Oletko käynyt emäntäkoulun?
Kommentit (6)
Pitäisi olla pakollinen jos ei käy armeijaa. Emäntä tai sotilas.
Olen. Hyvinkin hyödyllinen on ollut omassa elämässä, vaikka ammatti ei millään tavalla ole liittynyt koti- tai maatalouteen.
Olen osannut lypsää lehmän ja laittaa loimen kangaspuihin emäntäkoulun opeilla. Ja on se ruuanlaitossa, leivonnassa ja puutarhanhoidossakin ollut tarpeen.
1: ota huomioon se, että emäntäkoulun käyneet vaimot ovat jo puumaikäluokkaa ... Vaan sehän on hyvä asia, eikö olekin?
Itse menin emäntäkouluun peruskoulun jälkeen kun en oikein muutakaan keksinyt. Olihan se aikaa sekin - luultavasti silloiset opettajat muistavat minut vieläkin. Ja paikalliset varusmiehet pari kaverianikin.
Talouskoulun parikymppisenä (työpaikkaa odotellessa uudella paikkakunnalla). Hyödyllisiä kotitaloustaitoja opetettiin, oppilaina lähinnä narisevia teinejä, jotka eivät olleet päässeet muualle yhteishaussa ja muutama kaltaiseni vanhempi outolintu.
Jos vielä kerran menisin naimisiin niin vaatimuksena olisi emäntäkoulu. Vaimoni myönsi minulle joskus ettei ole moista koulua käynyt. Naureskelin silloin, mutta en enää.