Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

33-vuotias yrittäjä selvitti eläkkeensä ja järkyttyi: ”Maksan nyt 440 €/kk – saan 69-vuotiaana 1269 €/kk”

Vierailija
06.09.2016 |

https://www.uusisuomi.fi/raha/203047-33-vuotias-yrittaja-selvitti-elakk…

Jos ees ikinä saa eläkettä, itse en ihan täysin usko et 36 vuoden päästä kukaan saa eläkettä. Systeemi on mätä!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki viron e-kansalaisuus ja laita firma sinne.  Kaikki rahat voi pitää firmassa ja maksaa sitten niitä ulos ikään kuin osinkoina kun niitä tarvitsee.  Se on tietty se, että voiko siihenkään yhteiskuntamalliin luottaa, yksi lisävero ulkomailta omistetuille yrityksille ja se on vipsistä vain.  Pelkästään Uudenmaan alueelta noin 11 000 toiminimeä on kuitenkin tehnyt jo noin.  Viroon ne maksavat yritysveroja sen 19%:iaan, ja senkin todellakin vasta sitten, kun varoja otetaan firmasta ulos.  Ei hölmömpi ratkaisu ja vielä laillinenkin.  Minäkin jo selvittelen tätä vaihtoehtoa itse itselleni.  Ei paljoa huvita noiden arabeiden ekskursio maksuja maksella enää.  Maahan jo aiemmin tulleen porukan työllisyysaste on 20 vuoden kuntouttamise ja kotouttamisen jälkeen jotain noin 13%...  ja nekin siis toimivat lähinnä toisilleen tulkkeina,  mutta Suomi kuulemma tarvitsee näitä.  Alkaa tuntua siltä, että tämä kotimaa on jo menetetty.  Veroille ei saa enää edes vastinetta, ei edes sitä poliisin suojeluakaan, vaan ne kaikki rahat vain menevät tarpeettomien ihmisten elättämiseen niin valtion suojatyöpaikoissa kuin myös tämän muun joutoväen elättämiseen. Itselle ei jää enää kohta mitään käteen.  Suomen todellinen veroaste on luokkaa 65%.  Se on tosiasia, eikä mikään vitsi.  Eikä tämä meno minkään vapaaehtoisuuden kautta enää muuksi muutu, eikä tätä tilannetta voi enää äänestämällä korjata.  Pohjan kautta mennen tämä yhteiskunta on korjattava.  Se tulee olemaan julmaa, ja sitä vastaan kannattaa jo alkaa suojautumaan.  Itse sitä ihminen on itsestään vastuussa, se valtion antama suoja on jo vähän vitsin asteella jos osaa yhtään laskea.  Meidän kaikkien kynnelle kykenijöiden kannattaa alkaa meidänkin niiksi "monikansallisiksi toimijoiksi".

Vierailija
22/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yelmaksutminimissä kirjoitti:

440e/kk * 32v sijoitettuna osakkeisiin, joissa keskituotto n. 9% 

65vuotiina säästöissä 907 783e

Eletään osingoilla/arvonnousulla käyttämättä varallisuutta n.7% vuosi

907 783 * 0,05 / 12kk = 5295/ kk loputtomasti ja kuollessa 907 783e perinnöksi.

Yrittäjä, haluatko säästää eläkkeesi itse vai eläkerahaston kautta?

Jos saat tarjottua noin suuren tuoton joka vuosi korkoa korolle vuodesta toiseen, ryhdy ihmeessä kaupallistamaan osaamisesi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 9% on aika huima tuotto-odotus. Taitaa olla tuplaten historiallinen keskiarvo muutaman viime vuosikymmenen ajalta.

Vierailija
24/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan typerä juttu. Eikö yrittäjä ymmärrä että hän ei maksa mitään itselleen noista rahoista?

Me maksetaan tällä hetkellä eläkkeellä olevien eläkkeet ja kun jäämme itse eläkkeelle, seuraava sukupolvi maksaa meidän eläkkeet. Ja seuraava taas heidän.

Tietenkin kannattaa seurata ja laskea paljonko eläkettä kertyy ja tehdä omia suunnitelmia ja säästöjä sen mukaan. Mutta ihan turha kuvitella että eläkemaksuja itselleen maksaisi.

Mitä jos silloin kun tämä isäntä on 69, ei enää olekaan tätä järjestelmää?

Vierailija
25/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytön riski olla säästämättä itselleen vanhuutta varten. Eikä nyt kerrytetäkään itselle vaan maksellaan pullamössöjen elintasoa. Eläkekatto pls.

Vierailija
26/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sun täytyy tehdä riskisijoituksia päästäksesi tuohon seitsemään/yhdeksään prossaan.

Eläkevakuutusyhtiöt eivät saa tuollalailla riskisijoittaa asiakkaittensa eläkevaroja.

Vierailija
27/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 9% on aika huima tuotto-odotus. Taitaa olla tuplaten historiallinen keskiarvo muutaman viime vuosikymmenen ajalta.

Höpsis. 7,5 lienee lähempänä totuutta.

Vierailija
28/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sun täytyy tehdä riskisijoituksia päästäksesi tuohon seitsemään/yhdeksään prossaan.

Eläkevakuutusyhtiöt eivät saa tuollalailla riskisijoittaa asiakkaittensa eläkevaroja.

Ja kun tekee riskejä, on todennäköistä, että pääomastakin joskus lähtee joku osanen. Eikä ole muutenkaan tervettä laittaa tulevaisuuden turvaa riskirahan varaan. 

Vierailija
29/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassakaan muunlaisia kuin riskisijoituksia.

Vierailija
30/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, olen yrittäjä. Siksi en maksa eläkemaksuja kuin minimin.  Palkkaakaan ei kannata maksaa. 

Miettikääpä ett jutun henkilö ostaisi velaksi 190 000 eurolla muutaman yksiön heti uransa alussa. 

Sijoitusasuntojen arvot nousevat ja ovat noussee paljon. Ja vuokratulot siihen. 

Kummallista, että ykstyinen henkilö peittoaa tosta vaan eläkeyhtiön. 

Tai ei se ole kummallista. Nehän varat eläkeyhtiöillä valuu jonnekin muualle. 

Eläkeyhtiöillä on tällä hetkellä kirstut täynnä rahaa. Mihin sitä jemmataan? 

Taisi olla alkuvuodesta muuten kun taas eläkeyhtiöiden tuotot olleet pakkasella. 

Eläkeyhtiöillä on muuten veroparatiisikytköksiäkin sijoitustensa kautta. Sehän on ollut julkisuudessa. Eikä siinä ole eläkeyhtiöiden mukaan mitään kummallista. 

Totuus on, että sijoitusinstrumenttien ja erilaisten omistusketjujen kautta tuotot sijoituksista valuvat jonnekin muualle. 

Vierailija
31/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjänä sijoittanut rahat ihan toisin. Asuntoihin, enkä vakuutuksiin. Minulla onkin jo miljoona-asunto vaikka olen nuori. 

Bye bye eläkeyhtiöt ! 

Vierailija
32/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan typerä juttu. Eikö yrittäjä ymmärrä että hän ei maksa mitään itselleen noista rahoista?

Me maksetaan tällä hetkellä eläkkeellä olevien eläkkeet ja kun jäämme itse eläkkeelle, seuraava sukupolvi maksaa meidän eläkkeet. Ja seuraava taas heidän.

Tietenkin kannattaa seurata ja laskea paljonko eläkettä kertyy ja tehdä omia suunnitelmia ja säästöjä sen mukaan. Mutta ihan turha kuvitella että eläkemaksuja itselleen maksaisi.

Mitä jos silloin kun tämä isäntä on 69, ei enää olekaan tätä järjestelmää?

Ehei kun olet 82.

Vierailija
33/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata maksaa, toimimaton järjestelmä. Järjestelmä Shutdown .. plii .. plii plii.. uploading .. crashh.. windows 95 booted.

Vierailija
34/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten maksaa sinne eläkeyhtiöön roponsa niinkuin ennenkin, ettei riski realisoidu.

Vierailija
35/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Säästäisi ja rahastoisi itse tuon maksamansa kk-summan, niin yle:n laskutavalla olisi vähintään muutama miljoona rahastossa kun jäisi eläkkeelle. Ehkä jo hieman aikaisemminkin voisi jäädä eläkkeelle.   Vai onko tuo eläkemaksu nyt sitten sellainen vapaaehtoinen pakko, jolla pyöritetään tuota itse systeemiä ja härdelliä niin pitkään kuin se saadaan pyörimään.  Loppuu kuitenkin ennen kuin tuo maksaja pääsee nauttimaan saamapuolelle.

Tuollaisen summan maksamisessa kuukaudessa ei ole mitään järkeä mikäli joskus hamassa tulevaisuudessa on vain tuon verran odotettavissa eläkettä ja sekin vasta tosi vanhana.

Joku asia tuossa ei taida pitää ihan paikkansa.

.

Sijoittamisessa on omat riskinsä. Historia kertoo, että toisinaan sijoittajat ovat menettäneet kaiken. Varsinkin nykyään tätä finanssialaa pidetään keinotekoisesti pystyssä, romahdus odottaa nurkan takana.

Vierailija
36/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 %:lla eläkkeensaajista eläke on nyt juuri saman kokoinen kuin mitä tuo yrittäjä on laskenut saavansa.

Silti palstalla on useampi ketju siitä, kuinka nykyeläkeläiset elävät leveästi suurilla eläkkeillään. Nyt sitten itketään, kun oma eläke ei tule tuota suurempi. Hohhoijaa.

Vierailija
37/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on itse määrittänyt tulokseen noin 1800 e/kk niin ei kai sen suuruisesta palkasta juuri tuon suurempia eläkkeitä synnykään. 

Tuo on tosiaan ongelma monen yrittäjän kohdalla. Maksetaan eläkemaksuja niin vähän kuin suinkin. Onko ihme ettei sitä sitten kerry?

Vierailija
38/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjänä sijoittanut rahat ihan toisin. Asuntoihin, enkä vakuutuksiin. Minulla onkin jo miljoona-asunto vaikka olen nuori. 

Bye bye eläkeyhtiöt ! 

Ruotsi on tilanteessa, jossa asuntokuplan puhkeaminen odottaa ihan nurkan takana. Suomessa on väläytelty samaa. Onnea vaan matkaan.

Vierailija
39/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. 7,5 lienee lähempänä totuutta.

Reaalituotto Helsingin pörssissä on 1950-luvulta alkaen ollut keskimäärin noin 4% vuodessa. Jos inflaatiokorjaus unohdetaan, tuotto näyttää korkeammalta.

Vierailija
40/47 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten maksaa sinne eläkeyhtiöön roponsa niinkuin ennenkin, ettei riski realisoidu.

Ei, vaan jos susta tuntuu, että on olemassa riskittömiä sijoituksia, niin lue edes jokin sijoittamisen perusteos.