Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koen harhaluuloisia paniikkikohtauksia

Vierailija
06.09.2016 |

Esim. saan sellaisen kohtauksen, jossa olen aivan varma opettajani aikovan tappaa minut. Olen hysteerinen. Se saattaa kestää monta päivää, mutta silti pystyn tekemään asiat normaalisti (koulu, työt yms)...

Tällaisia harhaluulokohtauksia on paljon sekä masennusta, mutta jotenkin vain pusken rutiinien lävitse päivästä toiseen.

Minkäköhän diagnoosin saisin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosi

Vierailija
2/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranoidinen skitsofrenia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäluuloinen persoonallisuushäiriö

Vierailija
4/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ne ovat alkaneet? Onko elämässäsi tapahtunut jotain pahaa? Onko ongelmia jollain elämän osa-alueella? Käsitätkö olevasi harhainen?

Vierailija
5/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin ne ovat alkaneet? Onko elämässäsi tapahtunut jotain pahaa? Onko ongelmia jollain elämän osa-alueella? Käsitätkö olevasi harhainen?

En osaa oikein sanoa, milloin ne ovat alkaneet. Voi olla että niitä on ollut aina, sillä muistan kokeneeni jo lapsena samankaltaisia kohtauksia. Olen sosiaalisesti vähän erikoinen mutten kuitenkaan sosiaalisesti tyhmä, vaan välinpitämätön. Energiaa ei oikein ole paljon ja joskus toimin hyvin epäloogisesti sosiaalisissa suhteissani ja muutenkin elämässä.

Käsitän harhakohtauksien olevan harhaa kun kohtaus on ohi. Kohtauksien aikana todellisuudentaju hämärtyy ja hyvin hyvin pieni tajunta on jäljellä siitä, mikä on totta. Kohtauksien aikana saatan olla vainoharhaisen lisäksi itsetuhoinen (meinasin esim. hypätä liikkuvasta autosta pois)

Ap

Vierailija
6/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a

Vierailija
7/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaperäinen stressihäiriö? Traumaterapeutti voisi auttaa sinua.

Vierailija
8/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paranoidinen skitsofrenia

En kuitenkaan ole koko aikaa harhainen vaan kyse on harhaisista kohtauksista, masennuksen ja ylipirteyden vaihtuvuudesta eli mieliala vaihtelee todella nopeasti. Masennusta paljon enemmän kuin ylipirteyttä. En käytä e-pillereitä.

ap

Vierailija
9/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että kyseessä on harha eikä esim aistiyliherkkyys ja aavistat tulevia asioita ennalla?

Vierailija
10/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että kyseessä on harha eikä esim aistiyliherkkyys ja aavistat tulevia asioita ennalla?

No, luulin opettajani tappavan minut eikä tappanut. En ole enää hänen oppilaansa niin tuskin tulee tappamaankaan :D

Olen myös luullut ison linnun meinaavan tappaa minut, kuvitellut ihmisten vihaavan minua, kadulla tuntuu että katsovat... Kerran meinasin hypätä liikkuvasta autosta enkä kohtauksen takia tajunnut siinä voivan käydä jotain.

ap

Vierailija
11/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi keskittymiskyky ja muisti ovat huonontuneet paljon

ap

Vierailija
12/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene sinne lääkärille niin tiedät.

Vierailija
13/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoottinen masennus? Tosin jos itse ymmärrät tilasi niin tuskin asian laita on niin huono. Tuo tappamisasia kuulostaa psykoosilta tms?

Vierailija
14/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain kehtaa mennä lääkäriin, en edes tiedä mitä sanoisin

ap

Vierailija
15/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoottinen

Vierailija
16/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerrot kuten kirjoitit. Mitääni paniikkikohtauksia nuo eivät todellakaan ole.

Vierailija
17/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta pelkään että tämä pahenee, toisaalta mitä tälle voisi edes tehdä? Lääkkeitä suuhun ja aivot muussiksi? ap

Vierailija
18/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä sen, ettei minulla oikein ole persoonaa lainkaan - ei minäkäsitystä. Kaikki ihmiset ovat aina sanoneet minulle, etteivät yhtään tajua millainen olen

ap

Vierailija
19/30 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kohtauksilla jotain laukaisevaa tekijää? Kuulostaa ptsd:ltä tai psykoosilta. En ole lääkäri.

20/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa, jäsentymätön persoonallisuus. Siihen näyttäisi liittyvän myös psykoosialttiutta. Ehkäpä olet neurologisesti epätasapainossa, hiukan autistinen tms?

HUOM! En ole lääkäri. Olen vain monen eri tavalla, lähinnä autismikirjon plus bipolaari-osaston oireilevan henkilön lähiomainen. Heillä on myös persoonallisuuden häiriöitä. Psykootikon kanssa vietin 4 vuotta.

Oikea lääkäri tunnistaa oireesi ja ohjaa sinut hoidon piiriin. Hänellä ei ole mitään syytä nauraa tai nolata sinua. Olet hänen asiakkaansa niin kuin jokainen vastaanotolle saapuva. Lääkäriasemia ei rakenneta ihmisten nöyryyttämiseksi vaan parantamiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän