Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko tokaista jonkun läheisen ihmisen kamppaillessaan elämän puolella pysyäkseen vakavan sairastumisensa vuoksi, että...

Vierailija
10.09.2016 |

..."minähän tästä joutaisin kuolla puolesta"?

Minä en.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTF?

Vierailija
2/7 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihminen, joka sanoo noin, ei arvosta omaa elämäänsä tarpeeksi, ja on hölmöä edes noin sanoa, koska jokaisen elämä on omalaisensa ja jokaisen kuoleminen on ainutkertainen kuten on syntyminenkin ja koko elämänkaari tapahtumineen ja kokemuksineen.

Onneksi toisen puolesta ei voi kuolla kuin sodassa, jossa puolustetaan suurempaa ihmismassaa vihollisen vallan alaisuuteen joutumasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis X on vakavasti sairas ja Y sanoo, että "joutaisin kuolla puolestaSI"? En itse sanoisi asiaa ihan noin, mutta ilmaiseehan Y tuossa, että on valmis jakamaan X:n taakkaa. 

Jari Tervo puhuu tp Hesarissa aika hyvin suomalaisten "autistisesta kansanluonteesta": olemme kovin huonoja ilmaisemaan itseämme, jäyhiä ja varovaisia. Ja mitä isompi asia (tässä: vakava sairaus, ehkä edessä oleva kuolema), sitä kömpelömpää se puhe on. Varsinkin, kun joutuu tuohon tilanteeseen ensimmäistä kertaa. Tiedän kokemuksesta, että seuraavilla kerroilla paremmat sanat löytyvät helpommin. 

Vierailija
4/7 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen tekijänä ihmettelen kahta alapeukuttajaa, miksi?

Noh, näköjään kaksi alapeukuttajaa on valmiita kuolemaan toisen puolesta, mutta jos tosipaikka tulisi, niin tuskinpa kukaan tervepäinen ihminen haluaa kuolla toisen sijaan.

Vierailija
5/7 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tervepäisyydestäni mutta olisin valmis kuolemaan muutaman ihmisen puolesta.

Vierailija
6/7 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ja olen tehnytkin niin.

Vierailija
7/7 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vakavasti sairas ja kuullut aika tavalla kaikkea typerää. Eräs ystävä sanoi "kyllä minä olisin tuon puolestasi ottanut". Uskoin ja otin hyvällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi