Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niin miten tämä työttömän sairasloma nyt menee? Miten sitä arvioidaan "eri tavalla"? Sairas on sairas!

Vierailija
07.09.2016 |

Joko jostain vallan linnakkeista on tihkunut tietoa, että miten työttömän työnhakijan sairastamista ollaan huonontamassa? Miten pannaan sairas polvilleen?
Mitä tarkoittaa että työttömän sairautta arviodaan eri tavalla kuin työllisen? Minusta se ei tarkoita mitään, mutta aikomus on varmasti huonontaa sairastuneen etuja ja oloa, se on varma!

Sairaslomaa pitää työttömän hakea jos on sairas el ei kykenisi töihin jos niitä olisi.
Ja nimenomaan työkkäristä ollaan heti patistamassa "Oikealle luukulle" eli heiltä pois, jos vähänkään vihjaa ettei ole ihan kunnossa.
Yksiki lääkäri valehteli suoraan, että hän muka syyllistyy virkavirheeseen, jos kirjoittaa työttömälle sairaslomaa. Olihan se paksua puhetta se. Ei siinä mitään, varattiin aikaa ja käytiin siellä sitten joka toinen päivä. Johan alkaa pohtia asiaa udelta kantilta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt etsiä tästä tietoa, mutta ei meinaa löytyä. Kuka työkkärissä voi päättää työttömän terveydentilasta ja sairaslomasta yhtään mitään? Kyllä se on lääkärin asia se.

Tiedän kyllä yhden työttömän, joka kävi omassa terveyskeskuksessaan joka kolmas päivä hakemassa sairaslomaa. Lääkäri ei suostunut kirjoittamaan pidempää, koska potilas oli työtön. En kyllä tajua mikä peruste se oli. Mutta siitä seurasi vaan se, että se työtön oli siellä jonotamassa samalla asiala päivä toisensa jälkeen.

Vierailija
2/9 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ainakin arvioitu sairausloman tarvetta ihan samalla tavalla töissä ja työttömänä ollessa. Pisimmillään nyt työttömänä sain 3 kk:n sairausloman suorilta käsin ja töissä ollessa vain kuukauden kerrallaan.

Eiköhän tämä riippune enimmäkseen lääkäristä ja vaivasta. Jos sairaus heikentää merkittävästi työkykyä tai estää työn tekemisen, KUULUU hakea sairauslomaa jopa työttömänä. Aika pihalla saa lääkäri olla, jos ei tätä tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita työkkärin palvelevaan puhelimeen ja kysy neuvoa sieltä. Infossa sanottiin, että jos tilanne on mahdoton, niin voi kertoa heille niin neuvovat mitä tehdä.

Vierailija
4/9 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt etsiä tästä tietoa, mutta ei meinaa löytyä. Kuka työkkärissä voi päättää työttömän terveydentilasta ja sairaslomasta yhtään mitään? Kyllä se on lääkärin asia se.

Tiedän kyllä yhden työttömän, joka kävi omassa terveyskeskuksessaan joka kolmas päivä hakemassa sairaslomaa. Lääkäri ei suostunut kirjoittamaan pidempää, koska potilas oli työtön. En kyllä tajua mikä peruste se oli. Mutta siitä seurasi vaan se, että se työtön oli siellä jonotamassa samalla asiala päivä toisensa jälkeen.

No lääkäri varmaan ihmetteli samaa kuin minä - mihin työtön tarvitsee sairaslomaa? Ollakseen poissa mistä?

Vierailija
5/9 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin (työtön) terveyskeskuslääkäri sanoi, ettei voi kirjoittaa sairaslomaa, koska minulla ei ole mitään mistä jäädä pois. Perustelin hänelle, että pitäähän minun olla työnhakukunnossa ollaksen työkkärin kirjoilla. Lähetteen kyllä kirjoitti psykiatriselle polille. Diagnoosina oli hermoromahdus, josta poiki puolen vuoden yhtäjaksoinen sairaloma...

Vierailija
6/9 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole työttömänä ollessani hakenut sairaslomaa. En edes käynyt lääkärissä kuumeen takia... Miksi olisin? Ei ne sieltä työkkäristä jok apäivä soita ja tarjoa töitä...  Eri asia varmaan jos on kyse pidempiaikaisesta sairaudesta tai työkyvyn oikeasta alenemasta.

Vierailija
7/9 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermoromahdus? Onko sellainen diagnoosi nykyään? Mitä se tarkoittaa? Mulla on varmaan sellanen kanssa, kun yhtäkkiä eteen tuli monta niin vaikeaa asiaa, etten selviä niistä. Haluan vaan nukkua ja olla peiton alla. Ahdistaa silti sekin, mutta kun mitään ei pysty tekemään. Olen kokenut päällekkäin nyt useita pahoja asioita, oikeastaan kaiken mahdollisen. Osaatko neuvoa minuakin?

Vierailija
8/9 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lääkäri varmaan ihmetteli samaa kuin minä - mihin työtön tarvitsee sairaslomaa? Ollakseen poissa mistä?

No ollakseen poissa työmarkkinoiden käytettävissä olemisesta. Jos on sairas, ei ole silloin työkykyinen, eikä siltä ajalta makseta työttömyyspäivärahaa vaan sairaspäivärahaa.

Vierailija
9/9 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työttömällä on joku krooninen sairaus, jossa on pahanemisvaiheita, niin todellakin pitää hakea sairauslomaa. Mikäli jossain vaiheessa on edessä työkyvyttömyyseläkkeen haku, niin mitenpä alentuneen työkyvyn todistaa kun ei ole sairaushistoriaa?