Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oulun Sokoksen kosmetiikkaosastolta ei näemmä saa vahingossakaan palvelua

Vierailija
09.09.2016 |

Olen jo useampaan otteeseen yrittänyt käydä ostamassa sieltä baremineralssin puuteria. Tarvitsisin kuitenkin apua oikean sävyisen puuterin valintaan. Meno on täysin samanlainen kuin pian lopettavalla stokkalla. Myyjät juttelevat keskenään, ja jos sattuvat katsomaan asiakkaaseen, katse tulee nenän vartta pitkin. Tämähän ei varsinaisesti mikään yllätys ole, sillä osa myyjistä on stokkan entisiä myyjiä. Eri brändien edustajat ovat sen sijaan hyvin avuliaita ja auttavat valitsemaan sopivat tuotteet - siis ainakin auttaisivat, silloin kuin ovat paikalla/elleivät olisi ylityöllistettyjä varsinaisten myyjien juoruillessa kassalla.
Rehellisesti sanottuna ei tee edes mieli mennä pyytämään palvelua, mutta meninpä taannoin kuitenkin. Hyvät jutut oli ilmeisesti kesken, sillä sain useamman lähes murhaavan katseen. Yksi myyjistä suostui jopa lähtemän esittelemään tuotetta, muttei tiennyt siitä mitään ja selvästi hinkui takaisin tiskin taakse.

Jäi ostamatta.

Jostain se sopivan värinen meikkipohja pitäisi nyt ostaa, mutta muualla ei sitä Oulussa myydä. On uskomatonta, miten ei opittu mitään Stokkan virheistä. Toki arvon myyjät ovat ilmeisesti itse sen verta parempaa väkeä, ettei palvelua tule taaskaan herumaan meille taviksille. Äitini,50-vuotias rouva kyllä saa palvelua kummastakin liikkeestä sillä sekunnilla kun astuu ovesta sisään.

T. 25-vuotias nainen joka kaipaisi myös sitä palvelua

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 4-5 kertaa käynyt Oulun Sokoksella kosmetiikkaosastolla ja joka kerta on tultu melkein heti kysymään tarvinko apua. En siis tosiaan allekirjoita ap:n väitettä. Muuten olen aika tyytymätön tuohon tavarataloon, mutta eipä ole meikkipuolesta valittamista. Ja oon ihan tavallinen nelikymppinen tennari/farkkutakkieukko.

En tiedä juuri Oulun Sokoksesta, mutta ainakin muualla sekä Sokoksen että Stockmannin suhteen tehty huomio:

Naamakerroin ja asusteet vaikuttavat. Jos menen suoraan töistä meikittömänä ja pyöräilyyn sopiva asu päällä, palvelua ei saa, ei ainakaan kunnollista. Sen sijaan kun on laittautunut ja "kaupunkikuteet" päällä, niin kohtelu on ihan toista. Rahapussi oma käytös kuitenkin ovat saman tasoiset, kohtelu ei.

Vierailija
42/58 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on ihan päinvastaisia kokemuksia, myyjät ja konsultit tulevat usein kysymään itse spontaanisti tarvitsenko apua, välillä riesaksi asti kun olen ujo. Niin, ja en edes meikkaa päivittäin ja näytän aika vaatimattomalta. Toisaalta mulla onkin kokemusta ainoastaan sellaisesta katsotaan nyt mitä löytyy -shoppailusta tai sitten vaihtoehtoisesti sellaisesta, että tiedän jo tasan tarkkaan mitä olen tulossa hakemaan ja missä sävyssä. En siis tiedä, kuinka alttiita siellä ollaan varsinaisesti auttamaan auttamaan... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö peili ole paras ja lahjomattomin asiakaspalvelija hitto vie?

Itse joskus haluaisin kokeilla rauhassa niitä kalliimpiakin brändejä testereistä ja hiivin niille vartavasten sen näköisenä, että haluan olla rauhassa.

Eikös sekunnin murto-osassa tule sokoksenmyyjä paikalle suojelemaan arvokosmetiikkaa homssuisen asiakkaaan tahmalta ja lialta.

Sitäpaitsi parhaiten onnistuu, kun pyytää testeriin paria väriä (tai ottaa testereistä omaan purkkiin omantunnon mukaan) - ja kokeilee kotona puhtaille kasvoille.

Vierailija
44/58 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa palautetta.

Eivät asiakkaat ole vastuussa yrityksen palvelusta! Itse neuvoisin äänestämään jaloillanne.

Voi luoja. Oletko tosissasi vai täysi urpo? Vai kilpailijalla töissä? Stockka lopetti jo Oulussa, haluatte ilmeisesti Sokoksestakin eroon? Ja ei, en asu Oulussa enkä ole s-ketjulla duunissa.

Moi, ei se Stocka vielä ole Oulussa lopettanut!

Vierailija
45/58 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(tai ottaa testereistä omaan purkkiin omantunnon mukaan) - ja kokeilee kotona puhtaille kasvoille.

Kehtaako joku oikeasti tehdä noin 😳

Vierailija
46/58 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö peili ole paras ja lahjomattomin asiakaspalvelija hitto vie?

Itse joskus haluaisin kokeilla rauhassa niitä kalliimpiakin brändejä testereistä ja hiivin niille vartavasten sen näköisenä, että haluan olla rauhassa.

Eikös sekunnin murto-osassa tule sokoksenmyyjä paikalle suojelemaan arvokosmetiikkaa homssuisen asiakkaaan tahmalta ja lialta.

Sitäpaitsi parhaiten onnistuu, kun pyytää testeriin paria väriä (tai ottaa testereistä omaan purkkiin omantunnon mukaan) - ja kokeilee kotona puhtaille kasvoille.

No ei ihme jos tulevat pikaisesti paikalle jos sielä hiipii tuon oloisena ja sitten vielä näkevät että varastaa testeristä tuotetta. Sitä ei ole tarkoitus ottaa omiin purkeihin vaan kokeilla siinä kaupassa

Vierailija
47/58 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa. Tietysti tänne tuli näitä jotka väittää vastaan. Aloituksen peukut kertovat kaiken olennaisen. Olen itse törmännyt Sokoksella samaan ja pistänyt palautetta johon pyysin vastausta. Mitään ei ole kuulunut. Stokkalta sain aikoinaan palautteen, jossa luvattiin viedä tieto eteenpäin. Mitään ei tunnetusti tapahtunut. Josko joku pisti tästä ketjusta inspiroituneena palautetta niin hyvä. Saa nähdä vaikuttaako palvelun laatuun. Käyn parin viikon päästä testaamassa, viimeksi minuakaan ei noteerattu Sokoksella mitenkään.

Vierailija
48/58 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä keskustan liikkeissä on huomattu tämän olevan yleinen kokemus Sokoksesta. Itse olen asioidessani saanut hyvää palvelua.

Vierailija
49/58 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin Sokoksen tekevän asialld jotain, ja laittavan siitä tiedon myös someen.

Vierailija
50/58 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan palaute mennyt perille, sillä tällä viikolla asioidessani sain ensimmäistä kertaa elämässäni palvelua kyseisellä Sokoksella. En edes mennyt ostamaan mitään vaan testaamaan tiettyä väriä. Palvelu oli niin erinomaista että päädyin ostamaan kyseisen tuotteen sekä tukun muuta kosmetiikkaa Sokokselta. Kiitos!

ap

Vierailija
51/58 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ilmeisesti etenkään hoitolapuolen henkilöstöllä palveluhalua, kun pitävät omia kotihoitoloitaan toiminnassa. Minusta on jotenkin moraalitonta, kun tavallaan on "kilpailijallaan" töissä.

Vierailija
52/58 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä vaateosastollakaan saa Sokoksella palvelua. Kesällä etsin mekkoa häihin mutta ei ketään kiinnostanut auttaa. Olen nelikymppinen tennarityylinen kaupungilla asioidessani, juhliin sitten laittaudun mielelläni. Ja käytän rahaa, tai käyttäisin jos myyjiä kiinnostaisi myydä. Entisellä Pukumiehellä sain loistavaa asiakaspalvelua, mutta sitä ei Sokoksella ole näkynyt.

Totta tosiaan tuo että Oulussa ei voi asiakkaan ulkoasusta päätellä varallisuutta ja ostoaikeita.

Vierailija
53/58 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus kuin 52:lla. Mekkoa etsin mutta palvelu oli surkeaa ja itse sain mekkorekkejä lärätä ja etsiä sopivaa. Aikani odotettuani ja etsittyäni menin Sokokselta Haloselle ja siellä sain heti "oman" myyjän ja mekko löytyi melko nopeasti. Sokoksen lastenvaatepuolella sain erinomaista palvelua. 

Vierailija
54/58 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina saanut Jyväskylän sokoksella hyvää palvelua. Kosketiikkapuolella on erittäin auttamisinnokas ja osaava tummatukkainen hieman vanhempi myyjätär, joka on aina löytänyt mulle loistotuotteet.

Vierailija
55/58 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus itsellä... Olin katselemassa uutta meikkivoidetta, ja olisin tarvinnut apua siihen värin valikoimiseen ja tiettyjen ominaisuuksien etsimiseen. Pyörin siellä eri hyllyillä valehtelematta puoli tuntia, kolme myyjää juorusi kassoilla, yksi kiersi tyhjää osastoa ympäri. Kun tämä yksi henkilö lähestyi minua, hän KÄÄNTYI SELIN ja kulki taskurapuna sivuttain, selkä minuun päin, laittamaan yhden meikkaustuoleista takaisin pöydän alle ja häipyi sitten nopeasti siitä läheisyydestäni. Sen sijaan hetkeä myöhemmin paikalle tullut mummo sai oikein kädestä pitäen palvelua tältä taskuravulta... Ostin meikkivoiteen muualta, toiste en mene sinne sokoksen meikkiosastolle. Harmittaa kyllä, koska se on ainoa paikka Oulussa mistä saisi urban decay-meikkejä...

Vierailija
56/58 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin vanhemmat vahvasti ehostetut myyjät meikkiosastoilla suhtautuvat monesti asiakkaisiin alentuvasti. Voisi miettiä millä ilmeellä ja asenteella sitä "asiakaspalvelua" tehdään. Ja kyllä, asiakas näkee helposti sen nyrpeän päästä varpaisiin katseen. Minua eivät kiinnosta myynti repliikit "tää uutuus on aivan upea" vaan faktat kyseisestä tuotteesta tai sen paremmuus/eroavaisuus johonkin toiseen vastaavaan tuotteeseen. Näytteitä en ole esim. sokokselta saanut koskaan, vaikka pariin otteeseen niitä olen erehtynyt kysymäänkin ("ei ole") :/ Joissakin muissa kaupoissa saa näytteen testeristä pieneen purkkiin, jos näytepussukoita ei löydy.

Vierailija
57/58 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa palautetta.

Eivät asiakkaat ole vastuussa yrityksen palvelusta! Itse neuvoisin äänestämään jaloillanne.

Voi luoja. Oletko tosissasi vai täysi urpo? Vai kilpailijalla töissä? Stockka lopetti jo Oulussa, haluatte ilmeisesti Sokoksestakin eroon? Ja ei, en asu Oulussa enkä ole s-ketjulla duunissa.

Paradoksisesti totesit itsekin ettei kilpailijoita ole. Stokkan asiakaspalvelun taso oli yleisesti tiedossa, mutta sille ei tehty mitään koko sen olemassaolon aikana vaikka allekirjoittanut itse pisti useampaan otteeseen palautetta. Ei se ole asiakkaiden vika, että liikkeet kaivavat omaa hautaansa. Se on liikkeiden ihan oma vika, että palkkaavat ala-arvoista, täysin ammattitaidotonta henkilökuntaa. Aivan varmasti olisi ollut osaavampiakin myyjiä Oulussa, vaan lähes kaikki ovat aikaisdmmin olleet joko Stokkalla tai Pukumiehessä.

Sokos on muuten ihan täysi floppi noin muutoinkin. Vaateosasto on hyvä ja laaja, mutta palvelu on sielläkin niin ja näin. Herkku taas omituinen, sillä se ei ole profiloitunut mihinkään. Sieltä ei saa erikoistuotteita tarpeesti laajasti ollakseen erikoismyymälä, toisaalta sieltä ei myöskään saa markettitasoisesti sitä tavaraa. Pyysin, että tilaisivat nyhtökauraa, johon totesivat yksioikoisesti ei tilata. Tuoretiski on hyvä, mutta salaatit samoja kuin prismassa.

Floppi.

Mihin ne pisti Sokoksen myyjät, jos koko Stockan porukka menikin Sokokselle töihin?

Nyhtökauraa ei edes saa mistään liikkeistä, enkä usko että olet tuollaisen vastauksen saanut kyselyysi.

Taidat olla kilpailijan leivissä. Tai käsittämätön änkyrä.

Palautteen antaminen liikkeelle A ei tuottanut tulosta, meinaat että liike B  on siihen syyllinen?

Samalla logiikalla et anna palautetta edes liikkeille C, D, E, F ja G, koska A ei palautteeseesi reagointut toivomallasi tavalla?

Oulussa ei aiemmin ollut sokosta lainkaan. Kun sokos päätettiin tuoda kaupunkiin niin stocka ilmoitti että lähtee.

Vierailija
58/58 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Oulun Ideaparkissa etsimässä mineraalimeikkiä ja Kicksissä myyjä suositteli BareMineralua, kokeili kasvoihini muutama sävyä löytääkseen oikean (olin meikittömänä liikenteessä) ja opetti käyttötavan sudilla. Suositteli myös ostamaan alkuun näytekappalleen (10 €) koska normipakkaukset kalliita.

Myös Sokokselta saanut aina palvelua ja olen tosiaan keskustassa töiden jäljeltä liikenteessä meikittömänä ja sporttivaayteissa, koska pyöräilen töihin.

N32

Zeppelinissäkin on hyvä Kick's, jonka valikoimakin tuntuu olevan laajempi ainakin hiustuotteiden osalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi