Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin vasta nyt, että S-pankista saamani kortti lähimaksuominaisuudella

Vierailija
06.09.2016 |

toimii muissaki paikoissa, kuin vain s-etu paikoissa. Noloa. Esim. mäkkärin drivekaistalla onkin näppärää vain vilauttaa korttia ja piip - ostokset maksettu. Samoin plussakaupoissa toimii.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina lukea ne korttien yms. mukana tulevat paperit, niin asiat ei tule yllätyksinä.

Selittäisikö joku minulle tuon ulkomailla poikaystävänsä debitillä maksaneen kommentin. Miksi debitillä ei voisi maksaa ja luottokortille siirretään rahaa? Prepaid-luottokortti?

Vierailija
22/27 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aina lukea ne korttien yms. mukana tulevat paperit, niin asiat ei tule yllätyksinä.

Selittäisikö joku minulle tuon ulkomailla poikaystävänsä debitillä maksaneen kommentin. Miksi debitillä ei voisi maksaa ja luottokortille siirretään rahaa? Prepaid-luottokortti?

Se oli aivopieru, kun ajatteli jostain vuosikymmenien takaa että ulkomailla voi käyttää vain käteistä tai luottokorttia, kas kun ei matkasekkejä.

Koska rahat oli hajautettu useammalle kortille eikä käteistä tarpeeksi, niin toiselle luottokortille siirretty raha ei näkynyt vielä käyttövarana, niin ilme oli näkemisen arvoinen kun maksoin onnistuneesti ostokset "pankki"kortilla.

Mulla ainakin oli hauskaa :D Poikaystävä ei siis itse periaatteesta halua debit-korttia, joten välillä syntyy huvittavia tilanteita vaikka on itse ollut koodaamassa pankkien maksujärjestelmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli aivopieru, kun ajatteli jostain vuosikymmenien takaa että ulkomailla voi käyttää vain käteistä tai luottokorttia, kas kun ei matkasekkejä.

Koska rahat oli hajautettu useammalle kortille eikä käteistä tarpeeksi, niin toiselle luottokortille siirretty raha ei näkynyt vielä käyttövarana, niin ilme oli näkemisen arvoinen kun maksoin onnistuneesti ostokset "pankki"kortilla.

Mulla ainakin oli hauskaa :D Poikaystävä ei siis itse periaatteesta halua debit-korttia, joten välillä syntyy huvittavia tilanteita vaikka on itse ollut koodaamassa pankkien maksujärjestelmiä.

Häh? Miksi poikkiksesi ei halua debit-korttia? Sen ymmärrän, ettei halua luottokorttia, mutta tota en hiffaa. Voihan ulkomaillma maksaa myös ekectronilla, ei se eroa debitistä käytännössä mitenkään.

Vierailija
24/27 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaas tähän jotain linkkiä noista maksukorttisuojauksista, suojalompakoista tms.

Miten ne muuten estävät sen kortin etäluvun silloin, kun korttia joutuu käyttämään?

Eihän ke estäkkään. Olisi aika vaikeaa käyttää lähimaksua, jos ne lopullisesti estäisi etäluvun. Mutta sen kortin pitää olla tosi lähellä laitetta, joten ei se vaikka viereisn kassan kortinlukija sitä lue 😄

Noi kortinlukusuojaukset on tarkoitettu niitä varten, jotka käyttävät kyseistä laitetta vaikka julkisissa liikennevälineissä.

Vierailija
25/27 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Miksi poikkiksesi ei halua debit-korttia? Sen ymmärrän, ettei halua luottokorttia, mutta tota en hiffaa. Voihan ulkomaillma maksaa myös ekectronilla, ei se eroa debitistä käytännössä mitenkään.

Sillä on joku outo periaate, älä kysy. Luottokortti kyllä on, ettei ole täysin korttivastainen, mutta ilmeisesti saa jotain kiksejä kun pitää käydä pankissa nostamassa käteistä käyttöä varten.

Vierailija
26/27 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Debit-maksut on onnistuneet ulkomailla vain noin kuutisen vuotta, electron kauemmin. Kyllähän monet vielä vanhasta tottumuksesta miettivät pitääkö ennen reissua vaihtaa kohdemaan valuuttaa, siis euromaihin matkustaessa.

Vierailija
27/27 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää maksaa ylipäätään kortilla. Käyttäkää ihmiset käteistä, ettei enää enempää ottoautomaatteja ja pankkien kassapalveluita suljeta!

Käteisen käyttö maksaa enemmän kuin kortin. Korttimaksut maksaa yritykselle n. 0,50€/kpl kun taas käteisen tilitys ja vaihtorahojen nouto maksaa huomattavasti enemmän. Varsinkin kolikoiden käsittelystä pankki ottaa paljon rahaa.

Tuo on huonoa logistiikkaa, jos palauttaa kolikoita pankkiin ja sitten tilaa uusia pötköjä takaisin. Rahahuoltopalvelut maksavat, sillä välissä on arvokuljetusfirma viemässä ja tuomassa rahaa.

Kolikkolaskureita saa edullisesti firmaankin, niin ei mene aikaa kolikkojen käsin laskemiseen.

Olen keskisuuren kaupan alan rahaliikennettä hoitanut, ja käteinen tuli meille halvemmaksi kuin korttimaksut. Korttikoneiden päivitykset ja huollotkaan ei nimittäin ole ilmaisia. Toki ne voivat sisältyä sopimukseen, mutta siinä tapauksessa ne sopimukset ovat kalliita. Korttimaksuista menee provisio, ja ne tulevat tilille viiveellä. Käteisen saa heti, eikä mene provisiota.

Käteisellä voi myös ostaa firmaan tavaroita, käteismaksulla saa yhtä lailla kirjanpitokelpoisen kuitin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi