Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita työttömiä, jotka eivät aio mennä haastatteluihin?

Vierailija
10.09.2016 |

Mieheni kanssa asiaa pohdittiin. Hän on erittäin hyvätuloinen ja pystyy elättämään perheemme ja oli sitä mieltä, että katkaise vaan työnhaku. Teen osa-aikaa + jonkin verran pimeästi töitä, jonka ohessa tietenkin haen koko ajan kokopäivätöitä.
En osaa yhtään kuvitella, että näistä kuulusteluista oli mitään hyötyä koulutetulle ihmiselle, jolla on työmotivaatio kohdallaan ja kykyä ja halua hakea töitä hakea itsekin. Kun suurin ongelma on kuitenkin työpaikkojen puute.
Se tietenkin on harmillista, että tilastoissa on yksi työtön vähemmän, minusta tulee piilotyötön.

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän toimii hyvin, kun työnvieroksujille ei tarvitse enää maksaa korvauksia! Joukkovoimaa, mammat, joukkovoimaa! Veronmaksaja kiittää.

Vierailija
22/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Median pitäisi selvittää kenen kansanedustajan firma saa nämä kuulustelut hoidettavakseen ja paljonko ne firmalle tuovat voittoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin niihin haastatteluihin osa-aikatyöntekijöitä patistetaan. Itse teen ma-pe 5h töitä päivässä, pitäisikö sitä lähteä kesken työpäivän haastatteluun?

Hei, ohiksena kysyn, että saatko tämän lisäksi työttömyyskorvausta ja miten se lasketaan? Saatko korvausta kolmesta tuñnista per päivä vai miten?

Vierailija
24/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät ei mene haastatteluun vaan ottavat karenssin.

Karenssi voi tulla joka tapauksessa.

Vierailija
25/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän osa-aikasia työnhakijoita jotka joutuneet olemaan työnhakukursseilla vaikka olisi ollut työpäivä :) Töistä mieluumin poissaolo päivä että saadaan osallistujia kurssille??

Itse olen vajaakuntonen työnhakija joita työkkäri asiakkaista suurinosa

Valtiolle sama maksaisiko meille eläkettä vai päivärahaa,mutta meillä rahastetaan niin pitäähän sitä telyllä olla asiakkaita.

Aion hommata paprut eläkkeelle päästäni kun fyysistä vaivoista ei välitetä.

Nytkin olen reumaatiikkona töissä päivät jalkojen päällä homerakennuksessa

Vierailija
26/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluuttahan tämä on. Haastattelijoita paljon lisää, mitä sitten? Ei se taloutta auta että tehdään täysin turhaa ja tuottamatonta työtä. Sama kun vokkien vartijat jne. Pitäisi panostaa vientiin ja tuotteisiin eikä sosiaalitoimiin jotka vain heikentävät taloutta pidemmällä aikavälillä.

Vierailija
27/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen haastatteluun totta kai, jos siis olen silloin vielä työttömänä. Valtio maksaa 850 € käteen joka kuukausi niin eipä tuo hirveä vaiva ole raahata perse sinne haastatteluun 3 kk välein. Alkaa jo pikkuhiljaa vituttamaan tämä työttömyys niin kaikki neuvot otetaan vastaan. Toivon myös pääseväni haastatteluun johonkin yksityiselle, heillä kun on enemmän suhteita työnantajiin kuin työkkärillä.

Vierailija
28/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin niihin haastatteluihin osa-aikatyöntekijöitä patistetaan. Itse teen ma-pe 5h töitä päivässä, pitäisikö sitä lähteä kesken työpäivän haastatteluun?

Hei, ohiksena kysyn, että saatko tämän lisäksi työttömyyskorvausta ja miten se lasketaan? Saatko korvausta kolmesta tuñnista per päivä vai miten?

Työtön voi tienata 300 euroa kuukaudessa, vaikuttamatta tukiin. Sen ylittävä osa heikentää tukea aina jonkun verran.

Vierailija
29/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hyvätuloinen, nainen ottaa työkkärit ja tekee pimeitä töitä.

Hyvin on Sipilän opit menneet perille.

Vierailija
30/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämän porvarihallituksen  köyhien kyykyttäminen tuskin tulee yllätyksenä.

Itse aion pitkästä aikaa äänestää kunnallisvaaleissa

Vierailija
31/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on typerää, vastustan koko hommaa. Itse ollen nyt koko aikaisesssa määräaiksessa työsuhteessa, joka päättyy tammikkuussa.

Ennen tätä työtä olin osa-aikatyössä 3kk, tätä ennen 1 kk kokonaan työtön, tätä ennen 7kk kokoaikatyössä, tätä ennen 3 kk työttömänä.

Minun mielestäni lyhyistä työttömyysjaksoista huolimatta työhistoriasta näkee, että olen halukas tekemään töitä. Olen valmistunut amksta, oman alan töitä olen valmistumisen jälkee tehnyt noin vuoden verran.

Olen 26v, minulla on pitkäaikaissairaus, jota tulen sairastamaan koko loppuelämäni. Sairaus ei näy päällepäin, mutta aktivoituessaan aiheuttaa minulle kipuja, sairaslomapäiviä, tuhoaa kroppaani..

Olen kertonut tästä avoimesti työvoimatoimistossa , kun minua on kehotettu hakemaan fyysistä työtä edellyttäviin työpaikkoihin, esimerkiksi tarjoilijan työt eivät minulle sovi. Voin pärjätä työssä muutaman viikon, jonka jälkeen tunnen jo ensimmäiset oireet. Virkailija on aina ymmärtänyt, ja ei ole tarvinnut hakea ko. Paikkaan.

Nyt sitten minun tulisi jossain haastatteluissa avautua terveystilanteestani jollekkin vuokrafirmalle edustajalle? En pidä vuokrafirmoista., mutta voi heiltä joskus jotain potentiaalisya työtä minullekkin löytyä. Pilaam siis mahdollisuuteni näihin töihin, mikäli kerron sairaudestani.

Aiemmista työnantajista kukaan ei tiennyt sairaudestani, enkä ole ollut kertaakaan poissa työstä. Työni on ollut toimistotyötä/ asiakastapaamisia, jossa ei fyysistä työtä tarvitse tehdä. Miksi siis edes kertoisin heille.

Tätä ei olla mietitty loppuun.

Vierailija
32/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yh ja tarvitsen välttämättä sen korvauksen. Voin lähteä mukaan kieltäytymiseen jos tarpeeksi suuri massa lähtee eli että on odotettavissa muutos. Ilman rahaa me kuollaan nälkään... Mutta jos ap saa taakseen ison porukan niin kieltäydyn myös stasi-haastatteluista.

Vierailija
33/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko kannattanut äänestää eduskuntavaaleissa? Kunnallistasolla kun ei päätetä näistä asioista.

Vierailija
34/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vuosiin ollut työkkärin listoilla. Mies elättää koko perheen. Toki se on vähän niukkaa mutta menettelee.

Vierailija
35/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo äänestäminen kunnallisvaaleissa on todellakin ainoa keino. Toivottavasti hallituspuoleiden kannatus tippuu niin kovasti että se pysäyttää heidän typerimpiä juttujaan, kuten nämä työttömien haastattelut.

Vierailija
36/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo haastattelut ovat hyvä asia ja varsinkin jos niitä tekevät muut kuin työkkärit. Näillä alihankkijoilla on paremmat suhteet oikeisiin työnantajiin. Sen lisäksi heillä on parempi näkyvyys, mitä nykyisin tarvitaan työnhakemiseen. Se on jo nähtynä, että työkkärissä ollaan vanhanaikaisia.

Vierailija
37/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yh ja tarvitsen välttämättä sen korvauksen. Voin lähteä mukaan kieltäytymiseen jos tarpeeksi suuri massa lähtee eli että on odotettavissa muutos. Ilman rahaa me kuollaan nälkään... Mutta jos ap saa taakseen ison porukan niin kieltäydyn myös stasi-haastatteluista.

Sinua ollaan valmiita auttamaan työn saamisessa, mutta et halua. Olet todellinen loinen.

Vierailija
38/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kieltäytyisin haastattelusta? Se ei ole mulle mitenkään iso vaiva. Tosin en usko, että siitä mitään hyötyä työnsaannin kannalta on, mutta eihän se ilmeisesti ole sen tarkoituskaan.

Vierailija
39/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin h'lvetin haastatteluihin? Aivan varmasti menen ainakin siihen ensimmäiseen ainakin nähdäkseni, mistä siinä on kyse. Epäilen, että "haastattelu" on peitenimi kyttäämiselle, lyttäämiselle ja nöyryyttämiselle. Harvoin toivon olevani näin väärässä kuin tässä asiassa.

Olen sitä ikäluokkaa ja niin pitkään työttömänä ollut, että kyllä minä olen käynyt haastattelemassa työkkärin väkeä jo viime vuosituhannella. Silloin oli nimittäin käsky käydä näyttäytymässä työvoimatoimistossa kolme kuukauden välein.

Haastattelu tosin tarkoitti omalla kohdallani sitä, että minä haastattelin virkailijaa siitä, miten minä voisin edistää työllistymistäni vaikkapa opiskelulla.

Tämä uudenmallinen haastattelu tehtänee sitten toisin päin, eli silloin virkailija kyselee minulta jotain.

Tarkemmin ajatellen, ei siinä sittenkään taida kovin isoa eroa entiseen olla. Eihän ne ennenkään tienneet vastauksia minun kysymyksiini. Itse minun piti niille kertoa, että tällaiseen koulutukseen minä haluaisin osallistua, sitten sain sen päivärahalla tai en, tilanteesta ja virkailijasta, ja kurssista riippuen.

Vierailija
40/127 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus teidän kanssanne. Ensin valitetaan, kun työkkäri ei ota yhteyttä vaikka luvataan, ja nyt kun on luvassa yhteydenottoja, niin taas valitetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi