Yli kaksikymmentä vuotta kotiäiti kysy mitä haluat?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit pärjätä eläkkeellä?
En tiedä. Toivottavasti ei tarvitse niin kauaa elää.
Kuinka pärjätä rahallisesti? Minkä ikäiset ja kuinka monta lasta sinulla on? Onko kaduttanut tai tylsistyttänyt Kotiäitiys? Kohtaatko paljon ennakkoluuloja?
T. Kotiäiti itsekkin
Eikö kahdenkymmenen kotiäitivuoden aikana ole ehtinyt edes pilkkuja opetella? Oletko lukenut ikinä lapsillesi kirjoja?
Mitä teet jos tulee ero? Tai jos puolisosi kuolee? Miten olet varmistanut pärjäämisesi? Etenkin nyt kun tukijärjestelmä tulee heikkenemään.
Pystytkö antamaan kaikille lapsillesi riittävän tuen opiskeluajallakin ,kun ovat jo omillaan? Vai ovatko aikuiset lapset täysin oman onnensa nojassa kotoa lähettyä?
Onko eläketurvasi järjestetty? Tämänhän voisi tehdä niin, että mies maksaisi sinulle vapaaehtoistsa eläkevakuutusta.
Mitä teet muutaman vuoden kuluttua kun et enää voi sanoa olevasi kotiäiti (lapset aikuistuneet ja lähteneet)? Kuinka paljon identiteettisi rakentuu tuon äitiyden ympärille?
Ei ole järjestetty eläketurvaa. Mies ei halua järjestää. Enkä tiedä mitä tapahtuu jos mies jättää tms. Useampi lapsi on ja olen ne tehnyt kun mies on halunnut eikä minusta oikein ollut työelämään.
Miksi et ole miettinyt noita oleellisia asioita valmiiksi?
Miksi sinusta ei olisi työelämään? visithan kouluttautua ihan vaikka perhepäivähoitajaksi, kun lasten kanssa kerran muutenkin kotona touhuut. Kylä jokaisesta täysjärkisestä on työelämään. Jos ei ole, ei lapsiakaan pitäisi tehä.
Vaikutat masentuneelta kun et haluaisi edes eläkepäiviin asti elää ja myös miehesi tahtoon vaipuneelta kotiorjalta ja synnytyskoneelta. Ja mitäs sitten että mies ei halua (??) järjestää eläketurvaasi? Järjestä itse! Olet kai sentään ihan järjissäsi oleva aikuinen, joskin alistunut ehkä. Onko koskaan käynyt mielessä että olisit itse oman onnesi seppä? Ei ole vielä liian myöhäistä alkaa elämään itsekin!
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole miettinyt noita oleellisia asioita valmiiksi?
Miksi sinusta ei olisi työelämään? visithan kouluttautua ihan vaikka perhepäivähoitajaksi, kun lasten kanssa kerran muutenkin kotona touhuut. Kylä jokaisesta täysjärkisestä on työelämään. Jos ei ole, ei lapsiakaan pitäisi tehä.
Ei vaan ole työelämään. Vähän on myöhäistä miettiä kun lapset on tehty. Ei tämä vapaaehtoista ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat masentuneelta kun et haluaisi edes eläkepäiviin asti elää ja myös miehesi tahtoon vaipuneelta kotiorjalta ja synnytyskoneelta. Ja mitäs sitten että mies ei halua (??) järjestää eläketurvaasi? Järjestä itse! Olet kai sentään ihan järjissäsi oleva aikuinen, joskin alistunut ehkä. Onko koskaan käynyt mielessä että olisit itse oman onnesi seppä? Ei ole vielä liian myöhäistä alkaa elämään itsekin!
Ei vaan ole rahaa laittaa mihinkään ylimääräiseen eläkevakuutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko jotain kysyttävää?
Kaikki kysymykset ovat arvattavasti vihamielisiä. Entä jos töitä ei vaikka saa? Käsittääkseni ap ei edes nosta työttömyyskorvauksia (ei pumppaa rahaa yhteiskunnalta) terv Ohis
Miten ajattelit pärjätä eläkkeellä?