Varhaisen tuen keskustelu??
Minulla olisi tulossa tälläinen keskustelu pomon kanssa, sillä sairaspoissaoloja kertynyt 3 kk aikana yht. 6 päivää. Mitähän tälläinen keskustelu pitää sisällään?
Kommentit (5)
Oho.. itse olin angiinan ja kuumeen vuoksi 1,5 viikkoa poissa. Lisäksi yksi viikko kuume ja poskiontelot. Eli 2,5 viikkoa 3 kk sisään. Ei siitä mitään keskustelua seurannu.
Ei siellä käsittääkseni työterveydestä ole ketään paikalla.
Tuo on ihan normaalijuttu. Jos on useita lyhyitä poissaoloja (erityisesti maanantaisin tai perjantaisin), joista usein ei ole edes lääkärintodistusta, niin työterveyden kanssa tehty toimintasuunnitelma velvottaa esimiestä keskustelemaan työntekijän kanssa. Paikalla voi olla myös työterveyden edustaja, mutta useimmiten ei. Esimiehellä on velvollisuus seurata työntekijöiden työkykyä, jotta varhainen puuttuminen tarvittaessa olisi mahdollista (esim. alkava päihdeongelma, mielenterveysongelmat yms). Itse esimiehenä vihaan tällaista kyttäämistä ja uskon, että ainakin omat alaiset ovat olleet ihan oikeista syistä saikulla, mutta kun tällaiseenkin on sitä työaikaa uhrattava...
Siellä selvitetään työterveyden kanssa miksei työnteko kiinnosta.