Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro miten voin asiakkaana helpottaa työtäsi.

Vierailija
02.07.2008 |

Minua kiinnostaisi tietää onko itselläni ja muillakin tapoja, jotka hankaloittavat asiakaspalvelijoiden työtä. Itse en ole esimerkiksi koskaan ollut kassalla töissä joten joskus jonossa odottaessani mietin, miten homma sujuisi kaikkien kannalta sujuvammin. Sanonko itse heti pankki vai luotto vai odotanko että kysytään? Onko ihan sama kuinka ostokset hihnalle latoo? Kun soitan tilatakseni pitsan tai kysyessä jotain aukioloaikaa onko ajanhukkaa itsensä esittely? Kun lehtimyyjä soittaa enkä todellakaan tilaa lehteä, miten säästää kummankin hermoja kun minua ei koskaan voi taivutella tilaamaan mitään mitä en halua enkä haluaisi epäkohteliaskaan olla?

Olen itse tehnyt monenlaista työtä ja joskus olisi ollut kiva, jos asiakas olisi tiennyt, mitkä pienet asiat saattoivat vaikeuttaa työtä vaikkei olisikaan ollut tarkoitus.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. neuvola, päiväkoti, koulu, erityistyöntekijöiden tutkimukset (psykologi, terapeutit). Tule avoimin mielin, ota vastaan kehut sekä mahdolliset kehittämisen kohteet. Tuo rehellisesti esiin lapsen ominaisuudet kotitilanteissa kun niistä kysytään. Muista, että ongelmien kieltäminen ja avun vastaanottamisen kieltäminen on ensisijaisesti pois lapseltasi.

Vierailija
42/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä todella moni tulee hakemaan saikkua, ilman että hoitoa tarvitsee. Flunssa on tyypillinen syy. Jotkut on sanoneet hoitajalle että saikku, ja silloin homma on selvä, mutta jotkut ihan oikeasti tulee valittelemaan sitä ja tätä vaikka oikea asia on se sairaslomalapun tarve. En voi tietää, kenen työnantaja antaa olla 3 päivää pois ilman lappua ja kenen ei - edelleen.

Totta kai lääkäri arvioi sairasloman tarpeen, mutta esim. flunssa on tyypillisesti sellainen sairaus että on omasta voinnista ja myös työn luonteesta kovasti kiinni (eikä se ammatti näy koneella suoraan, pitää erikseen katsoa). Siis niissä tapauksissa ärsyttää kun potilas ei sano, jos hän mun silmiin näyttää hyväkuntoiselta ja esim. itse olisin sen kuntoisena varmaan töissä, mutta hän sattuukin olemaan vaikka tukkien pinooja talvisessa metsässä (mitä en voi tietää) ja tämän takia tarvitsisi sen lapun. Sitten siinä tuijotellaan toisiamme ja mietitään että mitähän vielä, nuha todettiin ja poskiontelotulehdus poissuljettiin ja keuhkotkin kuulosti ihan hyviltä..

t. se lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin vähän tietää käytännöistä, miten te lääkäri yleensä toimitte kun teille tulee asiakas, näettekö esim sen että minkä syyn asiakas on ilmoittanut aikaa varatessaan? Ja jos asiakas tulee valittamaan jotain vähän epämääräistä vaivaa, katsotteko koneelta/kansioista aiempaa sairaushistoriaa vai oletteko vain sen varassa mitä potilas kertoo?

Sanotaan nyt esimerkkitapaukseksi tällainen tilanne, oireina on ollut väsymystä ja epämääräistä kolotusta, kerronko vain kyseiset oireet vai kerronko että minulla taustalla aiemmin sairastettu syöpä? Kuulostanko hysteerikolta jos asian mainitsen?

Vierailija
44/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. neuvola, päiväkoti, koulu, erityistyöntekijöiden tutkimukset (psykologi, terapeutit). Tule avoimin mielin, ota vastaan kehut sekä mahdolliset kehittämisen kohteet. Tuo rehellisesti esiin lapsen ominaisuudet kotitilanteissa kun niistä kysytään. Muista, että ongelmien kieltäminen ja avun vastaanottamisen kieltäminen on ensisijaisesti pois lapseltasi.

Se on vaan ihan totta, eikä mitään kieltämistä. Lapsella on ongelmia vasta kun ympärillä on yli 10 ihmistä tai ympäristö on meluisa, eikä meillä ole koskaan sellaista.

Lapsella on kyllä OIREITA kotonakin, mutta eivät ne ole ongelmia - järjestelköön minun puolestani pikkukiviä riveihin tai istukoon yksinään lukemassa kaiket päivät, heittäköön vaan kovasti löylyä saunoessaan ja kylpeköön kylmällä vedellä, ei se ole ongelma vaikka oire onkin.

Vierailija
45/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku flunssan takia tulee näytille. Ei kai kukaan aikuinen muuten flunssan takia lääkärillä käy

Vierailija
46/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulosyy varsinkin päivystyspotilaan kohdalla,jos varaat kiireetöntä aikaa niin silloin ei välttämättä syytä kysellä,mutta monesti sen potilas itse kertoo ja toki se silloin viitteenä laitetaan. Kyllä taustatiedoista tulee mainita sairastettu syöpä varsinkin jos sinulla on epämääräisiä vaivoja.

t. hoitsu ajanvarauksesta

Vierailija
47/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei keskustella siitä, että miten asiakkaalle asiointitapahtuma olisi helpompi? Miksi asiakkaan pitää itse latoa mahdollisimman nopsaan kamat kassiin? Miksi kaupassa ei ole henkilökunntaa auttamassa pakkaamisessa? Miksi asiakkaan pitää itse raivata kahvilassa omat ja muiden astiansa? Miksi ei voi olla pöytiintarjoilua?

Se maksaa, eikä ole tarpeeksi ihmisiä, jotka ovat valmiit pulittamaan lisää siitä, että on kattavampi palvelu. Kilpailu tapahtuu hinnoilla ja kun sisäänostohinnat ovat kaikille aika samat, hekilökulujen osuus on merkittävä.

Jossain isoissa kaupungeissa voi onnistua luksusruokakauppa, jossa myyjä pakkaa kauniisti ja juttelee mukavia. Pienemmissä piireissä ei riitä asiakkaita.

Vierailija
48/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tarkistuttamassa onko jotain muuta kun on kestänyt 10 päivää ja edelleen räkä valuu. Siis monet käy. Kesälläkin monet.

38, kyllä siinä edessä tietokoneella on kaikki tiedot niistä kerroista kun olet käynyt ko. paikassa, sen sijaan esim. sairaalassa olemisista ei välttämättä ole mitään tietoa, ja joka tapauksessa ne tiedot ei pomppaa silmille vaan niitä pitää erikseen selata. Näkyy minkä syyn olet ilmoittanut, jos hoitaja on sen kirjannut, mutta aina hoitajat ei ehdi / jaksa kovin perusteellisesti kirjata vaan vain esim. "huono olo".

Riippuu lääkäristä ja vaivan luonteesta, kuinka paljon katsoo aiempia tietoja. Kyllä mä oletan että potilas kertoo avoimesti, jos samaa on ollut aiemmin tai jos on esim. joku lääkitys tai vaikka juuri syövästä. En pitäisi hysteerikkona todellakaan. Yleensä aktiivisesti itse selailen lähinnä vanhusten kohdalla tai sitten noin 10-v. lasten joilla ei ole ketään saattamassa, nämä ihmiset ei välttämättä osaa itse kertoa vaikka jotain erityistä taustassa olisikin. Jos luulen tietäväni, mikä vaivaa, en välttämättä katso ollenkaan; jos en tiedä niin ensisijaisesti kyselen että onko ollut sitä sun tätä koskaan ja onko mitään sairauksia. Sitten katson, jos/kun potilas mainitsee että kyllä puoli vuotta sitten olin täällä sen ja sen takia. Jos potilas sanoo että ei, en ala selailemaan tietoja että valehteliko se kuitenkin.. Oma taktiikkani on siis ensisijaisesti kysyä, ei niinkään katsella aiempia käyntejä kysymättä.

Mutta ei siis ole resursseja lukea etukäteen niitä kymmeniä-satoja sivuja tekstiä mitä monista potilaista on koneella. Kyllä useimmiten lääkäri on sen varassa, mitä potilas kertoo, ellei sitten ole kyseessä tietyn vaivan kontrollikäynti jolloin toki katsoo ne aiemmat käynnit mitä silloin on ollut.

Vierailija
49/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama aika siinä menee vaikka tekisit yhden, veisit sen ja kävisit muualla ennenkuin menisit taas väsäämään yhtä- ne paukut on tehtävä JOKA TAPAUKSESSA.

Vierailija
50/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää se ja ärsyttää toi. Kiire sinne ja kiire tänne. Kiire olla ja kiire ostaa. Mulla kiire, toisella on kiire, toisella voi olla kiire, myyjällä on kiire...

Vierailija
51/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidän työtä helpottaa kaikkein eniten se että sängystä ottaa petivaatteet pois kun lähtee. Tai mikäli ei ehdi/halua niin älkää ainakaan yrittäkö pedata sänkyä mahdollisimman siistiksi, koska silloin meillä menee ylimääräistä aikaa sen purkamiseen.

Muutenkin näennäis siivoaminen on turhaa. Mikäli huone on sotkuinen, antakaa sen olla älkääkä piilotelko tyhjiä pulloja yms. sänkyjen alle tai verhojen taakse.

Roskat voisi myös laittaa roskikseen eikä viskoa pitkin seiniä.

Ja mikäli olette sotkeneet huoneen lahjakkaasti niin että sänkyyn on kustu jne. Olisi ihan kohteliasta jättää tippiä.

Lisäksi pienestäkin tipistä tulee hyvä mieli koko päiväksi, kuten myös kiitoksesta. Mikäli asiakas on jättänyt vaikka lapun missä lukee "kiitos siivouksesta, hyvää jatkoa", se päätyy varmaan kahvihuoneen ilmoitustaululle ja jaksaa ilahduttaa vielä pitkään asiakkaan lähdettyä.

terv. Kerroshoitaja kylpylästä

Vierailija
52/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietty olla rahastakin kiinni. Mun mielestä on pohjimmiltaan asenteesta. Ensinnäkin asiakkaat tyytyvät ihan mihin tahansa palveluun ja korkeintaan kihistään takana päin.

Toinen syy on varmasti se, että ruokakaupat ovat niin keskitettyjä, että eipä paljon ole kilpailua. Suomessahan on käytännössä vain muutama ruokakauppaketju, jotka jakavat markkinat täysin. Kauppaa ei edes haluta avata kilpailulle.

Eikä tietenkään kannata tarjota mitään ekstraa, koska asiakkaat eivät vaadi ja tyytyvät huonoon palveluun ja kalliisiin hintoihin.

Vierailija
53/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis suhteellisen terve ihminen, mutta kovassa flunssassa en tarvitse lääkettä (antibioottikuurit turhia), mutta sairauslomaa tarvitsen, sillä en jaksa raahautua töihin. No, kyllähän töistä saa olla pois kolme (tai neljä) päivää omailmoituksellakin, mutta minusta on selkeämpää näyttää lääkärintodistus... Ja ennen kuin kukaan älähtää kerron, että käytän yksityistä lääkäriasemaa, en julkisia palveluita.

Vierailija
54/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä asiaa ihmettelen.

Jos lasketaan yleisönosastokirjoitukset, tämä ketju ja Aasiakas-sivut, niin olen nyt ruokakaupan kassoilta saanut toiveen laittaa tuotteet

a) viivakoodit itseeni päin

b) viivakoodit ylöspäin

c) viivakoodit myyjään päin

d) ei väliä viivakoodien suunnalla, kunhan latoo reippaasti jonoon (ei kasaksi) ja pakkaa nopsaan

Mistä ihmeestä voin tuolla meidän Prismassa tietää, miten päin juuri kulloinen kassa ne tuotteet haluaisi ladottavan??

Terveisin asiakas, joka tervehtii, esittää asiansa selkeästi ja haluaa kyllä helpottaa asiakaspalvelijan työtä, muttei aina enää tiedä miten...

Vierailija
55/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi pienestäkin tipistä tulee hyvä mieli koko päiväksi, kuten myös kiitoksesta. Mikäli asiakas on jättänyt vaikka lapun missä lukee "kiitos siivouksesta, hyvää jatkoa", se päätyy varmaan kahvihuoneen ilmoitustaululle ja jaksaa ilahduttaa vielä pitkään asiakkaan lähdettyä.

terv. Kerroshoitaja kylpylästä

Haluaiain meinaan tosiaan kiittää, muttei aina ole jättää tippiä. tipin jättämisessä, paljonko on sopiva määrä Suomessa? Siivoojia on usein kaksi, pitääkö jättää helposti kahtia jaettava summa? Ei esim. vitosen seteliä?

Vierailija
56/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ruokakaupassa laitan kassahihnalle tuotteet siinä järjestyksessä kun ne haluan pakata. Joskus (kun on hellettä) teen niin, että laitan hihnalle ensin kaikki jääkaappiin menevät (ne siis pakkaan toiseen kassiin, toiseen kassiin menee muut). Niin kotona saa ensimmäiseksi helposti pilaantuvat jääkaappitavarat kylmään!

- Olis myös kiva, että jokainen laittaisi automaattisesti kaupankassalla "Seuraava asiakas"-kyltin omien ostoksien perään. Takana olevan on usein vaikea saada kylttiä kuroteltua toisen asiakkaan ohi ja kassatädin vierestä.

- Lompakon voi kaivaa esiin valmiiksi ja bonus-kortit voi ottaa kädenulottuville. Pankki/luotto-sanan voi sanoa, kun ojentaa kortin kassalle.

- Kauppakärry työnnetään mielummin itsensä eteen kuin että jätetään se taakse, joka vaikeuttaa seuraavan asiakkaan toimia laittaa tavarat hihnalle.

- Ja olis oikeesti mukavaa, jos lapset ei nousis "pakkaustelineelle", koska yleensä vievät siinä vain toisen asiakkaan pakkaustilaa.

Vierailija
57/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipin määrällä ei oikeasti ole mitään merkitystä, ihan pienet summat päätyvät yleensä meidän kahvikassaan samoin jos rahaa ei saada jaettua. Pari euroa on ehkä se yleisin määrä mitä jätetään. Suurin tippi on ollut 20€, mutta kukaan ei odota sellaisia summia.

Vierailija
58/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisihan se kivaa kun aina olisi aikaa hoidella kaikessa rauhassa asioitaan kuten vaikka ruokaostoksia. Ja ehkä sekin aika vielä koittaa mutta juuri tällä hetkellä elämä on valitettavasti aika hektistä.

t. eräs jolla on lähes aina kiire siellä kaupassa

Vierailija
59/59 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan mietiskelin että onko tuon syöpätaustan esiintuominen järkevää lääkärillä käydessä. Tiedän varmasti että asia näkyy tiedoissani, ajattelin että vaikutanko luulosairaalta jos siitä erikseen mainitsen. En tietenkään siitä puhu jos menen lääkärille vaikka ihottuman tai flunssan takia, mutta silloin jos on jotain muuta. Eli siis kannattaa olla mahdollisimman avoin. Joskus vain tuntuu että lääkärit ärtyvät jos alkaa selittämään taustoja tai vaivojaan kovin laajasti. Maallikon kun on kovin vaikea tietää mikä asiallista ja mikä taas turhaa tietoa.

tai tarkistuttamassa onko jotain muuta kun on kestänyt 10 päivää ja edelleen räkä valuu. Siis monet käy. Kesälläkin monet.

38, kyllä siinä edessä tietokoneella on kaikki tiedot niistä kerroista kun olet käynyt ko. paikassa, sen sijaan esim. sairaalassa olemisista ei välttämättä ole mitään tietoa, ja joka tapauksessa ne tiedot ei pomppaa silmille vaan niitä pitää erikseen selata. Näkyy minkä syyn olet ilmoittanut, jos hoitaja on sen kirjannut, mutta aina hoitajat ei ehdi / jaksa kovin perusteellisesti kirjata vaan vain esim. "huono olo".

Riippuu lääkäristä ja vaivan luonteesta, kuinka paljon katsoo aiempia tietoja. Kyllä mä oletan että potilas kertoo avoimesti, jos samaa on ollut aiemmin tai jos on esim. joku lääkitys tai vaikka juuri syövästä. En pitäisi hysteerikkona todellakaan. Yleensä aktiivisesti itse selailen lähinnä vanhusten kohdalla tai sitten noin 10-v. lasten joilla ei ole ketään saattamassa, nämä ihmiset ei välttämättä osaa itse kertoa vaikka jotain erityistä taustassa olisikin. Jos luulen tietäväni, mikä vaivaa, en välttämättä katso ollenkaan; jos en tiedä niin ensisijaisesti kyselen että onko ollut sitä sun tätä koskaan ja onko mitään sairauksia. Sitten katson, jos/kun potilas mainitsee että kyllä puoli vuotta sitten olin täällä sen ja sen takia. Jos potilas sanoo että ei, en ala selailemaan tietoja että valehteliko se kuitenkin.. Oma taktiikkani on siis ensisijaisesti kysyä, ei niinkään katsella aiempia käyntejä kysymättä.

Mutta ei siis ole resursseja lukea etukäteen niitä kymmeniä-satoja sivuja tekstiä mitä monista potilaista on koneella. Kyllä useimmiten lääkäri on sen varassa, mitä potilas kertoo, ellei sitten ole kyseessä tietyn vaivan kontrollikäynti jolloin toki katsoo ne aiemmat käynnit mitä silloin on ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi