Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siihen suojatien eteen ei tarvi pysähtyä jos pyöräilijä on pyörän päällä!!

Vierailija
08.09.2016 |

Vituttaa nää tyypit ja aina kuskina nainen. Siitä ehtii mennä tosi moni auto ennenkuin pyöräpelle ajaa ohi. Ja teille pyöräpeeloille tiedoksi, kun kyseessä on kävelijöille tarkoitettu suojatie, sinä talutat pyörän jolloin voin antaa tietä. Jos jäät pyörän päällä autoni alle, se on oma vikasi. Lapsetkin tietää tän säännön paremmin, niille toitotetaan sitä koko ajan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattiraivosta sais mennä kortti.

Vierailija
22/28 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla (ja monella muulla) menee vikaan jo tuossa kohtaa kun liikennesääntöjä ajatellaan tuosta näkökulmasta että "minun ei tarvitse".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin tekisi hyvää muutaman viikon kuuri eteläeurooppalaista liikennekulttuuria, jossa säännöt ovat lähinnä suosituksia, ja tila pitää osata ottaa ja antaa itse. Ehjät pellit ovat autossa harvinaisuus. 

Sen jälkeen Suomen peruskiltti ja kurinalainen liikenne ei enää "vituta."

Vierailija
24/28 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa pyöräilijätkin tämän tajuaisivat! Eilen keskustan tuntumassa ajoin autolla, ja edessä oli punaiset valot ja jonoa, joten pysähdyin odottamaan ennen suojatietä. Ei tämä tarkoita pyöräilijöille sitä että voivat pörhältää kovaa vauhtia suoraan edestäni, vaikka onkin pyörätien jatkeellinen suojatie. (Olin ajamassa suoraan päätietä!) Melkein jäi yksi hippi alle, en olisi häntä mitenkään voinut nähdä kun tuli niin kovaa. Ensin pyöräili suojatielle eteeni jonka jälkeen vasta katsoi väistänkö.

Pyöräillessä huomannut autojen olevan myös tietämätön etuajo-oikeudestaan. Jos pyöräilen suojatien yli kun autoilla oikeus, on syytäni, jos auto ajaakin päältäni. Siksi talutan aina.

Vierailija
25/28 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä AUTOILIJANA väistän tietä ylittävää polkupyörää aina tästä syystä: Minä olen käynyt autokoulun ja TIEDÄN liikennesäännöt. Tien ylittävä pyöräilijä ei välttämättä tiedä, koska ei omista välttämättä ajokorttia. Toisekseen, en halua ajaa ihmisen päältä tai tappaa ketään autollani.

Sukulaislapsi jäi juuri tällaisessa "pyöräilijän pitää väistää" tilanteessa auton yliajamaksi koska autoilija oli ap:n kaltainen jästipää joka ei kykene empatiaan. Kuski tuomittiin käräjillä sakkoihin vaikka ei rikkonut tieliikennevalia mutta osoitti piittaamattomuuta kanssaihmistä kohtaan ja koska kyseessä oli vieläpä nuori pyöräilijä, joka ei tiennyt liikennesääntöjä. Oikeus ei tätä olettanutkaan, joten kuski sai ihan syystä sakot. Onneksi sukulaislapsi selvisi hengissä.

En halua koskaan riskeerata toisten henkeä eikä minulla ole oikeutta ajaa kenenkään yli vain siksi, että joku toinen ei noudata liikennesääntöjä.

Jos noin paljon riepoo niin ap on hyvä ja liuuttaa ensi kerralla ikkunan auki ja hihkaisee fillaroijalle, että ole varovaisempi kun joku ilkeä aikuinen saattaa ajaa sun päälle koska se luulee, että sillä on siihen oikeus.

Vastaavia ovat autoilijat jotka luulevat virheellisesti, että kävelijä ei saa ylittää tietä muualta kuin suojatien kohdalta. Todellakin saa, autoilijan on AINA väistettävä jalankulkijaa ja jalankulkijan velvollisuus on ylittää katu mahdollisimman suoraan ja jos suojatielle on tarpeettomasti matkaa, kadun saa ylittää myös muusta kohtaa. Silti näkee näitä kaasuttelijoita jotka oikein härnäävät katua ylittäviä ihmisiä autoillaan.

Aika kova on rangaistus, jos se katua ylittävä ihminen jääkin alle koska kuski luulee, että kävelijä rikkoo lakia.

Vierailija
26/28 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on joku hullu. Toivottavasti ajat pöpelikköön.

Vierailija
27/28 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätien jatke on pyöräilijöille merkitty paikka tien ylittämistä varten. Pyörätien jatke ei kuitenkaan ole sama asia kuin suojatie. Näin pyöräilykauden kiihtyessä Liikenneturva muistuttaa pyörätien jatkeen väistämissäännöistä: pyöräilijän on pyörätieltä ajoradalle tullessaan väistettävä sekä oikealta että vasemmalta tulevaa muuta liikennettä.

-Liikenneturva

Vierailija
28/28 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä-minä-minä-minä. MINÄ ajan, koska MINULLA on etuajo-oikeus ja MINUN aikani on paljon tärkeämpi kuin kenenkään. Ap ei varmaan myöskään jää pitämään kenellekään ovea auki, koska siinä menee hänen korvaamatonta aikaansa eikä ole sellaista sääntöä, että ovea varsinaisesti pitäisi pitää auki. Ei haittaa, vaikka mummot, lapset ja invalidit jäisivät väliin, ap on maailman keskipiste ja muut väistäkööt!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän