ystävä syyttää eläinrääkkäyksestä
Asun vanhassa omakotitalossa koirani kanssa. Annan koiran metsästää pihasta ja kellarista hiiriä, jopa kannustan siihen. Koira tappaa hiiren (harvoin syö) ja leikkii sitten sillä kunnes kyllästyy. Lisäksi annan palkinnon jokaisesta napatusta hiirestä. Nyt ystäväni oli eilen täällä kylässä ja näki pihalla, kuinka koira juoksi takapihalta raato suussaan ja jäi palkinnon saatuaan pihalle viskomaan hiirtä. Minun tulisi kuulemman alkaa käyttää loukkuja tai myrkkyjä (?!) tai ainakin opettaa koira tuomaan hiiret elävinä ja tappaa ne itse. Nykyinen tapa kuulemman vastaa eläintääkkäystä ja on väärin palkata koiraa aggressiivisesta käytöksestä. Itse olen pitänyt tapaa helppona, koska se tarjoaa koiralle virikkeitä ja onnistumisen tunnetta ja kotini pysyy hiirettömänä. Olenko minä nyt tässä se, joka ei oikein ymmärrä?
Kommentit (4)
Ehkä se palkitseminen on liikaa. Muuten koiralla pitää olla vaistojebmukaista toimintaa. Hiiren metsästys sipuli siihen. Kokemuksesta koira tappaa hiiren bopeasti ja kissa kiduttaa pitkään. Myrkky tappas kiduttaen. Loukko usein nopeasti, mutta ei aina.
Myrkky on tuskallisin tapa tappaa hiiri. Kaverisi ovat typeriä.
Hyi, en haluaisi asua noin lähellä luontoa. Ällöttää ajatuskin jostain hiiriä vilisevästä kellarista.
Olet.