Kyllä työttömänä on ihanaa.
On aikaa ja rahaa. Ei ole stressiä mistään. Mites muilla ?
Kommentit (17)
Kuinka tylsää olisi elämä työttömänä. Ei mitään rutiineja vaan oleilua ilman päämäärää ja muiden rahoilla elämistä. Huh...
No jaa. On lapsille aikaa ja itsellekin. Mutta töihin kyllä haluaisin. Pitkästyttää oma seura jo. Lapset koulussa ja illat harrastavat tai ovat kavereilla. Tylsistyttää..
Kyllä. Nytkin mietin että ostaisko Karjalanpiirakoita vai kananmunia. Ovat niin halpoja että saa vatsansa täyteen. Ne joilla on vielä työ joutuu miettimään lähteäkö talvilomalle Sveitsiin vai Malediiveille. Varmaan kauhea stressi tuollaisista suurista päätöksistä.
Ei kovin paljon rahaa, onneksi olen sentään vielä ansiosidonnaisella. Työttömyys keskelle pahimpia ruuhkavuosia, juuri kun putkiremontti valmistui, ei herkkua.
Aikaakaan ei ole liikaa, kaksi koululaista, mies tekee pitkää päivää, kaikki kotityöt, harrastuskuljetukset ja ns. metatyö ja lisäksi pitäisi ehtiä hakea töitä, pitää huolta niistä verkostoista, kunnosta ja ammattitaidosta, kaivella esiin piilotyöpaikkoja, miettiä yritysideoita ja uudelleenkouluttautumista. Ei tässä paljon marjoja ehdi poimia tai nukkua päikkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Nytkin mietin että ostaisko Karjalanpiirakoita vai kananmunia. Ovat niin halpoja että saa vatsansa täyteen. Ne joilla on vielä työ joutuu miettimään lähteäkö talvilomalle Sveitsiin vai Malediiveille. Varmaan kauhea stressi tuollaisista suurista päätöksistä.
Mä matkustelenpaljon perheeni kanssa kotimaassa joten ei tämä työttömyys niin ankeaa ole.
Kyllä työttömyys olisi ihan kivaa, jos olisi vain tarpeeksi paljon rahaa. Esim. niin että voisi viettää puoli vuotta vuodesta ulkomailla jne. Jos jollekulle työ on aidosti intohimo, niin se on sitten eri juttu.
Mä en kestäny työttömyyttä kovin pitkään. Pää meinas vaan hajota. Menin sitten vapaaehtoistöihin ja pian sain töitä siivoojana.
Kolme vuotta on nyt vierähtänyt siivoojana. Välillä ajattelen miten ihanaa olisi nukkua pitkään eikä herätä viideltä, mutta onhan mulla viikonloput.
En haluais olla työtön, mutta hyvä jos sä ap nautit koska kaikille meille niitä töitä ei nyt riitäkään.
Mietityttää että miten sitä työssä käymisen ohella ehti kaiken.. ei meinaa aika riittää..
Vierailija kirjoitti:
Osta maitoa, puuroriisiä ja ruisjauhoja, niin saat aika paljon karjalanpiirakoita. Seuraavilla päivärahoilla ostat sitten kananmunia ja jotain levitettä, saat vielä munavoita niiden päälle.
Aikaahan sinulla on niitä leipoa ja jos et osaa, on aikaa opetella!
Kyllähän työttömyys niin pitkään menetteli, kun oli ansiosidonnaista ja välillä sen verran työpätkää, että sai vähän enemmän rahaa. Nyt menee nimenomaan rahatilanteen vuoksi huonommaksi, kun on vain työmarkkinatuki. Onneksi edes osa lapsista on jo töissä, ettei tarvitse kustantaa heidän opiskelua ja muita menoja.
Tähän aikaan vuodesta on ihan kivaa ja meneehän se talvikin, kun harrastaa käsitöitä, lukemista ja sellaisia halpoja kotihommia.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tylsää olisi elämä työttömänä. Ei mitään rutiineja vaan oleilua ilman päämäärää ja muiden rahoilla elämistä. Huh...
Kuinka tylsää elämä olisi töissä. Aina samat rutiinit ja pomon persläven nuolemista, kusipäisten työtoverien kanssa kiistelyä, verottajan sponsorointia. Tulisi jo se loma.
Huh...
Aikaa ja tylsistymistä kyllä löytyy muttei rahaa. Nyt olen kipeänä ja hyvä puoli on, että sain lääkkeet kokonaan maksusitoumuksella.
Vierailija kirjoitti:
Miten työttömyys estää rutiinit? Miten työttömyys vaikuttaa päämäärään? Tylsää?
Eli jollei sinulla ole joku, joka kertoo mitä pitää tehdä, et itse keksi tekemistä?
Ei hassumpaa. Rahasta ei ole pulaa, en nosta edes työttömyyskorvausta. Mikäs tässä on ollessa :)
Mä olen kyllä nauttinut elämästäni työttömänä ansiosidonnaisella. En ymmärrä, miten jollain voi olla tylsää! Olen tehnyt kaikkea, mihin ei ennen ollut aikaa. Uusia harrastuksia, opiskelua. Kroppa on timmimpi kuin koskaan, kun on aikaa käydä salilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tylsää elämä olisi töissä. Aina samat rutiinit ja pomon persläven nuolemista, kusipäisten työtoverien kanssa kiistelyä, verottajan sponsorointia. Tulisi jo se loma.
Huh...
Samaa mieltä, vituttaa herätä aikaisin joka aamu ja toistaa samat rutiinit, töihin kotiin töihin kotiin ja tehdä jotain vastenmielistä 8 tuntia päivästä, työtä enemmän kun vapaa-aikaa.. ei minkäänlaista vapautta, pelkkää orjana olemista.
No ei todellakaan ole rahaa...! Aikaa kyllä on.