Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selviääkö asperger lukiosta?

Vierailija
09.09.2016 |

Onko liikaa hälinää ympärillä aiheuttamassa ahdistusta? Onko lukiolaiset suopeita ja ymmärtäväisiä vai ilkeitä ja pahantahtoisia?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiosta selviää todennäköisesti vielä hyvin (siellä kai voi tehdä asiat pääosin vielä ihan itsekseen), mutta myöhemmin voi tulla vaikeuksia, jos tulee paljon sosiaalisia tilanteita. Riippuu vähän minkä tyyppinen aspergeri on kyseessä.

42/48 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on selvinnyt. Entinen terveyskeskuslääkärini oli Asperger-piirteinen. Kaverini seurusteli Asperger-insinöörin kanssa, joka pyöritti omaa menestyvää yritystään. Pari Asperger-diagnoosin saanutta sukulaisnuorta on kirjoittanut ylioppilaaksi ja jatkaa opintoja korkeakouluissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Asperger ja ADD - ihan diagnosoituina. Nyt keski-ikäinen. Pärjäsin lukiossa, AMK:ssa ja yliopistossa, kaikista tutkinto.

Vierailija
44/48 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut hyvistä arvosanoista!

Täällä puhutaan paljon numeroista (en tiiä tarkottiks alottaja sitä), mutta mites se sosiaalinen pärjääminen?

Vierailija
45/48 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on asperger - diagnoosi saatu jo ihan leikkikouluiässä. E:n papereilla selvisi yo-kirjoituksista. Sittemmin opiskellut insinööriksi.

Vierailija
46/48 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä selvisin ja siihen päälle vielä AMK:sta. Tosin en silloin vielä ollut siitä tietoinen, diagnoosin sain vasta lähempänä keski-ikää.

Vierailija
47/48 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä. Itse selvisin. Ammattikoulusta en sen sijaan olisi varmaankaan selvinnyt, sillä en ole yhtään käytännön ihminen.

Vierailija
48/48 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty voi kokeilla ilta/aikuislukiota jos tavallisessa on liikaa kaahotusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä