Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte tehdä pienipalkkaista työtä?

Vierailija
06.09.2016 |

Tienaatte esim 30 000- 40 000 brutto vuodessa. Suurin osa suomalaisista saa enemmän.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se menee niin, että ne ihmiset jotka ovat liian kilttejä tai liian tyhmiä, jäävät polkemaan paikoilleen pienipalkkaisiin työpaikkoihin. Ihmiset jotka haluavat aprantaa elämänlaatuaan, pyrkivät eteenpäin parempiin paikkoihin.

Varmaan juuri näin, olen liian kiltti. Onkin sanottu, että akateemiset päätyvät usein tekemään suorittavaa työtä (minulla on akateeminen loppututkinto). Itse en ole oikein kunnianhimoinen ja esimiestehtäviin en todellakaan haluaisi. Pienipalkkaisella alallani vain esimies saa vähän parempaa palkkaa. Itse olen tyytyväinen pieneenkin palkkaani, jos työ on tarpeeksi vaihtelevaa, työyhteisö on kiva ja töitä riittää.

Vierailija
22/42 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain piti aloittaa. Kun muutin ulkomaille ja etsin oman alan työn palkka tuplaantui (vaikka ei täkäläisessä mittakaavassa mikään huikea olekaan). Hieno uusi asunto, voi reissata ja ostaa mitä haluaa ja aina jää säästöön (en tosin osta kymppitonnien designlaukkuja ja syö joka päivä ulkona)...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle palkka ei ole merkittävä asia, kunhan sen verran maksetaan, että sillä elää.

Tärkeintä on se, mitä saan itse työstä, kuinka mielenkiintoista se on ja kuinka pääsen toteuttamaan itseäni ja kykyjäni (olen onnekas, että omassa työssäni nämä ovat ihan kymppiplus). Toisella sijalla on työympäristö, viihtyvyys ja työkaverit. Palkka tulee kaukana perässä.

Vierailija
24/42 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni työstä täytyy jäädä jotain säästöönkin, jotta sen tekeminen olisi kannattavaa. Jaksoin tehdä pienipalkkaista työtä neljä vuotta ja sinä aikana ehdin tekemään johtopäätöksen, ettei kannata jatkaa. Opiskelin uuden ammatin.

Pieni palkkainen työ oli välillä puuduttavan tylsää, joka päivä fyysisesti raskasta ja kuluttavaa sekä väkivallan uhkakin kummitteli takaraivossani. Vapaa-ajalla en jaksanut tehdä mitään palauttavaa ja rahaakaan ei ollut.

Kaupasta ei ollut varaa hankkia niitä juttuja, jotka olisivat olleet laadukkaita ja kauniita. Elin askeettisesti, koska en tahtonut hankkia mitään huonolaatuista ja rumaa. Söin sentään laadukaksti ja hyvin, mutta se, että sai tarpeeksi hyvää ruokaa ei kyllä riittänyt pitämään kiinnostusta yllä työtä kohtaan.

Aloin irroittautumaan työstä. Säästin pienestä palkastani, jotta opiskelemaan päästessäni en olisi aivan persaukinen. Tein työn rankkana fyysisenä suoritteena kuudessa tunnissa, vaikka minulle maksettiin kahdeksan tunnin työstä ei urakasta. Jäljelle jääneet tunnit luin pääsykokeeseen, enkä suinkaan ottanut lisää töitä vastaan! Ihan sama, jos olisi tullut varoituksia, mutta kukaan ei tainnut huimata, kun työt tuli tehtyä lyhyemmässä ajassa kuitenkin. Suosittelen! Ette ole kenenkään orjia! Pyrkikää työn mielekkyyteen, elintasoon ja elämänlaatuun!

Vierailija
25/42 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se menee niin, että ne ihmiset jotka ovat liian kilttejä tai liian tyhmiä, jäävät polkemaan paikoilleen pienipalkkaisiin työpaikkoihin. Ihmiset jotka haluavat aprantaa elämänlaatuaan, pyrkivät eteenpäin parempiin paikkoihin.

Oon täysin samaa mieltä. Tunnen itseni höynäytetyksi ja idiootiksi, kun oon tehnyt töitä lähes nälkäpalkalla viimeiset 10 vuotta.. Vasta viime aikoina oon tajunnut että mähän oon ollut täysi idiootti!

Tiedoksi: jos menet töihin paskapalkalla, niin ei se välttämättä sen kummemmaksi se palkka siitä yhtäkkiä tule. Kun aina puhutaan, että kannattaa ottaa vastaan pienempipalkkainenkin työ.... Paskanmarjat!

Oon ihan hyvin koulutettu, mutta ilmeisesti meidän naisten täytyy olla vielä himpun verran enemmän kuin "hyvin koulutettuja", että päästään niihin parempiin hommiin. Nyt oon päättänyt, että tehdään sitten niin ja oon hakemassa keväällä takaisin opiskelemaan.

Vierailija
26/42 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon täysin samaa mieltä. Tunnen itseni höynäytetyksi ja idiootiksi, kun oon tehnyt töitä lähes nälkäpalkalla viimeiset 10 vuotta.. Vasta viime aikoina oon tajunnut että mähän oon ollut täysi idiootti!

Tiedoksi: jos menet töihin paskapalkalla, niin ei se välttämättä sen kummemmaksi se palkka siitä yhtäkkiä tule. Kun aina puhutaan, että kannattaa ottaa vastaan pienempipalkkainenkin työ.... Paskanmarjat!

Oon ihan hyvin koulutettu, mutta ilmeisesti meidän naisten täytyy olla vielä himpun verran enemmän kuin "hyvin koulutettuja", että päästään niihin parempiin hommiin. Nyt oon päättänyt, että tehdään sitten niin ja oon hakemassa keväällä takaisin opiskelemaan.

Jatkan vielä... Oon kyllä hakenut parempipalkkaista työtä jo useamman vuoden muttei ole ihan helppoa kivuta niitä hierarkian tikkaita ylöspäin. Jos olen suht alhaalla hierarkiassa nyt, miksi ihmeessä mut palkattaisiin parempaan hommaan tällä työkokemuksella? Oon siis toimistosihteeri. Miten perustelen sen, että sovellun muuhunkin kuin tähän?

Kyllä sitä oli joskus niin nuori ja niin naiivi.

Vierailija
27/42 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan 800 e ekana kuukautena nyt alkavassa työharjoittelussa ja 1000 e kolmena vikana. Keväällä 5 kk tienasin virallisesta harjoittelustani 500 e.

Voit siitä laskee et paljon vuositulot 😥😂

Mut en valita

Toi työharjoittelu onkin eri asia. Siihen nimenomaan kanttaa panostaa jo opiskeluaikana. Ettei tarvii sitten täällä mammapalstalla ulista, että on valmistunut insinööriksi, mutta tehnyt vain tarhatöitä ja kuntosaliohjaajana, eikä pääse insinöörin töihin vaikka on reitevä. Minäkin tein työharjoittelua aikanani juuri tuolla palkalla 4 kk opintojen loppuvaiheessa. Nyt palkka on jo siedettävä 5-6 t€/kk. Sillä liksalla tekee mielellään mielenkiintoista työtä, joka ei ole liian raskasta. 

Vierailija
28/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla, onko joku täällä onnistunut siirtymään pienipalkkaisesta työstä parempi palkkaiseen ja kuinka olette sen tehneet? Oletteko kouluttaneet itseänne lisää vai mitä?

Vierailija
29/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan 20 tuhatta nettona vuodessa. Jaksan työtäni hyvin sillä teen mitä haluan ja milloin haluan. Töitäkin teen sen verran kuin huvittaa tai ehdin muulta elämältäni. Koen työni sisällön myös mielenkiintoiseksi. Nimellisesti minulla on työaika, mutta käytännössä kukaan ei valvo sitä millään tavalla.

Vierailija
30/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan mahtava työ. Lisäksi haluan rahaa harrastuksiin ym. kivaan elämässä. Hyvin jaksaa, ikää 45.

Vierailija
31/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omaisuutta puolen miljoonaan eestä ja oon työtön !! Täällä palstalla vaan kaiket päivät :)

Vierailija
32/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 500, huonosti. Ei ole mahdollisuutta opiskella toista ammattia.

Vierailija
33/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole mahdollisuutta?

Vierailija
34/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ala sitä täällä sanomaan. Esim. rahatilanne ei salli. Opintotuella ei elä pk-seudulla.

Vierailija
35/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla, onko joku täällä onnistunut siirtymään pienipalkkaisesta työstä parempi palkkaiseen ja kuinka olette sen tehneet? Oletteko kouluttaneet itseänne lisää vai mitä?

Kyllä. Suoritin tohtorintutkinnon ja palkka nousi 2000€.

Vierailija
36/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Olisi kiva kuulla, onko joku täällä onnistunut siirtymään pienipalkkaisesta työstä

> parempi palkkaiseen ja kuinka olette sen tehneet? Oletteko kouluttaneet itseänne lisää

Tohtorin tutkinnon kun suorittaa, varmistaa itselleen palkkakuopan eläkeikään asti.

Vierailija
37/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tienaa 13- 15 000 eur vuodessa.

Luulen, että on Suomen pienipalkkaisimpia miespuolisia henkilöitä, joka kuitenkin tekee kokopäiväistä työtä.

Vierailija
38/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin alanvaihtoa. Sillä aikaa, kun olin yliopistossa, uudelta alalta katosivat työt ja vähät työpaikat ovat yhtä surkeasti palkattuja kuin aiempi työni.

Vierailija
39/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ala sitä täällä sanomaan. Esim. rahatilanne ei salli. Opintotuella ei elä pk-seudulla.

Voisitko opiskella työn ohessa. Ei kannata jämähtää epäsuotuisaan tilanteeseen. Tai sitten jos vapaaehtoisesti jämähtää, ei ole kyllä varaa valittaa yhtään.

En minäkään voisi jäädä töistä pois, mutta haen nyt keväällä opiskelemaan. Jos haluaa, että tilanne muuttuu, pitää itse tehdä jotain. Ihan hyvällä sanon..

40/42 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan hyvin. Kaupassa olen töissä, joten työasioita ei tarvitse viedä kotiin mukaan ja vuositulot sen n.30000, jolla nyt ei varsinaisesti rikastu, mutta elää jo ihan hyvin. Että kiitos kysymästä 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi