Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opamox vaikutusaika?

Vierailija
10.09.2016 |

Tietääkö kukaan tarkemmin? Olen esiintymispelkoinen ja tänään tulossa hankala päivä. Aamulla klo 8 otin yhden 15 vahvuisen lääkkeen.
Seuraava esiintyminen tänään klo 11-12 välillä, vaikuttaakohan siihen asti?
Kiitos asiallisista vastauksista!

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 8h. Vaikutuskin alkaa vasta n 1-1,5h ottamisen jälkeen että pitäisi vaikuttaa kyllä juuri klo 11-12.

Vierailija
2/59 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos paljon vastauksesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä esiintymiseen! Itse aikoinaan esiintynyt myös opamoxin voimalla mutta aika tokkura (ja silmistä näki että jotain on ottanut) ja jälkikäteen ei muista mitään. Myöhemmin oli käytössä kevyempää rauhoittavaa ja propralia - ja sekin riitti.

Vierailija
4/59 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska bentso. Ei sen vaikutusta edes huomaa.

Vierailija
5/59 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti vaikuta enää klo 11-12, jos olet ottanut kahdeksalta aamulla. Se kuka väittää, että vaikutus alkaa vasta 1-1,5 tunnin päästä ottamisesta, on väärässä. Opamoxin vaikutus alkaa puolessa tunnissa ja kestää korkeintaan tunnista puoleentoista tuntiin.

Vierailija
6/59 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä esiintymiseen! Itse aikoinaan esiintynyt myös opamoxin voimalla mutta aika tokkura (ja silmistä näki että jotain on ottanut) ja jälkikäteen ei muista mitään. Myöhemmin oli käytössä kevyempää rauhoittavaa ja propralia - ja sekin riitti.

Mikä annos sinulla oli? 15, 30, 50? Aika hurja jos yhdestä tabletista tulee tuollainen reaktio. En kuitenkaan epäile koska vaikuttaahan ne niin yksilöllisesti. Itseä 1x15mg ehkä hieman väsyttää muttei silmistä näy, ei tee toimintakyvyttömäksi eikä ainakaan vie muistia onneksi.

-Eka vastaaja

Vierailija
7/59 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N 8h. Vaikutuskin alkaa vasta n 1-1,5h ottamisen jälkeen että pitäisi vaikuttaa kyllä juuri klo 11-12.

Puoliintumisaika voi olla kahdeksan tuntia, mutta se on eri asia kuin vaikutusaika.

Vierailija
8/59 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä annos sinulla oli? 15, 30, 50? Aika hurja jos yhdestä tabletista tulee tuollainen reaktio. En kuitenkaan epäile koska vaikuttaahan ne niin yksilöllisesti. Itseä 1x15mg ehkä hieman väsyttää muttei silmistä näy, ei tee toimintakyvyttömäksi eikä ainakaan vie muistia onneksi.

-Eka vastaaja

En muista yhtään vahvuutta, kun on yli 10v aikaa. Päättötyön esittämisestä oli kyse. Ei ehkä kukaan muu mussa varmaan mitään outoa huomannut, itse vaan. Eka pelkäsin että etten ikinä tule selviämään esityksestä vaan pyörryn kauhusta mutta meni se ihan hyvin lääkkeen avulla. Oli vaan epätodellinen ja tokkura olo, mutta ei ainakaan jännittänyt, ei tuntunut miltään. Mutta oli varmaan mulle vähän liian tuju lääke...

Vierailija
9/59 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eka vastaaja

En muista yhtään vahvuutta, kun on yli 10v aikaa. Päättötyön esittämisestä oli kyse. Ei ehkä kukaan muu mussa varmaan mitään outoa huomannut, itse vaan. Eka pelkäsin että etten ikinä tule selviämään esityksestä vaan pyörryn kauhusta mutta meni se ihan hyvin lääkkeen avulla. Oli vaan epätodellinen ja tokkura olo, mutta ei ainakaan jännittänyt, ei tuntunut miltään. Mutta oli varmaan mulle vähän liian tuju lääke...

Kokeile seuraavan kerran piriä. Sekin poistaa jännityksen, mutta ei laumauta kuten benstot, vaan auttaa myös motivaatioon ja keskittymiskykyyn.

Juu ei kiitos 😄 Ei ole enää tarvetta millekään lääkkeelle (saati sitten sen vahvemmille). Nyt riittää vesipullo ja pari kerrosta peittävää puuteria poskiin (jos pelkää että alkaa poskia kuumottaan) - hyvin oon pärjännyt jo viimeset 6v näin 😊

Vierailija
10/59 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla vaikuttaa enemmänkin kuin 8h, kai tuo on yksilöllistä. Mulle riittää se pienin annos muutenkin.

Vierailija
11/59 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti vaikuta enää klo 11-12, jos olet ottanut kahdeksalta aamulla. Se kuka väittää, että vaikutus alkaa vasta 1-1,5 tunnin päästä ottamisesta, on väärässä. Opamoxin vaikutus alkaa puolessa tunnissa ja kestää korkeintaan tunnista puoleentoista tuntiin.

Opamoxin peak time plasmassa on n. 3 tuntia ja puoliintumisaika 3-12 tuntia. Eli Opamox on hidasvaikutteinen bentso. Täysi vaikutus tulee n. Kolmessa tunnissa ja hiipuu siitä nopeasti. Juuri ja juuri yhden työpäivän kestää. Diapam on siitä parempi että vaikutus alkaa melkeinpä heti ja kestää pitkään.

Vierailija
12/59 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toleranssista kiinni kuinka vaikuttaa ja kauanko pärisee. Se kun sattuu olemaan semmonen nappi. Väittäköön kuka vaan mitä muuta vaan. Yksi riittää 15mg jos ottaa harvoin, jos joka päivä niin ei tod enää riitä.

Vierailija
13/59 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla vaikuttaa enemmänkin kuin 8h, kai tuo on yksilöllistä. Mulle riittää se pienin annos muutenkin.

Se riippuu sitä otatko tavallisen tabletin vai depotin (kalvopäällysteisen). Tavallinen tabletti vapauttaa kaiken oksatsepaamin kerralla, mutta kalvopäällysteinen vapauttaa oksatsepaamia hitaampaa ja vaikutus kestää paljon kauemmin. Toki se tarkoittaa sitä, että tavallisen 15 mg tabletin vaikutus on voimakkaampi kuin 15 mg depotin.

Vierailija
14/59 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opamoxin peak time plasmassa on n. 3 tuntia ja puoliintumisaika 3-12 tuntia. Eli Opamox on hidasvaikutteinen bentso. Täysi vaikutus tulee n. Kolmessa tunnissa ja hiipuu siitä nopeasti. Juuri ja juuri yhden työpäivän kestää. Diapam on siitä parempi että vaikutus alkaa melkeinpä heti ja kestää pitkään.

No ei nyt ole. Olen itse syönyt noita ja vaikutus oli aina ohi parissa tunnissa. Depot-tabletien vaikutus voi ehkä kestää noin kauan, mutta tavallisten ei varmasti kestä.

Vierailija
15/59 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska bentso. Ei sen vaikutusta edes huomaa.

Olkoon nistit hiljaa näissä asioissa, niin kauan kun et asioista oikeasti jotain tiedä. T. Opamoxia tarvittaessa, toimii kyllä hyvin.

Vierailija
16/59 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt opamoxia erityistilanteissa mm esiintymisjännitykseen ja hammaslääkäripelkoon noin 2-3 krt vuodessa.

Kun ei jatkuvasti popsi pillereitä niin pienempikin annos riittää. Itselläni puolikas 15mg tabletti antaa jo selkeän vaikutuksen ja kokonaista enempää en ole koskaan tarvinnut. Vaikutus alkaa itselläni noin puoli tuntia tabletin ottamisesta ja kestää arviolta muutaman tunnin.

Ei ikinä mitään ongelmia siinä että seisoisi silmät päässä tai muisti menisi. Suurin vaikutus on se, että mieli on rauhallinen.

Yritän itse opetella tästä vähäisestäkin käytöstä eroon.

Vierailija
17/59 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutusaika ja alkaminen on toki yksilöllistä, mutta muutamia yleistyksiä voi esittää. Opamox on kaikkein vesiliukoisin bentso eli se imeytyy hitaimmin. Vaikutus alkaa n. 1-2 tunnin kuluessa, huippupitoisuus veressä on yleensä n. 3 h kohdalla ja sen jälkeen vaikutus hiljalleen vähenee. Lääkkeen puoliintumisaika on keskimäärin 5 tuntia, joskin joillain on hidas metabolia ja voi olla yli 10 tuntiakin. Useimmilla kuitenkin vaikutus selvästi alkaa vähentyä siinä 4-5 tuntia lääkkeen oton jälkeen.

Painotan edelleen, että yleensä noin ja yksilölliset erot voi olla merkittäviäkin.

LL, päihdelääket. erit. pätevyys

Vierailija
18/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviää puoliintumisaika varmaan parhaiten Googlella!

Vierailija
19/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, itse jos otan illalla ennen nukkumaanmenoa Opamoxia niin aika tokkurassa sitä herää.

Vierailija
20/59 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla katos joskus kolme päivää noilla :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän