Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Ruskeat tytöt -blogin nimi on ruskeat tytöt, kun kirjoittaja on itse valkoinen?

Vierailija
07.09.2016 |

Olen ihmetellyt tuota nimeä jo tovin muun ohella. Mä olen itse myös puoliksi israelilainen, tummat hiukset ja tummat silmät, oliivi-iho. Ei tulisi pieneen mieleenkään kutsua itseäni ruskeaksi, kun olen valkoinen. Etelä-Euroopassa mukaudun joukkoon täydellisesti kuten tuo blogistikin mukautuisi, eivätkä ne ihmiset siellä ole ainakaan tietääkseni ole mitenkään ruskeita.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos katsot karttaa niin Jemenistä on aika lyhyt matka Etiopiaan ja Somaliaan.

Mutta ei sekään tee hänestä mitenkään mustaa.

Inhottava sana rodullistettu. Mielestäni vanhan ajatuksen mukaan valkoiset ovat myös rotu. Ja valkoiset ovat vähemmistönä maailmassa. Miksi minun, valkoisen kaksikymppisen naisen, pitäisi hävetä valkoposkihanhi? Ei ole mitenkään minun vika että valkoiset ovat joskus alistanee mustia orjiksi. Itse vastustan kaikkea rasismia, mutta se toimii myös toiseen suuntaan.

On rasistista haukkua valkoista ihmistä ihonvärin perusteella. Ihan ihme ilmiö tämä että omaa valkoisuutta selitellään pois ja keksitään sukujuuria muista maista.

Olen ylpeä siitä miltä näytän. Mielestäni minun ihoni on kaunis. Minä voin sanoa sen ihan hyvin, ja se ei mitenkään tee minusta rasismia tai ajattelematonta.

Vierailija
22/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhottava sana rodullistettu. Mielestäni vanhan ajatuksen mukaan valkoiset ovat myös rotu. Ja valkoiset ovat vähemmistönä maailmassa. Miksi minun, valkoisen kaksikymppisen naisen, pitäisi hävetä valkoposkihanhi? Ei ole mitenkään minun vika että valkoiset ovat joskus alistanee mustia orjiksi. Itse vastustan kaikkea rasismia, mutta se toimii myös toiseen suuntaan.

On rasistista haukkua valkoista ihmistä ihonvärin perusteella. Ihan ihme ilmiö tämä että omaa valkoisuutta selitellään pois ja keksitään sukujuuria muista maista.

Olen ylpeä siitä miltä näytän. Mielestäni minun ihoni on kaunis. Minä voin sanoa sen ihan hyvin, ja se ei mitenkään tee minusta rasismia tai ajattelematonta.

Khihihii, jaksaa edelleen naurattaa nää ennakoivan tekstinsyötön fibat! x)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja,  hommarajakilla on ongelma siitä, että blogin kirjoittajan ihonväri ei olekaan musta vaan ruskea eikä ollenkaan riittävän ruskea.

Vierailija
24/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on aika jännä, että joku suomalainen edelleen kuvittelee olevansa oikeutettu määräämään kuinka joku toinen kokee etnisyytensä. Vaikka tämä kuvittelija ei edes tajua mistä on kyse, kuten tässäkään ap:llä ei ole hajuakaan jemeninjuutalaisten taustasta.

Lisäksi onhan Hubara aika hyvin selittänyt, että juuri suomalaisten rasismi on yksi syy miksi hän ei ole suomalaisesta äidistään ja kansallisuudestaan ollut hyväksytty suomalaiseksi.

Valitettavasti Suomessa on vielä ihmisiä jotka elävät suljetussa ämpärissä, ja jotka päästelevät suustaan mitä kummempia sammakoita.

Suomessahan on syrjitty karjalaisiakin, jotka ovat jopa suomalais-ugrilaisia.

Vierailija
25/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole valkoinen, isänsä jemeninjuutalainen. Googlaa nimellä Koko Hubara ja selitä sitten ap lisää.

Vierailija
26/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänkin niitä, joiden elämässä kaikki negatiivinen johtuu itseen kohdistuvasta rasismista ja syrjinnästä? Vaikka saisi peltipoliisilta sakot roimasta ylinopeudesta, on sekin rasismia.

Vierailija
27/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen aiheensa on sinänsä tärkeä ja ajankohtainen yleisellä tasolla.

Mutta valitettavasti hän on ammattiloukkaantuja.

Itse olen ylipainoinen, minulla on dramaattinen ja syrjintää aiheuttava sairaus ja olen vanha ensisynnyttäjä mutta onneksi en ole omistanut koko elämääni ja uraani sille, että ahtaisin itse itseäni johonkin lokeroon ja valittaisin saamastani kohtelusta.

Vierailija
28/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sitä erikoisuudentavoittelua, että tekeydytään tekeytymisen ilosta ja muiden hämmästeltäväksi sellaiseksi maailman ainokaiseksi yksisarviseksi.

Vierailija
29/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tää nainen näyttää? En jaksa selata noin paskaa blogia.

http://media.lily.fi/sites/lily/files/user/23/2015/06/koko_hubara.jpg

Vierailija
30/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruskeaksi esittäytymällä saa paremmat edut.

Kokon iskä on jostain afrikan puolelta jos en ihan väärin muista eli teknisesti ottaen hän on mulatti. Mutta aivan hyvin voisi esittäytyä savolaiseksi.

Isä on minusta Israelista kuten minullakin (ainakin abaksi kutsui sitä jossain postauksessa) eikä oikea nimikään taida olla Koko?

AP

Kokon isä muuttuu Jemeniläisestä Israelilaiseksi ja takaisin Afrikkalaiseksi aina tasaisin väliajoin sen mukaan miltä Kokosta tuntuu. Aika jännää ettei etnisellä taustallaan ratsastava henkilö kuitenkaan viitsi kertoa mistä se etninen tausta edes koostuu...

Voi hyvänen aika. Ootteko edes blogia lukeneet? Ensinnäkin hänen isänsä on taustaltaan jemeninjuutalainen eli Jemenistä Israeliin aikoinaan muuttaneiden juutalaisten jälkeläinen. Jemeninjuutalaiset (kuten myös Irakin ja Lähi-Idän) ovat ns. arabijuutalaisia, sillä he tulevat a) arabimaista ja b) puhu(i)vat arabiaa (nykyisin paljolti hepreaa). Israelissa on myös ashkenazi-juutalaisia, jotka ovat euroopasta muuttaneet. Bloggaaja ei ole väittänyt että hänen hiuksensa olisivat afroa. Hän on kyllä kertonut kuinka tökeröt ihmisivet ovat kysyneet häneltä että "onko sun häpykarvat afroa". Luetun ymmärtäminen, ihmiset… Hän EI ole missään vaiheessa väittänyt olevansa afrikkalainen. Ette ole selvästi edes hänen tekstejänsä lukeneet mutta hienosti tiedätte valkoisiksi identifioituvina häntä paremmin millaisia kokemuksia hänellä on ja miten hänen pitäisi itsensä identifioida. 

Vierailija
31/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja käyttää afrikkalaisen kuuloista nimeä, vaikka oikeasti jenkki/brittityylinen nimi, enpä uskalla sanoa!

Vai että afrikkalaisen kuuloista nimeä… Ehkä sun korvissa afrikkalaiskuuloinen mutta se on vaan sun tulkintaa. Millainen nimi on juuri afrikkalaisen kuuloinen? Joku ei anglosaksinen/juutalais-kristillinen?

Vierailija
32/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ihmisten tasa-arvoa ajava(?) edes haluaa luoda tällaisia uusia lokeroita saati tunkea itsensä "rodullistettujen" lokeroon? Ymmärrän, mistä sana tulee, mutta sen ei pitäisi olla tätä päivää. Ehkä se on itseironiaa, mutta ei kyllä toimi meikäläiselle, jolle on päiväkodista asti opetettu, että ihmisrotuja ei ole olemassa. Miksi pilata myönteinen kehitys? Alkoiko olla jo liian tylsää ja mukavaa?

Ihmisrotuja ei ole tieteellisesti olemassa, mutta yhteiskunnassa sua kohdellaan eri tavalla jos näytät tietynlaiselta. Rotuteoriat, vaikkakin epätieteelliset, eivät ole mihinkään hävinneet. Jos olet valkoinen ja vastustat rasismia mutta uskottelet itsellesi olevasi värisokea etkä "näe rotua" niin et oikeastaan auta rasismin uhreja sillä epävalidoit heidän kokemuksensa. Voin vakuuttaa, ettei kellään yhteiskunnan rodullistamalla ole liian tylsää ja mukavaa. Jos kiinnostaa oikeasti rasismin vastustaminen niin tän aiheen pohjalta tsekkaa tää video (myös muita saman vloggaajan videoita suosittelen) https://www.youtube.com/watch?v=H4LpT9TF_ew

Vierailija
33/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOskus mietin samaa kun sattumalta blogia katsoin. Minut itseni on adoptoitu vauvana Espanjasta, ja olen ihan yhtä eksoottisen näköinen kuin Koko. En pidä itseäni eksoottisena ollenkaan.

Vierailija
35/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki valkoihoiset eivät myöskään ole rikkaita ja kaikki mustaihoiset eivät ole sorrettuja ja köyhiä. Eräs somalitaustainen bloggari samaistuu amerikkalaisiin mustaihoisiin ja hip hop-kulttuuriin sekä etelävaltioiden orjuuteen Yhdysvalloissa (orjuuskin oli täysin suomalaisten syytä ja meidän tulisi hävetä koska olemme valkoisia).

Vierailija
36/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jemeniläisten tumma ulko-olemus muuten johtuu siitä, että arabit raahasivat itä-afrikasta miljoonia orjia ja lisääntyivät naisorjien kanssa (miehet steriloitiin).

Vierailija
37/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hän on väittänyt olevansa musta? Kyllä, valkoiset ovat myös "rotu". Biologisesti mitään valkoista, yhtenäistä rotua ei tietenkään voi määrittää mutta valkoiset ovat rotu sosiologisessa mielessä. Valkoiset eivät toki ole maailmanlaajuisesti enemmistö, mutta valkoisilla on valta-asema monin muihin "rotuihin" nähden. Valkoisena eurooppalaisena sinulla on etuoikeuksia, joita muilla ei ole: voit esimerkiksi matkustaa lähes minne päin maailmaa tahansa, sinuun ei liitetä negatiivisia stereotypioita etnisen taustasi vuoksi (kuten että olisit laiska, vähemmän älykäs, lapsenomainen, väkivaltainen, yliseksuaalinen, alistuva). Se, että tiedostaa etuoikeutensa ei tarkoita että niitä pitäisi hävetä. Etuoikeutetuksi syntyminen ei ole valinta. Se, että on paljon etuoikeuksia, ei tarkoita että elämässä olisi välttynyt hankaluuksilta tai ei olisi ansainnut mitään itse. Esim. minulla on jossain määrin hankala lapsuus, sairastamista, kiusatuksi tulemista ym. "epäetuoikeutta" mutta olen silti maailmanlaajuisesti hyvin oikeutettu. En kärsi rasismista, en koe nälkää, minulla on taloudellisesti vakaat olot ja hyvä terveys, mahdollisuus koulutukseen. Minun ei tarvitse sitä hävetä tai kokea syyllisyyttä, se ei auta mitään. 

Mitä tulee ns. "käänteiseen rasismiin" niin sitä ei käytännössä ole olemassa. Yksilötasolla tietysti jotkut "rodullistetut" voivat käyttäytyä syrjivästi valkoisia kohtaan tai käyttää haukkumasanoja, mikä ei tietysti kivalta tunnu. Kukaan ei kuitenkaan voi yhteiskunnassa sinua sortaa valkoisuutesi takia. Opettajasi ovat valkoisia, poliisisi on valkoinen, lääkärisi ovat todennäköisesti valkoisia, kuten lainsäätäjät ja viranomaiset. Mainoksissa näet valkoisia kasvoja, sinun ei tarvitse taistella löytääksesi sinulle sopivia tuotteita, sinun ihonvärisi on oletusihmisen ihonväri. Sinä edustat vain itseäsi, et kaikkia samanvärisiä suomalaisia. Jos törttöilet, siitä syytetään vain sinua ja korkeintaan vanhempiasi, ei koko rotuasi. Sinut nähdessäsi ihmiset näkevät vain yksilön. 

Joskus on hyvä miettiä asioita muiltakin kanteilta ja kyseenalaistaa omia näkemyksiään. Pysähtyä hetkeksi ja selvittää miten toiset maailman kokevat.

Vierailija
38/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun, valkoisen kaksikymppisen naisen, pitäisi hävetä valkoposkihanhi? - - -

Ihanaa valkoista uhriutumista tällä valkoposkihanhella. "Valkoisuutta selitellään pois ja keksitään sukujuuria muista maista". Kuka on keksinyt sukujuuria? Eiköhän Koko Hubara tiedä paremmin mistä on kotoisin kuin sinä? Jos sua kiinnostaa niin tässä ketjussa on jo selitetty ja myös sieltä blogista voit itse lukea, toisin kuin nyt oot näyttänyt tekevän.

"Olen ylpeä siitä miltä näytän. Mielestäni minun ihoni on kaunis." Joo, kyllä, kuten kaikkien muidenkin maapallon ihmisten iho on väriltään kaunis, oli se sitten yönmusta tai vitivalkoinen. Erona on vaan se, että pääosin vain sitä valkoista ihoa pidetään esillä. Kosmetiikka, mainokset, lelut, elokuvahahmot, jne. On muuten maailmanlaajuinen juttu. Siksi on ihan turha uhriutua että yhyy munkin iho on kaunis. Kuka on väittänyt ettei ole? Loukkaako se jotenkin sun valkoisuutta jos joku puhuu ruskeudestaan?

Vierailija
39/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, saako hän tosiaan niin rasistista käytöstä osakseen?

Hänhän on ulkoisesti eurooppalaisen näköinen, eteläläisen tosin.

Kasvojen luustokin on pitkälti länsimaalaisen oloinen.

Vierailija
40/65 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa maailman valkoisista asuu Etelä-Amerikassa ja Itä-Euroopassa, vammaista RODULLISTAA etuoikeus ihonväriin, kun se johtuu siitä, että olet länsimaan kansalainen ja edustat maassasi normia. Suomessa muuten etnistä syrjintää kokevat vain suomalaiset valtiolliselta taholta, esim. Espoon kaupungin työnhaussa, missä maahanmuuttajia suositaan.

Vai valkoisia suomalaisia syrjitään Espoossa… Miten musta tuntuu et kuitenkin lähes 100% Espoon kaupungin virkamiehistä on valkoisia suomalaisia. Ns. positiivinen syrjintä on joskus tarpeen. Ns. rodullistetuilla on elämässä lukuisia esteitä joista sä et valkoisena tiedä mitään. Vähän niinkuin pyörätuolia käyttäville on tehty invapaikat ja invavessat, mikä on varmaan sekin sun mielestä syrjintää ja kauheeta rasismia muita kohtaan. 

Etuoikeus vaan nyt kulkee ihonvärin mukana. Vaikka valkoiset olisivat esim. Etelä-Amerikassa, johon viittaat, vähemmistönä, he ovat silti valta-asemassa alkuperäisasukkaisiin ja mustiin verrattuna. Rasismi Etelä-Amerikassa on järkyttävää. Itä-Euroopassa valkoiset ovat enemmistönä, ja sielläkin on hyvin rasistista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän