Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyn läheisessä lukiossa syömässä, kun ei ole muutakaan ruokaa.

Vierailija
08.09.2016 |

Pakko myöntää tää jonnekin. Oon 20v opiskelija, rahat ei meinaa riittää mitenkään ja aina on nälkä. Pakko myöntää, että käyn tosi usein tossa lähellä lukiossa syömässä, eli piiloudun vaan sinne opiskelijoiden joukkoon ruokatunnin aikana ja syön itseni kylläiseksi. Onneks oon nuoren näköinen. Onko tää jotenkin ihan kamalan tuomittavaa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija, joka käy töissä ja pummii silti ruokaa. Joko huono rölli tai sitten elämänhallinta muuten hukassa. Rahaa riittää varmaan kaljaan ja iphoneen.

Vierailija
22/31 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne kaljat ja tupakat ostamatta, niin raha riittää hyvin ruokaankin. Sinulla tuntuu olevan vielä paljon opittavaa rahan käytöstä ja talouden hoidosta. Ja meidän veronmaksajien pitää siis maksaa sinun syömisesi peräti kahteen paikkaan. Todellinen lusmu olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin oon tehnyt näin jo vuosikausia. Pari kertaa olen jäänyt kiinni, mutta eipä nuo lukiot kesken lopu. Muutama vuosi aloin pukeutua raksaäijän työvaatteisiin kun olen jo liian vanha opiskelijaksi. Kukaan ei kysy mitään!

Missä raksamiehet syövät ilmaiseksi?

Missä vain, ilmeisesti. Ei ketään tunnu kiinnostavan, kun näyttää siltä, että kuuluu paikkaan. Pitää vain valikoida tarpeeksi kulahtanut oppilaitos.

Raksamiehet eivät ole koulun vaan raksafirman tms. palkkalistoilla. Heillä on monenmoisia käytäntöjä, mutta niihin kaikkiin kyllä kuuluu syömäoikeuden osoittaminen tavalla tai toisella.

Vierailija
24/31 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä sieltä töistä voit kesken työpäivän lähteä johonkin lukioon syömään? Ei kaupan kassoilla ole niin pitkiä ruokatunteja, että siinä ehtisi poistumaan talosta.

Toisaalta miten sä voit olla töissä, jos käyt toisen asteen koulua (joissa on ilmainen ruokailu)? Niitä käydään kyllä ihan joka päivä, ei pelkästään silloin tällöin.

Vastaukseksi ei käy, että olet töissä iltaisin, koska iltaisin ei taas ole tarjolla ilmaista ruokaa lukioissa.

Vierailija
25/31 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kekseliästä jonkun mielestä ehkä väärin mutta mun mielestä aika hyvin ja hauskasti keksitty :D

Vierailija
26/31 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kekseliästä jonkun mielestä ehkä väärin mutta mun mielestä aika hyvin ja hauskasti keksitty :D

Ap vaan sössi tuon heti sanoessaan olevansa opiskelija.

Vierailija
27/31 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi kun ei taitaisi enää näin nelikymppisenä mennä läpi tuo lukiolaisuus. Pitäisi varmaan soluttautua vanhainkotiin ruokailemaan.

Vierailija
28/31 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi harmi kun ei taitaisi enää näin nelikymppisenä mennä läpi tuo lukiolaisuus. Pitäisi varmaan soluttautua vanhainkotiin ruokailemaan.

Jättää vaan tekarit kotiin vesilasiin, niin täydestä menee. Ai mutta ei sulla varmaan vielä ole tekareita?

Vierailija
29/31 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niiden työntekijöiden ja raksaäijin pitää maksaa, vähintäänkin vilauttaa jotakin henkilökorttia.

Raksaäijillähän on nykyään pakko olla kuvallinen henkilökortti josss on veronumero. Se on pidettävä kokoajan näkyvillä.

Vierailija
30/31 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tarinan totuudellisuudesta riippumatta pitäisi tuo koulujen hävikkiruoka saada ehdottomasti hyötykäyttöön. Hyvä projekti oli se, jossa ylijäämäruokaa myytiin oppilasruokailun jälkeen kaikille halukkaille oliko nyt euron lautashintaan. Sellainen saisi olla vakiona kaikissa kouluissa, ruoan haaskaus on kamalaa.

Vierailija
31/31 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 3:

Vai pukeudut raksaäijäksi eikä kukaan huomaa mitään? Ei koulun henkilökunnalle tule mieleen, että mitähän tässä koulussa oikein rakennetaan? Vai ovatko lukiot jatkuvasti pelkkiä rakennustyömaita?