Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jee! Tästä se etenee. Parveketupakoinnista

Vierailija
07.09.2016 |

http://m.iltalehti.fi/asuminen/2016090722275240_an.shtml

Satollahan lienee jo sama käytäntö.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ne siirtyvät polttamaan keittiön liesituulettimen alle, ja haju leviää kahta hullummin ilmastointikanavia pitkin. :(

Tuskinpa vaan, koska se pinttynyt tupakanlemu haisee ihan hirveälle. Siihen on syynsä, miksi jengi polttaa ulkona...

Ja jos ilmastointikanavia pitkin hajut leviää (se on jo aika paha moka) ja sitä ei pystytä helposti korjaamaan, niin myös asunnossa.polttaminen voidaan kieltää.

Mutta ihmettelen, miksi jengi kuvittelew, että automaattisesti alkaisi sisällä polttaminen. Itse ainakin siirtyisin suosiolla ulos..

T. Tupakoitsija

Vierailija
22/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se sisätupakointia lisää kun se on ollut jo aikaisimmin kielletty ko. vuokrataloissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kiellon myötä jengi keksi lasketella silityslaudalla käytävän kaidetta pitkin ulos röökille. No huonostihan siinä kävi. Ja mitä enemmän kielletään sitä enemmän nuoriso keksii mitä vekkulimpia ratkaisuja. Teitä on varoitettu!

Vierailija
24/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielletään samalla lailla kuin muutkin huumeet. Rangaistuksena ensikertalaiselle  sakko, senjälkeen kovemmat sanktiot.

Joo, samoin kielletään rasvaiset mättöruuat ja lihominen, loppuvat monet sairaudet ja verot laskevat. Sakkoa, jos syö useasti mättöä ja vankeutta jos kieltäytyy salaatinlehdistä. Isommat sängyt pitää tietty olla selleissä, joten veroja nostetaan. Entäs alkoholi? Alkopoliisit verorahoilla. Suomessa on Euroopan 3. korkein alv-verokanta, 24 %. Unkarissa korkein 27 %. Ruotsi, Tanska ja Kroatia jaetulla kakkossijalla, 25 %. Matalin Luxemburgissa 17 %. Mietipä tuota ja Suomen leipäjonolaisia.

https://www.yrittajat.fi/etela-savon-yrittajat/hirvensalmen-yrittajat/a…

Vierailija
25/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti palokunta on ymmärtänyt lisätä henkilöstöään ja kalustoaan lisääntyvien sohva- ja verhotulipalojen sammuttamisen vuoksi. Samoin sairaanhoitopuolella on varauduttu lisääntyvien palovammojen hoitoon. Ja verot nousevat. Tupakointi jatkuu.

Uskoisin, että tupakasta saatujen verorahojen määrä laskee laittoman tupakkakaupan lisääntyessä.

Avaatko vielä miten parveketupakointi liittyy laittomaan tupakkakauppaan?

Oho kirjoitin tosi huonosti ja aiheen vierestä. Ei liity parveketukointiin millään lailla. Tupakkaveron nousu vaikuttaa laittomaan tupakkakauppaan. Ihmiset haluaa tupakkansa kohtuu hinnalla ja yhä useammilla jää tupakkavero maksamatta, kun ostavat tupakkaa piemästi. 7e askista on kohtuuton hinta.

Vierailija
26/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tupakasta hössötetään näin paljon? Tunnen monia tupakoimattomia, joille on yks hailee polttaako joku niiden vieressä vai ei.

Moralistilla on pakonomainen kyttäillä muita ihmisiä ja valittaa aina jos joku ihminen elää moralistin mielestä väärin.

Perheessämme ja ystäväpiirissä kukaan ei tupakoi, siitä huolimatta meistä AINOATAKAAN ei häiritse /kiinnosta pätkääkään jos joku nauttii tupakoinnista parvekkeella.

Karseimmat naapurit ovat ne ilkeät kyttääjät jotka vahtaavat verhot heiluen roskiskatosta (kierrättääkö joku niin kuin pitää) tai vieraita autoja asuntoalueen  parkkiksella.

Vierailija
27/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassamme unelmoiden, "ei viitsitty ajatella loppuun asti".

Vierailija
28/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittais mennä pihalle tupakalle jos talon pihalla olisi tupakkapaikka mutta jotenkin epäilen ettei tällaisia tupakkapaikkoja pihoille nouse.

Vierailija
29/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tupakasta hössötetään näin paljon? Tunnen monia tupakoimattomia, joille on yks hailee polttaako joku niiden vieressä vai ei.

Ja minä tunnen todella monia superallergisia ja mega-astmaattisia, joten jos vois joskus muita ajatella. Eikö se oma napa ala jo kyllästyttää?

Vierailija
30/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on kuin toisen ihmisen kemiallista pahoinpitelyä. Passiivinen tupakointi on vahingollista keholle.

Kuka myöntää tietoisesti vahingoittavansa muita ihmisiä, jopa pieniä lapsia? Käsi ylös.

WT-meininkiä kaikissa sosiaaliluokissa.

Vierailija
31/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moralistilla on pakonomainen kyttäillä muita ihmisiä ja valittaa aina jos joku ihminen elää moralistin mielestä väärin.

Perheessämme ja ystäväpiirissä kukaan ei tupakoi, siitä huolimatta meistä AINOATAKAAN ei häiritse /kiinnosta pätkääkään jos joku nauttii tupakoinnista parvekkeella.

Karseimmat naapurit ovat ne ilkeät kyttääjät jotka vahtaavat verhot heiluen roskiskatosta (kierrättääkö joku niin kuin pitää) tai vieraita autoja asuntoalueen  parkkiksella.

Joillekin nyt vaan tulee paha olo tupakansavusta. Muutenhan se on ihan yhdentekevää, jos tupakoitsija haluaa savuttaa itse itseään. 

Vierailija
32/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin nyt vaan tulee paha olo tupakansavusta. Muutenhan se on ihan yhdentekevää, jos tupakoitsija haluaa savuttaa itse itseään. 

Ja joidenkin mielestä tupakka tuoksuu hyvältä vaikkeivat itse polta, kuten esimerkiksi edesmenneen mummoni mielestä. Mun mielestä yksi tupakoimaton ei saa terrorisoida koko yhteisöä nirppanokkaisuudellaan.

Vierailija
33/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joidenkin mielestä tupakka tuoksuu hyvältä vaikkeivat itse polta, kuten esimerkiksi edesmenneen mummoni mielestä. Mun mielestä yksi tupakoimaton ei saa terrorisoida koko yhteisöä nirppanokkaisuudellaan.

Ja ruoka-aineelle yliherkkä lapsi on nirso, koska ei halua syödä ko. ruokaa? Ihan vaan tuota sanavalintaasi ihmettelen...

Vierailija
34/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti palokunta on ymmärtänyt lisätä henkilöstöään ja kalustoaan lisääntyvien sohva- ja verhotulipalojen sammuttamisen vuoksi. Samoin sairaanhoitopuolella on varauduttu lisääntyvien palovammojen hoitoon. Ja verot nousevat. Tupakointi jatkuu.

Tupakointi jatkuu muualla kun noissa taloissa. Tarkoitat varmaan sitä.

Et kai vaan luule että kiukutteleva roskaväki syöpäkääryleineen voittaisi lainsäätäjän? Ethän ole sentään NIIN tyhmä.

Koska tupakointihan loppuu.

Vierailija
35/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa jokainen osaa ilman mitään eri uhkailuja olla polttamatta sisällä rappukäytävässä, kellarissa, autohallissa, pyykkituvassa, saunassa, hississä ja jopa parvekkeella. Yhdellä kulmalla on tuhka-astia ja tupakkapaikan merkki. Sinne ovat osanneet suunnistaa ihan itse. Tosi miellyttävää kaikille osapuolille. 

Vierailija
36/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuttavani jotka polttavat, ovat sanoneet aikovansa polttaa kiellon jälkeen sisällä, parvekkeen ovi/ikkunat auki. Ei tämä kielto auta mitään. Ne jotka polttavat, niin kiukuspäissään polttavat vielä enemmän.

Vierailija
37/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli koko yhteisö saa sitten saastuttaa pahoinvoivaa? Ja sehän on sitten jatkuvaa, jos naapurissa esim. kolmella parvekkeella vedetään muutaman minuutin välein? Ikuisesti ikkunat kiinni ja omalla partsilla et voi nauttia koskaan? Jopa pyykkeihin se katku tarttuu. Meillä karistelivat vielä tuhkatkin päälle, kun kaiteeseen piti pariskunnan  nojata. Ja alapuolelta nousi sankka sauhu, kun oli virolaiset mahorkat! Onneksi päästiin pois.

Lihavatkin jo vedettiin tähän keskusteluun. Kyllä olette sikamaisia ja itsekkäitä! Mutta pakko kai se on omaa tyhmyyttään jotenkin puolustaa :D Tyhmät vastaajat, tyhmästi itseään tuhoten...

Vierailija
38/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoimattomana voisin "kostaa" lain rikkojille esim. jättämällä koirankakkapussin tupakoitsijan ovelle.

Vierailija
39/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuttavani jotka polttavat, ovat sanoneet aikovansa polttaa kiellon jälkeen sisällä, parvekkeen ovi/ikkunat auki. Ei tämä kielto auta mitään. Ne jotka polttavat, niin kiukuspäissään polttavat vielä enemmän.

Katsos, kiukutelu ei auta.

Tämä on asia josta saa häädön jos ei tottele.

Ihan oikeasti saa häädön omasta kodistaan.

Kummasti se uho loppuu siinä vaiheessa!

KÖH KÖH KÖHHHH vaan teille pahalta haisecat käryttäjäjuntit.

Vierailija
40/43 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tupakointia vastaan, mutta...

Olin kerran joutunut raiskausyrityksen uhriksi kävellessäni yksin myöhään

kotiin ja ainut henkilö joka kuuli avunhuutoni siihen aikaan oli parveketupakoitsija.