Lue keskustelun säännöt.
Voiko vauvan maha mennä sekaisin korvikkeesta?
08.09.2016 |
Oltaisiin menossa lauantaina häihin ja ajattelin ensin että aion imettää sen reissun.
Vauva tuli 4kk täyteen ja ollut kokoajan imetyksellä. Nyt rupesin miettimään, voiko maha mennä sekaisin jos antaisikin välistä korviketta (ei ole koskaan maistanut, eikä edes juonut pullosta, joten ei takuita että edes huolii pulloa). Olen kaasona ja olis tietenkin kätevää että mies sais syötettyä. Toisaalta joo voisin pumpatakkin, mutta en tiiä saanko niin suuria määriä kerättyä, että riittäisi ja oon kuullut että raudan maku saattaa tulla voimakkaasti esille?
Häät ei ole mitkään kovin suuret, että uskon ehtiväni imettämään, mutta käytännön syistä kyselisin :)
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Testaa ennen juhlia, mutta itse imettäisin mieluummin. Omalle lapselle annettiin korviketta lisäksi parin viikon ikäisestä alkaen, kun ei tullut riittävästi painoa. Hänelle ei tullut vatsaongelmia, eikä alkanut hylkiä rintaa, vaikka saikin myös pullosta. Vanhempana alkoi itse asiassa hylkiä pulloa. Mutta en ottaisi sitä riskiä, että lapsella on häissä hirveät mahakivut tai huutaa, kun ei huolikaan pulloa. Ja imettävälle kaasolle vaan pitää antaa imetysajat. Sun ei tarvitse olla mikään ylin seremoniamestari. Jos häät kestävät pitkään, niin joudut kuitenkin imettämään tai pumppaamaan, koska rinnat täyttyvät.