Soijarouhe, pavut, linssit, kikherneet...
Näen punaista aina kun noita tyrkytetään edullisiin ruokavinkkeihin! Niin kamalia kaikki, että ei tule kovin edulliseksi, kun kukaan ei halua syödä niitä, vaan lentävät kaaressa roskikseen.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmislasagne ainekset ja soijarouhe toimii. Ei huomaa eroa jauhelihaan juurikaan ja annokselle tulee hintaa alle euro.
saako kysyä, mitä teit soijarouheelle? itse nimittäin kokeilin tuota kerran eivätkä mies ja lapset suostuneet syömään :D
Liotin soijarouheen, heitin pannulle ja lisäsin jauhelihalle tarkoitetun fajita-mausteen (mitä löytyy tortilla hyllyltä kaupasta). Miksasin nämä keskenään ja lisäsin veden ja lasagne paketin mukana tulevan ''kastikejauhon''. Sitten keittelin ne ja sitten heitin ne lasagnelevyjen kanssa päällekkäin. Laitoin juustoa hieman väliin ja päälle :) Myöskin voi soveltaa ja laittaa fetaa väliin tai oliiveja, pinaattia, kesäkurpitaa tms mitä ikinä keksiikään!
Olen itse siis ns. sekasyöjä eli syön lihaa kyllä mutta sovellan ennemmin soijaa, nyhtistä yms ruokiin. Ei turvota niin paljoa ;D
Fajitas maustetta lasagneen? Miksi ihmeessä?
Tai lasagneen kastikejauhetta? Miksi.
Ja vielä tähän lusäilisi oliveja, fetaa tms
Ruuanlaitossa voi kyllä soveltaa muttei ihan kaikkea sikin sokin
Kasvislasagne on kyllä helppo tehdä ilman mitään pussisotkuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks noi linssit, pavut ja herneet yhtään sen halvempia kuin jauheliha? Soijarouhehan on erittäin halpaa, mutta mikä siis on näiden muiden lihan korvaajien tilanne? En siis tiedä, siksi kysyn. Olisi siis tarkoitus ihan säästön vuoksi alkaa näitä syömään, mutta saavuttaako säästöä muilla kun soijarouheella?
No en muista hintoja ulkoa, mutta ovat todellakin paljon halvempia kuin liha ja parempia.
No ei ainakaan foodien mukaan. Halvimmissa kilohinta vitosen kieppeillä, eli kalliimpaa kuin halvimmat jauhelihat.
Ostin kuivattuja Kidneypapuja tarjouksesta n 2,50€ kg ja keitettynä kilosta kuivia papuja tulee 10 x 240g pusseja pakasteeseen. Hintaa pussille tulee 25 snt ja vastaa noin 120g lihaa proteiinissa ja sisältää runsaasti kuitua jota lihassa ei ole lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kuivattuja Kidneypapuja tarjouksesta n 2,50€ kg ja keitettynä kilosta kuivia papuja tulee 10 x 240g pusseja pakasteeseen. Hintaa pussille tulee 25 snt ja vastaa noin 120g lihaa proteiinissa ja sisältää runsaasti kuitua jota lihassa ei ole lainkaan.
Sähän oikea nero olet kun oot huomannu ettei lihassa ole kuitua :D :D
Emme ole veganeja emmekä edes kasvissyöjiä mutta rakastamne linssi- ja papuruokia!
Soijarouheeseen tai muihin korvikkeisiin emme koske! Aitoja kasviksia vain!
Kokeile ap vaikka chorizo-papupataa tai panissarisottoa missä on ndujaa ja papuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmislasagne ainekset ja soijarouhe toimii. Ei huomaa eroa jauhelihaan juurikaan ja annokselle tulee hintaa alle euro.
saako kysyä, mitä teit soijarouheelle? itse nimittäin kokeilin tuota kerran eivätkä mies ja lapset suostuneet syömään :D
Liotin soijarouheen, heitin pannulle ja lisäsin jauhelihalle tarkoitetun fajita-mausteen (mitä löytyy tortilla hyllyltä kaupasta). Miksasin nämä keskenään ja lisäsin veden ja lasagne paketin mukana tulevan ''kastikejauhon''. Sitten keittelin ne ja sitten heitin ne lasagnelevyjen kanssa päällekkäin. Laitoin juustoa hieman väliin ja päälle :) Myöskin voi soveltaa ja laittaa fetaa väliin tai oliiveja, pinaattia, kesäkurpitaa tms mitä ikinä keksiikään!
Olen itse siis ns. sekasyöjä eli syön
Joo ihme ohjeita?? Mikä lasagnejauhopaketti???? Fajitasmaustetta🤮
Mä teen kasvislasagnen bolognesekastikkeen korvaamalla jauhelihan munakoisosilpulla.
Itse olen korvannut noilla yli puolet lihankulutuksestani, ja keho kiittää kevyemmällä ololla ja paremmalla terveydellä. Oikein kokattuna ovat suorastaan aterian kruunu.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin käyttää mutta vatsa ei kestä :( ei vaikka liottaisi ja keittäisi kuinka. Aivan kamalat kivuliaat vatsanväänteet.
Voisko olla soija-allergiaa?! Itselläni on kyseinen vaiva, mutta pavut ja linssit toimii. Ostan ne säilykeversiona eli valmiiksi kypsinä.
Vierailija kirjoitti:
En ole vegaani mutta teen mielummin näistä otsikossa mainituista aineista ruokaa kuin lihasta koska ovat käytännöllisiä.
Minä olen A-luokan lihansyöjä. Mutta siitä huolimatta välillä syön kaikista noista tehtyä ruokia ja usein pavuista ja herneistä tehtyjä lisukkeita vaikka on liha-ateria. Muitakin kasviksia syön usein. Salaateissa papuja ja herneitä.
Oikeastaan ainut innovaatio, josta en pidä on se kaurasta tehty lihan korvike, Nyhtökaura tai mikä lie. Joku siinä tökkii. Tai sitten en vain osaa valmistaa siitä maukasta.
Olen kasvissyöjä, mutta soijarouheesta samaa mieltä. Inhottava teollinen maku maistuu läpi vaikka kuinka maustaisi.
Sen sijaan pavut, linssit ja kikherneet on aivan ihania oikein maustettuina. Niitä kannattaa maustaa siihen tapaan kuin niissä kulttuureissa joissa niitä on perinteisesti syöty, eli kaipaavat vähän happoa sitruunasta tai etikasta, ja tuliset mausteet, jeera yms. sopiii mainiosti. Eilen juuri söin oliiviöjlyssä paahdettuja kikherneitä, jotka maustoin valkosipulilla, tulisella savupaprikajauheella ja jeeralla, päälle limen mehua. Oli herkkua uusien perunoiden ja suomalaisen parsan & itsetehdyn peston kanssa.
Mielenkiinto heräsi! Täytyy mennä tutkimaan papuhyllyjä marketissa.