Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valio MiFU - kokemuksia?

Vierailija
06.09.2016 |

Ootko jo kokeillu kyseistä tuotetta?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhtis on hyvää, härkis on siinä ja siinä ja mifua riitti yksi kokeilu. Kasvissyöjän ominaisuudessa näitä kokeilen

Vierailija
42/74 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan voi ostaa tuollaista vastuutonta roskatuotetta? Kyse ei ole minkäänlainen aito kasviproteiini ja kai tiesitte, että tuote ei ole vegaaninen? Suosittelen kaikkia laittamaan kyseinen tuote boikottiin.

Te veget ootte pelottavan yksinkertaisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joten ei, ei ole pakko olla täys vegaani, mutta (lähellä tuotettujen ja satokaudenmukaisten) kasvisten osuuden  kasvattaminen omassa ruokavaliossa on fiksua. Nimenomaan siis kasvisten ja kasviperäisten tuotteiden lisääminen eläinperäisten tuotteiden kustannuksella, ei eläinperäisten tuotteiden vaihtaminen toisiin eläinperäisiin.

Itse en ole vegaani mutta tykkään kasvisruuasta ja olen kiinnostunut tekemään ruuan aina niin vegaanisesti kuin mahdollista. Mifua en ole maistanut koska ei ole ollut tarvetta.

Ihan uteliaisuuttani kysyn, että oletko koskaan laskenut kuinka monta kiloa lähikasvista pitää puputtaa, että saa saman kalorimäärän kuin mitä on 100g:ssa sikanautaa? Ja joka satokaudelle omat laskelmat? Mielellään vielä niin, että makrot olis myös samaa luokkaa (hiilihydraatti, proteiini, rasva).

Vierailija
44/74 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nykyään (lakto-ovo) vegetaristitkin ovat jo tekopyhiä ja vastenmielisiä? Ainoa vaihtoehto on olla vegaani ja siihen ei voi ilmeisesti siirtyä asteittaan? Kyseessä on kuitenkin elämäntapa, eikä pelkkä ruokavalio, joten ei siihen moni noin vain hyppää ilman isompaa motiivia. Ei ihmekään, että vegaaneja vihataan jos joku yrittää vähentää lihansyöntiä tällaisella tuotteella ja silti saa kuulla nillitystä.

Ei elämäntapa vaan hörhöjen uskonto.

Vierailija
45/74 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut maustamatonta pari kertaa. Ekan kerran tein wokkia ja toisen kerran burrittoja. Toimi molemmissa tosin hyvin. Ei tietenkään yksikseen maistu miltään, mutta muuten oikein hyvä tuote. Varmaan seuraavaksi kokeilen sitä pippurijuttua kun se on aina ollut loppu.

Vierailija
46/74 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kirjoitti:

"Joten ei, ei ole pakko olla täys vegaani, mutta (lähellä tuotettujen ja satokaudenmukaisten) kasvisten osuuden  kasvattaminen omassa ruokavaliossa on fiksua. Nimenomaan siis kasvisten ja kasviperäisten tuotteiden lisääminen eläinperäisten tuotteiden kustannuksella, ei eläinperäisten tuotteiden vaihtaminen toisiin eläinperäisiin."

Montako kotimaista / lähellä tuotettua / satokauden mukaista kasviperäistä proteiinilähdettä Suomessa on mahdollista saada? Ihan vain kiinnostaa... :)

Kyllähän suomessa viljellään palkokasveja ja viljoja, joten vaikkapa nyhtökaura ja härkis.

Vierailija
47/74 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vastenmielisen oloista. Ja en muutenkaan ihan ymmärrä konseptia? Joo, korvike lihalle, mutta on kuitenkin eläinperäinen. Itse siis olen sekasyöjä, mutta silti toi on mun mielestä jotenkin ällöttävä ja "tekopyhä" tuote, jos ymmärrätte mitä haen takaa :D Vähän sellanen kutina, ettei toi tuote ihan hirveen kauaa tule markkinoilla pysymään.

Tismalleen samat ajatukset. En tiedä mikä tuon tuotteen tarkoitus on. Korvata jotain, miksi? Tulla jonkin lisäksi? Härkiksen ymmärrän (oli mitäänsanomatonta btw) ja nyhtökauran, mutta tuollainen juusto? Se ei tule lihan tilalle, vaan on ihan eri tuote. En käytä juuri juustoja ruoassa, joten ehkä ei ole mun juttu.

Ja joo, jos ei tuotteen tarkoitusta täsmennetä, niin häviää pian markkinoilta.

Nimikin jotenkin epäonnistunut. Niinku tofua, mutta maidosta? Siis juustoa.

Ihan kammottava nimitys myös se Vaihtelu, jota tv-mainoksessa tuotteesta käytetään. Tulee assosiaatio, että ollaan jonkun todella keinotekoisen scifi-valmisteen äärellä. Vaikka maitojaloste kyseessä.

Joku Ruokajuusto tai vastaava olisi ehkä ollut ihan riittävän hyvä nimi.

Vierailija
48/74 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt tosissanne verratko halloumia ja mifua, ensin mainittu on supersuolainek juusto, josta ei todellakaan voi tai kannata tehdä pastakastikkeita ja makaronilaatikoita.

Juustoahan mifukin on.

Vierailija
49/74 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä tuotteesta heti mieleen, että on Valion epätoivoinen yritys lanseerata omaa hittituotetta nyhtisten yms. rinnalle. Tuote ei kuitenkaan tuo mitään uutta ja mullistavaa markkinoille. Voin kertoa, että yritykseksi jää.

Vierailija
50/74 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten ei, ei ole pakko olla täys vegaani, mutta (lähellä tuotettujen ja satokaudenmukaisten) kasvisten osuuden  kasvattaminen omassa ruokavaliossa on fiksua. Nimenomaan siis kasvisten ja kasviperäisten tuotteiden lisääminen eläinperäisten tuotteiden kustannuksella, ei eläinperäisten tuotteiden vaihtaminen toisiin eläinperäisiin.

Itse en ole vegaani mutta tykkään kasvisruuasta ja olen kiinnostunut tekemään ruuan aina niin vegaanisesti kuin mahdollista. Mifua en ole maistanut koska ei ole ollut tarvetta.

Ihan uteliaisuuttani kysyn, että oletko koskaan laskenut kuinka monta kiloa lähikasvista pitää puputtaa, että saa saman kalorimäärän kuin mitä on 100g:ssa sikanautaa? Ja joka satokaudelle omat laskelmat? Mielellään vielä niin, että makrot olis myös samaa luokkaa (hiilihydraatti, proteiini, rasva).

Toisaalta mukavampaa, kun ei tarvitse olla nälässä, kuten jos energiansa ottaisi kaloripitoisesta sika-naudasta.

Vierailija
51/74 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mifu-kokemuksia kysyttiin. Itse tein viikonloppuna Mifu-täytteisiin pitaleipiä tällä reseptillä ja hyvää oli: http://www.soppa365.fi/resepti/80650/mifu-pita/

Toki tuossa olisi varmasti toiminut muukin proteiini Mifun sijaan. Makuelämys ei varsinaisesti ollut Mifun vaan hyvän reseptin ja muiden ainesosien ansiota.

Vierailija
52/74 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt testannut nyhtökauraa ja härkistä. Seuraavaksi tuo Mifu olis vuorossa. Mitä siitä kannattaa tehdä?

Ei mitään. On olemassa oikeita hyviä, täysin vegaanisia vaihtoehtoja, kuten tuo nyhtökaura ja härkis. Tämä Mifu on tehty kuluttajien kusettamiseksi, sillä kyseessä ei ole aidosti vegaaninen ja kasvispohjainen lihankorvike.

Kiitos Mifun mainospuheesta. Nyt alkoi tehdä sitä mieli :)

Vierailija
53/74 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan voi ostaa tuollaista vastuutonta roskatuotetta? Kyse ei ole minkäänlainen aito kasviproteiini ja kai tiesitte, että tuote ei ole vegaaninen? Suosittelen kaikkia laittamaan kyseinen tuote boikottiin.

Ei kukaan muu erehtynyt, että VALION tuote on vegaaninen, paitsi sinä. En boikotoi Valion tuotteita, mutta minulla ei ole käyttöä mifulle, en pidä raejuustosta ja mifu on mainosten perusteella liian samanlaista.

Vierailija
54/74 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te katsoneet sen tuoteselostetta? Rasvatonta maitoa, sokeria, rypsiöljyä... Kuulostaako houkuttelevalta? Mullakin melkein kävis mielessä korvata liha tuollaisella paskalla.

Vierailija
55/74 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen kokeillut. Tähän mennessä kokeilemistani parhaiten sopi uunissa paistettuun kasvisgratiiniin. Seuraavaksi voisi kokeilla johonkin kasviskeittoon.

Vierailija
56/74 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa kokeiltua, sen tarkemmin ravintoarvoja katsomatta. Voin sanoa tällein jälkiviisaana, että tuloksena hitommoinen kalorivaje ja sitä myöten väsy. Ei tosiaankaan sovi ruuaksi "lihan korvikkeena" tai nyhtiksen/härkiksen/papujen tai minkätahansa tilalle. Raejuustoa käytän lähes kaiken lisäksi, mutta jotenkin kuvittelin, että mifurisotto on jees...  Ei ainakana, jos teet fyysistä työtä ja liikut ja kulutat päivänssä hitosti kaloreita. Täyttelen sitte protskumannapuurolla... Jep, eikä se mun makuun ollut ruuanlaitossakaan, vaikkei varsinaisesti pahaa. Ei ottanut pannulla väriä, ei maistunut oikeastaan milleen mausteista huolimatta, eikä tietenkään sulanut. Vähän kun ois pieniä kumipalloja pistellyt napaansa.

Vierailija
57/74 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro!

Mifua tulen kokeilemaan hiukka sekasyöjänä. Täys vegaani on itselleni hiukan vaikea vaihtoehto koska se perustuu pitkälti soija ym. palkokasveihin, jotka paljon käytettynä eivät sovi itselleni.

Mutta katellaan ja ihmetellään

Kille

Vierailija
58/74 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ollut ihmeellistä, ostettiin maustamatonta ja ei kyllä maistunut yhtään miltään.

Se olikin maustamaton. Aika fingerpori.

Vierailija
59/74 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin originaali mifu maistuu hyvältä, paistan ensin sipulia senjälkeen lisään mifun ja maustan ranskanperuna mausteella. Erittäin maukasta.

Vierailija
60/74 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin mifua löytääkseni vinkkejä. Tämä ketju on melko koominen ja syyttelevä monin paikoin.

En ole minkään sortin vegaani mut ihan vaihtelua ruokaan ajattelin vaikkei se eettistä ole kuten sain nyt tietää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi