaksi vanhempaa.
Silloin jo olisi tehnyt mieli sanoa ettei sit tartte ketään hakea.
Nauretttavaa hommata kolme kakaraa jos niitä ei kestä. On hienoa, että appivanhempasi hoitavat edes yhtä, saati kahta. Hatunnosto yh:ille ja niille mammoille keillä ukko hoitaa ja he arvostavat.
Isosti alapeukkua tommosille kitisijöille, joilla on ukko ja appivanhemmat auttamassa ja silti naama vääränä valitellaan. Oisit pitänyt pillus kiinni silloin kun ukkos tuuppas sua niin ei ois totakaan ongelmaa.
Mun äiti oli kahden lapsen yh, mun ja sisarukseni. Koskaan äiti ei valittanut MISTÄÄN, antoi kaikkensa ja ei meitä sen kummemmin kiellelty mutta oli rajat. Siltikin!
t. nainen + 30
Vierailija kirjoitti:
Ei se isovanhempien vika ole jos ap on väsynyt. Ei ap:n ole pakko niitä lapsia sinne hoitoon antaa jos kerran itse jaksaa hoitaa ne mieluummin. Kuvittelisin kyllä, että se on ollut lapsille kuitenkin hauskaa vaihtelua....
Onhan se heille hauskaa.
Varsinkin kun sääntöjä ei ole ja isovanhemnat ovat olemassa vain toteuttaakseen lasten toiveita.
Mies yritti kerran sanoa asiasta, anoppi ilmoitti että mumman luona on mumman säännöt.
Niillä ollaan sitten menty koska onhan se ollut kivaa välillä saada lapsivapaata.
Nyt näistä kyläilyistä on kuitenkin tulossa enemmän ongelma kuin ilo meille vanhemmille.
Taidan kyllä tehdä niin että jatkossa pyydetään heidät meille syömään ja kahville, pysyy välit kuitenkin mutta yöksi en tiedä päästänkö vähään aikaan.
Normaalisti uhmaa on eri-ikäisillä.
On 2-3veen uhma, 5veen uhma, 7veen uhma ja kaikkea siltä väliltä riippuen lapsen kehityksestä.
Eikö se ole auttamista ja hoitamista että on lasten kanssa kotona?
Kai mä olen luuseri sitten.
Voin ehdottaa että mieheni menee lasten kanssa sinne, haluaisin vain itse mielelläni nähdä lapsiani vapaapäivinäni.
Lapsenteko loppuu sterilisaatioon mikä tehdään laparoskopian yhteydessä.
Mies ole halunnut laittaa lapsia päiväkotiin kun itse on kotona.