Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

keittiön lavuaari ei vedä-mitäs nyt?

Vierailija
09.09.2016 |

Vetää ainoastaan jos otan sen filtterin pois joka estää isompien roskien valumisen alas.
Mä pyyhin paperilla lavuaaria eikä mitään muuta kuin vettä valunut alas.
Ja se päätti nyt että vesi ei valu!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten tosiaan olisi jos ostaisit

sitä putkireiskaa ja käytät ohjeen

mukaan? jos ei tosiaan auta niin

putsaa hajulukko. Kiesus kun ihmiset

on nykyään niin uusavuttomia...

Siis vesilukko. Kiesus kun menee sanat sekaisin.

Onhan se hajulukkokin, viemärihajujen takiahan koko mutka on.

Vierailija
22/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma ettei vetänyt, varmaan ruuan jätteistä tukkeutunut ajan saatossa. Ostin kaupasta putkenavaajaa (vajaa 3e) ja heitin puoli pulloa ja avot puolen tunnin päästä alkoi vetämään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetää ainoastaan jos otan sen filtterin pois joka estää isompien roskien valumisen alas.

No jospa putsaisit sen filtterin?

M

Ei ollut mtn putsattavaa.

No aika erikoista jos ei vedä filtteri paikallaan mutta vetää jos filtteri on pois.

M

Vierailija
24/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se parani itsestään! Nyt vesi kulkee!

Kun en päästä siitä ruokajätettä, ei se pitäis tukkeutua.

Parani? Viemärillä oli siis ummetus:)

Vierailija
25/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne nykyajan tiskialtaan viemäriputket on muovia, samoin ne kierrettävät liittimet ja se hajulukko on helppo putsata, kunhan aseistautuu ämpärillä, vanhalla pulloharjalla ja kumihanskoilla. Itse olen tarvinnut noita ehdotettuja myrkkyjä lähinnä, kun lähestyvää putkiremppaa odotteleva suihku ei vedä kunnolla, vaikka on kaivo muuten putsattu. (Valurautaputket...)

Vierailija
26/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asut vuokralla, soitat putkimiehen tai sitten isännöitsijän kautta, riippuu tapauksesta. Jos omistat kämpän, menet ostamaan viemärirakeita, ja noudatat ohjeita.

kokeilitko jo tulisuudelmaa?

Vesilukon putsaus on asukkaan vastuulla. Eli putkimiehen maksat sitten itse.

Onkohan järkeä laittaa minut tekemään tuollainen itse. Olen kyllä hyvä purkamaan juttuja mutta kokoaminen  on huterampaa, sieltä voi vuotaa vettä sen jälkeen. Putkimieheen ei ole varaa, paitsi Kodin Putkimieheen.

Vierailija
27/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu Rane hoitaa varvilla tapauksiin.

Vierailija
28/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Ei ollut mtn putsattavaa.

No aika erikoista jos ei vedä filtteri paikallaan mutta vetää jos filtteri on pois.

M

Onhan se.

Nyt kuitenkin kunnossa.

Vierailija
29/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asut vuokralla, soitat putkimiehen tai sitten isännöitsijän kautta, riippuu tapauksesta. Jos omistat kämpän, menet ostamaan viemärirakeita, ja noudatat ohjeita.

Ei ole kuin harvoissa kerrostaloissa omalla vastuulla.

Vierailija
30/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaa ja putsaa vesilukko.

En suosittelisi ellei tiedä, mitä tekee. Itse olen pitänyt kaikissa kämpissä viemärit puhtaina ja hajuttomina kaatamalla säännöllisesti sinne useamman litran kiehuvaa vettä (ja silloin tällöin Kodin Putkimiestä, joka emäksisenä aineena muuttaa putkiin kertyneen rasvan liukoisemmaksi).

Paras keino on tietysti ennaltaehkäisy, eli ei harjaa hiuksia lavuaariin/viemäriin tai kaada sinne muutakaan hiljalleen tukosta ja hajua aiheuttavaa.

Kodin putkimiestä ei pitäisi käyttää ollenkaan.

Kyllä jokaisen pitäisi määräajoin avata hajulukko ja muut viemärin osat mitkä on näkyvissä ja putsata ne.

Vierailija
31/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putkimiestä yön yli vaikuttaan ja jos ei aukee nii putsaa hajulukko. Tarpeeks kauan kun asuu yksin nii "miesten hommatkin" alkaa sujuun 😀

Ja miksi tuo on "miesten homma"? Mihin siinä sukupuolielimiä vaaditaan?

Niin, no sen takia se onkin lainausmerkeissä, jos ymmärrät mitä tarkoitan 😊

Vierailija
32/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suosittelisi ellei tiedä, mitä tekee. Itse olen pitänyt kaikissa kämpissä viemärit puhtaina ja hajuttomina kaatamalla säännöllisesti sinne useamman litran kiehuvaa vettä (ja silloin tällöin Kodin Putkimiestä, joka emäksisenä aineena muuttaa putkiin kertyneen rasvan liukoisemmaksi).

Paras keino on tietysti ennaltaehkäisy, eli ei harjaa hiuksia lavuaariin/viemäriin tai kaada sinne muutakaan hiljalleen tukosta ja hajua aiheuttavaa.

Mä oon kerran rikkonu vessan lavuaarin kun menin sitä aukomaan..

Ap

Miten sä sen rikoit?

Metalliset liitosputket jos ne on vanhoja voi olla sellaisia että niitä ei kannata aukaista koska niitä ei enää saa kiinni. Varsinkin jos joku idiootti on käyttänyt paljon viemärinaukaisu aineita.

Vierailija
33/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Mulla on filtteri, joka toimii samalla tulppana, kun sen painaa alas. Joskus se painuu alas itsestään ja lavuaari ei vesä. Oisko ap:lla samanlainen?

Vierailija
34/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten sä sen rikoit?

Metalliset liitosputket jos ne on vanhoja voi olla sellaisia että niitä ei kannata aukaista koska niitä ei enää saa kiinni. Varsinkin jos joku idiootti on käyttänyt paljon viemärinaukaisu aineita.

En saanu enää altaasta niitä osia enää "jengalleen".

Vierailija
35/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan järkeä laittaa minut tekemään tuollainen itse. Olen kyllä hyvä purkamaan juttuja mutta kokoaminen  on huterampaa, sieltä voi vuotaa vettä sen jälkeen. Putkimieheen ei ole varaa, paitsi Kodin Putkimieheen.

Sinulla pitäisi olla varalla teflonteippiä jos avaat putket.

Vierailija
36/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Mulla on filtteri, joka toimii samalla tulppana, kun sen painaa alas. Joskus se painuu alas itsestään ja lavuaari ei vesä. Oisko ap:lla samanlainen?

On.

Vierailija
37/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten sä sen rikoit?

En saanu enää altaasta niitä osia enää "jengalleen".

Onko jengat siis hajalla? Se on huonompi juttu.

Sen kyllä saa tukittua oikeilla apuvälineillä mutta ei kannata. Käy ostamassa uusi putkisto rautakaupasta.

Vierailija
38/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa taloyhtiöissä on keittiön hajulukkojen avaaminen asukkaan toimesta kielletty. Ne on aika vaikea kasata tiiviisti takaisin ja jos aukoo itse ja se vuotaa jälkeenpäin niin  asukas maksaa. Meillä ei edes huoltoyhtiö noita auo, vaan kutsuu tarvittaessa putkarin, jos ei myrkyillä lähde avautuu.

Vessan lavuaarien vesilukot taas kuuluvat asukkaan vastuulle. Näissä voi olla talokohtaisia eroja, joten kannattaa soittaa isännöitsijälle tai huoltoyhtiöön ja kysyä miten juuri omassa talossa toimitaan.

Vierailija
39/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle sitten ämpäri tai pesuvati, ettei kaappi kastu.

Vierailija
40/42 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa taloyhtiöissä on keittiön hajulukkojen avaaminen asukkaan toimesta kielletty. Ne on aika vaikea kasata tiiviisti takaisin ja jos aukoo itse ja se vuotaa jälkeenpäin niin  asukas maksaa. Meillä ei edes huoltoyhtiö noita auo, vaan kutsuu tarvittaessa putkarin, jos ei myrkyillä lähde avautuu.

Vessan lavuaarien vesilukot taas kuuluvat asukkaan vastuulle. Näissä voi olla talokohtaisia eroja, joten kannattaa soittaa isännöitsijälle tai huoltoyhtiöön ja kysyä miten juuri omassa talossa toimitaan.

Saisitko jonkun kirjallisen lähteen väitteesi tueksi, koska niissä asunnoissa missä minä olen asunut, hajulukon putsaus on aina ollut asukkaan vastuulla. Osat  saa ihan hyvin takaisin paikalleen, onnistuu naiseltakin aivan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän