Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, Heidi on istunut siellä päivät ja lisäksi illat, yksin vieraassa asunnossa. Ja siitä palkaksi hänet olisi vielä jätetty sinne viikonlopuksi yksin? Eiköhän pikemmin olisi ollut paikallaan vaikka yhteinen kiva illanvietto ja sitten molemmat hajaantuvat omiin menoihinsa, toinen polttareihin ja toinen kotonaan käymään.
Ai tämä on nyt kääntynyt niin, että Heidi istuu vain päivät illat pitkät yksin kotona, eikä enää ole niin, että Heidi rassu joutuu koko ajan vain osallistumaan vastentahtoisesti Mikon harrastuksiin. Teki Mikko mitä vaan, niin väärin meni!
Minusta se oli törkeää, mitä Mikko sanoi viimeisessä jaksossa Heidille:"Sinä vaan istut täällä päivät pitkät..." Mitä Heidin sitten pitäisi tehdä KESÄLOMALLAAN vieraassa paikassa, pestä seiniä Mikon asunnossa vai? Tämä antaa jo Heidistä (virheellisen) kuvan että hän on laiska, toisin kuin Mikko itse. Siis Heidi joutuu ohjelmassa tilanteeseen, jossa ei voi edes puolustautua. Ohjelman mukaan heille suurimmat erimielisyydet aiheuttaa kissa. Heidi unohti juhannuksenakin ostaa kissanhiekkaa mökille, mistä Mikko alkoi kiukutella kuin pikkulapsi. Samoin nyt riidan aiheutti se ettei Heidi voinut/halunnut hoitaa kissaa. Jos aikuinen mies ei osaa järjestää kissansa hoitoa ja hiekkoja, vaan tekee siitä tuollaisen numeron, hän menköön omalle hiekkalaatikolleen omiin leikkeihinsä. Vielä se, että Heidi vaikuttaa ohjelmassa jotenkin avuttomalta ja kärsivältä Mikon seurassa, hänen repliikkinsäkään eivät tunnu aidoilta.
En toki tiedä Heidin ja Mikon tilanteesta sen kummemmin, mutta kun täällä on näitä ex-kortteja heiluteltu, niin kyllä minuakin ärsytti todella suuresti, kun itse tein pitkää päivää töissä ja ex ei ollut vapaapäivänsä, tai kokonaisen lomaviikkonsa aikana esimerkiksi saanut siivottua kotona ja usein ensimmäinen kysymys kotiintultuani oli, mitä tänään syödään. Enkä tarkoita, että toisen pitäisi yksinään joku suursiivous tehdä, mutta kun itse on edellisenä päivänä työpäivän jälkeen käyttänyt illan kotitöiden tekemiseen ja paikkojen järjestelyyn, on aivan äärimmäisen rasittavaa tulla töistä kotiin, joka on kuin pommin jäljiltä, kun lomalainen ei ole saanut edes käyttämiään astioita laitettua tiskikoneeseen asti, vaikka on ollut koko päivän kotona. Tai käytyä edes ruokakaupassa, jos ei ole saanut aikaiseksi tehdä ruokaa molemmille.
Itse kyllä olisin siivonnut ajankuluksi, leipassut jotai hyvää ja keittänyt Mikolle kahvit kotiin tuliaisiksi. Paremmin kuluu aika, kun tekee jotain,,,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, Heidi on istunut siellä päivät ja lisäksi illat, yksin vieraassa asunnossa. Ja siitä palkaksi hänet olisi vielä jätetty sinne viikonlopuksi yksin? Eiköhän pikemmin olisi ollut paikallaan vaikka yhteinen kiva illanvietto ja sitten molemmat hajaantuvat omiin menoihinsa, toinen polttareihin ja toinen kotonaan käymään.
Ai tämä on nyt kääntynyt niin, että Heidi istuu vain päivät illat pitkät yksin kotona, eikä enää ole niin, että Heidi rassu joutuu koko ajan vain osallistumaan vastentahtoisesti Mikon harrastuksiin. Teki Mikko mitä vaan, niin väärin meni!
