Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL

Vierailija
05.09.2016 |

Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?

En malta odottaa!

Kommentit (8622)

Vierailija
7761/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikolla on ollut noin vuoden sisällä kolme suhdetta ja eroa. Herätys! Tarttisko tehrä jotain?!

Kimmo ja Milla pääsivät maikkarin uutisen mukaan kompromissiin vauva-asiassa. Milla kertoi että "mennään minun mukaan ja mietitään asiaa viiden vuoden päästä". Mikä tässä on kompromissi, jos Kimmo toivoi lapsia mahdollisesti jo parin vuoden päästä ja viiden vuoden kuluttua toivoi jo elävänsä perhe-elämää. Tietysti miehellä ei ole sitä biologista kelloa tikittämässä, mutta jos ei Milla lopulta haluaisikaan lapsia tai edelleen lykkäisi asiaa, niin ei ole Kimmolle enää niin helppoa löytää nuorta naista lapsentekoon, kun on itse sitten yli 35-vuotias.

Nimiä mainitsematta minua huvitti kun kaksi sarjan henkilöä kehui olleensa omia itsejään. Ja he ovat juuri ne, joilla olisi eniten korjattavaa käytöksessään.

Vierailija
7762/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte puhua muista pareista, niin puhukaa. Antakaa muiden puhua myös Mikosta ja Heidistä. Tekisi hyvää kaikille, että väärät toimintamallit tunnistetaan ja osataan pitää omat rajat ettei joudu alistetuksi. Olen keskustellut kaikista pareista, mutta ylivoimaisesti raivostuttavimmat kommentit ovat nämä mistä saa keskustella ja mistä ei. Puhu Kimmosta ja Millasta, niin paljon kuin haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7763/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkut huuhtelevat astiat ennen pesukoneeseen laittoa, koska muuten tiskikonetta pitäisi käyttää aina puolityhjänä. Huuhteleminen mahdollistaa asioiden kerryttämisen vaikka viikon ajalta. 

Vesi juoksi koko ajan. Vielä jopa astioita koneeseen latoessa.

Paha, paha Heidi!

Vierailija
7764/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkut huuhtelevat astiat ennen pesukoneeseen laittoa, koska muuten tiskikonetta pitäisi käyttää aina puolityhjänä. Huuhteleminen mahdollistaa asioiden kerryttämisen vaikka viikon ajalta. 

Vesi juoksi koko ajan. Vielä jopa astioita koneeseen latoessa.

Tiina alkoi nyt sitten neuvomaan muitakin kuin Samuelia? Vai nytkö onkin ok nillittää toisten tavoista tehdä juttuja?

Mun eksä olisi halunnut, että istun pimeässä jonkun yhden lampun valokiilassa, että säästyy sähköä. No, päätin säästää mielenterveyteni ja lähdin. 

Vierailija
7765/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulette, tuleeko uutta kautta? Jos nyt on jo ollut hankala saada osallistujia, niin luulen että osallistujat, ainakin hyvä sellaiset loppuvat kesken. Vastuuttominta olisi parittaa sellaiselle ihmiselle match, joka ei olisi kauhean hyvä match mutta osallistujajoukosta paras match. Milenkiintoista on ollut seurata kaikkia kausia. Hädin tuskin itsekään muistaa keitä aikaisemmilla kausilla on ollut, että eiköhän nämäkin unohdu. 

Itse toivon, että kausi jää tähän, jos osallistujia ei ole muutenkaan ollut paljon, vaikka tätä on ollut mielenkintoista seurata. 

Vierailija
7766/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksatte edelleen vain vouhkata Mikosta ja Heidistä :( heidän tarinansa tuli päätökseen ja kaikki on nyt hyvin. Mielenkiintoisempaa olisi keskustella Millasta ja Kimmosta ja lopulta toteutuneesta kauniista kehityskertomuksesta! Vaikuttivat mielettömän onnellisilta lopussa :).

Kausi oli mielestäni kokonaisuutena onnistunut, vaikka M&H lannistikin tunnelmaa. Kaksi onnellista paria lopussa!

Miten niin lannisti tunnelma? Täähän on ollut tosi mieltäylentävää seurata tätä keskustelua täällä. Ja välillä heittää sekaan jotain läppää. Tosin tuntuu, että suurin osa kommentoijista on ollut kyllä ihan tosissaan matkassa. Ei ole paljon naamaa naurattanut. Tuo tiistain tv-pläjäys on ollut sitten ikäänkuin vain kirsikkana kakun päällä!

Vierailija
7767/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ohjelmaan osallistujien pitänyt allekirjoittaa vastuuvapauskirjelmä? Vai olisko osallistumalla mahdollisuus saada korvauksia, terapiaa, jouduttuaan persoonallisuudeltaan epävakaan henkilön henkisen väkivallan uhriksi?

Heidihän sanoi, että hänellä on ollut hieno matka eikä hän kadu mukaanlähtöä. Miksi vielä pitäisi korvauksia saada päälle?

Vierailija
7768/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimmohan totesi lastenteosta vielä, että mieli voi muuttua vaikka vuodessa. Oli siinä sen verran kompromissia, ettei Milla myöskään torpannut ajatusta lapsista, vaikkei näe sitä vielä ajankohtaisena. Milla kun pääsee kolmenkympin rajapyykin ohi, voi ajatukset lastenteosta olla jo myönteisemmät.

Vierailija
7769/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ohjelmaan osallistujien pitänyt allekirjoittaa vastuuvapauskirjelmä? Vai olisko osallistumalla mahdollisuus saada korvauksia, terapiaa, jouduttuaan persoonallisuudeltaan epävakaan henkilön henkisen väkivallan uhriksi?

Että oikein korvauksia, kun aikuinen ihminen laitetaan asumaan toisen aikuisen ihmisen kanssa puoleksitoista kuukaudeksi? Saat lähteä koska tahansa, ja tilannetta seuraa tiiviisti kameraryhmä ja kolme asiantuntijaa? Minkähänlaista henkistä väkivaltaa tuossa ehtii kehittyä? Järki hoi.

Vierailija
7770/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herran jumala, ajatelkaa nyt itse ne, jotka väitätte, että riitaan tarvitaan kaksi.

Puiston pimeässä kuuluu puskista sanaharkkaa: mies yrittää raiskata naista ja nainen puolustelee itseään myös sanallisesti. Ovat eri mieltä siitä, mitä siinä saa tapahtua/jää tapahtumatta.

Riita?

Ehkäpä sitä voi kutsua riidaksi, johon tarvitaan kaksi. Mutta onko kummassakin vikaa, jos ovat eri mieltä siitä mitä saa tapahtua?

Esimerkkisi ei ole tavallinen riitatilanne vaan rikos, johon laki on määrännyt rangaistuksen. Ei sovi tapausesimerkiksi millään tavalla.

Ei minustakaan riita ja rikos ole verrannolliset, mutta kaikki riitatilanteet eivät suinkaan ole tavanomaisia. Esimerkki riidasta, jossa olen itse ollut. Vastapuoli saa päähänsä komentaa minua vaihtamaan/ riisumaan vaatteet. Itse en nähnyt vaatteissani mitään vikaa ja vaikka olisivatki olleet jotenkin huonot omaan oikeuden aikuisena valita itse vaatetukseni. Onko tässä riidassa yksi vai kaksi osapuolta?

Onhan näitä. Itse olen ollut tilanteessa, jossa minua pyydetään tekemään asia, jota en ole ennen tehnyt. Kun kysyn neuvoja niin toinen raivostuu ja alkaa huutamaan ja haukkumaan että olen tyhmä kun en osaa ja kysyn. Minä tietysti suutun takaisin, että minua ei haukuta. Montako tähän riitaan tarvittiin?

Kaksi. Ei se riitaan riitä, että yksi huutaa ja raivoaa. Eikä takaisin suuttuminen ole mikään tietysti.

Olen ollut samantapaisessa tilanteessa ja tyynesti myöntänyt että okei, olen tyhmä enkä osaa tätä.

Täällä toinen samanlainen. Toisinaan noille jotka tyhjää kiukkuavat saatan rauhallisesti mainita ettei oloa taida helpottaa jos toisenkin suututtaa ja jos ei tuosta ole ymmärtänyt vaihtaa käyttäytymistään poistunut paikalta. Jokainen vastaa omasta käyttäytymisestään, kehnoa käytöstä ei tarvitse sietää muttei siihen tarvitse mukaan mennä.

Sinä et onneksi ole ollut tilanteessa, missä toisen monologi voi kestää pahimmillaan tunnin tai vaikka tunteja. Itse leikit vaikka jo nukkuvaa ja paasaus ja opetus vaan jatkuu. 

No en sellaiseen tilanteeseen suostuisi. Vaikka olen parisuhteessa olen aina pitänyt itseni itsenäisenä: hyvä ammatti ja pakka, oma auto jne. Jos liian hankalaa yhdessä olisi nostaisin kytkintä. Onneksi tuo puoliso ei saarnaa eikä rajoita, ennemmän suukottaa kuin Mikko ;)

No en minäkään niitä kovin montaa kuunnellut, mutta ihan tarpeeksi oli siinäkin. Samankaltaista kouluttamista Mikko harrasti eilisessä jaksossa. Kertoo Heidille, miten tämän tulisi käyttäytyä ja tuntea ja kävelee täysin Heidin yli sen sijaan, että käytettäisiin Heidin mallia, jossa yhdessä etsittäisiin molempia palveleva ratkaisu. 

Tähän malliin kuuluu, että jos asia kuitenkin koskee kissan hoitoa, niin ei etsitä yhdessä mitään ratkaisua, vaan silloin saa sooloilla toiselle puhumatta?

Tuskinpa siinä mitään kissanhoidollista ratkaisua etsittiin, tai kissanhoito olisi nostettu pöydälle jo aiemmin. Voihan kissanhoito. En muuten ymmärrä miksi joku jaksaa täällä nyt etsiä vikaa Heidistä joka käänteeseen, eronneetkin kun ovat.

Aikaisemmin täällä etsittiin vikaa Mikosta joka käänteeseen. Onko niin vaikeaa ymmärtää, että eri ihmiset tulkitsevat telkkarissa näkemäänsä eri tavalla? Yhtä oikeutettu tulkinta on se, jossa vikaa nähtiin MYÖS Heidissä.

Vierailija
7771/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

katsoitko sen vikan jakson kohtauksen missä Heidi puhui Suomenlinnan jälkeen kotonaan? Myönsi halunneensa jatkaa, mutta kun Mikolta ei tahtoa löytynyt niin ei yksin voinut.

Mitä nyt lopulta Mikkoa tahdon puutteesta syytettyä saa kakistettua, että se tahto ("tahtotila") oli häneltäkin hukassa. 

Mikko ei näytä tajuavan omia tunteitaan ollenkaan, mutta ei tuo Heidikään aina omistaan ihan kartalla taida olla.

Vierailija
7772/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan. Lisäksi ihmettelen kuinka täysin vääristyneet sosiaaliset taidot omaava Mikko on päässyt läpi melko tarkoista alkuhaastatteluista yms. Miksei nämä 'ammattilaiset' keskustele osallistujien kanssa näiden käyttäytymismalleistaan vaikka niin tietävänä selittelevät katsojille kuinka ja miten ja miksi. Käy sääliksi Heidiä, joka oli varmasti tositarkoituksella mukana.

Niin. Voisiko kuitenkin olla, että nämä monivuotisen koulutuksen ja työkokemuksen hankkineet asiantuntijat profiloivat osallistujat ihan oikein ja jättivät ne persoonallisuushäiriöiset ja narsistit valintojensa ulkopuolelle, ja sen sijaan tämä keittiöpsykologiaan erikoistunut, lähinnä elämämkoulusta "asintuntijuutensa" hankkinut AV-raati olisi väärässä? Shocker!

Vierailija
7773/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikolla on ollut noin vuoden sisällä kolme suhdetta ja eroa. Herätys! Tarttisko tehrä jotain?!

No jos Mikon valitsema tie on kokeilla nainen toisensa jälkeen kunnes ehkä lopulta löytyy se täydellinen match niin että kummankaan ei tarvitse muuttaa elämässään mitään, niin sehän on hänen asiansa?

Työssä pärjäämisen kannalta voisi kyllä olla hyvä etsiä rakentavampia toimintatapoja.

Vierailija
7774/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7775/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan. Lisäksi ihmettelen kuinka täysin vääristyneet sosiaaliset taidot omaava Mikko on päässyt läpi melko tarkoista alkuhaastatteluista yms. Miksei nämä 'ammattilaiset' keskustele osallistujien kanssa näiden käyttäytymismalleistaan vaikka niin tietävänä selittelevät katsojille kuinka ja miten ja miksi. Käy sääliksi Heidiä, joka oli varmasti tositarkoituksella mukana.

Niin. Voisiko kuitenkin olla, että nämä monivuotisen koulutuksen ja työkokemuksen hankkineet asiantuntijat profiloivat osallistujat ihan oikein ja jättivät ne persoonallisuushäiriöiset ja narsistit valintojensa ulkopuolelle, ja sen sijaan tämä keittiöpsykologiaan erikoistunut, lähinnä elämämkoulusta "asintuntijuutensa" hankkinut AV-raati olisi väärässä? Shocker![/quote

Muuten hyvä paitsi luonnehäiriöiset ja narsistit paljastuvat vasta ajan kanssa ja useimmiten vain läheisille. Asiantuntijoiden tulisi kyetä poistamaan tällaiset ehdokkaat, mutta niin on vain inhimillistä erehtyä. Varsinkin kun nämä antavat itsestään niin ruusuisen kuvan haastatteluissa. Totuus on sitten toinen. Pelottavaa, miten joku luottaa asiantuntijoihin noin sokeasti. 

Vierailija
7776/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikolla on ollut noin vuoden sisällä kolme suhdetta ja eroa ?????!

Nyt en enään ihmettele mitään....

Vierailija
7777/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Voisiko kuitenkin olla, että nämä monivuotisen koulutuksen ja työkokemuksen hankkineet asiantuntijat profiloivat osallistujat ihan oikein ja jättivät ne persoonallisuushäiriöiset ja narsistit valintojensa ulkopuolelle, ja sen sijaan tämä keittiöpsykologiaan erikoistunut, lähinnä elämämkoulusta "asintuntijuutensa" hankkinut AV-raati olisi väärässä? Shocker![/quote

Muuten hyvä paitsi luonnehäiriöiset ja narsistit paljastuvat vasta ajan kanssa ja useimmiten vain läheisille. Asiantuntijoiden tulisi kyetä poistamaan tällaiset ehdokkaat, mutta niin on vain inhimillistä erehtyä. Varsinkin kun nämä antavat itsestään niin ruusuisen kuvan haastatteluissa. Totuus on sitten toinen. Pelottavaa, miten joku luottaa asiantuntijoihin noin sokeasti. 

Minusta on pelottavaa, että sinä pidät itseäsi ja muita palstan "taviksia" pätevämpinä arvioimaan näiden ehdokkaiden mielenterveyttä ja tasapainoisuutta kuin esimerkiksi kahta psykiatrian ja psykologian ammattilaista! Varmaan menet lääkärinkin sijasta jonkun poppaukon pakeille, jos lääkärin antama diagnoosi ei vastaa sitä, jonka olet raapinut kasaan Googlen hakutuloksista. Aivan uskomatonta juttua taas.

Vierailija
7778/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä! Toi Tiinan ja Samuelin haastattelu toi superhyvänmielen! Ihanaa, että näkivät toistensa vikojen yli ja pystyivät keskustelemaan asioista eikä niin että automaattisesti toisen tapa on oikein. Jaajaa, että lapsia ei näköpiirissä, mutta sillehän on vielä aikaa. Eiväthän he tunne vielä kunnolla toisiaan. Yllättävän nopeasti haluavat pitää kirkkohäät, vaikka ihana ajatus onkin. Toivottavasti tuo ensihuuma kestää :)

Vierailija
7779/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on pelottavaa, että sinä pidät itseäsi ja muita palstan "taviksia" pätevämpinä arvioimaan näiden ehdokkaiden mielenterveyttä ja tasapainoisuutta kuin esimerkiksi kahta psykiatrian ja psykologian ammattilaista! Varmaan menet lääkärinkin sijasta jonkun poppaukon pakeille, jos lääkärin antama diagnoosi ei vastaa sitä, jonka olet raapinut kasaan Googlen hakutuloksista. Aivan uskomatonta juttua taas.

Häh??? Enhän mä ole missään väittänyt, että palstalla tai minä tiedän paremmin tai osaisin luonnehtia. Sanoin vain ettei ne asiantuntijatkaan kaikkea näe ja tiedä. Ja se on totta. Ja eiköhän ohjelmaan osallistujat itse tiedä, millaisen kohtelun alle ole joutuneet. Eiköhän täällä palstalla kaikki puhu näkemästään eikä tee mitään psykologin tasoisia analyyseja. 

Kyllähän se ihmisen käytös paljastuu niissä tosielämän tilanteissa eikä haastatteluissa. Jotkut osaa kertoa itsestään ideaalisävyyn. Ilman, että liittyy tähän ohjelmaan, niin kyllähän monet psykologit ovat sanoneet että narsistia on vaikea tunnistaa päältäpäin vasta jälkikäteen saattaa tunnistaa josko silloinkaan, riippuu tilanteista. Jokainen palstalla voi kuitenkin kertoa mietteensä henkilön käyttäytymisestä ilman psykologin tutkintoa. Kusipäinen käyttäytyminen on kusipäistä käyttäytymistä. Asiantuntijat sitten miettikööt mistä se kusipäisyys johtuu, muut kun voivat vain arvailla.

Vierailija
7780/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutustasosi?

Ketju on lukittu.