Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä kahvipöydän tarjottavat ällöttää sinua?

Vierailija
09.09.2016 |

- vohvelit, erityisesti mansikanmakuiset
- sokerikorput / hapankorput. Samaa paskaa.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytisevät kakut (eli kun jalka osuu pöydän jalkaan, heiluu kakku minuutin itsekseen) :D En tiedä, mitä ne ovat nimeltään (en tarkoita siis pannacottaa yms), mutta ne potkivat takaisin tosi pahasti etenkin rakenteensa vuoksi. Toinen kamala on sellainen kaupan valmiskakku, hieman limainen ja jossa on ylivihreiksi värjättyjä kirsikoita ja muita kuivahedelmän palasia :D pahaa tekee pelkkä ajatuskin... en myöskään välitä mistään, missä on hirveä kasa hilloa välissä tai sitten sitä kellertävää vaniljakreemiä.... kermavaahto sen sijaan maistuu :D

Vierailija
82/89 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyköhän tulevaisuudessa harkita, että tarjoilu tapahtuisi nyyttäri periaatteella tai muuten vihjata, että vierailija ottaa omat eväät mukaan, niin ei joudu pettymään luonani. - Yritän toki huomioida kaikki allergiat ja ruokavaliot, joita tiedän mahd. vieraalla olevan, mutta haastavaksi alkaa mennä, kun lukee tätä ketjua, kun on niin monta että ei vain tykkää, kun ei vain tykkää e. antoivat vastauksen siihen, mitä kysyttiin,  thats simple.. Mutta mikähän sopisi mahdollismman monelle?  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ällötä siinä pöydässä mitään, mutta jos itse yritän syödä siitä, niin lähes kaikki makeat. Varsinkin kaikki, missä on jauhojen, sokerin ja rasvan yhdistelmä. En vaan voi tykätä kakuista, kekseistä, pullasta, tortuista enkä makeista piiraista. Ja kyllä, jos minulla heikko hetki jolloin vaan en kykene tuottamaan tunkeilevalle emännälle pahaa mieltä vaan pakotan itseni syömään sen pullan, niin oksennan kotimatkalla; en tahallani vaan koska se saamarin pulla tai kakku vaan tulee ylös. Ja olen seuraavan päivän kipeä.

Sen sijaan voin syödä suolaisia piiraita, ruisleipää, voileipäkakkuja, ihan oksentamatta. Tosin rajoitetusti niitäkin. Jostain syystä runsas rasva ja runsas vehnäjauho tökkii myös ilman sokeria.

Olen pahoillani. Joskus oikein kadehdin kakkua nautinnollisesti naamaansa lapioivia kanssaihmisiäni. Mahtaa olla hyvää. Minä en vain tuota kykene jakamaan. Pysyn parhaiten kunnossa kun syön kunnollista, tavallista ruokaa.

Vierailija
84/89 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mua ei ällötä siinä pöydässä mitään, mutta jos itse yritän syödä siitä, niin lähes kaikki makeat. Varsinkin kaikki, missä on jauhojen, sokerin ja rasvan yhdistelmä. En vaan voi tykätä kakuista, kekseistä, pullasta, tortuista enkä makeista piiraista. Ja kyllä, jos minulla heikko hetki jolloin vaan en kykene tuottamaan tunkeilevalle emännälle pahaa mieltä vaan pakotan itseni syömään sen pullan, niin oksennan kotimatkalla; en tahallani vaan koska se saamarin pulla tai kakku vaan tulee ylös. Ja olen seuraavan päivän kipeä.

Sen sijaan voin syödä suolaisia piiraita, ruisleipää, voileipäkakkuja, ihan oksentamatta. Tosin rajoitetusti niitäkin. Jostain syystä runsas rasva ja runsas vehnäjauho tökkii myös ilman sokeria.

Olen pahoillani. Joskus oikein kadehdin kakkua nautinnollisesti naamaansa lapioivia kanssaihmisiäni. Mahtaa olla hyvää. Minä en vain tuota kykene jakamaan. Pysyn parhaiten kunnossa kun syön kunnollista, tavallista ruokaa."

Kaikesta ei tietenkään pidä tehdä (lääketieteellistä tai ravitsemullista) -ongelmaa ja jos vielä itse tiedät ja tunnet rajasi. Mutta silti en välttyä kysymästä, että kannattaisiko harkita selvittää mistä tuollainen kuvaamsi "tapasi"  tai, ehkä paremmin reaktiosi rasvaan ja runsaasen vehnäjauho  johtuu...   

Vierailija
85/89 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, koska keliakia eikä gluteenittomana saa leivottua mitään ilman, että koostumus on tiivis kuin tiiliskivi. Muutenkaan en tykkää makeasta enkä hiilihydraateista.

Saahan vaikka perunajauhoilla kuohkean kakkupohjan tai kääretortun aikaan. Toki se on sitä makeaa. Ja olen tehnyt myös hyviä suolaisia juttuja gluteenittomista jauhoista. Ei ole tiiliskiviä....

Vierailija
86/89 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki, koska keliakia eikä gluteenittomana saa leivottua mitään ilman, että koostumus on tiivis kuin tiiliskivi. Muutenkaan en tykkää makeasta enkä hiilihydraateista."

- Aika erikoista, kun itselläni on taas kokemus, että lähes kaikki gluteeniton on usein paljon murenevampaa, eikä kovinkaan tiiviitä ja koossa pysyviä. Ja tätä olen selittänyt itselleni, että gluteenittomien tuotteiden "hajoavuus"  ja/ - tai siis murenevuus johtuu siitä, että niistä puuttuu (vehnän, tai rukiin ja tai ohran) gluteeni, eli se osa viljasta, joka saa  mm. taikinan myöhemmin  tiiviiksi, venyväksi ja joustavaksi  eli toisin sanoen joka antaa taikinalle sen sitkon.   

Vierailija
87/89 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällöttää lasten synttäreillä se ku lapsi puhaltaa kynttilät kakusta ja se räkä lentää joka puolelle. Sit pitäs syyä vielä sitä kakkua, nou thanks.

Vierailija
88/89 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aikuisia ihmisiä "ällöttää" kahvipöydän tarjottavat? Vähän pissistä ilmassa?

Tommosille sihtisuille ällö-oksu-yököttelijöille ei tarjota yhtään mitään eikä edes kutsuta kylään!

Vierailija
89/89 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toscakakku phyi