Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirtazapinin lopettaminen

Vierailija
09.09.2016 |

Olen syönyt reilun parin viikon ajan Mirtazapin 15mg iltaisin. Aiheuttanut painonnousua (nyt jo n.3kg), hirveän väsymyksen, mikään ei tunnu enää miltään ja pää särkee liki koko ajan, ja suuta kuivaa. En ole huomannut mitään positiivista. Olenkin nyt ottanut muutamina päivinä vain puolikkaan, ja jättänyt välillä ottamatta ollenkaan. Voinko nyt vain lopettaa käytön, vai täytyykö hiljalleen ottaa puolikas aina vaan harvemmin ja harvemmin?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä olet syönyt sitä noin lyhyen aikaa, niin etköhän sä voi lopettaa sen milloin haluat. Itsekin söin mirtaa pari vuotta unettomuuteen ja lopetin vähitellen. Ei tullut oikeastaan mitään vieroitusoireita.

Vierailija
2/40 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistaakseni lopetin kerralla, eikä tullut mitään hurjia oireita. Korkeintaan pientä levottomuutta ja vaikeuksia nukahtaa, en oikein muista kun siitä on aikaa. Söin vähän reilun vuoden ja lihoin siinä ajassa n. 15kg. Aivan järkyttävä ruokahalun kasvattaja tuo lääke. Jopa illalla kun otin lääkkeen ja menin sänkyyn, kampesin hetken päästä itseni sieltä jääkaapille ja söin vaikka kuinka paljon kaikkea mitä mieli teki. Ei voinut vastustaa sitä himoa. Hyh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 1; Jesh! Olo oli meinaan pirteämpi ennen tätä lääkettä, nyt kaikki on ihan sama eikä huvita mikään.

Vierailija 2; tuttu tunne, minäki kömynny sängystä ylös syömään, ko tuntuu koko ajan et pitäis syödä. Mutta ko ei sinne mahaan loputtomasti mahdu.. Josko rauhottuis ko lääkkeen lopettaa.

-ap

Vierailija
4/40 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapin väsyttää sitä enemmän mitä vähemmän sitä ottaa eli olet toiminut juuri väärin jos olet yrittänyt vähentää sivuvaikutuksia. Vasta 30mg hoitaa mielialaa, sitä pienemmät määrät toimivat unilääkkeenä.

Vierailija
5/40 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRI-lääkkeet voi lopettaa heti, jos vain kestää tulevat fibat. Näin tehdään esim silloin, jos on Efexorien takia yrittänyt tappaa itsensä ja vaihdetaan toiseen lääkkeeseen.

Vierailija
6/40 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SSRI-lääkkeet voi lopettaa heti, jos vain kestää tulevat fibat. Näin tehdään esim silloin, jos on Efexorien takia yrittänyt tappaa itsensä ja vaihdetaan toiseen lääkkeeseen.

Tässä puhuttiin nyt mirtazapiinista eikä ssri-lääkkeistä

Vierailija
7/40 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Efexor (venlafaksiini) on SNRI eikä SSRI. Mirtatsapiini ei ole SSRI eikä SNRI. Faktat kuntoon ennen pätemistä.

Vierailija
8/40 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirtazapin väsyttää sitä enemmän mitä vähemmän sitä ottaa eli olet toiminut juuri väärin jos olet yrittänyt vähentää sivuvaikutuksia. Vasta 30mg hoitaa mielialaa, sitä pienemmät määrät toimivat unilääkkeenä.

Unettomuuteen sitä lähinnä sainkin. 15mg kun otin, niin en meinannut päästä sängystä millään ylös, ja koko päivä meni aina krapulaisessa tokkurassa ja olisin vaan halunnu nukkua. Puolikkaalla pääsen sängystä ylös ja jaksan vähän tehdäkkin jotain.

Ei tämmöstä väsynyttä ja tasapaksua oloa jaksa. Kahteen viikkoon ei oo oikeen mikään nyt hymyilyttänyt eikä itkettäny, ei tunnu miltään! Keskittymiskykykin on jossai iha kadoksissa.

Ps. Olen tunnetusti lääkeherkkä.

-ap

Vierailija
9/40 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tänään en enää ota tota mömmöä.

-ap

Vierailija
10/40 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauankohan kestää että lääkeaine haihtuu kokonaan elimistöstä?

-ap

Vierailija
11/40 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen syönyt tätä mirtazapinia n 3 viikkoa, unettomuuteen, en masennukseen! Ja pieniä annoksia, uskallanko lopettaa? Tiedän, pitäisi kysyä lääkäriltäkin. Lääke ei enää nukuta illalla vaan nukahdan vasta aamuyöstä ja olo on muutenkin vähän ei-minä. Hirvittää ajatus, että söisin tätä jopa vuosia.

Vierailija
12/40 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta vaan. Ei siitä mitään kummempia vieroitusoireita seuraa.

Vierailija
13/40 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtsa on täysin hyödytöntä paskaa. Ei auta unen saamiseen mutta heräämisen se tekee vaikeaksi. Oloja siitä ei saa niin ei myöskään viekkareita kun mirtsa on lähinnä uskomuslääke. Joskus otin niitä unettomuuteen ja totesin hyödyttömiksi.

Ennemmin kärsin unettomuudesta kuin otan mirtsoja tai ketopriiniä. Kokeiltu ja todenut haitallisiksi.

Vierailija
14/40 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän silloin tällöin unettomuuteen.

Vierailija
15/40 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauankohan kestää että lääkeaine haihtuu kokonaan elimistöstä?

-ap

Tarpeeksi nopeasti. Kun lääkärin mieleksi kokeilin niin se aamuväsymys haihtui kuitenkin tunneissa. Sanoisin että vuorokaudessa vaikutus viimeistään loppuu. Veikkaan että pari-kolme vuorokautta niin häipyy kokonaan. 

Hyh otin niitä viikkoa vaille 60 iltaa. Oli siinä kokeilu, ei ikinä toista kertaa. Nykyään sinnittelen vajaalla lääkityksellä. Nukahdusnappi korkeintaan kahdesti viikossa. Ei ihme että olen usein kuin pystyyn nukkunut. Se on tämä hento univaje mikä sen aiheuttaa.

Vierailija
16/40 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen syönyt tätä mirtazapinia n 3 viikkoa, unettomuuteen, en masennukseen! Ja pieniä annoksia, uskallanko lopettaa? Tiedän, pitäisi kysyä lääkäriltäkin. Lääke ei enää nukuta illalla vaan nukahdan vasta aamuyöstä ja olo on muutenkin vähän ei-minä. Hirvittää ajatus, että söisin tätä jopa vuosia.

Ko lääkkeestä saadaan paras hyöty unettomuuteen kun ottaa mahdollisimman pienen annoksen. Mulle lääkäri määräsi 15mg jaetaan neljännestableteiksi. Käytännössä pieni muru vain tehoaa. Apteekista saa tabletin pilkkomiseen kätevän laitteen.

Noin neljännes tai kolmas osa 15mg tbl riittää unettomuuteen ja tbl muru otetaan illalla n klo 20.

Vierailija
17/40 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ko lääkkeestä saadaan paras hyöty unettomuuteen kun ottaa mahdollisimman pienen annoksen. Mulle lääkäri määräsi 15mg jaetaan neljännestableteiksi. Käytännössä pieni muru vain tehoaa. Apteekista saa tabletin pilkkomiseen kätevän laitteen.

Noin neljännes tai kolmas osa 15mg tbl riittää unettomuuteen ja tbl muru otetaan illalla n klo 20.

Tuota juuri tarkoitan kun sanoin uskomuslääkkeeksi. Pienennä vielä lisää niin teho varmaan kasvaa. Oikeastaan juo lasi vettä kun vedellä on muisti niin tehoaa sekin kun tarpeeksi uskoo sen vaikuttavan. Jos ja kun lumevaikutus toimii niin unilääkkeinä voi syöttää kalkkitabletteja. Ainakin suht harmitonta.

Vierailija
18/40 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieniä muruja on syöty kyllä, kun aiemmin mitään mt-lääkkeitä en ole syönyt ja luin että se pieni vaikuttaa eniten. Vaikutus lakkasi noin viikossa, ja muualta luin, että toimii h1 histamiinina ja tolet tulevat tosiaan noin viikossa histamiineihin. Ikäviä vaikutuksia en halua pitkästä käytöstä jos lääke ei enää edes nukuta.

Vierailija
19/40 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei onko tähän kellään uusia kokemuksia?

Olen nyt syönyt mirtaa 15mg puoli vuotta ,eikä oikeen vaikutusta ja pitäs kuulemma alkaamiettiin lopetusta.

Hoitsu sano että 15mg voi jättää pos kerralla kun 6kk kuitenkin lyhyt aika.

Odotellaan vielä  lääkärin tapaaminen ja sitten päätetään,mutta kertokaa jos omia havaintoja asiasta,kiitos.

Vierailija
20/40 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin vuoden käytön 30mg iltaisin kerralla, ja oli 2-3kk melkoiset olot.

Nyt lääkäri haluaa että aloittaisin uudelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi