Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita työttömiä, jotka eivät aio mennä haastatteluihin?

Vierailija
10.09.2016 |

Mieheni kanssa asiaa pohdittiin. Hän on erittäin hyvätuloinen ja pystyy elättämään perheemme ja oli sitä mieltä, että katkaise vaan työnhaku. Teen osa-aikaa + jonkin verran pimeästi töitä, jonka ohessa tietenkin haen koko ajan kokopäivätöitä.
En osaa yhtään kuvitella, että näistä kuulusteluista oli mitään hyötyä koulutetulle ihmiselle, jolla on työmotivaatio kohdallaan ja kykyä ja halua hakea töitä hakea itsekin. Kun suurin ongelma on kuitenkin työpaikkojen puute.
Se tietenkin on harmillista, että tilastoissa on yksi työtön vähemmän, minusta tulee piilotyötön.

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yh ja tarvitsen välttämättä sen korvauksen. Voin lähteä mukaan kieltäytymiseen jos tarpeeksi suuri massa lähtee eli että on odotettavissa muutos. Ilman rahaa me kuollaan nälkään... Mutta jos ap saa taakseen ison porukan niin kieltäydyn myös stasi-haastatteluista.

Sinua ollaan valmiita auttamaan työn saamisessa, mutta et halua. Olet todellinen loinen.

Sinä olet häiriintynyt kiusaaja, etkö ymmärrä että nuo haastattelut eivät ole työn saamisessa auttamisen kanssa missään tekemisissä? Toivottavasti sinulla on hyvä mieli kun saat kiusattua ja nimiteltyä vaikeissa tilanteissa olevia ihmisiä, ehkä itsetuntosi kohosi?

Minun urallani erittäin tärkeässä roolissa on ollut vanhempi alan konkari, joka on toiminut mentorinani. Ei ole siis tehnyt mitään puolestani, mutta on osannut ohjata ponnistelujani oikeaan suuntaan. Nyt annetaan monille mahdollisuus samanlaiseen apuun, mutta esimerkiksi lainaamani vastaajaa ei voisi vähempää kiinnostaa! Kyllä se tiettyjä kysymyksiä herättää...

Hahah, joo, varmaan tosi "mentoreita" on nyt luvassa työttömille. Nämä jutut alkaa mennä jo todella naurettaviksi.

Tällaisista kommenteista ymmärtää hyvin, miksi osa jää työttömäksi. Kaikki on aina paskaa ja turhaa, eikä yrittäminen kannata. Muut vaan saavat mahdollisuuksia tarjottimella. Itse kun sitten saa mahdollisuuksia, niin niitähän ei kuitenkaan käytetä, koska ne ovat aina huonompia mahdollisuuksia.

Selityksiä. Jossittelua. Sitkua. Niistä on työttömien elämä tehty.

En muuten itse ole työtön. Pystyn silti tunnistamaan typerän ja pelkkiä kustannuksia tuottavan idean kun sellaisesta kuulen. Veronmaksajana pidän äärimmäisen typeränä lisätä byrokratiaa ja normeja, varsinkin kun hallituksen piti niitä aiempien puheidensa mukaan purkaa. On järjetöntä tuhlata julkista rahaa vain siksi, että katkeroituneet ja kaunaiset haluavat kustannuksista piittaamatta kiusata muutenkin hankalassa tilanteessa olevia työttömiä, koska kuvittelevat näiden laiskottelevan vapaaehtoisesti.

Keskiverto työtön ei osaa edes persettään pyyhkiä, joten tarpeeseen tulee.

Vierailija
82/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama menetkö vai et, mutta se on hyvä että valtiolta säästyy työttömyyskorvaus tapauksessasi. Miksi et ole hakenut kokoajan töitä vasta nyt?

Provo, huono.

Pitää kiertää veroja ja tehdä pimeenä sen verran, että ei ainakaan valtio jää voitolle.

Totta, olen itsekin vastikään sanonut kansalaissopimukseni osaltani irti. Tästä lähtien otan kaiken mikä otettavissa on, ja yritän parhaani mukaan luistaa kaikista mahdollisista velvoitteista.

Miten eroaa aikaisemmasta toiminnastasi? Tai useista tämän ketjun työnvieroksujista?

Eroaa siten, että tähän saakka olen maksanut työtuloistani varsin suurta veroa. Enää en aio maksaa, teen joko pimeänä, tai en tee ensinkään.

Jos tämä fantasia sinua lämmittää, niin pidä toki kiinni siitä. Olet luuseri tai uhoaja, sitä emme tiedä kumpi.

Ei sillä väliä, sillä et sinä tiedä mitään muutakaan.

Veikkaan, että olet vajaa kolmekymppinen mies, joka on mielestään fiksumpi kuin muut. Toisaalta katkeruutta aiheuttaa se, että muut eivät näe tätä ("ovat typeryksiä, jotka eivät ymmärrä") ja sen lisäksi naiset ("saatanan kusilortot") antavat näille typerille taviksille. Eilen ja tänään olet suoltanut 30-50 vihaista viestiä, joissa "koulutat" idiootteja lammasmammoja.

Kuinka lähelle leikkisä arvaukseni osui?

Arvauksesi meni kaikin puolin aivan päin persettä. Siis oikeasti, joka ikisen kohdan osalta, ja vieläpä varsin täydellisesti. :) Kuten jo totesinkin, et näytä tietävän yhtään mistään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yh ja tarvitsen välttämättä sen korvauksen. Voin lähteä mukaan kieltäytymiseen jos tarpeeksi suuri massa lähtee eli että on odotettavissa muutos. Ilman rahaa me kuollaan nälkään... Mutta jos ap saa taakseen ison porukan niin kieltäydyn myös stasi-haastatteluista.

Sinua ollaan valmiita auttamaan työn saamisessa, mutta et halua. Olet todellinen loinen.

Kerro sinä, millä tavalla minua auttaa työnsaannissa se, että käyn raportoimassa suullisesti kaikki ne hakemukset ja muut toimet, joita olen tehnyt edellisen 3 kuukauden aikana saadakseni töitä?

Olen itsekin ollut työnhakukurssien kouluttajana ja kurssilaisistani osa on saanut töitä. Ja miksikö minä en? Olisi naurettavaa kilpailla maisterina vaikkapa siivoojanpaikoista koulutettujen laitoshuoltajien kanssa. Oman alani paikat on täytetty ajat sitten. Harvoihin sijaisuuksiin otetaan epäpätevämpi = halvempi työntekijä ja minun tasoni paikkoihin siirretään eli käytännössä ylennetään joku sellainen, joka on jo ennestään ollut siellä töissä pari vuosikymmentä.

Katsotko "omaa alaa" liian kapeasti? Itse esimerkiksi olen DI, mutta työskentelen kustannustoimittajana. Aika kaukana siitä, mitä opiskelin.

En usko, kun olen hakenut kohtuullisen laajasti ulosottoavustajaksi, velkaneuvojaksi, jäteasiamieheksi, 4H-neuvojaksi, projektikoordinaattoriksi, kouluttajaksi, työvoimaneuvojaksi, opettajaksi, rehtoriksi, koulunkäyntiavustajaksi, ... Haastatteluihin kutsutaan useammin sellaisiin paikkoihin, joihin olen pikkuisen epäpätevä kuin niihin, joihin on oikea kelpoisuus. Käytännössä esimerkiksi samaan kouluun eri tehtäviin hakiessa todennäköisimmin kutsutaan haastatteluun rehtorin paikkaan, epätodennäköisesti opettajaksi eikä lainkaan kouluavustajaksi, vaikka hekin tekevät opettajien sijaisuuksia. Kertaakaan ei ole haastateltu sellaiseen, johon olen ylikoulutettu kun niihin taitaa olla ilmankin satoja hakijoita.

Vierailija
84/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikkoon:

-

Älkää hölmöt olko menemättä haastatteluihin. Sitähän ne näillä haastatgeluilla oikeasti haluavat, että ei tarttis maksaa tukia mahdollisimman monelle.

Vierailija
85/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet häiriintynyt kiusaaja, etkö ymmärrä että nuo haastattelut eivät ole työn saamisessa auttamisen kanssa missään tekemisissä? Toivottavasti sinulla on hyvä mieli kun saat kiusattua ja nimiteltyä vaikeissa tilanteissa olevia ihmisiä, ehkä itsetuntosi kohosi?

Minun urallani erittäin tärkeässä roolissa on ollut vanhempi alan konkari, joka on toiminut mentorinani. Ei ole siis tehnyt mitään puolestani, mutta on osannut ohjata ponnistelujani oikeaan suuntaan. Nyt annetaan monille mahdollisuus samanlaiseen apuun, mutta esimerkiksi lainaamani vastaajaa ei voisi vähempää kiinnostaa! Kyllä se tiettyjä kysymyksiä herättää...

Hahah, joo, varmaan tosi "mentoreita" on nyt luvassa työttömille. Nämä jutut alkaa mennä jo todella naurettaviksi.

Tällaisista kommenteista ymmärtää hyvin, miksi osa jää työttömäksi. Kaikki on aina paskaa ja turhaa, eikä yrittäminen kannata. Muut vaan saavat mahdollisuuksia tarjottimella. Itse kun sitten saa mahdollisuuksia, niin niitähän ei kuitenkaan käytetä, koska ne ovat aina huonompia mahdollisuuksia.

En muuten itse ole työtön. Pystyn silti tunnistamaan typerän ja pelkkiä kustannuksia tuottavan idean kun sellaisesta kuulen. Veronmaksajana pidän äärimmäisen typeränä lisätä byrokratiaa ja normeja, varsinkin kun hallituksen piti niitä aiempien puheidensa mukaan purkaa. On järjetöntä tuhlata julkista rahaa vain siksi, että katkeroituneet ja kaunaiset haluavat kustannuksista piittaamatta kiusata muutenkin hankalassa tilanteessa olevia työttömiä, koska kuvittelevat näiden laiskottelevan vapaaehtoisesti.

Keskiverto työtön ei osaa edes persettään pyyhkiä, joten tarpeeseen tulee.

Taidat olla oikea perseenpyyhkimisen asiantuntija.

Vierailija
86/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama menetkö vai et, mutta se on hyvä että valtiolta säästyy työttömyyskorvaus tapauksessasi. Miksi et ole hakenut kokoajan töitä vasta nyt?

Provo, huono.

Pitää kiertää veroja ja tehdä pimeenä sen verran, että ei ainakaan valtio jää voitolle.

Totta, olen itsekin vastikään sanonut kansalaissopimukseni osaltani irti. Tästä lähtien otan kaiken mikä otettavissa on, ja yritän parhaani mukaan luistaa kaikista mahdollisista velvoitteista.

Miten eroaa aikaisemmasta toiminnastasi? Tai useista tämän ketjun työnvieroksujista?

Eroaa siten, että tähän saakka olen maksanut työtuloistani varsin suurta veroa. Enää en aio maksaa, teen joko pimeänä, tai en tee ensinkään.

Jos tämä fantasia sinua lämmittää, niin pidä toki kiinni siitä. Olet luuseri tai uhoaja, sitä emme tiedä kumpi.

Ei sillä väliä, sillä et sinä tiedä mitään muutakaan.

Veikkaan, että olet vajaa kolmekymppinen mies, joka on mielestään fiksumpi kuin muut. Toisaalta katkeruutta aiheuttaa se, että muut eivät näe tätä ("ovat typeryksiä, jotka eivät ymmärrä") ja sen lisäksi naiset ("saatanan kusilortot") antavat näille typerille taviksille. Eilen ja tänään olet suoltanut 30-50 vihaista viestiä, joissa "koulutat" idiootteja lammasmammoja.

Kuinka lähelle leikkisä arvaukseni osui?

Arvauksesi meni kaikin puolin aivan päin persettä. Siis oikeasti, joka ikisen kohdan osalta, ja vieläpä varsin täydellisesti. :) Kuten jo totesinkin, et näytä tietävän yhtään mistään mitään.

Vau, naiset harvoin on tuollaisia negatiivisia uhoajia! Hattu päästä!

Vierailija
87/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä ajatuskin jonkun vuokratyöfirman (melko todennäköisesti palkkatuetusta) työntekijästä pitkän työuran omaavan irtisanotuksi joutuneen Nokia-insinöörin "mentorina" on niin kertakaikkisen naurettava, etten pysty ottamaan mitään muitakaan horinoitasi vakavasti.

Ei tietenkään samanlaista suhdetta synny. Vai väitätkö, että kaikkien työttömien ymmärrys työnhausta, työmarkkinoista ja sen vaatimuksista sekä mahdollisuuksista kehittää itseään ovat niin hyvät, ettei ammattilainen voi jeesata?

Älä ole noin negailija, mies hyvä. Sellaiset menestyvät tosi huonosti elämässä.

Mikä ammattilainen se hyvävelifirman yksityinen haastattelija nyt muka yhtäkkiä on? Ne oikeat ammattilaisethan eivät resurssipulan vuoksi ehdi noita kuulusteluita järjestämään.

Minkä resurssipulan?! Tässähän on yritetty  kaiken aikaa selittää, että työttöminä on kaiken alan ihmisiä.  Myös korkeakoulutettuja asiantuntijoita, joista löytyisi varmasti ammatilaisia noihinkin hommiin. Ei taatusti tule resursseista pulaa, vaikka jokaiselta haastattelijalta edellytettäisi omakohtaista kokemusta työttömyydestä!

Ongelma vaan taitaa olla siinä, että nekin miljoonat valuvat voittoina niille, joilla on jo ennenstään pääomatuloja ja kiskotaan sellaisten ylityöllistettyjen selkänahasta, joilla on jo ennestään enemmän työtä kuin ehtivät tekemään.

Vierailija
88/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro sinä, millä tavalla minua auttaa työnsaannissa se, että käyn raportoimassa suullisesti kaikki ne hakemukset ja muut toimet, joita olen tehnyt edellisen 3 kuukauden aikana saadakseni töitä?

Olen itsekin ollut työnhakukurssien kouluttajana ja kurssilaisistani osa on saanut töitä. Ja miksikö minä en? Olisi naurettavaa kilpailla maisterina vaikkapa siivoojanpaikoista koulutettujen laitoshuoltajien kanssa. Oman alani paikat on täytetty ajat sitten. Harvoihin sijaisuuksiin otetaan epäpätevämpi = halvempi työntekijä ja minun tasoni paikkoihin siirretään eli käytännössä ylennetään joku sellainen, joka on jo ennestään ollut siellä töissä pari vuosikymmentä.

Katsotko "omaa alaa" liian kapeasti? Itse esimerkiksi olen DI, mutta työskentelen kustannustoimittajana. Aika kaukana siitä, mitä opiskelin.

En usko, kun olen hakenut kohtuullisen laajasti ulosottoavustajaksi, velkaneuvojaksi, jäteasiamieheksi, 4H-neuvojaksi, projektikoordinaattoriksi, kouluttajaksi, työvoimaneuvojaksi, opettajaksi, rehtoriksi, koulunkäyntiavustajaksi, ... Haastatteluihin kutsutaan useammin sellaisiin paikkoihin, joihin olen pikkuisen epäpätevä kuin niihin, joihin on oikea kelpoisuus. Käytännössä esimerkiksi samaan kouluun eri tehtäviin hakiessa todennäköisimmin kutsutaan haastatteluun rehtorin paikkaan, epätodennäköisesti opettajaksi eikä lainkaan kouluavustajaksi, vaikka hekin tekevät opettajien sijaisuuksia. Kertaakaan ei ole haastateltu sellaiseen, johon olen ylikoulutettu kun niihin taitaa olla ilmankin satoja hakijoita.

Eli olet vissiin ollut aika monissa haastatteluissa, kun pystyit tuollaisen analyysin tekemään. Mikä niissä menee aina pieleen? Käytkö suihkussa? Silitätkö paidan? Valmistaudutko etukäteen?

Vierailija
89/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen haastatteluun ja huudan jo heti ovelta, että TÄÄLLÄKÖ NE NORMINPURKUTALKOOT ON?

Vierailija
90/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINOA syy näille haastatteluille on säästö. Säästö saadaan aikaan siten, että mahdollisimman moni putoaa pois työttömyysturvalta.

Vierailija
91/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AINOA syy näille haastatteluille on säästö. Säästö saadaan aikaan siten, että mahdollisimman moni putoaa pois työttömyysturvalta.

Toivotaan parasta! 50 tuhatta pudokastakin olisi ihan kiva säästö. :)

Vierailija
92/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään madalla saamaani tukisummaa olemalla menemättä johonkin kymmenen minuutin keskusteluun.

Tosin tavoitteeni on työllistyä tämän syksyn aikana, joten toivottavasti ei tarvitse haastatteluihin mennä. Ei jaksa enää tätä kotona olemista ja jatkuvia kysymyksiä siitä, että onko töitä löytynyt ja omien henkilökohtaisten tilitietojen lähettämistä muiden ihmisten pällisteltäväksi ja tilin pitämistä sopivan tyhjänä, että seuraavista tuista ei leikata ja pitää kuitenkin siellä riittävästi rahaa yllättäviin menoihin yms. Haluan myös alkaa sijoittamaan, eikä toimeentulotuella eläminen ja sijoittaminen sovi varmaankaan virkailijoiden mielestä kovin hyvin yhteen.

Vierailija
93/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään madalla saamaani tukisummaa olemalla menemättä johonkin kymmenen minuutin keskusteluun.

Tosin tavoitteeni on työllistyä tämän syksyn aikana, joten toivottavasti ei tarvitse haastatteluihin mennä. Ei jaksa enää tätä kotona olemista ja jatkuvia kysymyksiä siitä, että onko töitä löytynyt ja omien henkilökohtaisten tilitietojen lähettämistä muiden ihmisten pällisteltäväksi ja tilin pitämistä sopivan tyhjänä, että seuraavista tuista ei leikata ja pitää kuitenkin siellä riittävästi rahaa yllättäviin menoihin yms. Haluan myös alkaa sijoittamaan, eikä toimeentulotuella eläminen ja sijoittaminen sovi varmaankaan virkailijoiden mielestä kovin hyvin yhteen.

Lisäksi on myös deiteillä ärsyttävä valehdella olevansa töissä tai opiskelija, vaikka oikeasti on työtön. Todella moni fiksukin ihminen on opetettu halveksumaan työttömiä. Työttömyys yhdistetään totaaliseen laiskuuteen ja saamattomuuteen, mikä ei kyllä kohdallani pidä paikkaansa.

Ei uusista työkavereistakaan olisi haittaa.

Vierailija
94/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaupallisella alalla hommia on! Kuukauden sisällä headhunter soittanut kaksi kertaa ja kieltäydyttyäni valitellut, että vaikea löytää sopivia henkilöitä. Itse olen ihan keskivertotyyppi, neljä vuotta työkokemusta.

Vierailija
95/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai menen, en halua karenssia. Olen 54- v. nainen, joten en usko olevani kovin kiinnostava kohde heidän toimenpiteilleen. Tuskinpa kukaan työnantaja enää minun ikäistäni edes ilmaiseksi huolii, jos huolii, niin silloin kerron sairastavastani masennuksesta, nivelvaivoista sekä selän kulumista.

Vierailija
96/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekkö näistä haastatteluista mitään hyötyä akateemisille työttömille? Ainakin tähän asti työkkärissä on ollut hyvin rajallista ymmärrystä yliopistolaisten työllistymiseen, ja ne vuokratyöfirmojen paikat, mitä ole selaillut ovat olleet lähinnä ravintola-alaa ja raksahommia. Missä ei tietenkään sinänsä mitään vikaa ole, voisin hyvin olla vaikka tarjoilijana, jos tarjottaisiin ja työhön perehdytettäisiin.

Vierailija
97/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liekkö näistä haastatteluista mitään hyötyä akateemisille työttömille? Ainakin tähän asti työkkärissä on ollut hyvin rajallista ymmärrystä yliopistolaisten työllistymiseen, ja ne vuokratyöfirmojen paikat, mitä ole selaillut ovat olleet lähinnä ravintola-alaa ja raksahommia. Missä ei tietenkään sinänsä mitään vikaa ole, voisin hyvin olla vaikka tarjoilijana, jos tarjottaisiin ja työhön perehdytettäisiin.

Itsekin olen katsonut jotain kursseja, mutta tuntuvat olevan lähinnä ohjelmointipuolella nuo minulle mahdollisesti sopivat kurssit ja niihin on taas liian kovat pääsyvaatimukset, koska en ole ohjelmistoinsinööri.

Vierailija
98/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitellaan tilanne: Haastattelut eivät tuota toivottua tulosta, samat naamat pyörii jatkuvasti haastatteluissa haastattelusta toiseen. Lisäksi Kela alkaa maksaa toimeentulotukea, haastattelu on tyhjää jauhava mylly, ja nämä tyhjän myllyn pyörittäjät tippuvat työvoimatoimiston ja työttömyystuen piiristä, ja  alkavat hakea toimeentulotukea Kelasta. Säästöt ovat yhteiskunnalle loppupelissä +-0 €

Säästöjä syntyy, jos näillä tyhjän myllyn pyörittäjillä on tarpeeksi tienaava puoliso, tai realisoitavaa omaisuutta, eli he eivät ole oikeutettuja toimeentulotukeen leikatusta työttömyysturvasta huolimatta.

Vierailija
99/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jään työttömäksi, niin menen kyllä kuulusteluihin, jotta tuet eivät alene. Menen myös palkattomiin työkokeiluihin tms. jos minut sellaisiin pakotetaan. Tulen tosin pitämään huolen siitä, että tämä työkokeilu tulee erittäin kalliiksi palkatonta orjatyötä teettävälle taholle. Vahinkoja näet sattuu, hups! Lisäksi tarvitsen toki jonkun vakituisen työntekijän neuvomaan koko ajan, enhän varmasti osaa itsenäisesti tehdä mitään sellaista, jota minun on tarkoitus kokeilla tai harjoitella.

Samalla tulet pitäneeksi huolta siitä, että et varmasti tule tuollaisen suorituksen jälkeen saamaankaan työpaikkaa tuosta, tai muista saman alan paikoista.

Vierailija
100/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kaupallisella alalla hommia on! Kuukauden sisällä headhunter soittanut kaksi kertaa ja kieltäydyttyäni valitellut, että vaikea löytää sopivia henkilöitä. Itse olen ihan keskivertotyyppi, neljä vuotta työkokemusta.

Jollain sektorilla on ilmeisesti mahdollisuuksia ja valoa ikkunassa, niin jengi pistää alapeukkua kehiin. Kuvaavaa kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi