Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valio MiFU - kokemuksia?

Vierailija
06.09.2016 |

Ootko jo kokeillu kyseistä tuotetta?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän hyvin idean vähäkalorisesta lihankorvikkeesta. Eihän noissa muissakaan korvikkeissa ole valtavia kalorimääriä, mutta tämä on kalori-proteiinisuhteeltaan todella hyvä. Ja ne vähärasvaisimmat lihat maksavat aika paljon, joten jos osan siitä voisi korvata edullisemmin, niin tuleehan sitä ainakin kokeiltua. Toisaalta vaikea uskoa, että raejuustomainen rakenne voisi olla syödessä parempi kuin esimerkiksi soijan rakenne on. Jossain munakkaassa ehkä?

Vierailija
22/74 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakto-ovovege, enkä ymmärrä tämän mifun ideaa. Olen innoissani lisääntyneistä uusista kasvisproteiinin lähteistä kuten nyhtis. Käytän jo aika paljon maitopohjaisia proteiinin lähteitä kuten rahkaa ja raejuustoa, mutta en kaipaa mitään paistettavaa raejuustoa lisäämään maitopohjaisten tuotteiden käyttöä. Ostan mielummin nyhtistä, härkistä, papuja, tofua jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Kyllä sillä voi jauhelihan tms. korvata, on se sata kertaa parempaa kuin joku soijarouhe.

Mutta parasta on kyllä ihan vaan jauheliha.

Vierailija
24/74 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut spagettikastikkeeseen ja oli niin hyvää. 

Mikä ero tavalliseeb raejuustoon, jos kerran maistuukin samalta eli ei miltään?

Vierailija
25/74 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raejuustoa ei voi paistaa, rakenne ei kestä.

Vierailija
26/74 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raejuustoa ei voi paistaa, rakenne ei kestä.

Miksi sitten olen useasti laittanut spagettikastikkeen joukkoon ilman ongelmia?

Vierailija
27/74 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nykyään (lakto-ovo) vegetaristitkin ovat jo tekopyhiä ja vastenmielisiä? Ainoa vaihtoehto on olla vegaani ja siihen ei voi ilmeisesti siirtyä asteittaan? Kyseessä on kuitenkin elämäntapa, eikä pelkkä ruokavalio, joten ei siihen moni noin vain hyppää ilman isompaa motiivia. Ei ihmekään, että vegaaneja vihataan jos joku yrittää vähentää lihansyöntiä tällaisella tuotteella ja silti saa kuulla nillitystä.

Idea on se, että lihatuotteen korvaaminen maitotuotteella on ihan yhtä tyhjän kanssa. Tiedät kai, että maito- ja lihateollisuus ovat tiiviissä yhteydessä toisiinsa sillä maidontuotannon takaamiseksi lehmien on oltava poikimassa jatkuvasti ja nämä vasikat sitten kasvatetaan lihaksi. Eli sekä eettiset että ympäristöön liittyvät syyt lihansyönnin vähentämiselle vesittyvät kun käytetään korvaavana tuotteena maitoa. Tässä nyhtis- härkis -vihisbuumissa on ideana vähentää eläinperäisen ruuan kulutusta  eettisistä ja ympäristöön liittyvistä syistä joten Mifu on ihan eri asia, ja itseni on ainakin vaikea ymmärtää ko tuotteen tarkoitusperää ja pidänkin sitä Valion hätäpäissään keksimänä harhautusyrityksenä kun yhä laajemmat massat ovat kiinnostuneet näistä uusista kasviproteiinivaihtoehdoista.

Joten ei, ei ole pakko olla täys vegaani, mutta (lähellä tuotettujen ja satokaudenmukaisten) kasvisten osuuden  kasvattaminen omassa ruokavaliossa on fiksua. Nimenomaan siis kasvisten ja kasviperäisten tuotteiden lisääminen eläinperäisten tuotteiden kustannuksella, ei eläinperäisten tuotteiden vaihtaminen toisiin eläinperäisiin.

Itse en ole vegaani mutta tykkään kasvisruuasta ja olen kiinnostunut tekemään ruuan aina niin vegaanisesti kuin mahdollista. Mifua en ole maistanut koska ei ole ollut tarvetta.

Vierailija
28/74 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä:

olen ollut ison osan elämästäni lakto-ovo vege. Iso osa proteiinista tuli silloin maitopohjaisista tuotteista ja korvasin ainoastaan lihan. Nykyään olen kasvispainotteinen sekasyöjä ja korvaan esim maidon, jugurtin ja ruokakerman kauravalmisteilla ja katson että muutenkin että päivittäiset aamu- väli- ja iltapalat ovat vegaanisia (leipää, smoothieta, hedelmiä, vihanneksia, marjoja, pähkinöitä..) Ruuassa sitten teen vaihdellen kasvisruokaa kasviproteiinilla ja joskus myös eteenkin perheen toiveiden mukaan ihan liharuokaa.  Juustoa rakastan, mutta tiedostan sen ympäristövaikutukset ja pyrin käyttämään sitä ainoastaan erikoisherkkuna, ruokavalion hännänhuippuna ja kuten myös satunnaista pihviä tai hampurilaista (nam). Uskon kulutukseni olevan tällä hetkellä ekologisempaa kuin lakto-ovo aikana jota kuvailin viestini alussa. 

t. 27

Vierailija
29/74 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nykyään (lakto-ovo) vegetaristitkin ovat jo tekopyhiä ja vastenmielisiä? Ainoa vaihtoehto on olla vegaani ja siihen ei voi ilmeisesti siirtyä asteittaan? Kyseessä on kuitenkin elämäntapa, eikä pelkkä ruokavalio, joten ei siihen moni noin vain hyppää ilman isompaa motiivia. Ei ihmekään, että vegaaneja vihataan jos joku yrittää vähentää lihansyöntiä tällaisella tuotteella ja silti saa kuulla nillitystä.

No jos nyt itsekin mietit, niin vegetarismi on pelkkää tekopyhää jeesustelua, kun eläinperäisistä tuotteista ei haluta aidosti luopua.

Vierailija
30/74 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos nyt itsekin mietit, niin vegetarismi on pelkkää tekopyhää jeesustelua, kun eläinperäisistä tuotteista ei haluta aidosti luopua.

Näin voi ajatella, jos vegetaristi korvaa lihan Mifulla tai muulla eläinperäisellä tuotteella. Lihankulutuksen vähentäminen on kuitenkin tosi jees vaikka ei ryhtyisikään kokonaan vegaaniksi. Mielummin kannustaisin kaikkia kokeilemaan uusia vegaanisia vaihtoehtoja ja lisäämään niitä ruokavalioon vaikka jatkaisikin sekasyöjänä, kun syyttäisin jeesustelusta.

Vierailija
31/74 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joten ei, ei ole pakko olla täys vegaani, mutta (lähellä tuotettujen ja satokaudenmukaisten) kasvisten osuuden  kasvattaminen omassa ruokavaliossa on fiksua. Nimenomaan siis kasvisten ja kasviperäisten tuotteiden lisääminen eläinperäisten tuotteiden kustannuksella, ei eläinperäisten tuotteiden vaihtaminen toisiin eläinperäisiin."

Montako kotimaista / lähellä tuotettua / satokauden mukaista kasviperäistä proteiinilähdettä Suomessa on mahdollista saada? Ihan vain kiinnostaa... :)

Vierailija
32/74 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä ja innostuin Mifusta mainosten perusteella. Nyhtökaura ja härkis ovat meillä kovassa käytössä, kiitos niistä ihanista tuotteista. Kiva juttu, että kasvissyöjien valikoima monipuolistuu.

Mutta mutta, toi Mifu. Ostettiin maustamatonta ja sitä tomaatilla maustettua. Tehtiin niistä 6 erilaista kokeiluruokaa ja tuota tuota ei ole meidän tuote lainkaan.  Vastaedes saa meidän puolesta jäädä Mifut kauppaan. 

Meillä lapset tykkää tosi paljon tofusta ja tuo Mifu sana sai heidät pohtimaan onko tuo yhtä hyvää kuin tofu mutta pettyivät karvaasti jo mausta ja rakenteesta. 

Veikkaan että tämä ei jää pysyvästi kaupan valikoimaan, moni tuttu kokeillut tuotetta eikä yksikään ole siitä positiivista kehua antanut. 

Vierailija
33/74 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vastenmielisen oloista. Ja en muutenkaan ihan ymmärrä konseptia? Joo, korvike lihalle, mutta on kuitenkin eläinperäinen. Itse siis olen sekasyöjä, mutta silti toi on mun mielestä jotenkin ällöttävä ja "tekopyhä" tuote, jos ymmärrätte mitä haen takaa :D Vähän sellanen kutina, ettei toi tuote ihan hirveen kauaa tule markkinoilla pysymään.

Tismalleen samat ajatukset. En tiedä mikä tuon tuotteen tarkoitus on. Korvata jotain, miksi? Tulla jonkin lisäksi? Härkiksen ymmärrän (oli mitäänsanomatonta btw) ja nyhtökauran, mutta tuollainen juusto? Se ei tule lihan tilalle, vaan on ihan eri tuote. En käytä juuri juustoja ruoassa, joten ehkä ei ole mun juttu.

Ja joo, jos ei tuotteen tarkoitusta täsmennetä, niin häviää pian markkinoilta.

Vierailija
34/74 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siitä nyt kaikenlaista paistellu. Käyttäny vähän niinku valmiiks maustettua halloumia tai tofua käyttäisin.

Ihan ok, ei mitään ihmeellistä.

Ainoa etu on jonkinlainen kotimaisen suosiminen, mitä tietty ihmiset varmaan täällä vihaa.

653

Vierailija
35/74 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut nyhtistä, härkistä, oumphia, soijatuotteita, mifua jne. Minusta paras kaikista on quorn (sieniprotsku). Aivan ihana koostumus ja voisin syödä sitä päivittäin. Toimii erityisesti kookosmaito-curry -pohjaisissa ruuissa :)

Vierailija
36/74 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää täytettyjen paprikoisen sisällä

Vierailija
37/74 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mifu on vielä kokeilematta eli kokemuksia ei ole. Pohdintaa kuitenkin on tullut tehtyä, mulle proteiininlähteissä on tärkeä tieto proteiinipitoisuus (Mifulla Valion sivun mukaan 14%) ja sillä perusteella esim. hallumi maitopohjaisista vie voiton tästä uudesta tuttavuudesta. 

Nyhtiksestä meillä on pidetty, siinä on hyvä proteiinipitoisuus, n. 30%. Härkiksessä proteiinia on n. 17% kun itse härkäpavussa n. 30%. Luulen, että meillä käyttöön jäävät nyhtis säännöllisemmin, härkis silloin tällöin vaihtelun vuoksi. Pääsääntöisesti pysytään vanhoissa proteiininlähteissä, arjessa säännöllisimmin papuja ja linssejä, maitopohjaisia proteiininlähteitä melkein päivittäin, nyhtistä viikottain jos kaupasta löytyy jne. Mifua voisin kokeilla jos se tulee punaisella hintalapulla varustettuna joskus vastaan. Ihan uteliaisuudesta ja vaihtelun vuoksi.

Vierailija
38/74 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt tosissanne verratko halloumia ja mifua, ensin mainittu on supersuolainek juusto, josta ei todellakaan voi tai kannata tehdä pastakastikkeita ja makaronilaatikoita.

Vierailija
39/74 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole hyvää. Raejuusto on parempaa. Lähinnä pyyhekumia

Vierailija
40/74 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan voi ostaa tuollaista vastuutonta roskatuotetta? Kyse ei ole minkäänlainen aito kasviproteiini ja kai tiesitte, että tuote ei ole vegaaninen? Suosittelen kaikkia laittamaan kyseinen tuote boikottiin.

Meinasin jättää kauppaan, mutta kun noin sanot, niin varmasti ostan. Vegaanin boikotti...väristys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä