Ottaa päähän hallituksen työttömien kiusaus! Se oli sitten siinä ja nyt alkaa saikutus ja tyhmäksi heittäytyminen.
Masennusta, ahdistusta ja mitä näitä nyt onkaan alan valittamaan, jos jotain 3kk välein olevia kuulusteluja aletaan järjestämään.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule kuulusteluja, eihei ammattiliitot eivät hyväksy. Hallitus joutuu perääntymään.
Terv. Luottamusmies
Niin, kyllä on taas niin "viisas esitys" että ihan naurattaa.
Toteutuessaan se tulisi vaan lisäämään byrokratiaa ja kustannuksia, eli siitä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä. Täysin idioottimaisen typerä esitys, kun ei se ainakaan tuottavaa työtä lisäisi mitenkään.
Idea onkin saada veronmaksajien rahat (ne 17 miljoonaa on jo siis luvattu) niille haasttatteluyrityksille. Katos, kaverille kanssa. 17 miljoonaa veromaksajien rahoja menee siis suoraan rikkaiden herrojen taskuun. Ja taas yhteiskuntaa on kupattu ja työttömät pistetään syntipukeiksi rakenteellisessa työttömyydessä.
Porvarit hallituksessa niin sovittu mulle sulle systeemillä ketkä saa kupata valtiota. Maksajien pitäisi lyödä perse kenttään eli yleislakko. Tuo 17 miljoonaa on pikkusumma valtion budjetista. Kikyllä siirrettiin paljon enemmän kultapossukerholle.
Tärkeintä olisi nähdä kokonaiskuva. Kun työttömiä on ihan helvetisti ja niitä nakitetaan 9 euron orjiksi. Tälle kehitykselle kannattaa laittaa stoppi. Muuten kaikki mitkä vain voidaan teetetään työvelvollisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa haastattelijoiden varmaan pukeutua luotiliiveihin
Ottaako noin koville se että lekottelulle tulee stoppi?
Se on voi voi.Ottaako noin koville kun huomena pitää mennä töihin?
Se on voi voi.
kuten sullekin jo monta kertaa sanottu, voit lopettaa ton kitisemisen ja ottaa loparit.
Täh?
Ei ota. Enhän minä tässä ole ainokaista elämääni pilaamassa. Sinä olet.
Ja miksi ihmeessä ottaisin loparit? Mitä kitinään tulee, te tukien varassa olette niitä kitisijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule kuulusteluja, eihei ammattiliitot eivät hyväksy. Hallitus joutuu perääntymään.
Terv. Luottamusmies
Toteutuessaan se tulisi vaan lisäämään byrokratiaa ja kustannuksia, eli siitä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä. Täysin idioottimaisen typerä esitys, kun ei se ainakaan tuottavaa työtä lisäisi mitenkään.
Idea onkin saada veronmaksajien rahat (ne 17 miljoonaa on jo siis luvattu) niille haasttatteluyrityksille. Katos, kaverille kanssa. 17 miljoonaa veromaksajien rahoja menee siis suoraan rikkaiden herrojen taskuun. Ja taas yhteiskuntaa on kupattu ja työttömät pistetään syntipukeiksi rakenteellisessa työttömyydessä.
Porvarit hallituksessa niin sovittu mulle sulle systeemillä ketkä saa kupata valtiota. Maksajien pitäisi lyödä perse kenttään eli yleislakko. Tuo 17 miljoonaa on pikkusumma valtion budjetista. Kikyllä siirrettiin paljon enemmän kultapossukerholle.
Tärkeintä olisi nähdä kokonaiskuva. Kun työttömiä on ihan helvetisti ja niitä nakitetaan 9 euron orjiksi. Tälle kehitykselle kannattaa laittaa stoppi. Muuten kaikki mitkä vain voidaan teetetään työvelvollisilla.
No kas kun ei vallankumous. Voi kulta pieni kun sinulla ja muilla on jalat tukevasti irti maasta.
Kaikille kun ei niitä hyvin palkattuja hommia riitä. Kannattaisi uskoa jo!
Esimerkiksi Pirkanmaalla oli kesäkuussa noin 40 000 työtöntä työnhakijaa. Jos nuo kaikki haastateltaisiin 3kk aikana esimerkiksi 30min/asiakas, niin se tarkoittaisi 635 haastattelua työpäivää kohden. Tämä tarkoittaisi 317,5 tuntia haastatteluja päivää kohden. Kun tämä jaetaan 8 tunnin työpäiviin, niin tarvitaan noin 40 haastattelijaa tekemään tätä ympärivuotisesti.
Vierailija kirjoitti:
Menkää kuntouttavaan työtoimintaan, silloin olet aktiivinen eikä tarvii juosta haastatteluissa ja saa ylimääräistä rahaakin. Itte ollut kohta kaks vuotta eikä oo aikomustakaan lopettaa. Aina se voittaa kotona makaamisen.
En todellakaan tee palkatonta työtä. En vaikka kuinka hyvää työtä tarjottaisiin, koska kysymys on periaatteellinen. Vien yhden työpaikan tekemällä ilmaistyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. Luottamusmies
No kas kun ei vallankumous. Voi kulta pieni kun sinulla ja muilla on jalat tukevasti irti maasta.
Kaikille kun ei niitä hyvin palkattuja hommia riitä. Kannattaisi uskoa jo!
Hetkinen, eli jos töitä ei riitä kaikille niin missäs se ongelma tässä on? Voin siis jatkaa makoilua hyvällä omallatunnolla
Vierailija kirjoitti:
Te ette taida ymmärtää ettei rahaa ole enään maksaa siitä kun ei kiinnosta tehdä mitään. Suomi tarvitsee vuoteen 2020 mennessä n. 1.8 miljoonaa maahanmuuttajaa tekemään töitä! Koska suomalaisia työttämiä ei työ kiinnosta kun kivempaa on maata kotona! No mikäs siinä maatessa on rahaa tulee n. 2500 euroa kuukaudessa.
Tänä päivänä on tilanne miten pääkaupunkiseudulla ilman ulkomaalaisia ei olisi siivojia, bussikuskeja.
Miksi ette voi mennä töihin? Ihan oikeasti miksi pitää olla muiden elättinä!
Kuka työtön saa 2500 kuukaudessa? Harva joka on hyvällä liiton rahalla. Perustyötön joka on kelan rahoilla saa alle 500 elämiseen. Se on tosi vähän suomen hintatasolla. Jos siivoamisesta tai bussin ajamisesta maksetaan huonosti niin siitä johtuu ettei tekijöitä löydy. Eikä se palkka paljon lohduta kun siitä menee isoissa kaupungeissa leijonan osa asumiseen. Ruoka, juomat ja oikeastaan kaikki on suomessa euroopan kalleinta.
Vierailija kirjoitti:
Te ette taida ymmärtää ettei rahaa ole enään maksaa siitä kun ei kiinnosta tehdä mitään. Suomi tarvitsee vuoteen 2020 mennessä n. 1.8 miljoonaa maahanmuuttajaa tekemään töitä! Koska suomalaisia työttämiä ei työ kiinnosta kun kivempaa on maata kotona! No mikäs siinä maatessa on rahaa tulee n. 2500 euroa kuukaudessa.
Tänä päivänä on tilanne miten pääkaupunkiseudulla ilman ulkomaalaisia ei olisi siivojia, bussikuskeja.
Sinä et taida ymmärtää, että töitä ei ole vaikka kuinka niitä etsii. Olen korkeakoulutettu ja minulla on työkokemusta 15 vuotta. Olen hakenut kaikkia vähänkin sopivia paikkoja. Edes siivoamaan en ole päässyt. Olisin mielestäni sopiva erääseenkiin siivouskohteeseen, mutta siinäkin kriteeriksi oli laitettu, että edellytetään kokemusta siivoustyöstä edeltävien kolmen vuoden ajalta. Minulla olisi kokemusta, mutta se on vanhempaa, opiskeluajoilta! Aion silti hakea tuota, vaikka turhaahan se on. Ja vastausta ei taaskaan tule Lähisiivoukselta, kuten ei aikaisemminkaan.
Annapa minulle neuvo, miten menen töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää kuntouttavaan työtoimintaan, silloin olet aktiivinen eikä tarvii juosta haastatteluissa ja saa ylimääräistä rahaakin. Itte ollut kohta kaks vuotta eikä oo aikomustakaan lopettaa. Aina se voittaa kotona makaamisen.
En todellakaan tee palkatonta työtä. En vaikka kuinka hyvää työtä tarjottaisiin, koska kysymys on periaatteellinen. Vien yhden työpaikan tekemällä ilmaistyötä.
Aivan oikea periaate, työstä kuuluu maksaa palkka jolla elää.
Vierailija kirjoitti:
Mamuja otetaan systemaattisesti töihin ennen suomalaisia koska ne tulevat työnantajalle halvemmaksi. joten tämäkään asia josta vaahtoat ei johdu työttömistä (suomalaisista).
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehdot käyttää ainoa elämäsi: a. kuntouttava työtoiminta, b. kotona makaaminen? Miten tehokasta kuntoutusta on ollut, jos kaksi vuotta olet ollut, etkä kuntoon ole tullut? Toivottavasti et ole lopullisesti menetetty tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa haastattelijoiden varmaan pukeutua luotiliiveihin
Ottaako noin koville se että lekottelulle tulee stoppi?
Se on voi voi.Ottaako noin koville kun huomena pitää mennä töihin?
Se on voi voi.
kuten sullekin jo monta kertaa sanottu, voit lopettaa ton kitisemisen ja ottaa loparit.
Täh?
Ei ota. Enhän minä tässä ole ainokaista elämääni pilaamassa. Sinä olet.
Ja miksi ihmeessä ottaisin loparit? Mitä kitinään tulee, te tukien varassa olette niitä kitisijöitä.
Aika hellyyttävä =) tekisi ihan mieli kutikutikuti leuan alta ja pörröttää tukkaasi, oih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et taida ymmärtää, että töitä ei ole vaikka kuinka niitä etsii. Olen korkeakoulutettu ja minulla on työkokemusta 15 vuotta. Olen hakenut kaikkia vähänkin sopivia paikkoja. Edes siivoamaan en ole päässyt. Olisin mielestäni sopiva erääseenkiin siivouskohteeseen, mutta siinäkin kriteeriksi oli laitettu, että edellytetään kokemusta siivoustyöstä edeltävien kolmen vuoden ajalta. Minulla olisi kokemusta, mutta se on vanhempaa, opiskeluajoilta! Aion silti hakea tuota, vaikka turhaahan se on. Ja vastausta ei taaskaan tule Lähisiivoukselta, kuten ei aikaisemminkaan.
Annapa minulle neuvo, miten menen töihin?
Eikä muuten kannata odottaa vastausta ihan pian..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. Luottamusmies
Kaikille kun ei niitä hyvin palkattuja hommia riitä. Kannattaisi uskoa jo!Voin siis jatkaa makoilua hyvällä omallatunnolla
Tämän uskomme helposti.... *tirsk*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki työttömät näin sakeita mitä tämä sivu antaa ymmärtää vai onko tänne pesiytynyt kaikki saamaton pohjamuta.
luin tätä ketjua ihan mielenkiinnolla, av- mammat taitaa pääsääntöisesti olla työttömiä, vieläpä sellaisia jotka hinnalla millä hyvänsä yrittää välttää työtä. mä menen ainakin mielelläni töihin, on työ yhteisö, kyllä se antaa enemmän kuin nimettömänä av.palstaa vahtaaminen, on sentään oikeita ihmis-suhteita. tänne tosiaan pesiytynyt koko suomen saamaton pohjamuta.
Miten on mahdollista, että jollain, joka kirjoittaa noin huonoa äidinkieltä, on kunnollinen työpaikka, mutta minulla ei?
Kuntouttavassa työtoiminnassa ei viedä kenenkään työpaikkaa tai virkaa. Ne ovat ylimääräisiä henkilöitä siellä työpaikalla, tämä lukee siellä sopimuksessa mikä allekirjoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki työttömät näin sakeita mitä tämä sivu antaa ymmärtää vai onko tänne pesiytynyt kaikki saamaton pohjamuta.
luin tätä ketjua ihan mielenkiinnolla, av- mammat taitaa pääsääntöisesti olla työttömiä, vieläpä sellaisia jotka hinnalla millä hyvänsä yrittää välttää työtä. mä menen ainakin mielelläni töihin, on työ yhteisö, kyllä se antaa enemmän kuin nimettömänä av.palstaa vahtaaminen, on sentään oikeita ihmis-suhteita. tänne tosiaan pesiytynyt koko suomen saamaton pohjamuta.
Miten on mahdollista, että jollain, joka kirjoittaa noin huonoa äidinkieltä, on kunnollinen työpaikka, mutta minulla ei?
Koska joissain työpaikoissa tehdään oikeastikin jotain muuta kuin rustataan haikuja. Ala vaikka esikoiskirjailijaksi, jos kynä pysyy kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Karenssit ovat järjetöntä touhua. Tulonsiirtoa luukulta toiselle. Sama raha tulee kuitenkin. Mitä näistä stressaamaan. Antaa akkojen kuulustella. Oikein odotan näitä syyllistämiskuulusteluja yksityisten firmojen palkkaamien "kuulustelijoiden " kanssa. Jotenkin säälin heitä, koska he raukat eivät tule helpolla tienaamaan palkkaansa. En haluaisi olla heidän saappaissaan, sen verran vittuuntunutta kansaa on nykyään työttömänä. Nöyryys on loppunut kyykytetyiltä.
Nöyryyden pitääkin loppua, alistajat alistetaan, siihen se menee.
Suuret ikäluokat kun menee multiin, alkaa "kivat" ajat kaikille vittupäille.
Koska en halua. Tuu pakottamaan.