Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka ihme valittaa Prometheus-leirin sekasaunan alastomista naisista?

Vierailija
10.09.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001258164.html

Minulle olisi ainakin 14-vuotiaana pojankoltiaisena ollut lottovoitto päästä tuollaiseen saunaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, av-mammat ja -papathan olisivat juosseet nakkena saunaan tissit hölskyen ja kulkuset kilisten. Teillä päivittelijöillä ei varmaankaan ole tuollaisia 14-15-vuotiaita lapsia. On vähän eri asia, jos saunassa on uikkarit päällä vain leiriläisiä nuoria kuin jos sinne tunkee ilman uikkareita heistä vastuussa olevia ja heitä opettavia ja ohjaavia aikuisia. Tuon ikäiset nuoret eivät välttämättä halua esiintyä edes omien vanhempien kanssa enää alastomina ja kokevat vanhempien alastomuuden vaivaannuttavana. Saati sitten periaatteessa vieraiden ihmisten paljastelun. Ja eikös siinä jutussa kerrottu, että nuoret olivat päättäneet, että sekasauna käy, kunhan ollaan uikkarit päällä.

Vierailija
22/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi karvapilluiset roikkotissit siellä ollu esillä. Pikemminkin oksu ois lentäny

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alaston vartalo hirvittää, niin siedätys tekee ihan hyvää. Eikä kukaan pakota menemään sekasaunaan.

Vierailija
24/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001258164.html

Minulle olisi ainakin 14-vuotiaana pojankoltiaisena ollut lottovoitto päästä tuollaiseen saunaan.

En kyllä todellakaan ymmärrä tuota valitusta. Jos ei kestä olla vastakkaisen sukupuolen kanssa saunassa niin jääkööt kotiin.

Vierailija
25/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuossa on ikävintä se, että mukana on saattanut olla nuoria, jotka todellakin olisivat halunneet kieltäytyä moisesta, mutta nuorten keskuudessahan tunnetusti vallitsee vahvemmat päättävät -laki, joten kukaan ei ole halunnut olla se, joka sanoo, ettei halua mitään sekasaunomisia. Aikuinen ei ole ollut tuossa tilanteessa aikuinen. Itse esim olen kokenut lapsena seksuaalista ahdistelua juurikin saunassa, olisin varmasti teininä mennyt tilanteessa ihan paniikkiin.

Eräitä protu-leirien tärkeimmistä tavoitteista on tuollaisten "vahvemmat päättävät"-asetelmien ja sosiaalisten roolien purkaminen. Olen itse aikoinaan ollut hyvin epävarma ja ahdistunut teinityttö protu-leirillä, enkä uskaltanut aluksi edes naisten saunaan. Mutta viikon loppuun mennessä saunoin tyytyväisenä myös sekasaunassa - alasti. Se oli voimaannuttava kokemus ja auttoi todella oman vartalon hyväksymisessä. Sen jälkeen olen ollut useiden leirien saunan lauteilla, enkä koskaan ole nähnyt yhtäkään seisokkia tai muutakaan sopimatonta. Sauna-aika leireillä on järjestetty siten, ettei ole oikein edes mahdollista kokea mitään ryhmäpainetta mennä sekasaunaan. Eivät kaikki sinne saunaan samaan aikaan ryntää tai kukaan pidä mitään kirjaa, samaan aikaan on iltapala ja vapaa-aikaa ja kukin touhuaa milloin mitäkin. Leireillä myös todella panostetaan luottamukselliseen ilmapiiriin ja siihen, että jokainen tuntee olonsa hyväksi ja turvalliseksi eikä koe painetta tehdä asioita joita ei halua. 

Miten seisokki on sopimatonta? Miehille ja pojille tulee useita seisokkeja päivässä vaikka ei näkisi yhtäkään naista.

Vierailija
26/27 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuossa on ikävintä se, että mukana on saattanut olla nuoria, jotka todellakin olisivat halunneet kieltäytyä moisesta, mutta nuorten keskuudessahan tunnetusti vallitsee vahvemmat päättävät -laki, joten kukaan ei ole halunnut olla se, joka sanoo, ettei halua mitään sekasaunomisia. Aikuinen ei ole ollut tuossa tilanteessa aikuinen. Itse esim olen kokenut lapsena seksuaalista ahdistelua juurikin saunassa, olisin varmasti teininä mennyt tilanteessa ihan paniikkiin.

Eräitä protu-leirien tärkeimmistä tavoitteista on tuollaisten "vahvemmat päättävät"-asetelmien ja sosiaalisten roolien purkaminen. Olen itse aikoinaan ollut hyvin epävarma ja ahdistunut teinityttö protu-leirillä, enkä uskaltanut aluksi edes naisten saunaan. Mutta viikon loppuun mennessä saunoin tyytyväisenä myös sekasaunassa - alasti. Se oli voimaannuttava kokemus ja auttoi todella oman vartalon hyväksymisessä. Sen jälkeen olen ollut useiden leirien saunan lauteilla, enkä koskaan ole nähnyt yhtäkään seisokkia tai muutakaan sopimatonta. Sauna-aika leireillä on järjestetty siten, ettei ole oikein edes mahdollista kokea mitään ryhmäpainetta mennä sekasaunaan. Eivät kaikki sinne saunaan samaan aikaan ryntää tai kukaan pidä mitään kirjaa, samaan aikaan on iltapala ja vapaa-aikaa ja kukin touhuaa milloin mitäkin. Leireillä myös todella panostetaan luottamukselliseen ilmapiiriin ja siihen, että jokainen tuntee olonsa hyväksi ja turvalliseksi eikä koe painetta tehdä asioita joita ei halua. 

Miten seisokki on sopimatonta? Miehille ja pojille tulee useita seisokkeja päivässä vaikka ei näkisi yhtäkään naista.

Av mammoilla on kyllä sairas moraali kun poikien ja miesten täysin normaali ruumiintoimintoa pidetään sairaana ja sopimattomana.

Vierailija
27/27 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tässä maassa vielä kehitystä tapahduttava kun alastomuuskin on noin järkyttävä asia joillekkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän