Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia autoilijoiden kanssa, jotka pysähtyvät pyöräilijän takia suojatien eteen?

Vierailija
09.09.2016 |

Eihän niiden tarvitse, mutta silti pysähtyvät. Tämä opettaa pyöräilijöitä siihen, että suojatielle saa pyöräillä sivuilleen katsomatta, koska kyllä ne autot väistää! Puolet väistää, puolet ei, ja pian sattuukin onnettomuus.

Itse viittaan kädellä että menkää vain, minunhan tässä pitää väistää. Saan joskus keskisormen vastaukseksi :D

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tosiaan vaikee tilanne. Itse menen luimistellen, en kiitä.

Vierailija
2/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mulle ainakaan mitään "opeta" kun tiedän kenen kuuluis väistää. Hauskaa jos joku on huomaavainen. Saatan heilauttaa kättä kiitokseksi jos se on ohjaamisen kannalta mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hyppään pyörän selästä ja kas autoilijan onkin pysähdyttävä.

Vierailija
4/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pysähdyn sen takia etten halua tappaa ketään, vaikka ne nyt sattuvatkin liikennesääntöjä rikkomaan.

Fiksumpi väistää aina.

Vierailija
5/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimia autoilijoiden kanssa joille liikenne on kouluttamista?

Vierailija
6/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toimia autoilijoiden kanssa joille liikenne on kouluttamista?

Suosittelen keskisormea.

Autoilen itse ja kouluttavat autoilijat ovat perseestä.

Vierailija
7/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tööttään jos näen turhia väistämisiä. Harmittaa edellä ajavien turhat jarruttelut.

Vierailija
8/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä munkin tekis autoilijana tossa tilanteessa mieli näyttää keskisormea. Jos toinen hyvää hyvyyttään on jo pysähtynyt ja päästämässä pyöräilijän suojatien yli, vaikka tämä olisikin väistämisvelvollinen, niin mene nyt sitten hyvä ihminen! Koen kyllä suorana vittuiluna sen, että jäädään siihen viittomaan.

Vierailija
9/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niiden tarvitse, mutta silti pysähtyvät. Tämä opettaa pyöräilijöitä siihen, että suojatielle saa pyöräillä sivuilleen katsomatta, koska kyllä ne autot väistää! Puolet väistää, puolet ei, ja pian sattuukin onnettomuus.

Itse viittaan kädellä että menkää vain, minunhan tässä pitää väistää. Saan joskus keskisormen vastaukseksi :D

Sama juttu.

Pysähdyn odottelemaan kaikessa rauhassa, että tollo autoilija kyllästyy olemaan "maanteiden ritari"

Vierailija
10/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei autoilijat: tulkitsetteko pyöräilijän olevan pyöräntalutusaikeissa (eli jalankulkijana) suojatien edessä, jos hän on pysähtynyt pyörän kanssa suojatien eteen (ei pyörän vierellä vaan hypännyt vain satulasta alas, pyörä on jalkojen välissä) odottamaan sopivaa ylityshetkeä?

Vierailija
11/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskos tästä tänään  riidan aikaan kun eilen ei oikein jalankulkijat vastaan pyöräilijät vastaan autoilijat - aloitukset vetäneet keskustelua?

Vierailija
12/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on silti taponyritys jos ajaa päälle vaikka kuinka vetoaisi että pyöräilijä oli väärässä.

Vierailija
13/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu.

Pysähdyn odottelemaan kaikessa rauhassa, että tollo autoilija kyllästyy olemaan "maanteiden ritari"

Miksi ette osaa ottaa huomaavaisuutta vastaan?

Vierailija
14/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei autoilijat: tulkitsetteko pyöräilijän olevan pyöräntalutusaikeissa (eli jalankulkijana) suojatien edessä, jos hän on pysähtynyt pyörän kanssa suojatien eteen (ei pyörän vierellä vaan hypännyt vain satulasta alas, pyörä on jalkojen välissä) odottamaan sopivaa ylityshetkeä?

Sitten vasta on jalankulkija, kun on pyöränsä vieressä.

Vierailija
15/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä pysähdyn jos näen että pieni lapsi on juuri tulossa, niistä kun ei tiedä onko mitään aikeita pysähtyä tai edes tietoa väistämisvelvollisuudesta. Aikuisten kanssa käytän oikeuksiani, no toki en päälle aja jos ihan selvästi on tulossa eikä aikeitakaan hiljentää. Yks muija pui kerran nyrkkiä kun joutui tekemään äkkijjarrutuksen. Silloin teki mieli huutaa, että opettele liikennesäännöt, perkele.

Vierailija
16/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu.

Tuo "huomaavaisuus" on liikennesääntöjen vastaista ja lisäksi opettaa pyöräilijöitä olemaan varomatta.

Vierailija
17/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on silti taponyritys jos ajaa päälle vaikka kuinka vetoaisi että pyöräilijä oli väärässä.

Ei ole. Olen kolaroinut suojatien yli ajavan pyöräilijän kanssa (tuli korkean aidan takaa kovalla vauhdilla).

Soitin poliisin paikalle, koska tien toisella puolella oli pyörätie. Poliisi tuli ja sanoi pyöräilijälle, että hän on rikkonut lakia, mutta jos asia sovitaan tässä ja nyt he eivät kirjoita sakkoja (pyöräilijälle).

No, tämä valopää päätti viedä asian käräjille, koska hän ei tietänyt oikeusturvaansa (vaikka poliisit olivat jo ilmoittaneet hänen olevan syyllinen) ja sai sieltä sitten palkinnon (2000mk sakot). Tietysti maksoi myös auton korjauksen n. 3500mk.

Vierailija
18/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu.

Koska nämä huomaavaisuudet aiheuttavat liikenteessä turhia jarrutuksia ja kiihdytyksiä, jolloin myöskin kolarin mahdollisuus on korkeampi.

Jos ajaisivat liikennesääntöjen mukaan, molemmat osapuolet pääsisivät nopeammin tilanteesta taas eteenpäin.

Jos ensin pysyhtyy fillaristi, sitten auto ja mahdollisesti sen perässä vielä joku toinenkin ja sitten hetken ihmetellään tilannetta, ennen kuin joku uskaltaa lähteä liikkeelle purkamaan sumaa.

Kun oikeasti fillarin pysähdyttyä ajaisivat autot sujuvasti hänet sivuuttaen ja sen jälkeen pääsisi fillaristi jälleen liikkeelle. Aikaa kuluisi kaikilta vähemmän ja kun noudatetaan yhteisiä sääntöjä olisi tilanne myös turvallisempi.

Vierailija
19/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu.

Tuo "huomaavaisuus" on liikennesääntöjen vastaista ja lisäksi opettaa pyöräilijöitä olemaan varomatta.

Minusta on aika huono vaihtoehto alkaa jyrätä yli näistä lukemattomista liikennesääntöjen rikkojista.

Vierailija
20/50 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se sellainen noidankehä. Mä en ainakaan uskalla olla väistämättä tuhatta ja sataa kaahaavia pyöräilijöitä. Ja toisaalta koska niitä useimmat väistää, ne jatkaa itsetuhoista liikennekäyttäytymistään niin kauan kunnes tulee se autoilija, joka ei väistä. Mä vaan en halua olla se autoilija. Ihan täysin itsekkäistä syistä.