Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro miten voin asiakkaana helpottaa työtäsi.

Vierailija
02.07.2008 |

Minua kiinnostaisi tietää onko itselläni ja muillakin tapoja, jotka hankaloittavat asiakaspalvelijoiden työtä. Itse en ole esimerkiksi koskaan ollut kassalla töissä joten joskus jonossa odottaessani mietin, miten homma sujuisi kaikkien kannalta sujuvammin. Sanonko itse heti pankki vai luotto vai odotanko että kysytään? Onko ihan sama kuinka ostokset hihnalle latoo? Kun soitan tilatakseni pitsan tai kysyessä jotain aukioloaikaa onko ajanhukkaa itsensä esittely? Kun lehtimyyjä soittaa enkä todellakaan tilaa lehteä, miten säästää kummankin hermoja kun minua ei koskaan voi taivutella tilaamaan mitään mitä en halua enkä haluaisi epäkohteliaskaan olla?

Olen itse tehnyt monenlaista työtä ja joskus olisi ollut kiva, jos asiakas olisi tiennyt, mitkä pienet asiat saattoivat vaikeuttaa työtä vaikkei olisikaan ollut tarkoitus.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samat tuotteet lähekkäin.

Vierailija
2/59 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän menisi aika paljon aikaa jos kaikista tuotteista ruokakaupassa etsisi viivakoodin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI! En tilaa nyt mitään, säästetään _molempien_ aikaa ja lopetetaan tähän, hyvää päivän jatkoa!

Jos joku soittaa ja tekee jotain kyselyä puhelimitse, niin vastaa VAIN siihen mitä kysytään, älä ala selittämään koko elämäntarinaasi kysymysten lomassa.

Eli jos vaikka kysellään miten tyytyväinen olet ollut vakuutusyhtiösi asiakaspalveluun tmv. niin ÄLÄ kerro tutkimuksen tekijälle KOKO historiaasi miksi olit yhteydessä vakuutusyhtiöön tmv. jne. vaan vastaa vain "erittäin hyvä" "erittäin huono" tmv. mikä asteikko nyt onkaan.

Eria asia tietenkin jos nimenomaan sinulta kysytään onko palautetta tmv. minkä haluat heidän kirjaavan ylös palautteeseen...!

Jos taas menet kauppaan ostamaan vaikkapa vaatetta tai lahjaa tmv. ja sinulla on tietty budjetti, niin sano se heti myyjän tultua palvelemaan suoraan. Eli vaikka "Tarvitsen mekon siskon lapsen kastejuhlaan, mekko saa maksaa 30-60 euroa ja toivoisin että se sopisi tummanpunaisen ajkkuni kanssa" Tai "Tarvitsisin kolme edullista, maksimissaan muutaman euron arvoista lahjaa lapseni kummeille, sellaisia jotka saa kirjekuoreen joulukortin kanssa".

Vierailija
4/59 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteen.

t. lääkäri

Vierailija
5/59 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostoskärryyn niin päin, että kun menet kassalle ei tarvitse muuta kuin nostaa tavarat ylös kärrystä ja viivakoodi on suoraan itseesi päin. Mä teen näin aina ja vain kerran myyjä huomas tämän ja kiitti.

Joskus kun olen yksin kaupassa ja tulee ostettua enemmän tavaraa ja minua edeltävillä kahdella asiakkaallakin on kassien pakkaus kesken sanon myyjälle suoraan ettei minulla ole kiire minnekkään, antaa edellisten suoriutua rauhassa pakkaamisesta. Minua itseä kun tympii niin hirmuisesti jos on viikon ostokset pakattavana niin ei voida hetkeä odottaa, että ne saa kasseihin rauhassa vaan on jo uuden asiakkaan tuotteet tulossa.

Voisiko joku myyjä valaista minulle tätä miksi ne pitää niin kiireellä laittaa tulemaan niiden seuraavien asiakkaiden tavarat?

Vierailija
6/59 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aasiakas.net

moni varmasti tunnistaa itsensä joistain viesteistä...

Vierailija
7/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä noiden tavaroiden asetteluun ei kannata sen kummemmin kiinnittä huomiota, samat tuotteet tietysti melko lähekkäin niin vois olla helpointa. Pullokuittia , seteleitä tai kortteja ei kannata laittaa hihnalle, menee helposti hihnan väliin. Tavaroiden laittamisen jälkeen voi etsiä lompakon ainakin jo esille tai tarvittavat kortit ja rahat.

Jos on hirvee ruuhka niin varmaan kannatta oma osuutensa hoitaa melko rivakasti, kamat hihnalle, maksu ja kamat pois mutta jos ei oo paljoa asiakkaita, niin mun mielestäni ei ole niin merkitystä sillä kiirehtiikö. Kolikoita ei kannata antaa kourallisia, se on ärsyttävää ja ärsyttää kyllä jos on ihan asiakkaanakin jonkun kolikkomaakarin takana. Älkääkä ikinä sanoko kun tarjotaan kuittia että en ota ei se käy kumminkaan verotukseen, toi kestovitsi sai minun posket ainakin kireytymään.

Vierailija
8/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen asiakaspalvelutyössä mutta olen yleensä se "ylimääräinen", mutta pakollinen, jotta asiakkaani saavat asiansa hoidettua. ärsyttävintä on, kun minua yritetään käyttää henkilökohtaisena asiakkaana, asiakkaan papereita työnnetään minulle ja oletetaan minun tietävän asiakkaan taustoja tai käsiteltävästä asiasta enemmän. jos siis olet tilanteessa, jossa on mukana tulkki, älä kysy tulkilta tai pyydä häntä kysymään asiakkaalta (onko hänellä.../ kysyisitkö häneltä), vaan puhu asiakkaalle suoraan kuin tulkkia ei olisikaan. näinhelpotat tilannetta huomattavasti, sillä tulkin tulee tulkata ne sanat/asiat joita puhut.

Vierailija
9/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua asiakaspalvelutyöntekijänä kiukuttaa kaikkein eniten se, että asiakas ei kuuntele. Hän puhuu ja välillä myös huutaa syytöksiään, mutta ei yhtään kuuntele. Silloinhan asia ei selity mitenkään, eikä sitä vastaustakaan voi antaa, kun ei kerran suunvuoroa saa. Kehoittaisin siis kuuntelemaan, myös asiakaspalvelijan pitää kuunnella ja olemaan kohtelias. Huuto, uhkailu tms. ei vie asiaasi yhtään jouhevammin eteenpäin. Asiallinen toiminta puolin ja toisin takaa parhaan tuloksen.

Ihanaa kun jotkut ajattelevat miten voisi helpottaa asiakaspalvelijan työtä. :)

Vierailija
10/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baaritiskillä ärsyttävimmät asiakkaat ovat ne, jotka suureen ääneen KOKO ajan huutavat "Tarjoilija, tarjoilija, kolme lonkeroa, kolme lonkeroa!!!" Sitten kun vihdoin on hänen vuoro (menen siis järjestyksessä laidasta alkaen) kolmen lonkeron lisäksi alkaa kyselemään kavereiltaan mitä ne ottaa. Kun juomat on saatu alkaa kaivaa lompakkoaan laukusta/ taskusta, käy kaikki osastot läpi. Kaivaa melkein tarvittavat rahat esille. Ei riitä; "ota sittenkin tosta kortilta". Kiitosta on turha odottaa.

Eli, tiskille tultaessa mieti mitä halua (koko porukalle ei kannata tilata, hidastaa huomattavasti, kun alkaa 14 kossubatterya väsää), varaa rahat esille. Homma hoituu kivasti = )

Vierailija
11/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan mieti kuinka voisin helpottaa kassan työskentelyä, enkä todellakaan mene lääkäriin minkään muistilapun kanssa:)

Vierailija
12/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA henkilöllisyystodistus mukaan. Kun ostokset ylittävät 50 euroa, kortilla EI VOI MAKSAA ilman, että henkilöllisyys voidaan todeta. Tämä suojelee myös asiakkaan rahoja, joten ei luulisi olevan vaikeaa. Mutta mulle on kyllä suututtukkin ja alettu nimittelemään, kun olen isompien ostosten yhteydessä ko. todistusta pyytänyt...

Ja yksi mikä tulee vielä mieleen, ettei eri tuotteita pakattaisi valmiiksi pusseihin, ainakaan ruuhka-aikaan. Hidastaa kauheasti, kun joutuu laskemaan, monta on mitäkin ja tutkimaan mitä kaikkea pussista löytyykään... Ja tietenkin asiakas aina myös olettaa, että kassahlö ne pakkaa vielä takaisinkin pussiin... (itse kyllä olen niin tehnyt, mutta ylimääräistä aikaa menee..)

Vierailija
13/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupan kassalla. Mietin joskus, että olisi mukavaa, jos asiakas vastaisi selvästi tervehdykseeni. Vieläpä omalla kielellään, tarkoitan lähinnä suomea tai ruotsia. Sitten automaattisesti tietäisin kummalla kielellä jatketaan. Joskus käyn koko kassatapahtuman läpi kahdella kielellä, asiakas lähtee sanomatta sanaakaan. Viivakoodien asettamisella ei ole väliä, mutta mieluiten muovipussi on tavaroiden päällä eikä alla. Varsinkin, jos toinen odottaa hihnan päässä päästäkseen pakkaamaan. Kassalla puhutaan selvästi (en tarkoita huutamista), eikä mutista, esim. pyydettäessä tupakkaa tai jotain muuta palvelua. Meillä on töissä paljon taustamelua (musiikki, kassan takana pikaruokaravintola ym.), silloin en kuule kaikkea. Lompakko voi olla esillä, mutta olisi kiva, jos saisin sanoa loppusumman ennen kuin kortit työnnetään nenän eteen. Myöskin maaginen raja 50 euroa tarkoittaa sitä, että joudun kysymään henkilöllisyystodistusta. On mukavaa, jos sitä ei huokailla. Jos lähdet ostamaan viikon ruokaostokset kerralla, yritä saada puoliso tai joku ystävä mukaan auttamaan. Sinä lappaat tavaraa hihnalle ja ystävä pakkaa. Kaikki haluavat päästä kassajonosta pois, eivätkä katsella pakkaamista. Yleensä yritän ohjailla, niin että kaikki saisivat pakata rauhassa. Olen itsekin pakannut asiakkaalle samalla, kun vetelin koodit. Kiireaikana älä tule kassalle sanomaan, että pullonpalautus on jumissa, kassa ei sitä pääse katsomaan.

Vierailija
14/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi huonoksi menneet maksuvälineet. Vaikka kortti olisi vielä voimassa, sen voi uusia. On turhauttavaa näpytellä kortteja, jotka ovat liian kuluneita, halki tai muuten viallisia.

Vierailija
15/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi mikä tulee vielä mieleen, ettei eri tuotteita pakattaisi valmiiksi pusseihin, ainakaan ruuhka-aikaan. Hidastaa kauheasti, kun joutuu laskemaan, monta on mitäkin ja tutkimaan mitä kaikkea pussista löytyykään... Ja tietenkin asiakas aina myös olettaa, että kassahlö ne pakkaa vielä takaisinkin pussiin... (itse kyllä olen niin tehnyt, mutta ylimääräistä aikaa menee..)

Tarkoitin siis lähinnä sellaista pikkusälää, esim. pääsiäisruuhkassa kaikki 20 munaa, joita ainakin 4-5 erilaatua, erilaisia patukoita, tikkarit yms yms, kaikki samassa hedelmäpussissa. Tietysti jos on hiljaisempaa, ei tällainen haittaa, nopeuttaa/helpottaa sitten asiakkaan tavaroiden pakkausta...

Vierailija
16/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa ostokset hihnalle painavimmista aloittaen.

Ensin maidot, limut yms painavat ja kevyimmät viimeisenä.

Vierailija
17/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko porukalle ei kannata tilata, hidastaa huomattavasti, kun alkaa 14 kossubatterya väsää

Tottakai sen TÄYTYY käydä nopeammin jos käyt yhden keskustelun näin

"-moi, mitäsulle sais olla?-terve, 14 kossubatterya - 61euroo - kiitos" ja väsäät ne 14 paukkua

ja paljon hitaammin jos käyt 14 keskustelua näin "-moi, mitä sulle sais olla - terve 1 kossubattery - 4euroo -kiitos" ja väsäät ne 14 kossubatterya.

En ymmärrä miten koko jengille kerralla tilaaminen nidastaa hommaa?

Vierailija
18/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi huonoksi menneet maksuvälineet. Vaikka kortti olisi vielä voimassa, sen voi uusia. On turhauttavaa näpytellä kortteja, jotka ovat liian kuluneita, halki tai muuten viallisia.

Mulla meinas keväällä mennä hermot yliopiston kuppilassa kun mun pankkikortti ei kertakaikkiaan vaan toiminut siellä. Joka kerta se ääliö kassamyyjä komensi mua vaihtamaan kortin "koska hän ei saa näppäillä numerokoodia koneeseen". Se kortti kuitenkin toimi joka ainoassa muussa kaupassa ja kahvilassa Tampereella, joten en halunnut ryhtyä sitä vaihtelemaan. Vaihdoin kuppilaa.

Vierailija
19/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunkea servettejä sinne kahvikuppiin. Astiat saa nopeammin tiskiin, kun niitä ei tarvitse tyhjentää roskista.

Vierailija
20/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua itseäni ei haittaa yhtään vaikka ne seuraavan asiakkaan tavarat onkin jo tulossa, pakkaan omani alta pois mahdollisimman ripeästi.

Minua ärsyttää suunnattomasti hidastelijat kassajonossa (kun yleensä ruokakaupassa mulla ON kiire), myös ne, jotka ystävällisesti ilmoittavat että MINULLA ei ole mihinkään kiire, odotellaan vaan. Ja annetaan samalla koko jonon odottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan