Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakimiestä paikalla? Pesänjakajan vastuuseen vetäminen

Vierailija
09.09.2016 |

Pesänjakajana on yksi vainajan lapsista. Ei koulutusta, kyseessä huomattavan suuri perintö. Pesänjakaja mokasi ja meni antamaan erään paperin, joka olisi kuulunut minulle (vainajan antama tahdonilmaus, ei ollut kuitenkaan testamentti, se on erikseen) toiselle henkilölle. Henkilölle, jota vastaan asia, joka paperissa luki, toimii. (Että ihmiset voivat olla hälmöjä!!)
Jos en saa kyseistä papaeria, saatan hävitä kymmeniätuhansia euroja. Olen itse toisen perinnönsaajan lapsi, en rintaperillisenä tässä mukana, vaan vanhempani on elossa vielä (mutta muisti ei toimi).
Millaiseen vastuuseen pesänjakaja voidaan saada?

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pesänjakajalla ei ole lainopillista koulutusta ^

ap

Vierailija
2/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä tiedä, mutta voit ainakin riitauttaa sen, jos sulla on oikeus perintöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empä tiedä, mutta voit ainakin riitauttaa sen, jos sulla on oikeus perintöön.

Jos sulla ei ole perintöosuutta siinä, eikä ole testamenttia, niin eipä sille sitten mitään mahda, koska asia ei sulle kuulu.

Vierailija
4/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt raivostuttaa vähän niinkuin v*tusti, meinaan. Millä oikeudella joku ottaa tuollaisen pesän hoitaakseen jos ei mitään mistään ymmärrä, en vaan voi tajuta. Kyseisen henkilön hyvin tuntema asia ja meneekin antamaan valttiässän sille, jota vastaan vainaja oli paperin kirjoittanut minun hyväkseni ja minun takiani. Ai saatana, saako Suomessa vielä olla näin tyhmä?? En tiennyt paperista. Tiesin kyllä asiasta sinänsä. Missään vaiheessa ei maininnut siitä minulle. Ei ollut ottanut edes kopiota.

ap

Vierailija
5/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin rouva jakaa pesää

Vierailija
6/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet rintaperillisen "holhooja" niin rintaperillisille kuuluu lakiosa. Eli onko sun vanhempi antanut sulle oikeudet toimia sun asioissa?

Vierailija
7/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet rintaperillisen "holhooja" niin rintaperillisille kuuluu lakiosa. Eli onko sun vanhempi antanut sulle oikeudet toimia sun asioissa?

Paperissa otettiin kantaa asiaan, joka tukee minua aikanaan vanhempani perinnönjaossa.

ap

Vierailija
8/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesänjakajan voi vaihtaa tuomioistuimen määräämään huippukalliiseen asianajajaan.

Tosin aloittajan valtuuksilla ei pesänjakajaa saa vaihtoon.

Vierailija
9/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne vanhukset aikovat jakaa pesän vaikka vanhemmallani on edunvalvonnanhakuprosessi kesken. Saattaa mennä jotain uusiksi. Mutta se on oma asiansa.

ap

Vierailija
10/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle sen mummosi mökki nyt sitten annettiin? Isän vaimolle?

Vierailija
11/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tavallisesti pankissakin on asianajajia ja lakimiehiä jotka asiaa voivat selvittää.

Vierailija
12/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen omistaja, mutta hallintaoikeudesta on ollut harmia.

ap

Vierailija
13/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No mutta eihän hallintaoikeus periydy? Se on päättynyt, kun sen haltija on kuollut.

Vierailija
14/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No mutta eihän hallintaoikeus periydy? Se on päättynyt, kun sen haltija on kuollut.

Paperissa lukikin vainajan toive siitä, että vaimo luopuu omastaan isäni kuoltua. Lisäksi siinä oli avio-oikeuden poissulkemisesta, että se on aina ollut hänellä tapana.

ap

Vierailija
15/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin siis vaimolle myönnetystä hallintaoikeudesta on ollut harmia minulle. Vaikka lahjoittaja onkin siis tämä vainaja.

ap

Vierailija
16/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paperi olisi todellakin kuulunut minulle. Minulle siitä olisi ollut hyötyä. Osoittamaan aikanaan se, että isäni omaisuus on avio-oikeuden alaisuudesta suojattua.

ap

Vierailija
17/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo paperi olisi todistanut aikanaan jotain ja oikeus katsoo, että sen puute on ratkaisevaa niin voi helve*in helv*tti!!!! Saan paikallaolijoiden todistukset kyllä paperin olemassaolosta ja sen sisällöstä, mutta jos ne ei riitä... Siis henkilö itsekin myönsi, että kävi vahinko.

ap

Vierailija
18/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan iniset.

Ensinnäkin:

1. Kyseessä ei ole pesänjakaja. Pesänjakaja on erityisellä vastuulla toimiva asianajaja, jonka käräjäoikeus on hakemuksesta tehtäväänsä määrännyt.

2. Vainaja saa kirjoitella toiveitaan vaikka romaanin verran, mutta vain testamentti otetaan huomioon.

3. Asia nyt vaan ei kuulu sinulle tässä vaiheessa mitenkään. Et ole perillisasemassa.

4. Vainaja ei voi vaikuttaa mitenkään isäsi perinnönjakoon aikanaan, vaikka mitä kirjoittelisi (muuten kuin jo mainitulla testamentilla esim. että joku omaisuuskohteen toissijainen saaja on isäsi jälkeen joku muu)

Asianajaja

Vierailija
19/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että luulisi, että jokin korvausvastuu on pesänjakajillakin!!!!! Mutta joo, ei varmaan oo. Perkele! Tää on just niin kuvaavaa, miten mulle käy. Just näin. Sorsitaan, sorsitaan, sorsitaan. Kunhan meillä on jotka jakaa. Viis erään hoitokodissa poissaolevan tyttärestä!!!!

ap

Vierailija
20/118 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö siis pesänhoitajalla.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi