Milloin on rikas ja milloin köyhä
Täällä todella paljon haukutaan rikkaita ja toisaalta sanotaan että köyhiltä on kaikki viety. Minua kiinnostaa tietää missä ihmisten mielestä kulkee rikkaan raja ja toisaalta missä köyhän.
Minä saan palkkaa 2890,-/kk, olenko köyhä? En ainakaan rikas!
Kommentit (24)
Rikas ihminen voi ostaa koska tahansa mitä haluaa. Köyhä joutuu aina laskemaan mitä voi ostaa ja mikä täytyy jättää ostamatta tai voiko ostaa yhtään mitään.
Kun keskiansio on 3500, et ole rikas. Tosin rikas voi olla palkatonkin, jos on paljon omaisuutta.
Itse tienaan 6 tonnia kuussa, olen hyvätuloinen, mutten tikas. Omaisuutta on asunto pääkaupunkiseudulla. Vähän säästöjä ja vanha auto
Rikkaita on ne, joilla on ne miljardit pankkitilillä. Helsingin herrat on niitä.
AP, olet köyhä, mutta media ei halua sinulle tätä kertoa. Suomessa varakkain 10% omistaa kaikesta Suomen varallisuudesta 52%. Suomen köyhin puolikas, eli 50% kansasta, omistaa vain 4% kaikesta varallisuudesta. Mieti sitä.
Kun lukee täällä että 115 miljardia on säästössä joillakin ja ne jotkut on rikkailla, niin onko oikeasti niin että joillakin kymmenillä ihmisillä on oikeasti 115 miljardia tilillä rahaa?
Vierailija kirjoitti:
AP, olet köyhä, mutta media ei halua sinulle tätä kertoa. Suomessa varakkain 10% omistaa kaikesta Suomen varallisuudesta 52%. Suomen köyhin puolikas, eli 50% kansasta, omistaa vain 4% kaikesta varallisuudesta. Mieti sitä.
Eli 50% kansasta omistaa 96% kaikesta. Aika vähän on Suomessa köyhiä. Tuosta 4 % luulisi maahanmuuttajia olevan ison joukon.
Vierailija kirjoitti:
Kun lukee täällä että 115 miljardia on säästössä joillakin ja ne jotkut on rikkailla, niin onko oikeasti niin että joillakin kymmenillä ihmisillä on oikeasti 115 miljardia tilillä rahaa?
Olis Suomi aika lirissä jos nuo parikymmentä ihmistä, joilla on 115 mrd tilillä, lähtis Suomesta pois
Rikas,rakas,köyhä, varas.
Pappi,lukkari,talonpoika,kuppari...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli 50% kansasta omistaa 96% kaikesta. Aika vähän on Suomessa köyhiä. Tuosta 4 % luulisi maahanmuuttajia olevan ison joukon.
Varakkain 5% omistaa 37% kaikesta varallisuudesta. Voit ihan itse käydä katsomassa Tilastokeskuksen sivuilta miten Suomessa omaisuus jakautuu. Jos puolet kansasta omistaa vain 4% koko yhteiskunnan yhteisestä potista, niin siinä vastaus kysymykseen, kuka on köyhä. Suomessa puolet kansasta on köyhää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla käteisvaroja 160t€ ja pidän itseäni köyhänä.
Globaalisti katsoen sinulla on melko realistinen kuva itsestäsi.
Mulla vuositulot n. 50 k/€ vuodessa, mamupuolisolla reilu 60 k/€ vuodessa. Palkan suhteen ollaan keskiluokkaa. Säästöjä vähän yli 50 k/€.
Ei olla rikkaita, mutta tullaan toimeen. Molemmat oltaisiin valmiita maksamaan enemmän tuloveroa.
Alvin korotusta ei kannateta, se iskisi köyhän kukkaroon raskaammin.
Oot rikas silloin, kun raha ei ole ongelma. Köyhä taas, kun raha on ongelma.
Rikkaalla on yli miljoona euroa säästöjä ja sijoituksia.
Jos vaimoni pystyi ostamaan jonkun asian, hän oli rikas. Jos rahat ei riittäneet, hän oli köyhä. Yksi euro saattoi ratkaista tuon asian.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kyllä pidetään ihan turhaa meteliä. Ei nimittäin kauheasti ole niitä joilla kyseinen salkku tai pankkitili.
Tietääkö aloittaja, mikä ero on rikkaalla tai hyvätuloisella? Entä köyhällä ja pienituloisella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kyllä pidetään ihan turhaa meteliä. Ei nimittäin kauheasti ole niitä joilla kyseinen salkku tai pankkitili.
Niin se tarina muuttuu matkalla.
Jos tuolla summalla viitataan mm. erään pankin julkaisemaan juttuun niin siinä oli kyse miljoonan (netto) varallisuudesta.
Eli säästöjen lisäksi mukaan lasketaan vaikkapa asunto, mökki ja metsäpalsta, ei pelkästään säästöjä ja sijoituksia.
Suomen valtio on molempia riippuen kuka kysyy ja mihin rahaa tarvitaan.
Esim. varakkaden verohelpotuksiin ja yksityisille terveysjäteille rahaa kyllä riit tää, mutta köyhälistön terveydenhuollon tarvitessa on perse ns. hiirenmentävälllä reiällä.
Verojen maksuun köyhälistöllä kyllä, uskotaan, raha riittää.
( Syömisestään voi aina tinkiä. Toivoo EK ja Petteri the Tsuppari )
Köyhä voi ostaa kaikenlaista kun Kela maksaa näille saatanoille kaiken. Työnteko ei näitä jostain syystä kiinnosta mutta sossutukia vingutaan koko ajan lisää.
Mulla käteisvaroja 160t€ ja pidän itseäni köyhänä.