Minusta se oli törkeää, mitä Mikko sanoi viimeisessä jaksossa Heidille:"Sinä vaan istut täällä päivät pitkät..." Mitä Heidin sitten pitäisi tehdä KESÄLOMALLAAN vieraassa paikassa, pestä seiniä Mikon asunnossa vai? Tämä antaa jo Heidistä (virheellisen) kuvan että hän on laiska, toisin kuin Mikko itse. Siis Heidi joutuu ohjelmassa tilanteeseen, jossa ei voi edes puolustautua. Ohjelman mukaan heille suurimmat erimielisyydet aiheuttaa kissa. Heidi unohti juhannuksenakin ostaa kissanhiekkaa mökille, mistä Mikko alkoi kiukutella kuin pikkulapsi. Samoin nyt riidan aiheutti se ettei Heidi voinut/halunnut hoitaa kissaa. Jos aikuinen mies ei osaa järjestää kissansa hoitoa ja hiekkoja, vaan tekee siitä tuollaisen numeron, hän menköön omalle hiekkalaatikolleen omiin leikkeihinsä. Vielä se, että Heidi vaikuttaa ohjelmassa jotenkin avuttomalta ja kärsivältä Mikon seurassa, hänen repliikkinsäkään eivät tunnu aidoilta.
En toki tiedä Heidin ja Mikon tilanteesta sen kummemmin, mutta kun täällä on näitä ex-kortteja heiluteltu, niin kyllä minuakin ärsytti todella suuresti, kun itse tein pitkää päivää töissä ja ex ei ollut vapaapäivänsä, tai kokonaisen lomaviikkonsa aikana esimerkiksi saanut siivottua kotona ja usein ensimmäinen kysymys kotiintultuani oli, mitä tänään syödään. Enkä tarkoita, että toisen pitäisi yksinään joku suursiivous tehdä, mutta kun itse on edellisenä päivänä työpäivän jälkeen käyttänyt illan kotitöiden tekemiseen ja paikkojen järjestelyyn, on aivan äärimmäisen rasittavaa tulla töistä kotiin, joka on kuin pommin jäljiltä, kun lomalainen ei ole saanut edes käyttämiään astioita laitettua tiskikoneeseen asti, vaikka on ollut koko päivän kotona. Tai käytyä edes ruokakaupassa, jos ei ole saanut aikaiseksi tehdä ruokaa molemmille.
Ei mitenkään verrannollinen, eihän nää edes ole tunteneet toisensa kuin pari viikkoa. Vielä jos on ollut riitoja, niin eiköhän ne ole mielessä. Ja on Heidilläkin oikeus lomaan. Miksi Mikko ei pyytänyt lomaa ohjelman ajaksi? Tietty voi olla ettei saanut, mutta ei Heidin siitä tarvitse kärsiä. Itsekin tunnen ulkopuoliseksi toisen kämpässä enkä uskalla koskea toisen tavaroihin. Puhumattakaan, jos olisi kontrollifriikin kanssa, niin voi olla että tuskissaan kärvistelee. Kait se Heidikin saa kavereita tavata vai pitääkö nekin hylätä, kun on naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa meistä on tajunnut, ettei se ole Heidille mitään lepolomaa olla siellä Mikon asunnossa ja odotella jotain tunnin tai parin yhteistä hetkeä. Heidillä on varmasti kotona kaikkia rästijuttuja, joita on ajatellut hoitaa lomalla ja lisäksi ihan vaan rentoutuminenkin käy näppärimmin kotona, mökillä tai sitten jollain lomamatkalla.
Onko sinulla ihan faktaa siitä, että heidän yhteinen aikansa rajoittuu "tunnin tai parin hetkiin"? Mielestäni jopa Heidi itse sanoi toisessa kohdassa, että oli hienoa, että Mikko oli alkuviikosta satsannut aikaa ja energiaa yhdessäoloon.
On Mikolla mielestäni ollut ainakin yritystä järkätä Heidin kanssa ohjelmaa:. yhteinen luontoretki, golfin kokeileminen (itsekään en ole ikinä käynyt, ja vaikken mitään pelistä tajua, niin ottaisin yleissivistävänä kokemuksena), kulttuurikohdereissu, tansseissa käynti, Heidin maun mukaiseen asuntoesittelyyn lähtö, lisäksi juhannusta on vietetty Heidille mieluisessa paikassa. Ovatko nuo muut parit oikeastaan touhunneet sen ihmeempiä morsiamen ehdoilla? Futismatsin seuraamiseen olisin varmaan itsekin kyllästynyt, mutta siitäkään emme tiedä, oliko sinne mukaan lähtö Mikon vai kuvausryhmän toive.
Ihan kummallisena pidän tuota taivastelua, että miten kohtuutonta on, että Heidi joutuu riutumaan jossain Ylöjärvellä. Kaikille ohjelmaan osallistuneille on varmasti kerrottu etukäteen siitä, että konseptiin sisältyy asuminen tulevan puolison luona, mahdollisesti kaukanakin kotoa ja pyydetty ilmoittamaan, mikäli se ei tule kyseeseen. Kai Heidi olisi voinut ottaa maalauskamat mukaan, jos päivällä on aikaa ja taiteelliset harrastukset ovat hänelle rakkaita. Jos seinät siitä huolimatta alkavat kaatua niskaan, niin Tampere ei tosiaan ole sieltä kuin parinkymmenen minuutin bussimatkan päässä.
Itteppähän on Heidi ohjelmaan vääntäytynyt mukaan. Ken leikkiin lähtee, se leikin kestäköön!
Turha sitä on nyt itkeä ja valittaa kanssasisartenkaan.
Niin joo, ei ihme että parisuhdeväkivalta on Suomessa korkeissa luvuissa. Mitäs menit naimisiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki ei tunne "herjaamista", joten sellaisesta ei voi nostaa syytettäkään.
Ahaa...okei....sitten ei muuta, kun uusia kierroksia Mikon mollaamiseen, haukkumiseen ja mustamaalaamiseen!
Täällähän on haukuttu kaikkia! Jopa Tiinan ulkomuoto! Tiinan ja Millan ulkonäkö ruodittu perinpohjaisesti, vaikka sille ei edes voi mitään. Mutta siis naisiahan sai haukkua ;)
No kuule, ylivoimaisesti eniten ja törkyisimmin on haukuttu Mikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa meistä on tajunnut, ettei se ole Heidille mitään lepolomaa olla siellä Mikon asunnossa ja odotella jotain tunnin tai parin yhteistä hetkeä. Heidillä on varmasti kotona kaikkia rästijuttuja, joita on ajatellut hoitaa lomalla ja lisäksi ihan vaan rentoutuminenkin käy näppärimmin kotona, mökillä tai sitten jollain lomamatkalla.
Onko sinulla ihan faktaa siitä, että heidän yhteinen aikansa rajoittuu "tunnin tai parin hetkiin"? Mielestäni jopa Heidi itse sanoi toisessa kohdassa, että oli hienoa, että Mikko oli alkuviikosta satsannut aikaa ja energiaa yhdessäoloon.
On Mikolla mielestäni ollut ainakin yritystä järkätä Heidin kanssa ohjelmaa:. yhteinen luontoretki, golfin kokeileminen (itsekään en ole ikinä käynyt, ja vaikken mitään pelistä tajua, niin ottaisin yleissivistävänä kokemuksena), kulttuurikohdereissu, tansseissa käynti, Heidin maun mukaiseen asuntoesittelyyn lähtö, lisäksi juhannusta on vietetty Heidille mieluisessa paikassa. Ovatko nuo muut parit oikeastaan touhunneet sen ihmeempiä morsiamen ehdoilla? Futismatsin seuraamiseen olisin varmaan itsekin kyllästynyt, mutta siitäkään emme tiedä, oliko sinne mukaan lähtö Mikon vai kuvausryhmän toive.
Ihan kummallisena pidän tuota taivastelua, että miten kohtuutonta on, että Heidi joutuu riutumaan jossain Ylöjärvellä. Kaikille ohjelmaan osallistuneille on varmasti kerrottu etukäteen siitä, että konseptiin sisältyy asuminen tulevan puolison luona, mahdollisesti kaukanakin kotoa ja pyydetty ilmoittamaan, mikäli se ei tule kyseeseen. Kai Heidi olisi voinut ottaa maalauskamat mukaan, jos päivällä on aikaa ja taiteelliset harrastukset ovat hänelle rakkaita. Jos seinät siitä huolimatta alkavat kaatua niskaan, niin Tampere ei tosiaan ole sieltä kuin parinkymmenen minuutin bussimatkan päässä.
Itteppähän on Heidi ohjelmaan vääntäytynyt mukaan. Ken leikkiin lähtee, se leikin kestäköön!
Turha sitä on nyt itkeä ja valittaa kanssasisartenkaan.
Niin joo, ei ihme että parisuhdeväkivalta on Suomessa korkeissa luvuissa. Mitäs menit naimisiin!
Ihan oma valinta, luulisin...?
No mistäs te tiedätte, onko Heidi tehnyt mitään vai ei? Se että kuvaus hetkellä katsoo telkkaria, ei ole koko aika. Miehen mielestä se on joka tapauksessa akkujen lataamista. Vieläkin muistan, kuinka mieheni mäkätti kerran minulle töistä tullessaan, kun itse olin äitiyslomalla, etten ole tehnyt mitään, kun olin säilönyt äitini tuomia sankokaupallsia omenoita koko päivän. Tosin mä annoin kyllä miehelle takaisin.
Heidin olisi pitänyt aistia millä päällä Mikko on nyt. Olisi leiponut korvapuusteja, hyvä tuoksukin tulee. Tosiaan jutellut niitä näitä kuten Mikko sanoi ja sitten keskustellaan. Heidi piti hoppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidieirakastatarpeeksi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kissalle löytynyt hoitopaikka Mikon vanhemmilta? En katsonut koko jaksoa, mutta äkkiseltään nähtynä vanhemmat näyttivät asuvan Hervannassa? Eli ei mahdoton matka viedä kissaa, jos golffaamassakin käytiin Tampereella.
Mutta heistä toisella tai jopa molemmilla voi olla allergia kissoille :P
Höhö höhö. Mikko ja Heidi ovat tunteneet muutaman viikon ja nyt yhtäkkiä Heidi, joka on ollut 2 viikkoa Mikon luona, olisikin ainoa kissanhoitajaksi mahdollinen. Onks ällii?
Provoiletko ihan tahallasi? Kuten Mikko sanoi ohjelmassa, niin kunpa vaan Heidi olisi laittanut sen tekstarin, kun päätti, ettei olekaan maisemissa. Eli Mikko olisi kyllä järkännyt muuta paikkaa, jos olisi saanut siihen mahdollisuuden.
Mihin se mahdollisuus katosi? Käsittääkseni sitä riitaa käytiin siinä aikavälillä, kun Heidi oli ilmiottanut asiasta päivää myöhemmin kuin päätti lähtönsä ja x päivää ennen polttareita. Jos Heidi hukkasi yhden vuorokauden hitaalla tiedottamisellaan, Mikko hukkasi toisen mököttämiseen (toki on voinut samalla järjestellä hoitoa, mutta ei ainakaan kertonut siitä Heidille eikä muuten esittänyt yhtenä kompromissina, voisiko Heidi ottaa Äijän mukaansa, jos kotikulmilta ei löydy hoitopaikka).
Ei se mihinkään kadonnut, mutta Heidi ei kertonut asiasta ajoissa, mikä vaikeuttaa asian järjestämistä ja loukkaisi ketä tahansa avioliitossa, ettei kerro suunnitelmistaan. Jokin syy Heidillä oli kertomatta jättämiseen. Tiesi, että Mikko tarvitsee kissalleen hoitajan, mutta ei ole valmis luopumaan omasta ajastaan. Itse ainakin hoitaisin rakkaani marsua vaikka kuusamossa - sehän on vain yksi viikonloppu, ja tässä tapauksessa yksi viikonloppu opettajan 10 viikkoa kestävästä kesälomasta. Itsekeskeistä.
Hoitaisitko siinäkin vaiheessa, kun olisitte eroamassa melko pian?
Yksi näkökulma on sekin, että Mikko saattoi pelätä Heidin avautuvan Turussa ystävilleen riidoista ja muutenkin selkiyttävän päätään Mikolle epäedulliseen suuntaan saatuaan hajuraon tilanteeseen. En ole ihan varma, sanoiko Mikko sen "tästä ei taida tulla mitään", siksi että hän pohti aidosti haluavansa Heidistä eroon vai siksi että hän halusi vähän uhkailla Heidiä jättämisellä vai oliko siinä mukana jopa molempia puolia.
Eihän suhde toimi jos kumpikaan ei jousta suuntaan eikä toiseen. Molemmilla on vahvat mielipiteet ja haluavat pysyä niissä. Heidi vieläpä haluaa ylläpitää menevän sinkkunaisen elämää - on päästävä kavereiden kanssa ulos, vaikka kumppani tarvitsee apua. Ei tuo pariskunta tule onnistumaan parisuhteessaan. Kummallakin tulee olemaan vaikeuksia myös seuraavissa suhteissa jäöräpäisyytensä takia tai sitten heidän on löydettävä kumppani, joka on niin rakastunut, että mukautuu täysin toisen elämäntapoihin. Molempien täytyy ottaa etäisyyttä omiin odotuksiinsa, jotta tuleva kumppani voisi olla suhteessa tasa-arvoinen.
antaa Mikon juhlia polttareita ja keksii tekemistä. Ois ottanut äijän mukaan ja lähtenyt Turkkuseen
Vierailija kirjoitti:
No mistäs te tiedätte, onko Heidi tehnyt mitään vai ei? Se että kuvaus hetkellä katsoo telkkaria, ei ole koko aika. Miehen mielestä se on joka tapauksessa akkujen lataamista. Vieläkin muistan, kuinka mieheni mäkätti kerran minulle töistä tullessaan, kun itse olin äitiyslomalla, etten ole tehnyt mitään, kun olin säilönyt äitini tuomia sankokaupallsia omenoita koko päivän. Tosin mä annoin kyllä miehelle takaisin.
Jossain haastattelussa Mikko sanoi, että riitoja on tullut esim. kotitöistä, joita kumpikaan ei olisi jaksanut tehdä.
Sinun tilanteesi ei ole ihan verrannollinen Heidin tilanteeseen, kun äitiyslomalla on ensisijaisesti se vauva hoidettavana, Heidillä ei.
Onkohan Mikko halunnut näpäyttää ex-kihlattuaan tai sitä 9 kk:n takaista exää päräyttämällä suoraan naimisiin. Tilauksessa ollut kaunis ja älykäs nainen.
Jos joku eläin on tärkeämpi kuin puoliso, niin naikoot sitten niitä elukoitaan.
Vierailija kirjoitti:
Heidin olisi pitänyt aistia millä päällä Mikko on nyt. Olisi leiponut korvapuusteja, hyvä tuoksukin tulee. Tosiaan jutellut niitä näitä kuten Mikko sanoi ja sitten keskustellaan. Heidi piti hoppua.
Mikkohan se meni hiljaisena tv:tä katsovan Heidin viereen ja kysyi kuulumisia.
Ai että kun täällä tirahtais polviin asti märäksi tämä gimma kun Samuel esittäis sopivassa tunnelmavalaistuksessa vaga-vaga tanssin pelkissä boksereissa ja lopuksi tekis vielä helikopterin...
Vierailija kirjoitti:
Mutta, kun faministinaisten periaate on, että naiset Eivät leivo miehille pullaa!!! Leipokoot itse pullansa ja puustinsa !!! Sehän on suurin loukkaus naisia kohtaan, että palvelee miestään. Ei ikinä !!! Vaikka olis lomalla ja mies töissä....palvelkoon itse itsensä ja ostakoon pullansa sitten vaikka kaupasta.
Å
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta, kun faministinaisten periaate on, että naiset Eivät leivo miehille pullaa!!! Leipokoot itse pullansa ja puustinsa !!! Sehän on suurin loukkaus naisia kohtaan, että palvelee miestään. Ei ikinä !!! Vaikka olis lomalla ja mies töissä....palvelkoon itse itsensä ja ostakoon pullansa sitten vaikka kaupasta.
Feminisminaisia tietty tarkoitin. Itse olen siis nainen. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin ihan hyvin leipoa pullaa, kunhan siihen on aikaa ja saaja edes arvostaa itsetehtyä pullaa, mutta en kyllä kaltaisellesi henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Å
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminisminaisia tietty tarkoitin. Itse olen siis nainen. ;-)
Tietysti olet nainen. Ei miesten päästä noin typerää lässytystä tulisikaan!
Jos olisin ollut mukana ja minulle olisi valittu Samuel: Onnekseni otan liikoja pinnoittamatta elämän, en takerru pikkuasioihin, mielelläni hassuttelen ja pidän Punavuoren sykkeestä. Parrakas mies on vastustamaton!
Mikko: Jos kohtalokseni olisi osunut tämä KTM, olisin mieluusti istunut Audin etupenkillä matkalla golfkentälle, sillä olen itsekin pelaillut. Tulen juttuun monenlaisten persoonien kanssa, ja on mielenkiintoista kuunnella toisen elämänvaiheista. Kuten täällä on kirjoitettukin, luulen, että nuorena poikana menetetty äiti on vaikuttanut suuresti Mikon korostuneeseen kontrolliin ja elämisen pitämiseen hallinnassa noin traumaattisen kokemuksen jälkeen. Vain muutaman viikon aikana tuntuu kyllä oudolta, että tilanne on eskaloitunut näin piinaavaksi, syitä on niin sysissä kuin sepissäkin...
Kimmo: Muistuttaa monilta osin nykyistä kumppaniani, on turvallinen ja huomaavainen. Nykyaikana, kun maailmassa on niin paljon pelottavia asioita, Kimmon kainaloon olisi lohdullista käpertyä. Myös ulkonäön puolesta Kimmo on lähinnä ihannettani, kumppaniani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki ei tunne "herjaamista", joten sellaisesta ei voi nostaa syytettäkään.
Kuulepas, herjaamisella on täällä tarkoitettu kunnianloukkausta ja siitä voi saada niin syytteen kuin tuomion.
Täällähän on haukuttu kaikkia! Jopa Tiinan ulkomuoto! Tiinan ja Millan ulkonäkö ruodittu perinpohjaisesti, vaikka sille ei edes voi mitään. Mutta siis naisiahan sai haukkua ;)