Käyn läheisessä lukiossa syömässä, kun ei ole muutakaan ruokaa.
Pakko myöntää tää jonnekin. Oon 20v opiskelija, rahat ei meinaa riittää mitenkään ja aina on nälkä. Pakko myöntää, että käyn tosi usein tossa lähellä lukiossa syömässä, eli piiloudun vaan sinne opiskelijoiden joukkoon ruokatunnin aikana ja syön itseni kylläiseksi. Onneks oon nuoren näköinen. Onko tää jotenkin ihan kamalan tuomittavaa?
Kommentit (31)
Itsekin oon tehnyt näin jo vuosikausia. Pari kertaa olen jäänyt kiinni, mutta eipä nuo lukiot kesken lopu. Muutama vuosi aloin pukeutua raksaäijän työvaatteisiin kun olen jo liian vanha opiskelijaksi. Kukaan ei kysy mitään!
Hävikkiinhän sitä ruokaa varmaan menee kuitenkin, sen kun syöt siellä vaan! <3
Ei mun mielestä. Omassa lukiossani oli tosi nirppoja nokkia, joille ei ilmainen ruoka kelvannut. Meidän koulussa oli ihan kauhea hävikki, kun ruoka kuitenkin tehtiin oppilaiden määrän mukaan, eikä todellisen kulutuksen. Et vie keneltäkään leipää suusta, roskiin se kuitenkin menisi.
Hyvähyvä! Jatka vain:) kannattaa keksiä joku tarina kuka olet jos joku kysyy. Esim sinulla on muutamia tunteja siellä viikossa ja olet koulusta x tms. Opiskelijoita kyykytetään niin pahasti ja ylijäämä ruuat menisivät vain roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin oon tehnyt näin jo vuosikausia. Pari kertaa olen jäänyt kiinni, mutta eipä nuo lukiot kesken lopu. Muutama vuosi aloin pukeutua raksaäijän työvaatteisiin kun olen jo liian vanha opiskelijaksi. Kukaan ei kysy mitään!
Missä raksamiehet syövät ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä omassa oppilaitoksessasi ole maksuton ruoka?
On juu, mutta olen töissä koulun ohella (en käy koulussa joka päivä) ja se on niin kaukana että bussilla matkoihin pelkän ruuan takia menee ihan tuhottomasti aikaa jonka voisin olla töissä.
Ap
Eli tarina muuttuikin heti, kun huomattiin, että olet opiskelija. Nyt olet sitten töissäkin ja silti ei ole rahaa ruokaan. Höpsistä.
En siis harrasta tota lukiossa syömistä läheskään joka päivä. Ehkä pari kertaa viikossa korkeintaan. Kelaan vaan sitä että sitä ruokaa menee kuitenkin niin paljon roskiin että ei yhden ihmisen syöminen sitä systeemiä kaada. Pitäähän munkin syödä. Vuokra on kova eikä eläminenkään oo ilmaista.
Ap
Kyllä niiden työntekijöiden ja raksaäijin pitää maksaa, vähintäänkin vilauttaa jotakin henkilökorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä raksamiehet syövät ilmaiseksi?
Missä vain, ilmeisesti. Ei ketään tunnu kiinnostavan, kun näyttää siltä, että kuuluu paikkaan. Pitää vain valikoida tarpeeksi kulahtanut oppilaitos.
Vierailija kirjoitti:
Eli tarina muuttuikin heti, kun huomattiin, että olet opiskelija. Nyt olet sitten töissäkin ja silti ei ole rahaa ruokaan. Höpsistä.
No jos haluat välttämättä tietää, niin tässä kaupungissa vuokrat on ihan mielettömät eikä kaupan kassan palkka oo päätä huimaava. Kuitenki pitäis edistyä opiskeluissakin. Ei sun tarvii uskoa jos et halua mutta sanonpa vaan että rahapula on arkipäivää aika monelle muullekin opiskelijalle, vaikka tekisikin töitä opiskelun ohessa.
Ap
Oppilasruokailut menee niin, että kelakortti vedetään lukulaitteen läpi.
Eikö tämä ole yleinen käytäntö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On juu, mutta olen töissä koulun ohella (en käy koulussa joka päivä) ja se on niin kaukana että bussilla matkoihin pelkän ruuan takia menee ihan tuhottomasti aikaa jonka voisin olla töissä.
Ap
Hetkinen - missä ap opiskelee? Maksuton ruoka on vain toisella asteella - ei korkea-asteella, missä ap voisi ikänsä puolesta olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHetkinen - missä ap opiskelee? Maksuton ruoka on vain toisella asteella - ei korkea-asteella, missä ap voisi ikänsä puolesta olla.
Niinpä, ap keksi koko jutun ja heti muuttaa sitä, kun vähän penkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis oletko ammattikoulussa (2. asteen)?
Ammattikorkeissa ja yliopistoissa ruokailuhan on maksullinen.
Minusta olet aika kekseliäs, vaikka eihän tuo ihan oikeinkaan ole.