Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Tsemppiä Heidi! Toivotaan, että tää ohjelma rohkaisee sitä sulle OIKEAA miestä ottamaan yhteyttä ja saat arvoises kumppanin!
Heidi on upea.
Ja hän on ymmärtänyt avioliiton idean "muututaan yhdessä toisillemme sopiviksi". Se ei vaan kaikilta onnistu.
Voi Heidi, kaikkea hyvää sulle, varmasti löydät ihanan miehen. Sellaisen sun arvoisen. (jos et ole jo löytänytkin.)
Ihanaa kun sulhanen Milla sai morsiamensa Kimmon. Kaikkea hyvää heille!
Vaikka ne eksäjutut oli kielletty niin pakko sanoa, että tuli itku, kun sekä kuulin tuon Heidin äskeisen puheenvuoron että luin tuon artikkelin. Uskon tietäväni aika hyvin, miltä hänestä tuntuu. Toivottavasti hän löytää vielä sen oikean, hyvän miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikko ei osaa riidellä ja on tosi itsekäs, kyllä. Lisäksi kissan omistajana sillä on täysi vastuu omasta kissastaan. MUTTA: jos on sovittu että ollaan tietyssä kaupungissa ja tulee oma lyhyt meno siihen, niin kyllä sitä helposti olettaa et (jos toinen ei erikseen edes kerro lähtevänsä mihinkään!) et se kissan hoito onnistuu kun yhdessä ollaan samassa paikassa. MUTTA: toki Mikon olisi pitänyt hoitaa asia eri tavalla eikä alkaa syyllistää Heidiä ja kääntämään asioita niin et ite on aina vaan se uhri.
Kun on tunnettu pari viikkoa ja toinen on ollut muutenkin päivät vankina asunnossa, on ihan aiheellista tiedustella, aiotko olla täällä ja voitko katsoa kissaa vai onko muita suunnitelmia. Toinen voi sitten siihen kertoa, onko niitä suunnitelmia vai ei tai onko suunnitelmissa yrittää suunnitella suunnitelmia.
Miksi se suunnitelman tekijä ei voi kertoa? Miksi toisen pitää arvuutella? Onko oikeesti reilua? Vai johtuuko tuo mielipide siitä että ällöttävä Mikko ei voi olla minkään suhteen oikeassa? On vaan musta Mikko ja puhtaan valkoinen Heidi...
Miksi Heidin olisi ollut noin tärkeää kertoa suunnitelmistaan? Mikko on jokatapauksessa itse poissa tuon viikonlopun, joten ei vaikuta hänen elämäänsä että istuuko Heidi sen ajan Mikon olkkarissa vai käykö jossain muualla.
Niin, olisihan Mikkokin voinut jättää kertomatta siitä polttarireissustaan. Vaikka soittaa vasta sieltä reissusta, että ei ole tulossa illalla kotiin. Tai ehkä niin, että kotiin olisi varoittamatta astunut Mikon järkkäämä kissanhoitaja (sillä sellainenhan hänen tietysti on pitänyt järjestää). Mitäpä tuollaisista pienistä ilmoittelemaan.
Mikko oli jokatapauksessa itse poissa koko viikonlopun joten mitä ihmettä se häntä liikuttaa että missä Heidi sen ajan viettää?
Lue se kommentti, johon vastasit. Siinä se kerrotaan.
Kissanhoitajahan hänen pitäisi järjestää joka tapauksessa, ei Heidin läsnäolo vaikuta asiaan mitenkään. Jos Mikko ei lemmikin omistajana ymmärrä sitä, että sille eläimelle on järjestettävä hoito aina kun itse on poissa niin pitkään ettei eläin selviä sitä aikaa yksinää, niin kannattaa antaa se kissa parempaa kotiin.
Hoitaja oli jo järjestetty. Se on se ihminen, joka on kotona. Jos se ihminen, jonka molemmat olettavat olevan kotona ja josta on varmaan puhuttukin tyyliin "olen täällä xx päivästä yy päivään", päättääkin olla olematta, vähintä mitä voi tehdä, on ilmoittaa siitä ajoissa. Tämä oli ainoa asia, mitä Mikko toivoi: ilmoittamista ajoissa. Hänellä ei ollut mitään sitä vastaan, että Heidi lähtee jonnekin.
Sinun piireissäsi toimitaan varmaan toisin. Onnea sille tielle.
Olen samaa mieltä kanssasi, mielestäni oli varsin normaalia että Mikko oletti Heidin hoitavan kissaa. Ja riita tuli siitä, ettei Heidi ollut ilmoittanut lähtevänsä pois, ei siitä että Heidi lähtee. Heidi ei varmaankaan lemmikittömänä sinkkuna ymmärrä sitä, mitä se on kun on toisesta vastuussa - yleensä noi eläintenhoitajat halutaan varmistaa hyvissä ajoin ja ihan normaaliahan se on olettaa, että puoliso hoitaa.
Mikko on mielestäni todella rasittava tyyppi, mutta tässä keississä kyse ei mielestäni ollut mistään alistamisesta ja silkasta pahuudesta. Pariskunnat yleensä auttaa toisiaan puolin ja toisin, ilman että siitä tehdään mitään erikoisempaa numeroa - ehkä Heidi ei vaan ajattele näin.
Omituinen ajattelutapa. Meillä ei edes 14 vuotta kestäneessä avioliitossa vain oleteta että toinen tekee jotain. Kaikki kaupassa käynnitkin, lasten hakemiset jne. keskustellaan ääneen/ viesteillä, eikä vain ajatella itsekseen että "jaaha, maito on näköjään loppu, no pekka varmaan käy tullessaan hakemassa."
Esimerkkisi liittyvät siihen, miten toimitaan - ei esim. siihen onko ukkosi edes maisemissa.
Jos minä lähtisin tästä nyt vaikka ystäväni luokse viikoksi ja sovitaan, että olen siellä ensi keskiviikkoon asti, niin on kyllä erittäin tympeä veto lähteä menemään ja kertoa siitä viime tipassa. Sehän on juuri sitä ajoissa etukäteen kertomista liittyi tähän kissanhoitoa tai ei. Se, että maidon voi pyytää hakemaan kaupasta lyhyelläkin varoitusajalla on taas ihan eri tapaus.
Tästä aiheesta on sanottu kaikki mahdollinen jo kymmenen kertaa. Toki jos asutaan yhdessä, mutta jos toinen menee kotiinsa sillä aikaa kun itse lähden vierailulle, olisin vähemmän yllättynyt. Itseasiassa epäilen että suurin osa lähtisi omaan kotiinsa, eikä jäisi vieraaseen paikkaan yksinään.
Ilmeisesti ei ollut sanottu, koska kerta kiellon päälle.
Minkä kiellon?
Etkö ole kuullut sanontaa?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota Millaa yhtään? Ei halua edes ajatuksen tasolla puhua lasten hankkimisesta 5 (!) vuoden päästä aviomiehensä kanssa, mitä ihmettä? Hieman keskenkasvuista käytöstä. Onko miettinyt ennen ohjelmaan lähtemistä yhtään, mitä avioliitto tarkoittaa? Mitä ihmettä hän on tästä ohjelmasta lähtenyt hakemaan? Ehkä joku perinteinen sinkkuja huoleton deittiohjelma olisi sopinut vähän paremmin.
Hohhoijaa... nuo on tosiaan tunteneet muutaman viikon ja kamerat pyörii naaman edessä, joten ehkä tuollaisia todella henkilökohtaisia asioita ei välttämättä halua ruveta tuossa pohtimaan.
Taas Millan piti mainita edelliset suhteet :D Joo Milla kaikki uskoo jo, että oot ennenkin kelvannut jollekin.
Kaikkea hyvää Heidille! <3 Mikolle taas toivoisin hieman peiliin katsomista.
Mua aivan itkettää kuinka ihania Milla ja Kimmo on yhdessä! 💞
Vaikkakaan en allekirjoita Millan väitettä siitä että Kimmo ei olisi maailman helpoin mies. Kimmossa on paljon samaa kuin omassa avomiehessä ja hän on ainakin maailman kiltein ja 'helpoin'.
Vähän kyllä hämmästyin, että vielä viimeisessä yhteisesiintymisessä Mikko alkoi jauhaa samaa vanhaa. Ehkä halusi siihen vielä kerran Heidin reaktion, jotta oma päätöksenteko olisi helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Taas Millan piti mainita edelliset suhteet :D Joo Milla kaikki uskoo jo, että oot ennenkin kelvannut jollekin.
Mulla on hatara muistikuva, että alussa olisi kerrottu, ettei Milla ole koskaan edes ollut vakavissa suhteissa.
Oli kyllä yllättävää että Milla halus jatkaa. Ohjelmassa saatu erilainen kuva, ku heillä ei mitään erikoista draamaa tai suuria tunteita ollut vaan homma lähti rauhallisesti käyntiin. Tosi hyvä jos ovat yhdessä onnellisia!
Voisiko joku kiltti tiivistää miten Mikon sikamaisuus ja Heidin alistaminen(?) on ilmennyt. Itse katsoin vain sarjan alun, mutta nyt uteliaisuuteni heräsi... Tätä keskustelua on käyty satoja sivuja joten mahdoton lukea kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta pakko on ihmetellä, miten paskasti Milla on kohdellut eksiään, jos tätä erityistä miestään kohtelee kuten kohtelee.
En oikeesti jaksaisi Mikkoa pelkästään syyllistää. Hän on osin huono sanoittamaan itseään, mutta monet on. Varautunut ja sisältä arka, monet on. Jotenkin nään oman suhteeni heissä, mut me on oltu yhdessä 15 v, vaihdellen rakkaudesta riitaan. Heidillä ja Mikollakin oli paljon tunteita pelissä, vrt. vaik Pia ja seäijä tai Tanja ja Rontti, joilla selvemmin oli vain tilanne vienyt. Eivät vaan ehkä ehtineet oppia elämään toistensa kanssa. Erilaisuudesta saa paljon, mutta on siinä paljon käsiteltävääkin.
En tykkää Mikosta, mutta silti hänen puolustuksekseen täytyy sanoa, että hän sentään yritti puhua pariin kertaan. Ehkä tyyli liian itsekeskeinen, mutta yritti rauhallisesti. Pidin myös siitä, miten Mikko kuvaili selkeästi asiansa. Esim. "Musta tuntuu pahalta, ei tämä keskustelu vaan se, että mikä on tilanne"
Heidi kiehui keskusteluissa heti ja aloitti syyttelyn/puolustelun. Ei hän ainakaan parempi keskustelija ollut kuin Mikko. Pelkkää kliseitä ja small talkia.
Nehän oli päättänyt vain katsoa pidempään kuin viisi viikkoa ennen päätöstä, luultavasti eroavat myöhemmin.
arrgggh mä en saa selvää!