Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni mies määräilee ja alistaa?

Vierailija
10.09.2016 |

Mistä johtuu? Tiedän useamman perheen, joissa mies ei kuuntele naisensa mielipidettä erinäisissä isoissa asioissa. Usein liittyy rahaan, ajankäyttöön ym. Silti nämä naiset sinnittelevät suhteissaan. Ehkä saavat niistä sitten jotain.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yhtä paljon on varmaan näitä tosielämän Justiinoja. :) Väitteesi on siis hieman yksipuolinen.

Varmaan niitäkin on, mutta luulen, että miehet menee tässä edelle.

Kivasti veikattu, mut missä faktat? Tossun alla olevat miehet eivät vaan tule vauvapalstalle ruikuttamaan kohtalostaan. He käyvät ehkä töissä ja muun ajan viettävät kotona maailmalta piilossa, vaimoaan myötäillen.

Vierailija
22/74 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten taas naiset haloo, kuinka monen mies saa kuulla, miten väärin tekee kotitöitä, miten väärin pukee lapset, miten väärin tekee kaiken mitä kotona yrittääkin? Liittyyks tämä mitenkään aiheeseen, mutta tuli tämäkin mieleen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille määrätietoisille ihmisille tiedoksi, että niin itsekin nuorena uhosin, ettei mua alistettaisi, mutta siihen se oikeassa elämässäni sitten meni, kaikesta nuoruuden uhosta huolimatta. ap

Vierailija
24/74 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa voi kysyä toisinpäin: miksi niin moni nainen alistuu parisuhteessa miehen määräilyyn? Yleensä se menee niin, että vakka kantensa valitsee, jos tiedätte mitä tarkoitan.

Vierailija
25/74 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa voi kysyä toisinpäin: miksi niin moni nainen alistuu parisuhteessa miehen määräilyyn? Yleensä se menee niin, että vakka kantensa valitsee, jos tiedätte mitä tarkoitan.

Koska puolensa pitäminen aiheuttaisi väkivaltaa tai sen vakavaa uhkaa. Siksi.

Vierailija
26/74 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö nössön etsiä sitten toinen nössö? Olisi tasaväkisempää kaikki tahtojen taisto. Yhtään vaan en kaipaa sellaista suhdetta, jossa kaikesta pitää vääntää ja säätää riidellen. Siksi mielestäni ei ole ratkaisu, että molemmat ovat yhtä kovia tai pehmeitä. Ihmisellä kun on aivotkin ja toisen voi ottaa myös huomioon. ap

Vierailija
27/74 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen voimakas persoona. Pysyn ystävällisenä ja kuuntelen, mutta teen itseäni koskevat päätökset aina sen mukaan, mikä minusta on parasta, ja pyrin vaikuttamaan yhteisiin päätöksiin niin, että nekin ovat minun mieleeni. Minun kanssani on varmaan vaikea seurustella, jos ei osaa ilmaista tahtoaan.

Vierailija
28/74 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin moni nainen ottaa määräilevän ja alistavan miehen?

Vierailija
29/74 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälisesti katsottuna osallistuvat suomalaiset miehet kotitöihin ihan kiltisti eikä suomalaiset naiset ole kauhean alistettuja. Eihän parisuhteet ole Suomessakaan täysin tasa-arvoisia mutta tilanne ei ole kauhean ankea naisten näkökulmasta.

Vierailija
30/74 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulisit?

Vierailija
31/74 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono selitys, määräilevän ihmisen kanssa ei ole pakko elää. Ja älä selitä, ettei niitä merkkejä ollut ennen kun perustitte perheen.

Vierailija
32/74 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla just noin ja koen että syynä miehen dominoivempi luonne ja mun miellyttämisenhalu ja sopeutumiskyky.

Vierailija
33/74 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulisit?

En kyllä oikeasti ymmärrä.

t.kivikissaäiti

Vierailija
34/74 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla just noin ja koen että syynä miehen dominoivempi luonne ja mun miellyttämisenhalu ja sopeutumiskyky.

Mä en kyllä ymmärrä, mikä selitys tää on? Tykkäät kun on ankeaa?

Vierailija
35/74 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansainvälisesti katsottuna osallistuvat suomalaiset miehet kotitöihin ihan kiltisti eikä suomalaiset naiset ole kauhean alistettuja. Eihän parisuhteet ole Suomessakaan täysin tasa-arvoisia mutta tilanne ei ole kauhean ankea naisten näkökulmasta.

Kyse ei ole pelkistä kotitöistä, vaan myös siitä, että tehdään isohkoja päätöksiä kuuntelematta toista. Näitä tapauksia on tutuissani. Keskimäärin tilanne ei ehkä ole Suomessa kauhean ankea, mutta näitäkin on ja naisena voin sanoa vain erinäisten naisten puolesta, kun ei tässä kummempia tutkimusaineistoja ole käsillä.

Vierailija
36/74 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo sanoi, että saan päättää, mitä hammastahnaa meille ostetaan. Minä siis päätän meillä! Juhuu! Olen perheen pää, kunnes vaimo toisin määrää!

Vierailija
37/74 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisluontoon kuuluu, että alistuvaa alistetaan. Jotta näin ei tulisi toimineeksi, pitäisi olla joko hyvin tietoinen omasta käytöksestään tai erittäin oikeudentuntoinen. Kumpikin vaatii itsereflektiota (=tietoisuutta itsestään) ja älyä, eli on lyhyesti sanottuna vaivalloista. Helpompaa on antautua vieteilleen, eli alistaa sitä joka alistettavaksi heittäytyy.

Vierailija
38/74 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono selitys, määräilevän ihmisen kanssa ei ole pakko elää. Ja älä selitä, ettei niitä merkkejä ollut ennen kun perustitte perheen.

En elä enää kyseisen ihmisen kanssa. Merkkejä oli, mutta en osannut tulkita niitä oikein. Pitääkö syyttää nyt itseä?

Vierailija
39/74 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulisit?

Kai niissä on vaan sitä jotain, mitä muissa miehissä ei ole. Särmää ja jännitystä tms.

Vierailija
40/74 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo sanoi, että saan päättää, mitä hammastahnaa meille ostetaan. Minä siis päätän meillä! Juhuu! Olen perheen pää, kunnes vaimo toisin määrää!

Mitäs näitä on muita, joihin olet saanut vaimoltasi luvan päättää ;-)