Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaveri tekee itselleen ja lapsilleen eri ruokaa!

Vierailija
07.09.2016 |

olin kaverilla päiväkahvilla ja teki jotain ihanan tuoksuista keittoa, johon tuli ainakin porkkanaa, papuja ja tomaattimurskaa. kun nuuhkin ilmaa ja kehuin tuoksua, kaveri huokaisi " kun vaan lapsillekin vielä kelpaisi!" .. ja kaivoi esiin Rainbowin lasagnetarpeet!

olin ihan suu auki, että OIKEASTIKO teet eri ruokaa ? jäi todella tyrmistynyt ja ihmettelevä olo, että onko tuo nyt yleistäkin? .O

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Minäkin olen tehnyt jo 20 vuotta, koska olen kasvissyöjä ja lapset eivät.

Vierailija
2/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa jaa. Olipa mielenkiintoista eli ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei taida olla lapsia? Tämä on hyvin yleistä.

Vierailija
4/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä, nälässäkö lasta pitäis pitää? Oletko jotenkin vajaa?

Vierailija
5/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on.

Minä teen lähes päivittäin eri ruuat itselleni ja lapselleni.

Tänään esim: itselleni teen jonkun keiton ( kaali luultavasti, ei lihaa ) ja lapselle/miehelle teen lihapullia & muusia.

Näin se on meillä mennyt lähes aina. Minä en itse pidä liharuista, joten oma vikani, tavallaan.

Vierailija
6/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä teen kans pojalle eri ruokaa, ja erikseen vielä vauvalle soseruoat.

mut ei mua haittaa, mä tykkään kokkailla 👍

Vierailija
7/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tulee tehtyä aika kasvispainotteisia ruokia. Salaattia ja keittoja lähinnä.

Perheemme miespuoliset otukset syövät raskaammin ja lihapainotteisesti. Heille tulee siis tehtyä omat ruuat.

Outoa, en ole tätä koskaan oikein edes ajatellut, mutta näin se vaan on.

Vierailija
8/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos kokki on kasvissyöjä ja haluaa varmistaa lapsen kasvamiseen tarpeelliset ainekset sekaruokavaliosta, niin tehdään kahta eri ruokaa.

Mutta meillä lapset syö tasan sitä, mitä äiti päättää kokata. Ja ei kelpaa, niin sitten ei ole nälkä. En ala erikseen vääntämään lapsille ruokaa, kun se valmistettu ateria sopii erinomaisesti myös lapsille.

Vierailija
9/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itsestä kiinni, antaako kakaroiden pompottaa. Ne syö sitä minkä vanhemmat päättää, jos ei kelpaa, olkoon nälissään. Allergiat sun muut on eri asia kuin pelkkä nirsoilu ja perseily.

Vierailija
10/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, voi vitisit, mitä mussukoita kasvatatte, ylläri, et jessikapetteri ei syö mitään kun äidit mahdollistavat tuollaisen perseilyn.

Vierailija
11/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös aina tehnyt eri ruokaa lapsille ja itselleni. 

Näin on menty 19 vuotta:) 

Vierailija
12/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitetaan aika usein lapsille maistuvaa ruokaa ja välillä sitten sellaista, joka on enemmän äidin mieleen. Kahta ruokaa en todellakaan jaksaisi laittaa. Yhdistelmiä saattaa olla esim makaroonilaatiko kanssa fetasalaattia, jota otan runsaammin, ja lapset taas noukkii mieleisensä ja syö pääasiassa laatikkoa.

Vierailija
13/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että syövät yhdessä, että perheenjäsenet tapaavat kunnolla edes kerran päivässä. Meillä tuo eri tuokien laittaminen ei ole tapana, mutta en pidä sitä mitenkään omituisena. 

Vierailija
14/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetatte lapsistanne nirsoja. Ei voi ymmärtää.

Vierailija
15/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei taida olla lapsia? Tämä on hyvin yleistä.

Mutta mikä järki? Että lapsille tehdään paljon epäterveellisempää kuin itselle? Onpa helvetin itsekästä tuollainen. Syötetään lapsille mitä tahansa höttömakaronia ja jauhelihaa, ja itse pidetään kyllä huoli oman aterian terveellisyydestä.

Vierailija
16/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä perheessä on kaksi isoa teinipoikaa, jotka kaipaavat kunnon ruokaa ja tulevat tuommoisesta keitosta ns " vain äkäiseksi" (eli mahat ei täyty) . 

Vierailija
17/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvava lapsi saa syödä litratolkulla jotain kasvissoppaa, että saa tarvitsemansa energian.

Se on ihan eri asia jos äiti tulee toimeen leivällä ja liemellä, lapsi ei.

Vierailija
18/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ala kokkaamaan kahta ruokaa. Vituttaa keittiössä hääriminen muutenkin. Enkä suostu syömään tyyliin nakkikeittoa tai kinkkukiusausta eli lasten lempiruokia, jotka ilman valittamista kelpaa. Välillä pitää saada kunnon aikuisten ruokaa, reippaasti maustettua, eikä mitään ylikypsää mautonta mössöä. Silloin napataan hyvillä mielin  kaupan hyllystä paketti nakkeja tai valmista lihamakaroonilaatikkoa lapisa varten. Kaikki on tyytyväisiä.

Vierailija
19/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset syöneet samaa ruokaa kuin muutkin 1v lähtien. Ei ole koskaan tehty "vararuokaa" vain heille.  Ravintoloissa (ulkomailla, Suomessa ei juuri käydä ravintoloissa) ovat 3-4v saakka närppineet vanhempien lautasilta syötävää ja sen jälkeen tilattu listalta samaa kuin muillekin.

Jokaisella on toki lempiruokia jotka huomioidaan mutta millään lastenmössölinjalla ei olla koskaan menty

Vierailija
20/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvava lapsi saa syödä litratolkulla jotain kasvissoppaa, että saa tarvitsemansa energian.

Se on ihan eri asia jos äiti tulee toimeen leivällä ja liemellä, lapsi ei.

höpö höpö! kylkeen näkkäriä tai vaikka sämpylä ja maitolasi, niin kyllä on mahat täynnä. kaikilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän