Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Vierailija kirjoitti:
Sitä mä en ymmärrä, kun nää ihmiset käy läpi melkoisen seulan psykologeja yms., niin miten on näin "keskeneräiset" ihmiset valikoituneet sarjaan? He tarvitsisivat kyllä jokainen jonkunlaista terapiaa, ja pitkään. Lähes kaikilla tuntuu olevan jonkinlaiset traumat edellisistä suhteistaan, joustamaton oma ajatusmaailma ja suojausmekanismit päällä koko ajan. Etenkin Milla ja Mikko ovat sen oloisia että oma persoona ei ole kasassa, näistä etenkin Milla. Mikkokin vaikuttaa kuitenkin seesteisemmältä. Voin hyvin kuvitella että Milla-tyyppinen ihminen kahlaa läpi ihmissuhteita, jää lopulta aina yksin syyttäen toista, mutta ei tajua etä vika on itsessään.
MHL-ohjelmassa sanoi juuri hyvin se parisuhdepsykologi tms, että ihan turha vaihtaa näyttämöä jos näytelmä pysyy samana.
Luulen myös, että näistä ihmisistä on löytyyt niin huonoja matcehja (M&K, H&M), että ne ikäänkuin kaivavat persoonasta ne huonoimmat puolet esille. Milla tarvisi ehkä kovemman ja jopa ilkeämmän miehen jotta oma kieli pysyisi kurissa, herkempää miestä hän alkaa aivan nöyryyttämään, mikä taas latistaa miehen miehisyyden entisestään, siinä saa sitten ihmetellä miksei ole intohimoa. Lytätty mies ei varmasti anna tajunnanräjäyttävää seksiä.. Mikko taas tarvisi vahvemman naisen, joka loisi enemmän rajoja Mikon käytökseen. Heidi ja Kimmo voisivat oikeasti olla hyvä pari.
Millan ja Kimmon suhteesta tulee mieleen oma edellinen suhteeni ja nuoruuden avioliitto, kun Milla sanoi että "ihan kuin minä olisin se mies ja Kimmo nainen". Jos nainen on liian kova ja maskuliininen, niin osat voivat vaihtua ja se kyllä tukahduttaa suhteen. En osaa tätä selittää, mutta meillä myös exäni kanssa kävi niin että minusta tuntui kuin olisin sen suhteen mies. Mieheni oli hyvin kiltti, myötäilevä ja epävarma. Minäkin olen kiltti mutta kaipaan maskuliinista, itseäni vahvempaa miestä tasapainottamaan suhdettani.
Ennenkuin minua aletaan vertaamaan Millaan ja moittimaan, niin kyllä, olen käynyt tuon suhteen jälkeen vuosia terapiassa ja tajuan virheeni. Olen myös löytänyt vierelleni miehen jota kunnioitan, ja joka tuo itsestäni parhaat puoleni esiin. Liittomme on tasapainoinen, mutta tiedän etten voisi häntä jyrätä koskaan enkä muuttaa. Mielestäni toimivassa liitossa pitää olla se jokin särmä, että välillä toisessa jokin asia ärsyttää, mutta tietää ettei puolisoa voi muuttaa. Kun toinen ei ole itsestäänselvää hyytelöä jota voi mielensä mukaan muovata, myös intohimo säilyy suhteessa.
Mihin perustuu käsitys, että Heidi on pehmeä? Väänsi kyyneleitä haastattelussa? Eiköhän tuossa ole vahva tahtonainen, jo etukäteen joku asiantuntija pohti kuinka Mikko tulee toimeen temperamenttisen Heidin kanssa. Heidi on klassista vanhapiika-ainesta, tanssii salsaa sinkkuna ja tuhertaa taulujaan vielä kymmenen vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnittikö kukaan muu huomiota siihen, kuinka hiljainen ja alistuneen oloinen Millan äiti oli? Teki jotenkin pahaa katsella häntä ja Millan isää. Muutenkin mielestäni Millan isän lahja ja jutut menivät hieman yli, mutta sitten vielä kun äiti näytti jopa pelokkaalta, aloin miettiä että toivottavasti heidän perheessään on kaikki kunnossa. :/
Sinä itse et varmaan olisi yhtään ahdistunut kun tv-kamerat hyökkäisivät kotiisi muutamaksi tunniksi? Ei kovin normi juttu. Millan siskot tuijottivat hämmentyneinä suoraan kameraan, äiti sentään vältti suoraa tuijotusta. Mutta en minä ainakaan kovin rento olisi jos näkisin kirjahyllyäni ja maton hapsuja kuvattavan kotonani. Huvittaa jo tämä kyökkipsykologia mitä palstalla harrastetaan, Mikko on saanut jo useamman "asiantuntijan" toimesta narsistileiman - hei, häntä haastatteli useampi asiantuntija ennen ohjelmaa, hän täytti useampia psykologisia testejä. Jos oikeasti asiantuntijalta kysyisitte he voisivat kertoa ettei oikeasti narsistit hakeudu testattavaksi, kiertävät paikat joissa heidän persoonaa arvioitaisiin ilman, että itse voivat pitää langat käsissään.
En ota kantaa ko ohjelmassa esiintyviin henkilöihin, mutta yleisellä tasolla. Narsistit eivät suinkaan itse tajua olevansa narsisteja, eivätkä siksi tietoisesti karttele testejä, noin niin kuin keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnittikö kukaan muu huomiota siihen, kuinka hiljainen ja alistuneen oloinen Millan äiti oli? Teki jotenkin pahaa katsella häntä ja Millan isää. Muutenkin mielestäni Millan isän lahja ja jutut menivät hieman yli, mutta sitten vielä kun äiti näytti jopa pelokkaalta, aloin miettiä että toivottavasti heidän perheessään on kaikki kunnossa. :/
Sinä itse et varmaan olisi yhtään ahdistunut kun tv-kamerat hyökkäisivät kotiisi muutamaksi tunniksi? Ei kovin normi juttu. Millan siskot tuijottivat hämmentyneinä suoraan kameraan, äiti sentään vältti suoraa tuijotusta. Mutta en minä ainakaan kovin rento olisi jos näkisin kirjahyllyäni ja maton hapsuja kuvattavan kotonani. Huvittaa jo tämä kyökkipsykologia mitä palstalla harrastetaan, Mikko on saanut jo useamman "asiantuntijan" toimesta narsistileiman - hei, häntä haastatteli useampi asiantuntija ennen ohjelmaa, hän täytti useampia psykologisia testejä. Jos oikeasti asiantuntijalta kysyisitte he voisivat kertoa ettei oikeasti narsistit hakeudu testattavaksi, kiertävät paikat joissa heidän persoonaa arvioitaisiin ilman, että itse voivat pitää langat käsissään.
Mikon osalta sanottakoon, että se kylmyys tai ei edes kylmyys vaan täysi ilmeettömyys, jota hän on näyttänyt Heidin kanssa toimiessaan, puhuu omaa kieltään.
Pidät varmaan vastaanottoa jossain? Minkä suunnan psykoterapeutti olet kun kykenet muutamista klipeistä diagnoosit tekemään?
Missä näit jonkun diagnoosin. Näit havainnon kirjoitettuna. Ja se havainto on sellainen, että se poikkeaa muiden käytöksestä. Se on ainoa johtopäätös ja sen voi kyllä maallikkokin tehdä.
Kuinka MIkon käytös eroaa Samuelin tai Kimmon käytöksestä silloin kun on riitaa? Kukaan miehistä ei itke, kaikki näyttävät pitävän kasvonsa aika peruslukemilla. Eipä sitä olla oltu näkemässä mitä tapahtuu kun ne riidat oikeasti käydään, on nähty joitakin jälkitunnelmia - ja esim. siinä yhdessä aamuisessa riidan jälkeisessä aamutunnelmassa minä näin hämmentyneen, loukkaantuneen miehen jolla posket punotti. Mutta jokainen katsoo niiden omien kokemusten antamien silmälasien läpi ja joillekin näyttää niitä narsisteja tielle löytyvän yksi toisensa jälkeen, kummaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa ko ohjelmassa esiintyviin henkilöihin, mutta yleisellä tasolla. Narsistit eivät suinkaan itse tajua olevansa narsisteja, eivätkä siksi tietoisesti karttele testejä, noin niin kuin keskimäärin.
Narsistit myös tietävät, miten pitää toimia ja he pyrkivät aina pitämään toimensa mahdollisimman verhottuina. Toisin kuin Tiina, joka ei ole narsisti vaan epävarma ja epävarmuudessaan moraaliton hömelö, jonka temput eivät voineet jäädä huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikon osalta sanottakoon, että se kylmyys tai ei edes kylmyys vaan täysi ilmeettömyys, jota hän on näyttänyt Heidin kanssa toimiessaan, puhuu omaa kieltään.
Pidät varmaan vastaanottoa jossain? Minkä suunnan psykoterapeutti olet kun kykenet muutamista klipeistä diagnoosit tekemään?
Missä näit jonkun diagnoosin. Näit havainnon kirjoitettuna. Ja se havainto on sellainen, että se poikkeaa muiden käytöksestä. Se on ainoa johtopäätös ja sen voi kyllä maallikkokin tehdä.
Kuinka MIkon käytös eroaa Samuelin tai Kimmon käytöksestä silloin kun on riitaa? Kukaan miehistä ei itke, kaikki näyttävät pitävän kasvonsa aika peruslukemilla. Eipä sitä olla oltu näkemässä mitä tapahtuu kun ne riidat oikeasti käydään, on nähty joitakin jälkitunnelmia - ja esim. siinä yhdessä aamuisessa riidan jälkeisessä aamutunnelmassa minä näin hämmentyneen, loukkaantuneen miehen jolla posket punotti. Mutta jokainen katsoo niiden omien kokemusten antamien silmälasien läpi ja joillekin näyttää niitä narsisteja tielle löytyvän yksi toisensa jälkeen, kummaa.
En kirjoittanut se hetki mielessäni vaan jotain näennäisesti neutraalimpaa hetkeä. On eri olla vihainen tai tympääntynyt kuin kymän ilmeetön. Silloinhan et ole edes oikeastaan surullinen, pettynyt tai vihainen, koska asia ei kosketa tunnetasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kirjoittanut se hetki mielessäni vaan jotain näennäisesti neutraalimpaa hetkeä. On eri olla vihainen tai tympääntynyt kuin kymän ilmeetön. Silloinhan et ole edes oikeastaan surullinen, pettynyt tai vihainen, koska asia ei kosketa tunnetasolla.
Jaa, eikö Heidin ja Mikon ongelma ole ollut juuri liian korkealla kuohuvat tunteet? Molemmat ovat olleet hyvin vihaisia. Nämä vian etsimiset vain toisesta osapuolesta hämärtävät parisuhteen ajatuksen: sen toimiminen on tiimityötä, molemmat vaikuttavat siihen. Tuo vuorovaikutus voi vinksahtaa hyvin vähästä väärille raiteille. Näinhän Mikolla ja Heidillä ilmeisesti on mennyt: huutavat toisilleen tyhjästä, eikö näin molemmat viime jaksossa sanoneet? Ja ilmeisesti se suuttuminen on molemminpuolista, senkin tunnustivat. Jos, niinkuin täällä halutaan tedä, laitetaan parisuhteen ongelmat vain toisen piikkiin ei tivoa ole seuraavassakaan suhteessa. Nämä ihmiset ovat aikuisia, useampia epäonnistumisia läpikäyneitä. Tuossa kannattaisi oikeasti mennä itseen, miettiä niitä omia toimintatapoja ja muokata niitä. Minusta ensimmäisellä kaudella Pia älykkäänä ihmisenä tuntui niin tekevän. Varsin nopeasti kävi selville ettei heistä paria tule, mutta tuo kokemus opetti. Niinpä Pia ilmeisesti onkin nyt parin löytänyt. Jos uhriutuu ja laittaa kaiken toisen syyksi on se seuraavaksin kumppani "narsisti". Näin itse ajattelen ja olen toiminut. Erosin pitkästä liitosta ja vaikka moni läheinen alkoi jankuttaa narsistia exästäni en siihen mennyt, vaan opettelin terapiassa näkemään oman osuuteni parisuhteessa ja yritin päästä irti omista itsellekin kehnoista toimintamalleista. Uusilla opeilla on nyt hyvin onnellinen ja tasapainoinen suhde. Se peiliinkatsominen oikeasti kannattaa.
Vaikka Tiina on mikä on niin Samuel tuntuu kyllä oikeasti tykkäävän... kehonkieli sen paljastaa. Koko ajan sohvalla kyhnää kiinni Tiinassa ja silittelee jalkaa. Se miten pitkään tuo heidän tarina jatkuu on toinen juttu mutta nyt ainakin on vielä kipinää heidän välillään. Nämä kaksi muuta paria onkin sitten täysin toinen juttu. Olen varma että kumpikaan näistä ei jatka...
Vierailija kirjoitti:
Millan isähän sanoi Millan häävalssikuvan nähdessään, ettei Milla osaa kyllä tanssia tai jotain sinne päin. Milla ei sanonut siihen mitään, mutta ei näyttänyt loukkaantuneeltakaan ehkä siksi että heitto ei pidä ollenkaan paikkaansa. Ja jos pitikin, ne se oli tuollaisen velmun suusta aika odotettu piikki. Tällaiseen Milla on tottunut ja ilmeisesti toivoo mieheltäänkin jotain samaa. Leikkisyyttä ja vinoilua - toisaalta ei anna Kimmon edes yrittää.
Leikillisyys on mukavaa, mutta vinoilu ei ole, ellei sitten ole tosiaan tottunut siihen esimerkiksi lapsuuskodissa. Mutta joissakin perheissä vinoilu on arkipäivää. Itse en tykkäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, eikö Heidin ja Mikon ongelma ole ollut juuri liian korkealla kuohuvat tunteet? Molemmat ovat olleet hyvin vihaisia. Nämä vian etsimiset vain toisesta osapuolesta hämärtävät parisuhteen ajatuksen: sen toimiminen on tiimityötä, molemmat vaikuttavat siihen. Tuo vuorovaikutus voi vinksahtaa hyvin vähästä väärille raiteille. Näinhän Mikolla ja Heidillä ilmeisesti on mennyt: huutavat toisilleen tyhjästä, eikö näin molemmat viime jaksossa sanoneet? Ja ilmeisesti se suuttuminen on molemminpuolista, senkin tunnustivat. Jos, niinkuin täällä halutaan tedä, laitetaan parisuhteen ongelmat vain toisen piikkiin ei tivoa ole seuraavassakaan suhteessa. Nämä ihmiset ovat aikuisia, useampia epäonnistumisia läpikäyneitä. Tuossa kannattaisi oikeasti mennä itseen, miettiä niitä omia toimintatapoja ja muokata niitä. Minusta ensimmäisellä kaudella Pia älykkäänä ihmisenä tuntui niin tekevän. Varsin nopeasti kävi selville ettei heistä paria tule, mutta tuo kokemus opetti. Niinpä Pia ilmeisesti onkin nyt parin löytänyt. Jos uhriutuu ja laittaa kaiken toisen syyksi on se seuraavaksin kumppani "narsisti". Näin itse ajattelen ja olen toiminut. Erosin pitkästä liitosta ja vaikka moni läheinen alkoi jankuttaa narsistia exästäni en siihen mennyt, vaan opettelin terapiassa näkemään oman osuuteni parisuhteessa ja yritin päästä irti omista itsellekin kehnoista toimintamalleista. Uusilla opeilla on nyt hyvin onnellinen ja tasapainoinen suhde. Se peiliinkatsominen oikeasti kannattaa.
Hyvä, että olet säästynyt elolta luonnehäiriöisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mä en ymmärrä, kun nää ihmiset käy läpi melkoisen seulan psykologeja yms., niin miten on näin "keskeneräiset" ihmiset valikoituneet sarjaan? He tarvitsisivat kyllä jokainen jonkunlaista terapiaa, ja pitkään. Lähes kaikilla tuntuu olevan jonkinlaiset traumat edellisistä suhteistaan, joustamaton oma ajatusmaailma ja suojausmekanismit päällä koko ajan. Etenkin Milla ja Mikko ovat sen oloisia että oma persoona ei ole kasassa, näistä etenkin Milla. Mikkokin vaikuttaa kuitenkin seesteisemmältä. Voin hyvin kuvitella että Milla-tyyppinen ihminen kahlaa läpi ihmissuhteita, jää lopulta aina yksin syyttäen toista, mutta ei tajua etä vika on itsessään.
MHL-ohjelmassa sanoi juuri hyvin se parisuhdepsykologi tms, että ihan turha vaihtaa näyttämöä jos näytelmä pysyy samana.
.
Tämä minua ihmetyttää - ja kun lukee ihmisten kommentteja täällä niin yleinen ongelma tuntuu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistit myös tietävät, miten pitää toimia ja he pyrkivät aina pitämään toimensa mahdollisimman verhottuina. Toisin kuin Tiina, joka ei ole narsisti vaan epävarma ja epävarmuudessaan moraaliton hömelö, jonka temput eivät voineet jäädä huomaamatta.
Ihmisillä on aika erikoisia mielikuvia narsisteista.
Eilinen jakso osoittaa miten meistä kukaan ei ole täydellinen. Tarkoitus ei olekaan olla täydellinen vaan kumppanin tulee tasapainottaa toisen vikoja ja heikkouksia ei saada niitä esiin. Nyt pareilla on valitettavasti käynyt niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millalle sopiva matchi olisi joku väkivaltaan taipuvainen ovimikko. Mieluusti moottoripyöräharrastuksen kera, että olisi vähän jännitystä ja pelkoa samassa paketissa.
Tai Tauski!
Toivottavasti Tauski on ensi kaudella mukana :9
Minusta Mikon käytös on kautta linjan johtanut siihen lopulliseen päätelmään, jonka vedin kasaan katsoessani heidän haastatteluaan Jasonin silmien edessä.
Mikko piti jatkuvasti kättään tiukasti Heidin hartialinjan yli ja sormilla oli napakka ote olkapäästä muistuttamassa Heidiä, että varo, mitä sanot. Samaan aikaan keskiruumis on vetäytynyt poispäin nojaten sohvannurkkaan, koska hellyyttä ja myötätuntoa Heidin pahalle mielelle ei ole. Jasonin piti pyytää Mikkoa noutamaan Heidille nenäliina.
Mikko vähätteli riitojen tasoa, aluksi kieltäen mm. huutamisen. Ärtymyksen ele seurasi, kun Heidi korjasi väärinkäsityksen: kyllä on huudettu.
Heidi vaikutti minusta olevan hyvin ristiitaisten tunteiden vallassa. Hän istui fyysisesti Mikon vieressä, mutta ristityt jalat ja Mikosta poispäin kääntyneet jalkaterät viestivät poispääsyn hakemisesta. Runsas pään ja kaulanalueen koskettelu ja peittäminen käsillä viittaa hermostuneisuuteen ja tilanteesta pakenemiseen. Ja ymmärrän hyvin, kun tilanteessa on sopimuksen mukaan pakko olla ja epäpaattiseksi ja kontrolloivaksi osoittautunut puoliso hiostaa vieressä muistuttaen, että Heidillä on velvollisuus pitää tietyt asiat salaisuutenaan.
Minusta Mikko vaikuttaa sisäisesti epävarmalta ja on todennäköisesti taipuvainen alistamaan läheisiään ja omistamaan heidät, koska ei luota omaan viehätysvoimaansa. Mm. melaaninen nokkiminen suulla joka käänteessä oli todennäköisesti hänen tapansa viestiä, että minä olen näin hurmaava ja huomaavainen ja hellä, että sinun ON OLTAVA onnellinen saadessasi olla minun. Nyt kun pari on ottanut yhteen, hän kostaa jättämällä huomionosoituksensa pois.
Mitä mieltä? :) Ja saa olla eri mieltä! :)
Emeritan kanssa samoilla linjoilla olen.
Tunnistan Heidissä niin paljon samaa miten itse käyttäydyin ja Mikossa sen miten eksäni käyttäytyi. Niin selvä kuvio että puistattaa.
No minusta tuntuu että Heidi ja Mikko eivät vain yksinkertaisesti ole hyvä pari - molemmat todella erilaisia ja itsepäisiä. Molemmilla tuntuu olevan tarkka kuva millaista elämän tulee olla ollakseen hyvää eikä kumpikaan ole valmis tinkimään omista käsityksistään. Mikko haluaa edustusvaimon kiiltokuva-kotiinsa, Heidi haluaa boheemin miehen, jonka kanssa keskustellaan ja heitetään huulta. Näin kärjistäen. Kumpikaan ei sopeudu toisen tapoihin ja näin ollen tuovat toisistaan huonoimmat puolet esiin. Riitely menee huutamiseksi, koska kumpikaan ei peräänny. Heidi on itkuinen, kuka nyt nauttisi riitelystä ja sen mukanaan tuomasta tunnelmasta? Mikkoa ahdistaa myös, jolloin hän käpertyy kuoreensa. Mä en usko tässä olevan mitään sen kummempaa taustalla.
Milla on ilkeä, eikä ole kiinnostunut Kimmosta. Niin perinteinen sinkkutyttö kuin olla ja voi, mun on tosi vaikea kuvitella häntä haaveilemassa _avioliitosta_ ja sen vuoksi hakeutumassa ohjelmaan. Parisuhteesta haaveili varmasti kyllä, mutta naimisiinmenosta (ja perhe-elämästä)? Vaikea kuvitella.
Vierailija kirjoitti:
Kimmo ei tainnut sanoa mitään (lahjasta kiittämistä) kummempaa myöskään Millan isän seurassa. Oliko hänkin liian hyökkäävä ja päällepäsmäri? Ei minun mielestäni. Missä on se sujuva seuramies, josta Millakin on joskus puhunut? Tai hän taisi sanoa "huomaavainen" eli Kimmo huolehtii maidot kahveihin ja osaa sanoa kiitos ja näkemiin ja katsoo silmiin - mutta ei edelleenkään saa sanaa suustaan ellei satu olemaan jotain myöntelyn aihetta.
Jos olisin saanut yhtä kylmää kyytiä kuin Kimmo ajomatkalla Millan vanhempien luo, niin olisin taatusti vielä hiljaisempaa poikaa, ellen kokonaan poissa tolaltani.
Vierailija kirjoitti:
No minusta tuntuu että Heidi ja Mikko eivät vain yksinkertaisesti ole hyvä pari - molemmat todella erilaisia ja itsepäisiä. Molemmilla tuntuu olevan tarkka kuva millaista elämän tulee olla ollakseen hyvää eikä kumpikaan ole valmis tinkimään omista käsityksistään. Mikko haluaa edustusvaimon kiiltokuva-kotiinsa, Heidi haluaa boheemin miehen, jonka kanssa keskustellaan ja heitetään huulta. Näin kärjistäen. Kumpikaan ei sopeudu toisen tapoihin ja näin ollen tuovat toisistaan huonoimmat puolet esiin. Riitely menee huutamiseksi, koska kumpikaan ei peräänny. Heidi on itkuinen, kuka nyt nauttisi riitelystä ja sen mukanaan tuomasta tunnelmasta? Mikkoa ahdistaa myös, jolloin hän käpertyy kuoreensa. Mä en usko tässä olevan mitään sen kummempaa taustalla.
Milla on ilkeä, eikä ole kiinnostunut Kimmosta. Niin perinteinen sinkkutyttö kuin olla ja voi, mun on tosi vaikea kuvitella häntä haaveilemassa _avioliitosta_ ja sen vuoksi hakeutumassa ohjelmaan. Parisuhteesta haaveili varmasti kyllä, mutta naimisiinmenosta (ja perhe-elämästä)? Vaikea kuvitella.
En ole samaa mieltä Heidistä. Hän on selvästi tuonut esille, että tämä riitely ei ole hänelle mieleen ja täysin uusi toimintamalli. Hän haluaisi keskustella ja saada tilanteen muuttumaan, on valmis joustamaan. Toki varmasti provosoituu ja on temperamenttinen. Eli en leimaisi häntä vanhaksipiiaksi tai joustamattoman itsepäiseksi tai edes konfliktihakuiseksi.
Silmäilyä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas Millan äiti nätti ja siro mutta Millasta on tullut tuommoinen isonaamainen kolho nainen. Ja aika hiljainen oli äiti!
Antaa kyllä sellaisen vaikutelman, että Milla kotona asusessaan on ottanut yliotteen äidistään määräämällä. Eihän Milla edes aluksi halannut äitiään, vaan isäänsä. Sitten vasta, kun äiti itse tuli halaamaan. Pikkusiskotkin olivat varautuneen oloisia Millan tullessa.
Millalla on vain yksi sisko.